• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńska strefa prestiżu od 2015 roku

Michał Sielski
16 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Hotel i siedziba nowego banku hipotecznego powstaną najwcześniej. Hotel i siedziba nowego banku hipotecznego powstaną najwcześniej.

Już za dwa lata gotowe będą pierwsze budynki, które mają sprawić, że nadmorska część Gdyni, która dotąd była głównie przemysłowa, nazywana będzie lansowanym przez urzędników terminem "Strefa Prestiżu". Choć część prac już się rozpoczęła, to na spełnienie wszystkich planów inwestycyjnych poczekamy wiele lat. Podsumowujemy etapy prac i planów na obszarach, które mają być wizytówką polskiego wybrzeża.



Najwcześniej zbudowane zostaną dwa gmachy zobacz na mapie Gdyni, które razem z Sea Towers tworzyć mają gdyński "Waterfront". Rozpoczęła się już budowa, która w 2015 roku ma być oddana do użytku i cieszyć nie tylko inwestorów.

Atrakcyjne przestrzenie dostępne dla wszystkich

- Gdynia Waterfront to przyszłe centrum biznesu, usług, rekreacji i spotkań mieszkańców miasta oraz licznie odwiedzających to miejsce turystów - zapewnia Roger Andersson, dyrektor zarządzający SwedeCenter. - Prestiżowa lokalizacja, nowoczesna architektura i dobrze rozplanowana przestrzeń publiczna stworzą niepowtarzalny klimat i sprawią, że kompleks stanie się wielobarwnym, tętniącym życiem sercem miasta z dostępem do nabrzeża - podkreśla.

To dobra informacja dla tych, którzy bali się, że budynki będą ogrodzone, a place je okalające dostępne tylko dla nielicznych. Nic bardziej mylnego - przestrzeń ma być publiczna i ogólnodostępna, a ludzi przyciągać mają tam restauracje oraz nowoczesna mała architektura.

W nowych budynkach miała się mieścić główna siedziba Nordea Bank Polska, ale po wchłonięciu banku przez PKO BP najprawdopodobniej znajdzie się tam jedna ze spółek, które mają zostać wydzielone z nowego podmiotu. Według naszych informacji będzie to nowy bank hipoteczny. Na pewno będzie też hotel Marriott Courtyard z centrum konferencyjnym. Kompleks będzie miał powierzchnię 90 tys. m kw. 11-piętrowy gmach banku sięgnie 54 m wysokości, stając się najwyższym, oprócz Sea Towers, budynkiem Śródmieścia. Nieco niższy będzie dziewięciokondygnacyjny hotel.

Po Dalmorze już zgliszcza, inwestora jeszcze nie ma

To pierwsza część zabudowy gdyńskiego nabrzeża, ale na kolejną na pewno poczekamy dłużej. 20 ha atrakcyjnych gruntów zobacz na mapie Gdyni należących do Dalmoru, przejętego później przez Polski Holding Nieruchomości, na razie jest porządkowanych. Trwają rozbiórki budynków, które zakończą się jeszcze w tym roku. Czy to oznacza, że szybko zacznie się zabudowa? Nic z tego.

- Cały czas poszukujemy partnera do zabudowy tego fragmentu Gdyni. Firma, która wejdzie z nami w spółkę zajmie się głównie budową, a my wniesiemy do niej m.in. wartościowe grunty - mówi Wojciech Papierak, prezes Polskiego Holdingu Nieruchomości.

Plany są bowiem tworzone z wielkim rozmachem. - To nie ma być wizytówka Gdyni, ale całego Wybrzeża - podkreśla Wojciech Papierak. Na razie jednak nie znalazła się spółka, która skłonna byłaby zainwestować miliony złotych w zabudowę nadmorskich terenów, za to PHN podpisał umowę z miastem i podzieli się z Gdynią kosztami stworzenia nowego układu drogowego, który - podobnie jak wyburzenia - ma być argumentem dla inwestorów.

Na 20 ha nadmorskiego terenu powstać mają głównie mieszkania z punktami usługowymi na parterach. Budynki mają "rosnąć" wraz z oddalaniem się od linii brzegowej. Nie zabraknie również platform widokowych. Gęstsza zabudowa pozwoli sprzedać działki drożej, a ich cenę podnosi możliwość cumowania statków pasażerskich przy Molo Rybackim.

Dawne tereny Stoczni Nauta: najpierw drogi, potem budynki

W lipcu 2013 roku Gdynia porozumiała się ze Stocznią Nauta w sprawie zamiany terenów. Nauta "wycofała się na tereny postoczniowe usytuowane dalej od Śródmieścia, a zajmowane do tej pory zobacz na mapie Gdyni przeznaczone zostaną na inwestycje miastotwórcze. Przebudowa układu drogowego przy Molo Rybackim zobacz na mapie Gdyni w Gdyni ma pozwolić na przekształcenie przemysłowych terenów należących do stoczni Nauta w osiedle mieszkaniowe z obiektami handlowymi. Kiedy? To już melodia przyszłości, której na razie nikt nie chce nawet z dużą ostrożnością określić.

Nieruchomości Mapa inwestycji

Mapa inwestycji

Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.

Miejsca

Opinie (391) 5 zablokowanych

  • Szczurek odejdź wstydu oszczędź!!

    • 4 3

  • Gdynia odgradza sie od morza. (6)

    Miasto powstalo przy porcie , a nie odwrotnie. Takie sa korzenie miasta. Oderwana od tych korzeni zamieni sie w to czym byla przed tym - wsia rybacko-letniskowa albo wedkarsko-letniskowa, otoczona fawelami bezrobotnych biedakow. Swoja droga, na niedawno wydartych takim kosztem morzu nabrzezach ( Gdynia to nie sredniowieczny Londyn) budowac banki, sklepy i mieszkania to jakas parodia modernizacji.

    • 6 2

    • Gdynia odgradza się od morza? (5)

      Wczoraj byłem w porcie jachtowym. Praktycznie już po sezonie a tam pełno jachtów i to gdyńskich. Pamiętam też, jak w latach siedemdziesiątych cumowało tam kilkanaście siermiężnych jachtów a połowa w remoncie. A kutry rybackie w Gdyni to dopiero zobaczyłem na filmie "Miasto z morzą". Takie są fakty.

      • 1 2

      • Morze zywi i bogaci (3)

        a zabawa w Yachting wpisuje sie w pozycje Gdyni letniskowej. Bedzie walczyc z Jastarnia, Jurata, Sopotem o kitesurferow, czy windsurferow, jak ich tam zwa, a to juz jest degradacja przemyslowego miasta jakim kiedys byla.

        • 2 0

        • (2)

          W Europie i innych rozwiniętych państwach świata likwiduje się uciążliwe dla środowiska gałęzie przemysłu. Niech rozwijają się w krajach trzeciego świata, gdzie jest olbrzymi przyrost naturalny i pod dostatkiem prostej i niewykształconej siły roboczej. Wielu już siwych ludzi powinno pamiętać jak w Polsce wiele produktów o dobrej jakości prawie w 100% szło na eksport ( na rynek trafiały rarytasy tzw "odrzuty eksportowe". Natomiast nasze produkty szły w świat z metkami na towarach z napisami "sdiełano w ZSRR"). Natomiast dobre towary można było kupić tylko za bony i dolary.

          • 0 1

          • No to się wyjaśniło.

            Gdynia konkuruje z Paryżem i Londynem i miliarderów.

            • 1 0

          • A korytarze transportowe się rozwija! Porty do nich należą!

            • 1 0

      • Port handlowy zakończył zeszły rok zyskiem netto w wysokości 56,7 mln zł

        do tego dochodza obroty spółek operatorskich, agentów, spodytorów, transportu i wielu innych.

        Setki milionów złotych rocznego obrotu i tysiące miejsc pracy jest z Gdyni wypychanych bo port jest niszczony przez miasto. Dla chciwości paru biznesmenów i krótkowzroczności paru "polityków".

        Miasto bez tych tysięcy miejsc pracy i bez tych pieniędzy/podatków najzwyczjaniej umrze.

        Ale wygodniej jest teo nie widzieć i brandzlowac się kolejnymi wizkami jak to będzie prestiżowo i luksusowo.

        • 4 0

  • Nareszcie zrobia porzadek z tym calym portem (4)

    Babcia opwiadala mi jakim strasznym miejscem byla kiedys Gdynia. Codziennie rano cala masa smierdzacych rybami kutrow wplywala do miasta, jakby mieszkancy nie mogli sobie kupic w Almie paluszkow rybnych. Jakies wagony przetaczano caly dzien, tam i z powrotem. Ktos potrafil godzinami w stoczni walic mlotem w kawal blachy, co bardzo stresowalo jej ukochana kotke Patsy. Tabuny spoconych, brudnych mezczyzn okupowaly autobusy, trolejbusy i podmiejskie pociagi. Do dzis rumieni sie ze wstydu na wspomienie pijanych marynarzy i Mewek wloczacych sie nocami po centrum miasta. Teraz to sie skonczy i zamiast monterow rurociagow okretowych na Portowej bedzie mozna spotkac np. Bogusia Linde, albo Stuhra - juniora. Extra.

    • 12 2

    • Wyjedź se paniusiu do dubaju z babuni kotem, (2)

      jak ci nie odpowiada miasto portowe i to we jakim celu powstało.

      • 2 2

      • widać tobie nawet zdechły śledź nie pomógł (1)

        bo poczucia humoru i wyczucia ironii brak

        • 3 1

        • a każda ironia musi się podobać ?

          • 1 0

    • uwaga! sarkazm

      dla wszystkich którzy chcieliby dosłownie odczytywać przesłanie miss dżesiki informacja, ze nie podoba jej się likiwdacja portu na rzecz lidla.

      • 3 0

  • xxx

    Za kilka lat będę biednym polskim emerytem...pojadę tam trajtkiem sobie popatrzeć...Moje dzieci już nie. Jedno mieszka w Skandynawii a drugie też już się rozgląda za emigracją z Zielonej Wyspy...

    • 3 0

  • Blee

    Jakiego prestiżu niby? Do obecnie istniejącego szarego kloca, dobudują nowy szary wielki kloc. Apartamenty za miliony i tylko mieszkańców w nich brak, bo niewielu stać na cos takiego , a inni kupuje nie po to by mieszkać, lecz by gdzieś kasę ulokować (jak juz sie ma)

    • 5 1

  • Dosyc juz wizji gryzoni.

    A na co to komu??? Lepiej dla mieszkancow by szacowny Prezydent miasta cos zrobil . Juz lepiej te miliony byloby przeznaczyc na remonty drog i budowe w tym miejscu , czegos dla uzytecznosci publicznej. A nie zabetonowac najlepiej wszystko.

    • 4 2

  • Ciekawe czy ci co kupili mieszkania w Seatower teraz nie wku*** sie, ze im widok z okien zasloni nowy szary betonowy kloc??? Widok z Seatower bezcenne.

    • 1 1

  • ilu was jest smutasy? (1)

    pod poszczególnymi negatywnymi dla gdyńskich inwestycji wpisami ledwie po kilka akceptujących takie biadolenie . Na ćwierć milionowe miasto. Zyjcie sobie na tym swoim marginesie, na który sami sie spychacie. Jak w getcie, które sami sobie budujecie.

    • 1 7

    • getto buduje obecna władza, która morduje port, portowe ścierwo rozdziela między zaprzyjaźnionych "biznesmenów"

      • 3 1

  • Panie Andersson - chciałbym aby ten gdyński "waterfront" był podobny

    do Aker brygge w Oslo, w którym pełno ludzi prawie o każdej porze dnia.

    • 1 0

  • I bardzo dobrze, że budowane są kolejne budynki! (1)

    Nareszcie coś zasłoni (przynajmniej częściowo) ten koszmarny bunkier Sea Towers!

    • 0 3

    • Jasne! Lepsze jest 20 koszmarów, niż jeden koszmar.
      A nie zauważyłaś, że mieszkasz w mieście portowym?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane