- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (108 opinii)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (104 opinie)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (99 opinii)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (223 opinie)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (177 opinii)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (87 opinii)
Gdyński ZKM chce się zmienić
Przez trzy najbliższe miesiące potrwają badania pasażerów gdyńskiej komunikacji publicznej. Zarząd Komunikacji Miejskiej chce zapytać pasażerów, jakich nowych połączeń i zmian w już istniejących oczekują w najbliższym czasie.
Okazało się bowiem, że - choćby ze względu na wprowadzenie strefy płatnego parkowania w centrum Gdyni - migracja z fotela w autobusie do fotela kierowcy samochodu osobowego wcale nie jest ruchem jednostronnym i nieodwracalnym. Dla części osób podróż komunikacją publiczną jest szybsza, wygodniejsza i tańsza.
- Nie dla wszystkich. Rozważyłbym przesiadkę na autobus, gdyby było więcej linii pospiesznych. Wiele osób jeździ samochodem, bo nie chcą tracić czasu - mówi Artur Podolski z gdyńskiego Wiczlina. - Nawet tam, gdzie linie pospieszne są, jeżdżą zbyt rzadko - dodaje.
Brak większej ilości szybszych połączeń to znany w centrali ZKM problem. W Gdyni jest dziewięć linii pospiesznych, być może niedługo powstanie dziesiąta. Oznaczone testowo literką "Y" autobusy jeździły nawet przez jeden dzień pomiędzy Dąbrową i Karwinami a centrum miasta.
- Dzięki podobnym badaniom w 1997 r. powstała linia 197, dwa lata później uruchomiliśmy linię "K" przez obwodnicę. Na prośbę ankietowanych zmieniliśmy też m.in. trasę linii 121 i wprowadziliśmy komunikację miejską wgłąb dzielnic. Tym razem także mamy zamiar wyjść naprzeciw życzeniom mieszkańców - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik gdyńskiego ZKM.
Miejsca
Opinie (168) ponad 10 zablokowanych
-
2010-04-23 10:45
dłuższe linie (2)
Chciałbym żeby kiedyś można było dojechać z Pogórza do Orłowa i Sopotu tylko z jedna przesiadką czyli np. wydłużyć linie 194 do Wzgórza Św. Maksymiliana żeby tam wsiąść w S albo 26 bo na razie trzeba się za dużo przesiadać.
- 5 1
-
2010-04-23 11:22
(1)
ale za to mozna pojechac 141 przesiasc sie na s i sie jest w sopocie
- 0 0
-
2010-04-23 19:22
141 za rzadko jeździ poza tym trzeba jeździć na około obłuża
- 1 0
-
2010-04-23 10:57
Szok
Jeszcze jeden autobus w stronę Kaczych Buków! "R" już i tak jeżdżą jedna za drugą - i w dodatku puste. A w stronę Sopotu - zero! Nie ma też bezpośredniego połączenia z Chwarzna w stronę Orłowa, bo 121 też jedzie w stronę Kaczych Buków, a nie tak jak kiedyś - do Orłowa.
- 6 0
-
2010-04-23 10:57
Ja bym poprosił może, aby S kursowała częściej wieczorami, o ile to możliwe. Nie jeżdżą rzadko - ale mogłyby częściej :)
- 5 0
-
2010-04-23 11:02
Cóż... (1)
Od kiedy prowadzone są te badania, informuję, że przydałoby się, aby na Dąborwę Miętową dojezdzały nocne autobusy... I nadal nie dojeżdżają. Właściwie, to nie wiem, kto jest słuchany w tych ankietach...
- 2 1
-
2010-04-23 11:23
by musialo powiedziec o tym wiecej osob
- 1 0
-
2010-04-23 11:02
orlowo-przez cenrum do- obluze!!!!! ja na swoim przystanku mam tylko 26 i 21 co jezdzi co godzine i nigdy na niego nie trafiam! a 31 co pol godziny (na krwiny)!!! masakra szybciej na piechote dochodze!!! przystanek "nawigatorow" chociaz na żądanie zdobic!!! i nocne w strone sopotu!!!!!
- 5 0
-
2010-04-23 11:09
Komunikacja miejska w Gdyni (3)
Przemieszczam się komunikacją miejską na trasie Gdynia Dąbrowa - Gdańsk Stogi. Wykupiłem bilet metropolitalny za 200 zł. W Gdyni korzystam z połączeń ZKM dalej do Gdańska SKM, niekiedy Przewozy Regionalne (kolej) i od śródmieścia Gdańska tramwaj. Jako mieszkaniec Gdyni z przykrością muszę stwierdzić iż komunikacja w Gdyni jest najsłabszym ogniwem tego połączenia. Komunikacja szynowa niestety bije na głowę połączenia drogowe które zdominowały Gdynię. Tramwaje i Kolej nie stoi w korkach. W Gdyni w godzinach szczytu nie ma znaczenia czy jest to autobus,trajtek czy samochód, linie pośpieszne czy zwykłe - wszystko stoi. W Gdańsku też tworzą się korki dlatego klienci komunikacji preferują tramwaje które działają bardzo sprawnie.
Niestety jeśli Gdynia nie podejmie wyzwania czasów i nie zainwestuje w rozwój szybkich połączeń szynowych między dzielnicami to komunikacja w mieście się zablokuje całkowicie.- 14 1
-
2010-04-23 12:26
oj, bardzo niepopularna opinia. (2)
też uważam tak jak autor, ale ja nie jestem mieszkańcem Gdyni, pracuję w niej jedynie i widzę te masakryczne korki i stojące tabuny autobusów. Bez sensu mnożone linie z każdej dzielnicy do każdej z częstością kursowania co 40 min albo i rzadziej. Na dodatek szrot na kołach i ciągłe spóźnienia.
- 3 0
-
2010-04-23 19:25
(1)
w Gdyni nie ma miejsca na tory tramwajowe wszystkie główne ulice są zabudowane bo obu stronach
- 1 0
-
2010-04-25 18:18
Ale jest SKM. W normalnych krajach byłaby w cenie biletu komunikacji miejskiej - i na tym samym bilecie.
Bo np. taka S - to najzwyklejszy, niepotrzebny dubel SKM - jeżdżący po to, aby emeryci z Sopotu komunikację za free mieli...- 0 0
-
2010-04-23 12:05
Dlaczego każdego kto powie coś dobrego komunikacji zbiorowej macie za płatnego agitatora? Może ciężko to uwierzyć ale nie każdy ma takie samo zdanie jak wy a co więcej nie każdy ma tyłek zintegrowany z siedzeniem w samochodzie.
- 2 0
-
2010-04-23 12:30
codziennie pokonuje jeden przystanek autobusem... tylko... (1)
Czy musze płacić 66 pln miesięcznie... czy może mogę kupić...coś tańszego?
- 1 1
-
2010-04-23 18:55
Odległość od przystanka do przystanka to max.5-10min piechotką, bardzo tanie rozwiązanie xD
- 2 0
-
2010-04-23 12:36
A Ja proponuję z Witomina na Cisową, oraz na Dąbrowę (1)
A ja bym się bardzo ucieszyła z lini z Witomina-Leśniczówki na Cisową-Sibeliusa Dużo osób jeździ z Witomina na Cisową, bądź na Chylonię, a przesiadki są ciężkie.
Druga trasa, to Witomino-Leśniczówka na Dąbrowę-Miętową W dużej części pokrywa się z propozycją linii X. z Centrum na Dąbrowę jest bezpośrednie połączenie, a z Witomina nie ma.- 2 0
-
2010-04-23 14:20
To prawda. Pracowałam w Domu za Falochronem. Dojazd z Chylonii z jedną przesiadką. Niestety, jak trajtek miał spóżnienie,nigdy nie zdołalam załapać sie na 141, który jezdzi bardzo punktualnie.W tej sytuacji dojazd na czas był niemożliwy, bo to jedyne połączenie.
- 0 0
-
2010-04-23 12:52
nr 30
w takim razie ja poproszę o zmianę trasy 30tki- na taką jaką jeździła na początku kariery
tzn Morska- 10Luty- Warszawska- Morska
albo o zsynchronizowanie autobusów 30 i 26 z 25
denkss :D- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.