• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyński port będzie głębszy

js
27 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 13:35 (27 marca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Wszystkie inwestycje w gdyńskim porcie pochłoną 600 mln zł. Wszystkie inwestycje w gdyńskim porcie pochłoną 600 mln zł.

Rozpoczęła się jedna z najważniejszych inwestycji w gdyńskim porcie - pogłębianie kanału i basenów portowych. Dzięki temu w Gdyni będą mogły cumować jeszcze większe statki.



Prace w porcie trwają od połowy marca. Po ich zakończeniu w grudniu 2009 roku kanał portowy zwiększy głębokość z 11,5 m do 13,5 metrów. Dodatkowo przy nabrzeżach: Francuskim Holenderskim, Duńskim, Szwedzkim, Norweskim, Belgijskim, Jugosłowiańskim, Helskim I i Helskim II umocnione zostanie dno. Dzięki tym zabiegom statki o większym zanurzeniu będą mogły zawijać do niemal wszystkich portowych terminali.

- Zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja na pokolenia - mówi Przemysław Marchlewicz, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

Modernizacja kanału jest niezbędna do zachowania silnej pozycji gdyńskiego portu w regionie. Od pięciu lat systematycznie rośnie tu liczba przeładunków. Stały wzrost na poziomie 5-10 proc. prognozowany jest również w kolejnych latach.

- Nie zmienia tego także obecny spór w BCT. Mamy nadzieję na porozumienie stron i powrót do sprawnej obsługi ładunków. Pomimo rosnącej konkurencji spoglądamy w przyszłość z optymizmem. - dodaje prezes Marchlewicz.

Szacunkowy całkowity koszt robót wyniesie 81,56 mln zł brutto. Dzięki umieszczeniu na liście projektów kluczowych Programu Infrastruktura i Środowisko, projekt może liczyć na unijne wsparcie finansowe (nawet 85 proc. kosztów).

Port się rozbudowuje

Pogłębianie kanału portowego to tylko jedna z inwestycji, które czekają gdyński port w najbliższych dwóch latach. Inne zaplanowane przedsięwzięcia to m.in budowa budowa nowego terminalu promowego przy nabrzeżach Polskim i Fińskim we wschodniej części portu, modernizacja Pirsu Południowego, przebudowa Nabrzeża Śląskiego, przebudowa Nabrzeża Pomorskiego, przebudowa ulic Węglowej, Indyjskiej i Dokerów, rozbudowa terminalu ro-ro, budowa Centrum Logistycznego koło Trasy Kwiatkowskiego, zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego oraz budowa urządzeń ograniczających emisję par benzyn do atmosfery.

Na wszystkie te inwestycje port zamierza przeznaczyć ponad 600 mln zł.
js

Opinie (14) 2 zablokowane

  • Brawo

    To cieszy, pozwala patrzec w przyszlosc z optymizmem. Oby sie udalo.maciej

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane