- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (91 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (309 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (63 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (71 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (129 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (110 opinii)
Gdyński port inwestuje w logistykę
W Porcie Gdynia pojawi się nowa inwestycja - magazyn wysokiego składowania. Nowy obiekt ma służyć rozwojowi usług logistycznych, na których w portach morskich zarabia się najwięcej.
Magazyn wysokiego składowania ma być zbudowany przy ul. Kontenerowej 69
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jak wynika z planów rozwojowych Portu Gdynia, cały obszar między Estakadą Kwiatkowskiego, ul. Pucką i Hutniczą jest przewidziany na rozwój usług logistycznych (budowę magazynów, placów składowych, składów celnych itp.).
Ten kierunek rozwoju jest niejako wymuszony sytuacją: co prawda przedwojenne plany przewidywały wykopanie w tym miejscu nowych kanałów i basenów portowych, ciągnących się aż za dzisiejszą Redę, lecz budowa estakady odcięła te tereny od wody. W tej sytuacji port miał dwie alternatywne możliwości: zabiegać o podniesienie fragmentu estakady tak, aby umożliwić ewentualny przepływ statków do nowych basenów (co byłoby niezwykle kosztowne) lub właśnie rozwijać "suchą" logistykę. Wybrano to drugie, tym bardziej, że porty z rozwiniętymi usługami logistycznymi przynoszą otoczeniu gospodarczemu nawet czterokrotnie większe korzyści niż porty wykonujące jedynie proste przeładunki.
Warto przypomnieć, że podobne do gdyńskiego przyportowe centrum logistyczne powstaje również w Gdańsku, w rejonie Stogów. Jednak w tej rywalizacji Gdynia stwarza na razie lepsze warunki, jeśli chodzi o dostępność komunikacyjną. Do gdańskiego Portu Północnego wciąż prowadzi tylko jeden tor kolejowy i kiepska droga, natomiast gdyńskie magazyny leżą w sąsiedztwie Trasy Kwiatkowskiego i niedawno zmodernizowanej bocznicy kolejowej.
Wciąż nierozwiązanym problemem obszaru powstającego centrum logistycznego jest zabagniony teren, co wymaga nawiezienia tu dużej ilości ziemi dla umocnienia gruntu. Problem ten można rozwiązać przez nawożenie tu urobku z pogłębiania torów wodnych i kanałów portowych, jednak wcześniej urobek musi zostać poddany odpowiednim badaniom.
Miejsca
Opinie (46) 3 zablokowane
-
2009-10-07 21:04
To nie Estakada Kwiatkowskiego
zatrzymała rozwój portu zgodny z planami jeszcze z przed wojny .....
Zgodnie z tym planem miał byc przekopany kanał na przedłużeniu obecnego kanału portowego przy BCT. Ale na przedłużeniu tego kanału wybudowano (chyba w latach 70-tych) wielka Elektrociepłownie i to ona jest bezpośrednią przyczyną, że port nie może się rozwijać w tym kierunku, a nie Estakada. Panie Jakubie nie popisał się Pan :-( a wystarczy trochę poczytać zanim się takie bzdury napisze na portalu :-( Nie napiszę o zdjęciu sprzed kilku lat bo już inni o tym pisali po prostu Żenada- 2 0
-
2009-10-08 11:09
aż do Redy,
wow, ale to by musiało wyglądać. elektorciepłownia, lata 70-te, i wszystko jasne;)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.