• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńskie inwestycje w 2021 roku

Michał Sielski
1 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Największą kwotę - 41,4 mln zł - zarezerwowano na początek budowy Węzła Karwiny. Największą kwotę - 41,4 mln zł - zarezerwowano na początek budowy Węzła Karwiny.

302 mln zł zapisała Gdynia w tzw. wydatkach majątkowych w budżecie na 2021 rok, czyli o 105 mln zł mniej niż rok wcześniej. Spadek wynika oczywiście z pandemii koronawirusa i mniejszych wpływów z podatków. Najwięcej pochłoną inwestycje drogowe, a największymi projektami są współfinansowane ze środków unijnych węzły transportowe.



Czy rozwój Trójmiasta spowolni przez pandemię koronawirusa?

Budżet Gdyni na 2021 rok



Gdynia prognozuje w 2021 roku o 3,7 proc. niższe dochody niż w mijającym roku. To w sumie ok. 93 mln zł mniej w kasie miasta. Siłą rzeczy odbije się to na inwestycjach. Realizowane mają być tylko te kluczowe oraz już rozpoczęte.

- Poziom dochodów miast będzie zdeterminowany sytuacją gospodarczą w kraju. Główne źródła dochodów, a w szczególności podatki dochodowe, podatek od czynności cywilnoprawnych i wpływy ze sprzedaży gruntów są silnie powiązane z koniunkturą gospodarczą - tłumaczy prof. Krzysztof Szałucki, skarbnik miasta Gdyni.
Transport i łączność od lat pochłaniają największą część miejskich wydatków. W tej kategorii mieszczą się bowiem także dotacje do komunikacji publicznej. Transport i łączność od lat pochłaniają największą część miejskich wydatków. W tej kategorii mieszczą się bowiem także dotacje do komunikacji publicznej.
Mimo tego uda się przeprowadzić inwestycje, które planowane są od lat.

Największe inwestycje w budżecie na 2021 rok:



Będzie też kilka mniejszych, ale na pewno lokalnie ważnych inwestycji. 7,4 mln zł pochłonie rewitalizacja zachodniej części dzielnicy Witomino-Radiostacja, a 5,8 mln zł zmiany w dzielnicy Oksywie. Za 6 mln zł przebudowana zostanie "Przystań Chylońska 237", a nowe trasy rowerowe w szlaku międzynarodowej drogi R-10 pochłoną 4,4 mln zł. 4,3 mln zł zapisano też na kolejne etapy budowy Parku Centralnego, co jednak jasno wskazuje, że planowany pod nim parking podziemny to melodia przyszłości.

Przebudowana za ok. 4 mln zł będzie też ul. Chwarznieńska, która musi się zmienić przed zakończeniem budowy Trasy Kaszubskiej, planowanej na końcówkę tego roku. Ta kwota nie wchodzi w zakres 10 mln zł na modernizację dróg gminnych, a osobny budżet w wysokości 3 mln zł stanowi również podpunkt na uspokojenie ruchu, także przy szkołach.

Opinie (160) 7 zablokowanych

  • Bezpieczeństwo

    Na wykresie podano, że na Bezpieczeństwo publiczne i ochronę PP planują wydać 0,0%?? to chyba nie za dużo

    • 25 1

  • Spodziewałam się tego (1)

    Piękna praca o zasługach i chorych marzeniach naczelnika Łucyka. Ale gdzie prawda choćby o paraliżu miasta przez nieduże opady śniegu? Gdzie rozliczenie z nietrafionych inwestycji, które utrudniają życie mieszkańcom miasta? Gdzie prawda o braku gospodarności i oszczędzaniu pieniędzy kosztem bezpieczeństwa? Bądźcie obiektywni, przestańcie wspierać Samorządność, która zniszczyła centrum i kontynuuje zniszczenia we wszystkich dzielnicach miasta. Mieszkańcy potrzebują prawdy, przestają wierzyć w Pana Łucyka i Szczurka.

    • 58 5

    • Obiektywizm się kończy, gdy w grę wchodzi kasa.

      • 7 0

  • gdyby mieli zrealizwoać cokolwiek z zapowiadanych tu większych projektów, to już musieliby miec projekty i podpisane umowy na

    prace, oni nie mają praktycznie nic, tylko obiecanki rzucane w eter.

    • 40 3

  • Na pompowali balonik z tą koronką

    A nagrobki miały schodzić jak świeże bułeczki a stoją.. A ceny od kilku lat w górę nawet nie idą także żadnej pandemii nie ma i nie kłamcie już. Pozdrawiam kamieniarz Gdyński

    • 11 9

  • Remont Kwiatkowskiego (1)

    I tak nic nie da...bo dalej na północ jest tylko jedno wąskie gardło...nie ma przyszłości i alternatywy...będziemy i tak dalej gnić w korkach. A nawet jeśli remont jest przewidywany na 46 tygodni...to Gdynia północ zablokuje się kompletnie...

    • 40 2

    • polnocne dzielnice od dawna sa zaniedbane, tworzone wizje pkm, skm i nic sie nie da, tylko mamic ludzi planami i wizjami

      • 9 0

  • Park Centralny zbudują, czyli obecne lodowisko rozbiorą a nowego nie widać na horyzoncie. (2)

    Fajnie, Gdynia będzie pierwszym w Polsce miastem bez lodowiska.
    Dziękujemy Panie Szczurek. Dobrze się Pan sprawił.

    • 48 7

    • A ten otwarty z pompą Skwer Plymouth przekopią w tym roku?

      • 5 0

    • Ale za to synuś deweloper ka, sponsora rodziny siwego gnoja, ma swój skatepark a tatuś, główny sponsor emeryturki tego łacha ma parking podziemny dla swojego biurowca bo inaczej nie mógłby go w ogóle wybudowac

      • 3 1

  • a co z

    obwodnicą Witomina? Wizualizacja i koniec prac.

    • 53 2

  • (2)

    Mieszkańcy Gdyni a szczególnie emeryci uważają że miasto super się rozwija a Szczurek jest najlepszym prezydentem i nie mają zamiaru na nikogo innego głosować

    • 30 12

    • Emerytów zostawcie w spokoju. Oni Gdynię pamiętają jaka była a jaka jest teraz.Najwiecej madruja którzy sprowadzili się najpóźniej.

      • 5 1

    • emeryci, nauczyciele, urzędnicy wraz z rodzinami bo ci w dużej mierze

      pracują w innych jednostkach samorządowych...

      • 0 0

  • co z basensem olimpijskim, lodowiskiem, obwodnicą Witomina, przebudową skrzyżowania na Chwarzniejskiej,

    PKM na północ Gdyni, stadionem lekkoatletycznym i innymi sprawami które obiecywał rządzący miastem??

    • 49 1

  • napiszcie prawdę o okrojonym węźle karwiny, z którego wyłączono część integracyjną! (11)

    Miała być przebudowa węzła integracyjnego z remontem ulic i budową buspasów, została sama przebudowa ulicy Wielkopolskiej. Na węźle - dziura w projekcie. Dalej przystanki będą daleko od przystanku PKM.

    • 34 3

    • (6)

      A co wiesz więcej na ten temat?

      • 2 0

      • Okrojona inwestycja

        W projekcie był jeszcze wielopoziomowy parking podziemny (w miejscu obecnego), przebudowa wiaduktów nad koleją wraz z ich podniesieniem, a także związana z tym przebudowa znacznego odcinka ul. Wielkopolskiej (podniesienie wiaduktów spowodowałoby konieczność podniesienia drogi na znacznym odcinku). No i jeszcze szereg przebudów dróg pobocznych. Zabrakło kasy i część projektu poszła na przysłowiową "półkę".

        • 8 0

      • Wiem :) (1)

        Gdynia za ponad 4,5 mln zł zleciła przygotowanie projektu węzła Karwiny. Główne założenie - budowa nowych wiaduktów, ich podwyższenie umożliwiające elektryfikację linii, nowy układ drogowy, przysunięcie przestanków KM na obiekt (umożliwiające przesiadki na pociągi). Teraz Gdynia, mając gotowy projekt z pozwoleniami na budowę, zleca przetarg w trybie projektuj - buduj na wykonanie po raz kolejny projektu zamiennego w którym kroi strasznie zakres. Wiadukty nie będą ruszane, co stawia pod znakiem zapytania możliwość elektryfikacji linii, burzy plany PLK dotyczące budowy trzeciego toru dla towarów z portu itd. Kto zapłaci za projekt zamienny?! My mieszkańcy!

        • 9 1

        • Kolejarz

          Po co podwyższać wiadukty i paraliżować miasto w czasie ich budowy. Każdy inteligentny człowiek wie, że w przypadku obniżenia się linii zasilającej pantografy w lokomotywach elektrycznych automatycznie dostosowują swoją wysokość do sieci.

          • 2 1

      • Skala zmian wg SIWZ z przetargu: (1)

        Zamienną dokumentację projektową w ramach Zadania 1 należy wykonać w oparciu o załączniki do PFU, opisujące docelowy układ zagospodarowania terenu, uwzględniając zmiany wysokościowe oraz następujące uwagi: 1)w miejsce projektowanego parkingu podziemnego typu Park&Ride o pojemności 412 miejsc postojowych dla samochodów osobowych i 24 miejsc postojowych dla motocykli z wjazdem od ulicy Korzennej należy zaprojektować i wykonać jednopoziomowy parking naziemny z wjazdem od ulicy Korzennej o pojemności około 140 miejsc postojowych dla samochodów osobowych i motocykli; należy przyjąćże ilość 140 miejsc jest ilością minimalną, 2)w miejsce projektowanego parkingu typu Bike&Ride o pojemności 112 miejsc postojowych dla rowerów, w tym 50 miejsc w komorze automatycznego parkingu podziemnego należy zaprojektować i wykonać parking typu Bike&Ride o pojemności około 50 miejsc postojowych dla rowerów; należy przyjąćże ilość 50 miejsc jest ilością minimalną,

        • 4 1

        • Rowery????

          Rowerem na Karwiny od strony Redłowa czy Orłowa zawsze przynajmniej 1 raz będzie pod górkę i to taką sporą więc rowerzystom w garniturach życzę sukcesów, zwłaszcza zimą.

          • 5 1

      • Skala zmian cz.2

        3) w miejsce projektowanej pętli autobusowej / trolejbusowej w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku PKM Gdynia Karwiny, przy skrzyżowaniu ulic Sopockiej i Wielkopolskiej z uwzględnieniem lokalizacji jezdni manewrowych, stanowisk na postój wyrównawczy / wypoczynkowy, stanowisk ładowania trolejbusów z zasilaniem bateryjnym , miejscem na zaplecze sanitarne dla kierowców, fragmentu sieci trakcyjnej w obrębie pętli oraz fragmentu sieci trakcyjnej trolejbusowej w relacji Sopocka-Wielkopolska oraz podstacji trakcyjnej należy zaprojektować i wykonać pętlę autobusową / trolejbusową w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku PKM Gdynia Karwiny, w pasie dzielącym przy skrzyżowaniu ulic Wielkopolskiej, Sopockiej i Strzelców z uwzględnieniem lokalizacji jezdni manewrowych, stanowisk na postój wyrównawczy (w tym możliwość ładowania trolejbusów z zasilaniem bateryjnym), miejscem na zaplecze sanitarne dla kierowców wraz z doprowadzeniem przyłączy wod- kan (bez obiektu), oraz sieci trakcyjnej trolejbusowej w obrębie pętli wraz z podłączeniem z siecią trakcyjną w ciągu obu jezdni ul. Wielkopolskiej,

        4)w miejsce projektowanego podniesienia wiaduktu nad linią kolejową nr 201 należy zaprojektować i wykonać układ drogowy wraz z zagospodarowaniem terenu i przebudowąkolidującej infrastruktury skrzyżowania ulic: Wielkopolska Strzelców Sopocka oraz Wielkopolska Korzenna Nowodworcowa, bez zmiany konstrukcji wiaduktów,

        • 4 1

    • Skala zmian cz.3

      5) w miejsce projektowanej rozbudowy ul. Wielkopolskiej (kierunek z Centrum) o buspas na odcinku od przystanku Lidzka do przystanku Karwiny PKM wraz z przebudową jezdni, dróg rowerowych i chodników w niezbędnym zakresie oraz przebudową kolidującej infrastruktury należy zaprojektować i wykonać rozbudowę ul. Wielkopolskiej (kierunek z Centrum) o buspas na odcinku od przystanku Racławicka do przystanku Nałkowskiej wraz z przebudową jezdni, dróg rowerowych i chodników w niezbędnym zakresie oraz przebudową kolidującej infrastruktury,

      6)w miejsce projektowanej rozbudowy ulicy Chwaszczyńskiej/Wielkopolskiej (kierunek do Centrum) o buspas od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku Lidzka wraz z przebudowąjezdni, dróg rowerowych i chodników w niezbędnym zakresie oraz przebudową kolidującej infrastruktury należy zaprojektować i wykonać rozbudowę ul. Chwaszczyńskiej / Wielkopolskiej (kierunek do Centrum) o buspas na odcinku od skrzyżowania z ul. Górniczą do przystanku PKM Karwiny wraz z przebudową jezdni, dróg rowerowych i chodników w niezbędnym zakresie oraz przebudową kolidującej infrastruktury

      • 4 1

    • skala zmian cz. 4

      7) w miejsce projektowanej drogi rowerowej po południowej stronie ciągu ulic Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej należy w obrębie przebudowywanych skrzyżowań zaprojektować i wykonaćprzejazdy rowerowe przez ulicę Chwaszczyńską i Wielkopolską umożliwiające dojazd do drogi rowerowej po północnej stronie tych ulic,

      8)pętlę autobusową na ul. Strzelców należy przeprojektować i wykonać w taki sposób by zminimalizować straty urządzonej zieleni lub ewentualnie przewidzieć przesadzenie istniejącej roślinności w obrębie zieleńca; Operat techniczny z wytyczenia zewnętrznej projektowanej linii krawężnika pętli autobusowej stanowi załącznik nr 8.7.

      9)parking przy Korzennej należy zaprojektować i wykonać wraz z odwodnieniem, podczyszczeniem wód przed wprowadzeniem do kanalizacji deszczowej, oświetleniem, ogrodzeniem systemowym; parking należy zaprojektować i wykonać z kostki betonowej z wydzielonymi miejscami oraz z systemem zliczania miejsc postojowych wolnych/zajętych, podłączonym do tablic TDIP i funkcją pobierania opłat (np. parkomat),

      i dalej inne zmiany, nie chce mi się przeklejać wszytskiego...

      • 5 1

    • Jest dobrze

      I wystarczy tyle. Po ilości samochodów widać, że potrzebna jest szeroka jezdnia na Wielkopolskiej niż dojazdy do PKM, która i tak w dogodnych ludziom godzinach nie kursuje. Ścieżki rowerowe w smrodzie spalin? Z Witomina można dojechać na Karwiny przez las.

      • 4 2

    • W dodatku Węzeł Karwiny był ujęty w budżecie co najmniej 2019 roku i ciągle przesuwany.

      A pomysł powstał w 2014.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane