• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdyńskie inwestycje w 2021 roku

Michał Sielski
1 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Największą kwotę - 41,4 mln zł - zarezerwowano na początek budowy Węzła Karwiny. Największą kwotę - 41,4 mln zł - zarezerwowano na początek budowy Węzła Karwiny.

302 mln zł zapisała Gdynia w tzw. wydatkach majątkowych w budżecie na 2021 rok, czyli o 105 mln zł mniej niż rok wcześniej. Spadek wynika oczywiście z pandemii koronawirusa i mniejszych wpływów z podatków. Najwięcej pochłoną inwestycje drogowe, a największymi projektami są współfinansowane ze środków unijnych węzły transportowe.



Czy rozwój Trójmiasta spowolni przez pandemię koronawirusa?

Budżet Gdyni na 2021 rok



Gdynia prognozuje w 2021 roku o 3,7 proc. niższe dochody niż w mijającym roku. To w sumie ok. 93 mln zł mniej w kasie miasta. Siłą rzeczy odbije się to na inwestycjach. Realizowane mają być tylko te kluczowe oraz już rozpoczęte.

- Poziom dochodów miast będzie zdeterminowany sytuacją gospodarczą w kraju. Główne źródła dochodów, a w szczególności podatki dochodowe, podatek od czynności cywilnoprawnych i wpływy ze sprzedaży gruntów są silnie powiązane z koniunkturą gospodarczą - tłumaczy prof. Krzysztof Szałucki, skarbnik miasta Gdyni.
Transport i łączność od lat pochłaniają największą część miejskich wydatków. W tej kategorii mieszczą się bowiem także dotacje do komunikacji publicznej. Transport i łączność od lat pochłaniają największą część miejskich wydatków. W tej kategorii mieszczą się bowiem także dotacje do komunikacji publicznej.
Mimo tego uda się przeprowadzić inwestycje, które planowane są od lat.

Największe inwestycje w budżecie na 2021 rok:



Będzie też kilka mniejszych, ale na pewno lokalnie ważnych inwestycji. 7,4 mln zł pochłonie rewitalizacja zachodniej części dzielnicy Witomino-Radiostacja, a 5,8 mln zł zmiany w dzielnicy Oksywie. Za 6 mln zł przebudowana zostanie "Przystań Chylońska 237", a nowe trasy rowerowe w szlaku międzynarodowej drogi R-10 pochłoną 4,4 mln zł. 4,3 mln zł zapisano też na kolejne etapy budowy Parku Centralnego, co jednak jasno wskazuje, że planowany pod nim parking podziemny to melodia przyszłości.

Przebudowana za ok. 4 mln zł będzie też ul. Chwarznieńska, która musi się zmienić przed zakończeniem budowy Trasy Kaszubskiej, planowanej na końcówkę tego roku. Ta kwota nie wchodzi w zakres 10 mln zł na modernizację dróg gminnych, a osobny budżet w wysokości 3 mln zł stanowi również podpunkt na uspokojenie ruchu, także przy szkołach.

Opinie (160) 7 zablokowanych

  • trudno zarządzać miastem mając przeciwko sobie urzędników magistratu

    z decyzji śmieją się inspektorzy.

    • 6 5

  • To bezczelność, że ani PO a tym bardziej poprzednio i obecnie PiS gnębi Samorządność Szczurka (1)

    Obecnie nie jest czas na takie historie jak dokończenie budowy Estakady Kwiatkowskiego, które zostało sfinansowane ze środków Gdyni oraz pozyskanych funduszy europejskich. Pomimo że ta droga jest częścią międzynarodowego korytarza transportowego gdzie głównie nią jeżdżą TIRy i prowadzi do granicy państwa (port), ma o dziwo status drogi gminnej (bo PiS i jego ministrowie w tym pochodzący z Gdyni blokuje przekazanie) i jest utrzymywana ze środków lokalnych. 24 mln. zamiast na rozwój m.Gdyni idzie na rozwój państwa PiS. To ewenement nie tylko w skali Polski, aby drogę o znaczeniu strategicznym również dla krajowej gospodarki utrzymywali mieszkańcy naszego zadłużonego miasta, wcześniej finansując jej budowę bo państwo nie mogło sobie z nią poradzić tak jak dziś z OPAT-em.

    • 4 7

    • W tej chwili ustawa o elektromobilności mówi o tym, że samorządy mogą wprowadzić strefę czystego transportu, wkrótce będzie to jednak obowiązek samorządów.

      • 0 0

  • Patrzę na to zdjęcie węzła i zastanawiam się w czym przebudowa ma pomóc??? zapewne będzie to rondo ale aby nie "pomogło"tak jak w Chwaszczynie!!!!!!!!!!

    • 8 1

  • Gdynia farbą planowana

    Krótka refleksja:
    1. eko delfiny na parkingu/przepraszam w Parku na dawnym parkingu przy Rivierze nazwałbym działaniem ultra przemyślanym ze strony władz, tylko kto na tym skorzysta i kogo owa inwestycja może zachwycić tego wciąż nie wiem
    2. likwidacja miejsc parkingowych i wmawianie ludziom, że to dla ich dobra - majstersztyk propagandowy
    3. park na asfalcie, gigantyczne donice i malowane koła na dawnym parkingu na końcu Skweru Kościuszki - zaliczyłbym do kategorii Inwestycji Roku
    4. porycie asfaltu i zmiana zasad ruchu na ul Świętojańskiej i zrobienie z najważniejszej historycznej reprezentacyjnej ulicy miasta zjeżdżalni dla wrotkarzy i miłośników hulajnóg śmigających z góry ulicy na dół również w kategorii Inwestycja Roku (szkoda tylko przedsiębiorców i małego biznesu bo w obecnej sytuacji przeciętny Kowalski leci do CH Riviera gdzie spokojnie zaparkuje auto bądź podjedzie komunikacja itp i załatwi w spokoju to co ma załatwić)
    5. tzw polityka spowalniania ruchu w mieście w którym istnieje 1 nitka kolejowa,kilka rozwiązań autobusowych i trolejbusowych to pomysł godny urbanistów najwyższych lotów i na miarę myśli planistycznej XXI wieku
    6. w jakiś dziwnych okolicznościach kompleks basenowy na polance Redłowskiej, który w czasach komuny istniał i z powodzeniem utrzymywany były przez ówczesne władze, dzisiaj nie istnieje, a przez szereg lat tzw inwestor dysponował tym wspaniałym kawałkiem Miasta Gdynia czego efekty widać gołym okiem - pytanie czy na prawdę nie ma nikogo odpowiedzialnego za brak gospodarności w tej materii?
    7. jeden z ważniejszych symboli Miasta i zarazem jeden z ważniejszych zabytków - Hala Targowa zaczyna przypominać zapomniany obiekt widmo, można powiedzieć, że Miasto nie ma pomysłu i z roku na rok obiekt ten jest coraz gorzej zarządzany, ale prawda jest taka, że wystarczyłoby ruszyć głową i stworzyć coś na wzór Lisbon Food Market bądź Hali Koszyki w Warszawie i tu po raz kolejny nasuwa się refleksja czemu jest jak jest i o co chodzi

    • 14 1

  • najbardziej zadluzone miasto w Polsce !!!
    Dlug siega ponad 1 mld zl,panie Szczurek,pana czas sie konczy

    • 8 1

  • BRAWO

    Zrobimy za to fajne wiaty przystankowe przypomnę za 4 nowe wiaty zapłaciliśmy 345 tys zł i mamy tam USB i jesteśmy super. Koszt 4 tradycyjnych z montażem to ok 39 tys zł. Więc jest pięknie!!!
    Panie i Panowie z opozycji weżcie się do roboty. Tak łatwo podkopać obecnych i uświadomić ludziom co się dzieje w UM oraz podległych spółkach/jednostkach. Pracują tam sami pupile oraz i rowo-włazy.
    A firma która odpowiada za te wiaty mieści się na Grabówku. Tam to jest kabaret.
    Generalnie nasze miasto popada w ruinę...

    • 10 0

  • Rządu zainteresowanie się samorządem nie wróży dla niego nic dobrego (2)

    Widać, że spowodowało to m.in. mniejszymi nakładami na inwestycje. - Obawiam się jednak, że jest to kolejny kaganiec dla samorządów jak w Gdyni. Władze wojewódzkie już zacieśniły kontrole nad samorządami i ich uchwałami, tak więc stanowisko to może być kolejnym narzędziem do nadmiernego kontrolowania i dyscyplinowania, a to jest sprzeczne z sama ideą reformy samorządowej. Dużo obowiązków i pracy na rzecz mieszkańców, a z znikąd żadnej pomocy

    • 0 4

    • jeszcze napisz że obecna ekipa spełnia testament porzedników (1)

      Tu jest coraz gorzej drogi w Gdyni mamy gorsze niż w Rumunii!!!

      • 0 1

      • Drogi to nie wszystko

        są koleje, skm, pkm, transport miejski, Już niedługo będzie całkowity zakaz wjazdu do centrum miasta - aut z silnikiem Diesla, starszego typu,... jeszcze mam nadzieję w tym roku

        • 0 0

  • A gdzie obiecana obwodnica Witomina? ?

    • 6 1

  • Farbeee biala sprzedam 4 cysterny kolejowe

    • 2 0

  • We

    Nie na widzę tej mieściny fujjj

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane