- 1 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (17 opinii)
- 2 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (188 opinii)
- 3 Licznik przy światłach na skrzyżowaniu (59 opinii)
- 4 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (106 opinii)
- 5 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (84 opinie)
- 6 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (468 opinii)
Gdyńskie trolejbusy nagrodzone w Brukseli
Gdyńskie trolejbusy nagrodzone w Brukseli film nakręcony w ramach promocji gdyńskiej kandydatury.
Komisja Europejska uhonorowała nagrodą Regiostars 2014 gdyński projekt rozwoju transportu publicznego, opartego o linie trolejbusowe.
Gdyński projekt "Rozwój proekologicznego transportu publicznego na Obszarze Metropolitalnym Trójmiasta" zwyciężył w kategorii "CityStar - inwestycje w publiczny transport miejski zgodny z zasadą zrównoważonego rozwoju", w której rywalizował z przedsięwzięciami z walijskiego Swansea, Kielc i wspólnym projektem Manchesteru, Paryża, Brukseli, Bielefeld i Rotterdamu.
Czytaj także: Trolejbusy docenione przez europejskich dziennikarzy
Nagrodę z rąk Johannesa Hahna, unijnego komisarza ds. polityki regionalnej, odebrał w Brukseli wicemarszałek Ryszard Świlski i wiceprezydent Gdyni Michał Guć.
- Cieszymy się z tej nagrody, bo podsumowuje wieloletnią politykę miasta. Konsekwentnie stawiamy w Gdyni na rozwój przyjaznego środowisku i ekonomicznego transportu publicznego - mówił wiceprezydent Michał Guć. - Werdykt w tym konkursie pokazuje, że ta polityka jest doceniana na szczeblu europejskim.
Projekt rozwoju komunikacji trolejbusowej realizowany był w latach 2010-2013.
- Myślę, że nasz projekt został doceniony głównie za to, że był nowatorski, ekologiczny i dawał znaczącą oszczędność energii. W ramach projektu zakupiliśmy 28 nowoczesnych trolejbusów w pełni przyjaznych dla podróżnych, niskopodłogowych, klimatyzowanych, wyposażonych w alternatywny napęd - wylicza Piotr Małolepszy, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
Po wprowadzeniu do eksploatacji nowych, energooszczędnych pojazdów, o ponad 20 proc. zmniejszyło się ogólne zużycie energii elektrycznej w sieci PKT.
- W interesie każdego miasta jest zapewnienie mieszkańcom dobrze zorganizowanej komunikacji zbiorowej - twierdzi Johannes Hahn, komisarz Unii Europejskiej ds. polityki regionalnej. - Chodzi o to, by przekonać jak najwięcej osób do zamiany własnego samochodu na publiczny środek transportu.
Gdynia jako jedno z trzech polskich miast (dodatkowo Lublin i Tychy) posiada miejski transport trolejbusowy. Na gdyńskich ulicach trolejbusy pojawiły się 71 lat temu - 18 września 1943 roku. Dziś gdyńska sieć trolejbusowa jest największa w Polsce. Obejmuje Gdynię i Sopot, a w jej ramach funkcjonuje 12 linii stałych i jedna sezonowa. Niskopodłogowe pojazdy przewożą rocznie ponad 25 milionów pasażerów, pokonując przy tym 5 milionów kilometrów.
- zakup 28 nowych trolejbusów niskopodłogowych
- przebudowa sieci trakcyjnej w ciągu al. Zwycięstwa w Gdyni, al. Niepodległości w Sopocie i na pętli trolejbusowej przy ul. Reja,
- budowa czterech nowych podstacji trakcyjnych,
- przebudowa pięciu istniejących podstacji,
- budowa centrum zdalnego sterowania infrastrukturą zasilającą trakcję trolejbusową,
- całkowita wartość projektu to ponad 98,6 mln zł
- dofinansowanie unijne wyniosło 70 proc. kosztów kwalifikowanych
Wycieczka po zajezdni PKT w Gdyni.
Miejsca
Opinie (48) 1 zablokowana
-
2014-03-31 22:52
straszna nuda
- 1 5
-
2014-03-31 22:52
Pozdrowienia z USA, my w Seattle też mamy trolejbusy!
Kurt i Nirvana też jeździli trajtkami :) Brawo Gdynia, brawo Polska! Alleluja i do przodu :)
- 11 2
-
2014-03-31 22:53
tiry na tory
trajtki na lotnisko
- 2 10
-
2014-03-31 23:06
"Gdynia jako jedno z trzech polskich miast (dodatkowo Lublin i Tychy)"
A Sopot? W sumie 4.
- 4 4
-
2014-04-01 00:29
wolę tramwaje (1)
Jestem z Gdyni ale zdecydowanie bardziej lubię płynną jazdę pięknymi gdańskimi tramwajami. Powolna jazda z centrum Gdyni na Karwiny z powodu stania w korku w szczycie, zapchanym, oplakatowanym, szarpiącym trajtkiem - to żadna przyjemność..
- 4 9
-
2014-04-01 14:36
buspas by to rozwiązał, ale lobby śmierdzieli jest w GDY silniejsze niż lobby pasażerów trajtków, śmierdziele by się p******i
- 0 0
-
2014-04-01 00:36
I Fajnie (1)
Ale i tak przyszłoscią komunikacji są autobusy i auta elektryczne. A dzięki sieci elektrycznej i podstacjom zasilania bedzie skad je ładować.
- 4 2
-
2014-04-01 10:17
tak, ale to przyszłość
a teraźniejszość jest tu i teraz. Dlatego trajtki są bardzo ważnym etapem w dochodzeniu do pełnej elektryfikacji transportu miejskiego bez potrzeby eksperymentowania z różnymi rodzajami autobusów hybrydowych.
- 2 0
-
2014-04-01 08:05
A ul.Jaskółcza nad obwodnicą (1)
to najbardziej fatalna nawierzchnia w Gdyni.Koleiny na 30cm i zapadliny. Faktycznie powód do dumy przy udziale wspomnianych trolejbusów. Naprawdę brawo i jeszcze raz brawo.
- 2 3
-
2014-04-01 08:21
moze lepiej napisz TIK TAK
Co mają trolejbusy do złej nawierzchni ? Ulica jest dla wszystkich czy tylko po to żeby na nią patrzeć zgłoś sprawę do tych co się zajmują drogami.....
- 0 0
-
2014-04-01 08:55
Kiedy będą trolejbusy w Gdańsku?
Dwa razy większa Łódź już przygotowała plan i program dla wprowadzenia u siebie trolejbusów, myśli o tym W-wa i wiele innych miast.
Czy Gdańszczanie muszą zawsze być skansenem Europy??- 2 1
-
2014-04-01 09:46
To jest zludne (1)
Jeśli sa one takie wspaniale to dlaczego z niektórych miast je wycofują A Bruksela nagrodziła je w ramach ciekawostki Według mnie ten transport nie dość ze bardzo drogi to ekologia jest wątpliwa To sa pożeracze prądu a jego trzeba gdzieś wyprodukować a polska na węglu stoi
- 0 3
-
2014-04-01 10:20
nie jest tak źle
1. silnik elektryczny ma bardzo wysoką sprawność.
2. podczas hamowania istnieje możliwość zwrócenia części prądu do sieci trakcyjnej
3. Potencjał w zakresie magazynowania energii elektrycznej (baterie w pojazdach, superkondensatory w pojazdach i na podstacjach trakcyjnych) dopiero czeka na swoje technologiczne 5 minut (grafen!)
4. Ok. 15 miast we Włoszech i tyle samo w Szwajcarii, być może Leeds i kilkanaście miast europejskich, które rozważają wprowadzenie tego środka transportu miejskiego
5. Zanieczyszczenia powstałe w wyniku produkcji energii elektrycznej (nawet z węgla) lepiej wyłapywać w elektrowni niż na ulicach:)- 3 0
-
2014-04-01 09:53
a to nic nie wiedzziałem, ze ten facio w jasnobrązowych bucikach
chce u siebie - jako sekretarz gminny w Pruszczu, trolejbusy wprowadzać?
Ciekawe?- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.