- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Ściany zabytkowej kawiarni zniknęły. Będą odtworzone
Zniknęły ściany dawnej kawiarni "Halbe Allee" na gdańskich Aniołkach. Obiekt od kilku miesięcy jest remontowany. Rozbiórka była konieczna ze względu na zły stan drewnianej konstrukcji. Ściany mają zostać na nowo odtworzone z zachowaniem zabytkowych walorów. Na placu budowy cały czas trwają prace.
Pół roku prac, nie ma ścian
Po kilku miesiącach prac z placu budowy zniknęły ściany budynku. Jak zapewniają Gdańskie Nieruchomości, zostaną one odrestaurowane. Wszystkie prace przebiegają pod ścisłym nadzorem Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
- Drewniana konstrukcja budynku została rozmontowana i przewieziona do pracowni konserwatorskiej w celu oceny stanu technicznego, konserwacji lub odtworzenia każdego pojedynczego elementu. Ocena techniczna również odbywa się pod nadzorem konserwatorskim, a elementy, których nie można ponownie zamontować ze względu na korozję, są odtwarzane i każdorazowo uzyskują potwierdzenie zgodności z oryginałem przed wmontowaniem w konstrukcję. Nie ma możliwości innego działania jak demontaż, konserwacja, odtworzenie zużytych elementów i ponowny montaż konstrukcji budynku zgodnie z pierwotnym projektem i Prawem Budowlanym - przekazała Barbara Weiss z Gdańskich Nieruchomości.
Pięć firm chce remontować zapuszczoną kawiarnię
Prace na budowie cały czas są prowadzone.
Wylano fundamenty, trwa projektowanie dokumentacji zamiennej
W części sanitarno-technicznej oraz w części restauracji wykonano ławy fundamentowe, ścianki fundamentowe oraz ściany murowane wewnętrzne.
- W tej części planuje się w najbliższym czasie wykonanie prac konstrukcyjnych. Równolegle wykonywane będą prace przy części budynku - restauracji głównej. Równolegle do tych robót budowlanych na ukończeniu są prace projektowe dotyczące dokumentacji zamiennej w zakresie zmiany usytuowania zaplecza restauracji tj. wyniesienia z restauracji głównej do parteru budynku sąsiedniego. Takie rozwiązanie pozwoli przywrócić restauracji głównej dawną, pierwotną świetność - zaznacza Weiss.
Pierwotnie zakończenie prac zostało zaplanowane na I kwartał 2024 r. Termin ten zostanie jednak przesunięty o około rok.
Teren pod ochroną, budynek w ewidencji
Teren przy alei Zwycięstwa 43A objęty jest strefą ochrony konserwatorskiej. Warto jednak zaznaczyć, że sam budynek nie jest wpisany do rejestru zabytków, został natomiast zakwalifikowany jako nieruchomość o wartościach kulturowych i jest ujęty w gminnej ewidencji zabytków.
Ochronie podlega charakter budynku, detal architektoniczny oraz zachowane elementy wystroju i wyposażenia wnętrz.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-01 18:28
(19)
Myślę że gdańskie poszukiwanie przedwojennej tożsamości idzie w tym przypadku trochę za daleko. Wartość zabytkowa tego obiektu jest niewielka, a walory komercyjne w dzisiejszych realiach w tej lokalizacji są mocno dyskusyjne.
- 151 144
-
2024-01-02 10:52
Odezwał się deweloper czy ewentualny właściciel parkingu? Jakie są powiązania z Miastem?
- 1 0
-
2024-01-02 09:14
Uwazam ze nalezy zlikwidowac sekcje komentarzy.
Jeszcze kilka lat temu kiedy miasto nie dbalo o zabytki mniej wazne to pojawialy sie komentarze krytyczne na ten temat. Teraz jak miasto dba to mamy komentarze krytyczne na temat ratowania tych zabytkow.
Te komentarze sa odpowiednio zredagowane i do tego maja swego rodzaju krzykliwy i populistyczny ton.
Pisane sa przez roznegoJeszcze kilka lat temu kiedy miasto nie dbalo o zabytki mniej wazne to pojawialy sie komentarze krytyczne na ten temat. Teraz jak miasto dba to mamy komentarze krytyczne na temat ratowania tych zabytkow.
Te komentarze sa odpowiednio zredagowane i do tego maja swego rodzaju krzykliwy i populistyczny ton.
Pisane sa przez roznego rodzaju urzednikow i trolli PIS. Uwazam ze partia ma prawo oranizowac swoje media etc, ale lepiej nie robia to pod swimi szyldem a nie udaja "zwyklych obywateli" .
Pewnie z PO tutaj tez roznych funkcjonariuszy co nie miara.
Od kilku lat szanujace sie gazety likwiduja sekcje komentarzy bo to tylko sposob szerzenia propagandy i to niskich lotow.- 5 7
-
2024-01-02 08:42
Nie masz racji. Zmienisz zdanie, jak już kawiarnia będzie w pełnej krasie.
- 4 1
-
2024-01-01 20:22
Gdańsk dostał prawa miejskie w 997r. I przez te ponad tysiąc lat, tylko chwilę należał/należy do Polski. (7)
Ale przecież lepiej wymazać historię Miasta, a najlepiej Gdańsk przepisać na bezrobotną żonę Mateusza Morawieckiego, prawda?
- 23 19
-
2024-01-01 21:58
jeszcze krócej należał do niemiec
- 6 3
-
2024-01-01 21:20
Tylko przez niewiele lat był okupowany przez niemcy (1)
większość z 1000letniej historii należał do Polski, Zawsze niemiecka dominacja, to było bezprawie, mordy, i rzeznia
- 11 8
-
2024-01-03 04:20
należał do Polski bo tak chciał, był tak jak Brema, Hamburg , Memel, był wolnym miastem i stawał zawsze za tym kto dawał mu większe przywileje i wolności, a jeżeli o Polskę i Polaków to widac to było w latach 1920-1939 kiedy w instytucjach pod kontrolą Polską wolano zatrudniac przybyszów z Kielc, Radomia niż rdzenych obywateli WMG
- 0 0
-
2024-01-01 20:37
Gdańsk na przestrzeni 1000 lat przez 299 lat (2)
Nie należał do Polski i to licząc krzyżaków jak i wolne miasto
- 11 7
-
2024-01-01 23:25
(1)
Jejku... co to w ogole znaczy, ze Gdansk "nalezal" do Polski czy Niemiec? Gdansk znajdowal sie na terytorium, do ktorego pretensje roscil sobie taki czy owaki wladca. W skrocie - mielismy feudalizm, a pojecie "narodu"wymyslono za czasow romantyzmu, czyli 200-300 lat temu.
Gdansk pod koniec XVI wieku toczyl nawet wojne przeciw Rzeczpospolitej. Zostalismy najechani przez krola Batorego, ktory bezskutecznie probowal nas podbic.- 12 6
-
2024-01-02 06:39
Helena, czemu mówisz "nas podbić", nie było Cię wtedy na świecie...
- 7 3
-
2024-01-01 20:25
Do Polski należał akurat przez większość swojego istnienia.
- 25 10
-
2024-01-01 19:05
To Gdańsk i jego historia (2)
Twoich rodziców przywiezli tu ze wschodu w 1945 i masz z tym problem i sentyment do Wilna
- 29 13
-
2024-01-01 19:35
jeśli nam korzenie ukradli to wrastamy w tę ziemię (1)
- 12 10
-
2024-01-01 21:29
W trzecim pokoleniu. I to nie zawsze.
- 6 4
-
2024-01-01 18:59
(1)
Co proponujesz w zamian madralo? Pożar i osiedle mrowkowców dla napływowej stonki w te miejsce?
- 40 10
-
2024-01-01 21:51
W realiach gdańskich, to byłyby raczej chatki kopulatki dla turystów.
Taką ma wizję jej serdeczność.
- 6 11
-
2024-01-01 18:38
Kraj bez historii, to kraj bez przyszłości. (2)
- 42 11
-
2024-01-02 00:22
Słusznie. Kiedy rozbieramy obwodnicę w imię odtworzenia historii?
Czy jak zwykle, należy ją zachowywać tylko tam, gdzie Tobie to nie przeszkadza?
- 7 7
-
2024-01-01 21:57
zgadzam się, ale ten akurat budynek nie jest warty odtworzenia
- 5 28
-
2024-01-01 22:46
To miejsce nie ma szans (10)
Bez miejsc parkingowych, a tam najbliższe jest przy Placu Zebrań Ludowych, żadne przedsięwzięcie typu restauracja czy kawiarnia, się nie uda. Studenci z UAM nie wystarczą, a przecież kawiarnia stawia na inny " target"
- 56 54
-
2024-01-02 13:27
dziwnym trafem jak przychodzi do konkretów to okazuje się, że miejsca parkingowe nie są wyznacznikiem niczego w usługach
taki fetysz- 1 1
-
2024-01-02 10:19
(1)
Najbliższe miejsca parkingowe są na trakcie konnym 3 metry od wejścia i zawsze jest tam pusto
- 7 1
-
2024-01-02 14:08
zawsze pusto? chyba coś wzrok mocno Ci nie domaga.
- 1 0
-
2024-01-02 09:14
Wielu rzeczy we okolicy brakuje ale na pewno nie miejsc parkingowych. (1)
Cały trakt konny i Skłodowskiej to jest jeden wielki parking. Zawsze jest sporo pustych w okolicy, wystarczy zapłacić i jest gdzie stanąć.
- 8 3
-
2024-01-02 14:06
nie mieszkasz tam to widać, że nie masz pojęcia o temacie
- 1 0
-
2024-01-02 08:48
Bardzo blisko jest przystanek tramwajowy, i to wystarczy.. (1)
- 16 2
-
2024-01-02 13:18
i na tym kliencie docelowym zbudujemy potęgę
wpadną chorzy po odstaniu godzin w niewydolnym UCK, a i czasem kanar wpadnie na kawkę. Strzał w dziesiątkę. Udało się 150 lat temu, to teraz też się uda. Wtedy już mieli to prąd, teraz też mamy, więc róbmy!
- 2 1
-
2024-01-02 07:44
Restauracjo kawiarnia z sala bankietowa zawsze ma racje bytu, brak klimatycznych miejsc na małe imprezki
- 11 0
-
2024-01-02 07:17
(1)
1. nie ma czegoś takiego jak UAM natomiast jest GUMed oraz UCK; 2. wzdłuż Traktu Konnego są miejsca parkingowe, ponad to w przyległych uliczkach też są miejsca parkingowe; 3. jeżeli najemca zadba o kulinaria to miejsce ma szansę na długi żywot czego wszystkim życzę :-)); miłego dnia
- 18 2
-
2024-01-02 08:40
UAM jest jak najbardziej, ale w Poznaniu :)
- 12 0
-
2024-01-01 19:44
Zajmijcie się remontem Waszych nieruchomości w których ludzie mieszkają! (8)
Czynsze płacone na czas, a złamany grosz nie wraca na potrzebne remonty Waszej/Naszej własności.
- 88 51
-
2024-01-01 19:59
Tak na czas płacicie, że zadłużenie na dziesiątki milionów. (1)
- 14 5
-
2024-01-02 07:45
I w prywatnych dweloperskich blokach ponad 10%wlascicieli nie płaci czynszu
- 1 1
-
2024-01-01 19:55
Niech sobie ludzie (4)
Niech sobie ludzie kupią swoje mieszkania lub wynajmą i tam narzekają.
- 22 9
-
2024-01-01 20:01
A ty sobie kupiłeś (3)
Czy masz po Babci
- 6 22
-
2024-01-01 20:26
(2)
Może ma po babci. I co w związku z tym?
- 19 3
-
2024-01-02 00:06
To, że babcia dostała je z 90% rabatem (1)
- 3 8
-
2024-01-02 00:40
A ty z jakim rabatem masz socjalne od pięciu pokoleń?
- 8 1
-
2024-01-01 19:55
Gdańskie Nieruchomości mają różne statutowe cele
Najważniejsze że kasa jest wydawana zgodnie ze statutem a nie jak w grupie kulawego wyprowadzana na 'wille+' :))))
- 14 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.