- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (102 opinie)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (89 opinii)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (78 opinii)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (203 opinie)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (174 opinie)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (72 opinie)
Gdzie zwolnić, a gdzie legalnie przyspieszyć na drogach w Trójmieście?
Znaki na drogach Trójmiasta zmieniają się niemal codziennie. Postanowiliśmy przypomnieć kierowcom o tym, gdzie mogą docisnąć pedał gazu, a gdzie trzeba zwolnić.
Obwodnica Trójmiasta i obwodnica południowa
Zaczynamy od dwóch najważniejszych tras w Trójmieście, bez których poruszanie się po aglomeracji byłoby praktycznie niemożliwe przy tak dużej liczbie samochodów. Należy pamiętać, że od półtora roku na gdyńskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta obowiązuję dopuszczalna prędkość - 100 km/h. Nie zmienia tego faktu nawet to, że droga oficjalnie jest drogą ekspresową, gdzie można poruszać się o 20 km/h szybciej.
120 km/h można za to poruszać się na gdańskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta , a także na całej Południowej Obwodnicy Gdańska .
Gdynia
Od lat kierowcy poruszający się Trasą Kwiatkowskiego i Estakadą Kwiatkowskiego chcą podniesienia dopuszczalnej prędkości. Obecnie powinniśmy jechać tam 70 km/h, a w rejonie zjazdów trzeba zwolnić nawet do 50 km/h.
Najwolniej trzeba się poruszać Trasą Kwiatkowskiego podczas dojazdu do obwodnicy , gdzie dozwolona prędkości to 40 km/h.
W samym sercu Gdyni 70 km/h można pojechać samochodem na większej części Drogi Gdyńskiej. Inne trasy to już standardowe 50 km/h w terenie zabudowanym. Nieco dalej od centrum 70 km/h jedziemy leśnym odcinkiem ul. Chwarznieńskiej w obu kierunkach. Taką prędkość udało się wywalczyć po naszych artykułach.
Uważajcie także na drodze z Gdyni do Sopotu - na al. Zwycięstwa. Choć droga biegnie przez las i aż korci kierowców, by przycisnąć pedał gazu, to tam można jechać nie więcej niż 50 km/h i niejeden kierowca stracił już tam prawo jazdy na 3 miesiące za zbyt szybką jazdę.
Gdańsk
W Gdańsku - póki co - tylko jedną drogą można poruszać się z prędkością maksymalną 100 km/h. To Trasa W-Z między ul. Łostowicką a Węzłem Karczemki . W planach jest też podniesienie prędkości do 100 km/h na Trasie Sucharskiego - od tunelu do rogatek Gdańska .
Cierpliwie musimy jeździć 50 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą , choć jeszcze w czerwcu mają tam podnieść prędkość do 70 km/h.
Ostrożnie trzeba jeździć al. Grunwaldzką. Są tam odcinki, gdzie można jechać 70 km/h, jak na Strzyży, czy w Oliwie, ale na pozostałych obowiązuje 50 km/h. Podobnie jest na ul. Chłopskiej i al. Rzeczypospolitej.
90 km/h można poruszać się za to ul. Spacerową od leśniczówki do samej Osowej. O taką jazdę m.in. niedawno prosił innych kierowców jeden z naszych czytelników.
Na koniec warto wrócić do tego, co napisaliśmy na początku, że sytuacja na drodze, jeśli chodzi o znaki, na drogach Trójmiasta zmienia się niemal codziennie. Dlatego nasze grafiki prosimy traktować jako podpowiedź. Warto codziennie zwracać szczególną uwagę na znaki przy drodze.
Opinie (133) 7 zablokowanych
-
2016-06-04 12:35
Zjazd na obwodnice kwiatkowskiego tam jest 50km/h a nie 40.
- 12 0
-
2016-06-04 12:36
80 to już jest szybko (2)
kiedyś ludzie chodzili pieszo i wszędzie zaszli teraz pędzą a i tak na nic nie mają czasu .Lepiej zyc niż umierać czy zabierać życie innym ta gonitwa jest za wiatrem
- 21 12
-
2016-06-04 12:56
to parobki muszą wszędzie się spieszyć żeby starczyło na paszę z Biedronki
- 10 3
-
2016-06-04 16:03
kurde no troche w tym wszystkim racji
- 2 2
-
2016-06-04 12:38
wszędzie zwalniać (1)
nie patrzyć na przepisy najważniejsze dojechać do własnego domu a nie do domu pogrzebowego
- 16 9
-
2016-06-04 14:21
To naucz się prowadzić a nie wszyscy zwolnicie bo ja nie umiem prowadzić i jestem za dużym leniem żeby się nauczyć!
- 5 6
-
2016-06-04 12:46
Fajny artykuł
tłumaczy jak debilom.
- 8 4
-
2016-06-04 12:52
Tak mi się coś dziwnie wydaje, że te porady można sobie o kant stołu potłuc (1)
Ludzie łamią świadomie przepisy z jednej prostej przyczyny, o której pisałem przy innych okazjach (ustępowanie miejsca matkom z dziećmi i gołych klatach na Monciaku), tą przyczyną jest brak kultury.
Ci zaś, którzy łamią przepisy nieświadomie, to ludzie mający braki w znajomości przepisów o ruchu drogowym, krótko mówiąc: ludzie nie mający prawa znaleźć się za kierownicą.- 25 2
-
2016-06-05 07:31
Nie tylko o brak kultury chodzi
A przede wszystkim o koszt przekraczania przepisów. Jak się jeden z drugim zapozna ze szwajcarskim taryfikatorem (który dodatkowo nie przewiduje "marginesu błędu" - jest 50, ma być 50), to potem chodzi lepiej jak szwajcarski zegarek Nowaka.
- 2 0
-
2016-06-04 13:42
Co za kretyn układał pytania do ankiety?
- 5 5
-
2016-06-04 13:42
Droga Zielona
Od Hallera do Dąbrowszczaków już nie jest Zielona?
- 2 0
-
2016-06-04 13:53
Nonsens (1)
Trasa Sucharskiego plaska, prosta, szeroka a ograniczenia do 70, zaraz oby 100, a na Spacerowej 90, gdzie wiadmomo liczne zakręty i mnóstwo samochodów.
- 16 1
-
2016-06-04 20:50
To jest Polska!
- 5 0
-
2016-06-04 13:56
(2)
Staram się jeździć zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami prędkości, no może 10 km/h więcej się zdaża jechać. Jestem wyprzedzany przez inne pojazdy non stop i to jeszcze ze spojżeniem pogardy. Wszyscy za...alają ile się da, mają odpalonego janosika, załączone cb i mają gdzieś ograniczenia prędkości i radary. Taka mentalność kierowców jest. Potem się czyta o dachowaniach albo czołówkach na prostej drodze przy pięknej pogodzie. Mistrzowie prostej normalnie, ofiary programu Top Gear.
- 29 9
-
2016-06-04 14:23
(1)
Jak byś umiał prowadzić to nie było by problemu ale wolisz zwalić na innych.
- 1 22
-
2016-06-04 14:50
w gruncie rzeczy to jest nieistotne - najwięcej wypadków powodują, ci którzy najbardziej szaleją
- 16 3
-
2016-06-04 14:26
(1)
Ile tu nieudaczników, wszycy zwolenicie bo ja nie umiem prowadzić bo mi się niechce
- 2 11
-
2016-06-08 17:11
tak tak kochanie
wszyscy jadą pod prąd
tylko ty jeden jedziesz inteligentnie
i nikt ci nie wmówi że białe jest białe :)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.