• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gigantyczny kontenerowiec w porcie w Gdyni

erka
26 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
MSC Fortunate to największy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu. MSC Fortunate to największy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu.

W niedzielę do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni zawinie największy jak dotąd kontenerowiec - MSC Fortunate. Na jego pokładzie mieści się 5700 kontenerów. Takie zawinięcie jest możliwe od niedawna, gdy wejście do portu w Gdyni pogłębiono do 13,5 metra.



MSC Fortunate ma 275 metrów długości i 40 metrów szerokości. Na jego pokładzie spokojnie zmieściłby się leżący Pałac Kultury i Nauki (230 metrów wysokości). Kontenerowiec ma pojemność ponad 68 tys. ton - oznacza to, iż pomieściłby ponad tysiąc czołgów. Z takim ładunkiem może rozwijać prędkość 19 węzłów (ok. 37 km/h). Jego wielkość mierzona w kontenerach 20-stopowych to dokładnie 5711 TEU (TEU to jednostka określająca standardowy wymiar kontenera o długości 20 stóp).

MSC Fortunate przypłynie do Gdyni w niedzielę ok. godz. 1 w nocy z niemieckiego portu Bremerhaven. W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym obsługiwany będzie przez dwa dni. 1 marca, po zakończeniu rozładunku, odpłynie z Gdyni do Kłajpedy.

- Mam nadzieję, że to pierwszy etap rozwoju portu, jeżeli chodzi o jego możliwości hydrotechniczne i w następnych latach Zarząd Portu zrealizuje prace pogłębiania do 15 m. Ten bardzo ważny projekt został przeprowadzony z pomocą publicznych środków w ostatnich dwóch latach - mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. - Terminal wchodzi do grona portów, które mogą obsługiwać duże jednostki, w przyszłości również w bezpośrednich zawinięciach oceanicznych, z pominięciem innych portów europejskich.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

erka

Miejsca

Opinie (154) 4 zablokowane

  • NIE MARUDZCIE

    Każdy kontener w 3miejskim porcie ,to miejsce pracy i zysk.

    • 6 1

  • Właśnie wpływa do portu

    widać to na tej mapce z okręcikami. Faaajne :)

    • 4 0

  • a mnie jest poprostu smutno i żal !.. (1)

    A gdzie PLO-skie statki typu ;- con-ro ' Kościuszko ,Puławski ,Starzyński i Sikorski oraz najnowsze typu ro-ro Gdańsk ,Poznań, Wrocław ,Katowice ??? ,czy złodzieje którzy rozkradli tą Firme będą kiedykolwiek rozliczeni i osądzeni ?. { bo to nie było ich -to było państwowe !!!}

    • 6 1

    • Niestety taka prawda

      Mój dziadek pływał na statkach za czasów PLO. Flota statków była naprawdę duża, a dzisiaj wszystkie statki sprzedane albo zezłomowane. Szkoda. Aczkolwiek nasz naród potrafi łatwo niszczyć coś na co długo się pracowało.

      • 0 0

  • ;o

    ha, bede mial co sprawdzac, 44 pudla z blacha w kregach

    • 2 0

  • no , to super.tylko szkoda , że nasze Stocznie nie budują statków.nie dawno wypłyneło 25 jednostek Ro-Ro samochodowce.na , którego wjeżdżało 6600 aut.tez mamy się czym pochwalić. SZKODA ZE MUSIAŁO DOJŚĆ DO LIKWIDACJI STOCZNI GDYNIA S.A.

    • 3 1

  • JAKA PRACA? SKORO BEZROBOCIE ROŚNIE.GDZIE ZAJDZIEMY Z TAKĄ POLITYKĄ? PRACUJ A MY OD CIEBIE WEŻMIEMY KASĘ.A NA EMERYTURZE POMYŚL O PRZYSZŁOŚCI. DOM HIPOTECZNY.CZYLI DODATEK DO "EMERYTURY" JAK ODDASZ DOM LUB MIESZKANIE BANKOWI POWODZENIA

    • 1 1

  • fajnie, że Port się rozwija

    kiedyś bredzono na temat połączenia portów Gdańska i Gdyni. jak widać osobno też sobie świetnie radzą, a konkurencja poszczególnych terminali stanowiących odrębne, niezależne przedsiębiorstwa wychodzi im na zdrowie.

    gratulacje

    • 0 0

  • Ale wielki...

    Czym tu się podniecać? Do Gdańskiego DCT co tydzień zawijają kontenerowce blisko 350 metrowe i nikt nie robi z tego wielkiego szumu. Ale brawa dla Gdyni, rozwija się.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane