- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (516 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (197 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (87 opinii)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (151 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (97 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (72 opinie)
Gigantyczny kontenerowiec w porcie w Gdyni
W niedzielę do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni zawinie największy jak dotąd kontenerowiec - MSC Fortunate. Na jego pokładzie mieści się 5700 kontenerów. Takie zawinięcie jest możliwe od niedawna, gdy wejście do portu w Gdyni pogłębiono do 13,5 metra.
MSC Fortunate ma 275 metrów długości i 40 metrów szerokości. Na jego pokładzie spokojnie zmieściłby się leżący Pałac Kultury i Nauki (230 metrów wysokości). Kontenerowiec ma pojemność ponad 68 tys. ton - oznacza to, iż pomieściłby ponad tysiąc czołgów. Z takim ładunkiem może rozwijać prędkość 19 węzłów (ok. 37 km/h). Jego wielkość mierzona w kontenerach 20-stopowych to dokładnie 5711 TEU (TEU to jednostka określająca standardowy wymiar kontenera o długości 20 stóp).
MSC Fortunate przypłynie do Gdyni w niedzielę ok. godz. 1 w nocy z niemieckiego portu Bremerhaven. W Bałtyckim Terminalu Kontenerowym obsługiwany będzie przez dwa dni. 1 marca, po zakończeniu rozładunku, odpłynie z Gdyni do Kłajpedy.
- Mam nadzieję, że to pierwszy etap rozwoju portu, jeżeli chodzi o jego możliwości hydrotechniczne i w następnych latach Zarząd Portu zrealizuje prace pogłębiania do 15 m. Ten bardzo ważny projekt został przeprowadzony z pomocą publicznych środków w ostatnich dwóch latach - mówi Krzysztof Szymborski, prezes BCT. - Terminal wchodzi do grona portów, które mogą obsługiwać duże jednostki, w przyszłości również w bezpośrednich zawinięciach oceanicznych, z pominięciem innych portów europejskich.
![Ruch statków w Zatoce Gdańskiej](https://s-trojmiasto.pl/_img/biznes/ruch-statkow.gif)
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (154) 4 zablokowane
-
2011-02-27 09:23
NIE MARUDZCIE
Każdy kontener w 3miejskim porcie ,to miejsce pracy i zysk.
- 6 1
-
2011-02-27 09:26
Właśnie wpływa do portu
widać to na tej mapce z okręcikami. Faaajne :)
- 4 0
-
2011-02-27 10:00
a mnie jest poprostu smutno i żal !.. (1)
A gdzie PLO-skie statki typu ;- con-ro ' Kościuszko ,Puławski ,Starzyński i Sikorski oraz najnowsze typu ro-ro Gdańsk ,Poznań, Wrocław ,Katowice ??? ,czy złodzieje którzy rozkradli tą Firme będą kiedykolwiek rozliczeni i osądzeni ?. { bo to nie było ich -to było państwowe !!!}
- 6 1
-
2011-02-28 00:43
Niestety taka prawda
Mój dziadek pływał na statkach za czasów PLO. Flota statków była naprawdę duża, a dzisiaj wszystkie statki sprzedane albo zezłomowane. Szkoda. Aczkolwiek nasz naród potrafi łatwo niszczyć coś na co długo się pracowało.
- 0 0
-
2011-02-27 11:16
;o
ha, bede mial co sprawdzac, 44 pudla z blacha w kregach
- 2 0
-
2011-02-27 15:04
no , to super.tylko szkoda , że nasze Stocznie nie budują statków.nie dawno wypłyneło 25 jednostek Ro-Ro samochodowce.na , którego wjeżdżało 6600 aut.tez mamy się czym pochwalić. SZKODA ZE MUSIAŁO DOJŚĆ DO LIKWIDACJI STOCZNI GDYNIA S.A.
- 3 1
-
2011-02-27 15:14
JAKA PRACA? SKORO BEZROBOCIE ROŚNIE.GDZIE ZAJDZIEMY Z TAKĄ POLITYKĄ? PRACUJ A MY OD CIEBIE WEŻMIEMY KASĘ.A NA EMERYTURZE POMYŚL O PRZYSZŁOŚCI. DOM HIPOTECZNY.CZYLI DODATEK DO "EMERYTURY" JAK ODDASZ DOM LUB MIESZKANIE BANKOWI POWODZENIA
- 1 1
-
2011-03-01 08:52
fajnie, że Port się rozwija
kiedyś bredzono na temat połączenia portów Gdańska i Gdyni. jak widać osobno też sobie świetnie radzą, a konkurencja poszczególnych terminali stanowiących odrębne, niezależne przedsiębiorstwa wychodzi im na zdrowie.
gratulacje- 0 0
-
2011-03-03 05:49
Ale wielki...
Czym tu się podniecać? Do Gdańskiego DCT co tydzień zawijają kontenerowce blisko 350 metrowe i nikt nie robi z tego wielkiego szumu. Ale brawa dla Gdyni, rozwija się.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.