- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (131 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (123 opinie)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (182 opinie)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (184 opinie)
- 5 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (131 opinii)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (200 opinii)
Fragment głównej ulicy Przymorza zyska nową nawierzchnię
Spore zmiany szykują się na ul. Chłopskiej , głównej ulicy Przymorza, między ul. Pomorską i Piastowską. Jeszcze w tym roku wymieniona zostanie nawierzchnia jezdni, wykonany zostanie przejazd rowerowy, a ponadto pojawią się nowe chodniki i elementy małej architektury. Na razie trwają poszukiwania wykonawcy.
Nowa nawierzchnia dla aut pojawi się na odcinku od ul. Pomorskiej do ul. Piastowskiej. Wykonana zostanie poprzez wylanie "nakładki" z warstw bitumicznych po wcześniejszym sfrezowaniu jezdni oraz - na wybranych fragmentach - na bazie nowej konstrukcji jezdni. Prace będą prowadzone na obu nitkach ulicy, a także skrzyżowaniach.
Zmiany obejmą również zatoki autobusowe, w których istniejąca betonowa kostka oraz masa bitumiczna zostanie wymieniona na bardziej wytrzymałą nawierzchnię betonową.
Po zachodniej stronie ul. Chłopskiej zaplanowano ułożenie nowego chodnika z płytek betonowych oraz kostki Bauma. Po stronie wschodniej chodnik pozostanie bez zmian, ponieważ ma on zaledwie kilka lat (remontu dokonano w ramach budowy drogi rowerowej). Ponadto przewidziano montaż elementów małej architektury (ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe) zgodnie z katalogiem mebli miejskich.
porównać
Drugie zadanie, czyli budowa przejazdu rowerowego, jest dokończeniem realizacji zwycięskiego projektu Budżetu Obywatelskiego na 2016 r. Zgodnie z nim rowerzyści poruszający się drogą rowerową w pasie rozdziału ul. Pomorskiej nie będą musieli w rejonie ul. Chłopskiej pokonywać skrzyżowania przejazdem obok przystanku tramwajowego , lecz pojadą środkiem wyspy centralnej.
Oba zadania, czyli remont nawierzchni jezdni i chodników, a także budowa przejazdu rowerowego, muszą być wykonane do 16 października.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję, czeka obecnie na oferty firm zainteresowanych wykonaniem tych prac. O wyborze najlepszej oferty w przetargu zdecyduje w 60 proc. cena, a w 40 proc. przedłużenie trzyletniego okresu gwarancji.
Miejsca
Opinie (111) 1 zablokowana
-
2017-06-06 17:19
Na chłopskiej to powinni przedewszystkim zlikwidowac ten tunel co jest tylko sczalnią dla meneli (2)
i zrobić normalne przejście naziemne .
Do tramwaju i na druga strone zgodnie z dawnym widokiem z Oliwy- 3 2
-
2017-06-06 18:26
No nie wiem
Pomysł raczej idiotyczny zważywszy na to jak gęsto ustawiona jest syngalizacja świetlna na Chłopskiej. To by był sabotaż wykonanie czegoś takiego w tym miejscu. Żegnam
- 1 1
-
2017-06-06 21:51
tam jest obok normalne przejscie
- 1 0
-
2017-06-06 18:24
Super!
Nie dość że ta droga w tym miejscu to jakiś koszmar, to przejazd rowerowy ok. Jak ise nie trafi w światła, to traci się tam tyle czasu na przejezdzaniu przez to skrzyżowanie, że jadąc rowerem w tym czasie jestem w stanie spokojnie ukręcić kilometr. Skandaliczne prezjezdzanie
- 2 0
-
2017-06-06 19:41
Dobrze, że w tym przypadku robią obie jezdnie a nie jak na Grunwaldzkiej tylko jednostronnie chcą znowu robić
- 0 1
-
2017-06-06 19:44
kanarinios (1)
To zdjęcie na dole to nie jest skrzyżowanie Chłopskiej z Pomorska, tam nie ma ronda
- 1 2
-
2017-06-06 19:48
Ale będzie! Chwalmy Pana !
Orki, Orki z Majorki
Orki z Poznania
I ze Stalowej Woli
Pan Bóg, stworzył walenie
I bawi się z nimi, kiedy się goli
Orki to takie pandy
Tylko, że w wodzie
I mają płetwy
Pan Bóg też chciał mieć płetwę
Ale nie może,
Więc pojechał do Zabrza- 0 0
-
2017-06-06 20:31
A dlaczego... (7)
...nie uspokoić ruchu, jak to planują w centrum? Jeden pas przecież "według najnowszych badań" zmniejsza korki. Dlaczego zatem najgęściej zamieszkałe obszary miasta są strefą tranzytu? Bo nie ma tu loftów po 15k/m2 ? Kilku oszołomów walczy m.in. z trasą czerwoną, a tysiące ludzi mieszkają w hałasie i spalinach.
- 1 1
-
2017-06-06 20:39
(6)
Tysiące posiadaczy samochodów mieszka w spalinach. Chłopska to przede wszystkim jeszcze ruch lokalny. Ale dzięki pomysłom blokującym budowę DZ i DCz. za chwile stanie się głownie ulica tranzytową (jak Grunwaldzka definitywnie stanie w korkach w Oliwie).
Ale to zasługa "mistrzów" blokowania inwestycji.- 0 1
-
2017-06-06 22:12
(2)
Nie prawda, to nie ruch lokalny. Korki tworzą się w przy "wylotach" w godzinach popołudniowych. Doża część pojazdów stojących w korkach na żabiance ma numery sopockie i gdyńskie.
- 1 0
-
2017-06-06 22:35
(1)
A ja będąc cały czas mieszkańcem Gdańska miałem samochody na blachach i gdyńskich i poznańskich i warszawskich.
- 0 0
-
2017-06-07 10:07
I miałeś
forda transita czy fiata ducato?
- 0 0
-
2017-06-07 00:42
I tobie te inwestycje pomogą ? Korki zlikwidują ? Jesteś ślepcem co nie widzi co (2)
dały nowe drogi na zachodzie Gdańska ? Zachęciły wielu do zakupu samochodu i jazdy nim i stąd korki.
- 0 0
-
2017-06-07 06:32
Jasne - nowe ulice zachęcają do kupna samochodu. Ciekawe na jakiej podstawie takie wnioski wysnuwasz?
Samochód jest obecnie normą, jak pralka. Ale oczywiści można nadal prać na tarze.- 1 0
-
2017-06-07 08:13
Pomogą
przenosząc ruch i korki w inne miejsca. Tak, jak planowane zmiany w centrum dzięki. Tunelowi wepchną ruch właśnie na Przymorze.
- 0 0
-
2017-06-06 20:37
Dobre sobie :
Cytat: "Na razie trwają poszukiwania wykonawcy".
Obyście nie szukali ruski rok- 1 0
-
2017-06-06 21:36
To kiedy ten wakacyjny paraliż?
- 0 0
-
2017-06-06 21:51
chodnik na Jana Pawła II na zaspie
A gdzie jest chodnika ka na al Jana Pawła II na zaspie? No właśnie Ne ma są stare płyty po których trzeba skakać wózkiem a kiedy deszcz popada to jezioro się robi ...nie krytykuje mędrzec Chopinie ale tam na Jana PAWŁA II nie ma wogle chodnika to stare płyty po lotnisku -wstyd panie prezydencie i rado dzielnicy zaspa
- 0 0
-
2017-06-06 22:07
ścieżka rowerowa powinna być podziemna
- 1 0
-
2017-06-06 22:38
(1)
Ciekawe czy ktokolwiek zweryfikował jak duży jest ruch rowerów "na wprost" ulica Pomorską.
Bo ja tam widzę rowerzystów skręcających w Chłopską, lub jadących na Żabiankę.- 0 0
-
2017-06-27 15:09
Moim zdanie ruch na wprost jest niewielki, ale zbadać warto. Rowerzyści skręcają w Chłopską lub rozpraszają się w miarę równomiernie we wszystkich pozostałych kierunkach. Brakuje drogi rowerowej w kierunku Sopotu. Ta droga na wprost pewnie jeszcze bardziej skomplikuje skrzyżowanie.
W ogóle wydaje się, że ruch rowerowy pomiędzy Grunwaldzką a Chłopską/ Rzeczpospolitej i dalej nad morze rozkłada się dość równomiernie na wszystkie łączące ulice i żadna z nich nie wydaje się wiodąca, także Pomorska. Koło McDonalda w Oliwie ruch jest duży, ale później (kierunek Sopot) się rozprasza.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.