- 1 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (91 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (85 opinii)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (361 opinii)
- 4 Biegli zbadali list Grzegorza B. (172 opinie)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (299 opinii)
- 6 Paragon grozy za kurs taksówką (479 opinii)
Główne Miasto: montują pierwsze z ponad 100 słupków blokujących wjazd
Na "pierwszy ogień" poszedł Targ Węglowy. W kolejnych lokalizacjach Głównego Miasta słupki blokujące wjazd samochodom będą pojawiać się sukcesywnie - aż do drugiej połowy września. Właśnie rozpoczęła się realizacja inwestycji, o którą apelowano od dawna.
Słupki są półautomatyczne, przenośne i stacjonarne. Zamontowane zostaną w miejsce istniejących blokad - bloków kamiennych, donic czy płotków wygrodzeniowych.
- Podpisaliśmy umowę z wykonawcą zadania, który w poniedziałek, 17 lipca, przystąpił do prac związanych z ich montażem. Pierwszą lokalizacją jest Targ Węglowy, a nowe słupki na Głównym Mieście pojawiać się będą sukcesywnie. Całość robót zakończy się planowo w drugiej połowie września - informuje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Apele o to, by miasto zainwestowało w słupki-blokady pojawiały się regularnie od 2019 r. Rada Miasta Gdańska przyjęła nawet w ubiegłym roku w tej sprawie specjalną rezolucję.
![Więcej policji i słupki blokujące wjazd. Będzie bezpieczniej?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3437/150x100/3437870__kr.webp)
Wtedy bowiem, w czerwcu, doszło do groźnej sytuacji - kierowca z premedytacją wjechał w ludzi na ul. Długiej.
Kierowca wjechał w ludzi na ul. Długiej. Film archiwalny:
Później wielokrotnie do naszego Raportu z Trójmiasta trafiały zgłoszenia o innych przypadkach. Na ul. Długą i Długi Targ
Film ze stycznia tego roku:
Teraz w końcu ma się to zmienić.
- Zwiększenie bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, ograniczenie ruchu samochodowego w ścisłym centrum oraz ochrona zabytkowych walorów historycznego serca Gdańska. To funkcje, jakie będą pełnić nowe elementy blokujące, które ustawimy na wybranych ulicach Głównego Miasta - mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Zastąpią one dotychczas stosowane rozwiązania, które były nie do końca skuteczne oraz niejednorodne pod względem wizualnym. Dochodziło do sytuacji, że donice lub kamienne bloki, mimo swojego dużego ciężaru, były przesuwane, umożliwiając ruch pojazdów w miejscach dla nich zakazanych. Zdecydowaliśmy się zatem na słupki, które z jednej strony oprą się próbom ich nieuprawnionego przemieszczania, a z drugiej będą miały estetyczną formę - dodaje.
Jakie słupki montują na Głównym Mieście?
- Stacjonarne słupki blokujące. Zamontowane zostaną w tych miejscach, gdzie potrzeba trwałego zabezpieczenia ulic przed wjazdem samochodów, a jednocześnie nie mają wpływu na dojazd służb ratunkowych czy komunalnych. Tego typu słupki pojawią się m.in. na ul. Wełniarskiej, Podgarbary czy Kaletniczej.
- Słupki przenośne. To słupki o podobnym działaniu co słupki stacjonarne, posiadające dodatkowo możliwość ich czasowego demontażu. Słupki tego typu będą na ulicach, na których okresowo możliwy będzie ruch pojazdów, wykorzystywanych np. do organizacji imprez czy wydarzeń. Słupki przenośne będą stanowiły uzupełnienie słupków półautomatycznych, w celu skutecznego zamknięcia obszaru głównych ciągów pieszych.
- Słupki półautomatyczne. Słupki tego typu za pomocą mechanizmu umożliwiają ich opuszczenie do poziomu jezdni. Montowane będą tam, gdzie konieczne jest zapewnienie nieplanowanych, jednorazowych przejazdów, np. dla pojazdów służb ratunkowych czy technicznych. Otrzymają one zestawy dedykowanych kluczy, dzięki którym możliwe będzie natychmiastowe "schowanie" słupka i swobodny przejazd. Jednocześnie słupki posiadają zabezpieczenie przed ich nieupoważnionym opuszczaniem. Tego rodzaju blokady pojawią się np. na ul. Kołodziejskiej, Ławniczej, Św. Ducha, Stągiewnej oraz na ulicach prowadzących do ul. Długiej i Długiego Targu.
Film z ubiegłego roku:
- Prace związane z montażem słupków podzielone zostały na etapy. W pierwszym wykonane będą fundamenty, które będą wymagały wykucia części nawierzchni oraz będą potrzebować czasu na związanie. Kolejnym krokiem będzie montaż słupków - wskazuje Kiljan. - Harmonogram prac dostosowany został do obowiązujących w Śródmieściu wakacyjnych zmian w organizacji ruchu. Przeprowadzamy prace właśnie w tym okresie, by wykorzystując te zmiany, nie powodować dodatkowych utrudnień w ruchu. Roboty związane z montażem słupków nie zakłócą również przygotowań i przebiegu Jarmarku Św. Dominika.
Miejsca
Opinie (196) 8 zablokowanych
-
2023-07-17 14:35
Opinia wyróżniona
wolałbym więcej straży i policji (22)
Słupki to przyznanie się miasta do tego, że powołane do tego służby nie są w stanie zapewnić bezpieczeństwa w mieście. Nic nie dają kamery, nic nie dają pojedyncze patrole piesze. W takim mieście jak Gdańsk powinno być o wiele więcej funkcjonariuszy SM i policji i to na ich wynagrodzenie powinny być przeznaczane środki, a nie na rzekome inwestycje w słupki.
- 209 62
-
2023-07-18 11:19
Słupek jest tańszy - a policji to by się przydało do pilnowania porządku i miru domowego
- 0 0
-
2023-07-18 08:25
Czy chciałbyś też płacić większe podatki na utrzymanie większej ilości funkcjonariuszy?
- 0 1
-
2023-07-18 08:13
Pragnę przypomnieć Ci, że Gdańsk to nie Bzdewko Małe a duże miasto, na dodatek policja musi zajmować sie pilnowaniem ...... a nie samochodów
- 1 1
-
2023-07-17 20:33
Prawda (1)
Mówisz prawdę, tylko daj pieniądze na to żeby ludzie do SM poszli pracować. Pozatym taki strażnik kosztuje miasto więcej niż nawet raz na 6 miesięcy wymieniany słupek. Tu rządzi brutalna matematyka i Excel.
- 5 4
-
2023-07-17 22:28
Guano prawda.
Wystarczy, że strażnik miejski dostanie rozkaz, weźmie aparat i w jeden dzień spacerowania po mieście i wypisywaniu mandatów zarobi na swoją pensję.
- 4 1
-
2023-07-17 20:08
Makary wracaj do ługinowców albo parkingowego Kacperka, tam twe miejsce
- 3 3
-
2023-07-17 18:26
Słupki to mała część systemu egzekwowania prawa (1)
- 6 0
-
2023-07-17 21:15
mała, ale jak się okazuje, skuteczna
- 3 2
-
2023-07-17 18:14
spokojnie, te słupki to podziałają może z 6 miesięcy, już parę razy w Gdańsku zakładali (1)
A potem będą bezużyteczne tak jak i straż miejska, z tym że za słupki zapłacimy jeden raz a straż miejska trzeba bezie utrzymywać cały czas
- 7 8
-
2023-07-17 20:37
Dokładnie
Straż Miejska do likwidacji! W każdym radiowozie SM jest petycja, pod którą można się podpisać żeby Rada Miasta Gdańska rozwiązała SM
- 4 3
-
2023-07-17 17:08
Po co policja czy sm mają zajmować się takimi banalnymi sprawami?
Skoro jest ich tak mało i są tak mało widoczni, to lepiej żeby ograniczać ich obecność tam gdzie jest taka możliwość i kierować w bardziej potrzebne miejsca.
- 11 0
-
2023-07-17 15:24
O nie zgadzam sie. Słupki to 100% skuteczności
Słupek jest zawsze. Natomiast straż oraz chęci przestrzegania przepisów u kierowców pojawiają się raz na jakiś czas. Poza tym słupek pobiera znacznie mniej wynagrodzenia. Apele do rozsądku kierowców nigdy nie działały.
- 30 5
-
2023-07-17 15:21
(4)
Nie ma tylu policjantów
- 10 2
-
2023-07-17 16:11
(3)
o, i tu właśńie jest problem.
a ci co są, nie patrolują, tylko robią co innego
dlatego garby spowalńiające, słupki, bariery,
zamiast kadr- 9 4
-
2023-07-17 21:15
żaden policjant nie zapewni zakazu wjazdu 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu (2)
tylko rozwiązania infrastrukturalne mogą zapewnić uszczelnienie systemu kontroli wjazdu samochodów do historycznego centrum miasta
- 13 2
-
2023-07-18 01:08
Jemu się wydaje że zasoby kadrowe to worek bez dna (1)
- 7 0
-
2023-07-18 11:00
nie, nie są bez dna, przeciwnie
ale w 2020 więcej polskich glin wyjechło i zatrudniło się, często jako gliny, w UK i Irlandii, niż przyjęto nowych szczawików
to nie jest dobra praca. a dobór kadr polaga na szybszym awansowaniu największych ćwoków. miernych, wiernych, biernych wobec szefów, bezdusznych wobec baranów do strzyży. zgadnij skąd to wiem- 0 1
-
2023-07-17 15:19
Dokładnie, słupkoza, znakoza, barierkoza (2)
w PL nie zna się innych rozwiązań, wylewanie dziecka z kąpielą, odpowiedzialność zbiorowa i tak dalej.
w Krakowie ktoś tam przy 150 się rozwalił? To znak, że trzeba przecież ograniczyć z 50 do 30! - takie tu jest myślenie a społeczeństwo zdaje się to popierać po czym natychmiast wylewa żale, gdy to ich dosięgnie drakoński mandat czy absurdalny przepis :)- 19 22
-
2023-07-17 15:44
Jaka znowu odpowiedzialność zbiorowa przy stawianiu słupków?
Nie dotyka to w żaden sposób kierowców którzy nie łamali prawa...
- 21 6
-
2023-07-17 15:45
Jaka odpowiedzialność zbiorowa? Za wjeżdżanie na Długą odpowiedzialność zbiorowa?
- 20 4
-
2023-07-17 15:16
Faktycznie lepiej postawić policjanta na każdym wjeździe, a najlepiej 3 bo jednego jeszcze ktoś ominie...
- 29 5
-
2023-07-17 15:02
Pirat drogowy nie zadwolony jak zawsze przyzwyczja sie nie długo swoim szrotem nigdzie nie wjedziesz
- 20 29
-
2023-07-17 14:29
Opinia wyróżniona
(9)
Tylko że słupki są potrzebne też w innych miejscach, a mam wrażenie, że inwestuje się tylko w historyczne centrum, za to w pozostałych dzielnicach nie chroni się zieleni notorycznie rozjeżdżanej przez auta, nie dba się o bezpieczeństwo pieszych, bo pozastawiane samochodami są chodniki, w wielu miejscach nie ma widoczności i aż strach przechodzić przez ulicę, blokowane są wjazdy itd. W przypadku innych dzielnic zawsze jest ta sama odpowiedź "nie ma środków na słupki".
- 85 40
-
2023-07-17 15:25
Nie słupki są potrzebne tylko zmiana mentalności (2)
ludzie wyprowadzają kundle na plaże i place zabaw - w największy tłum by się wy....y a chcielibyśmy żeby nie parkowali na chodniku?
To trochę tak jakby w Kijowie martwić się, że to gołębie zrzucają bomby a nie ruscy :) Zróbmy porządek z rosyjską mentalnością a potem dopiero walczmy z ubóstwem menstruacyjnym
170 baniek pójdzie na 10 autobusów a więc stać nas.- 7 5
-
2023-07-17 21:20
bełkot
Piszesz o mentalności a sam dajesz żałosne świadectwo. Czepiasz się "właścicieli kundlów", "rosyjskiej mentalności" itd Może i walczysz o słuszną sprawę, ale gardzisz ludźmi. Dla mnie to bełkot. Ilu znasz Rosjan? Tylko tych z telewizji i wycieczek do Turcji? A psiarzy ilu? Wszyscy są be?
- 8 1
-
2023-07-17 21:17
słupki czyli szczelny system kontroli wjazdu
przyczyni się skutecznie do zmiany mentalności.
- 6 0
-
2023-07-17 15:01
dodam jeszcze, że brakuje przejść dla pieszych, przy niektórych dość ruchliwych drogach nie ma ani jednego przejścia dla pieszych
- 2 5
-
2023-07-17 14:52
Ale wiesz, że mowa jest o słupkach chowanych w ziemię lub demontowalnych, a nie stałych wbitych w ziemię?
Potrzebne ci takie słupki na osiedlu? Czy znowu tylko nagłówek przeczytałeś?
- 12 4
-
2023-07-17 14:46
bo nikt nie zwiedza poludnia gdanska
wiec nie dziw sie, że oliwa czy Główne miasto są inaczej traktowane
- 12 3
-
2023-07-17 14:38
Ta słupkoza nie ma żadnego sensu (2)
Dlaczego nie można po prostu posadzić pół metrowych krzewów? Wtedy barany rozjeżdżające trawniki nie wjadą w takie miejsce, a przynajmniej ten krzew się czemuś przysłuży.
- 10 10
-
2023-07-17 15:45
Jak tylko w sprzedaży pojawią się składane krzaki dla służb, możemy startować :)
- 9 0
-
2023-07-17 15:43
Wjadą. Jakiś czas temu był artykuł że mieszkańcy posadzili krzewy i od razu ktoś je rozjechał.
- 12 1
-
2023-07-17 14:16
Opinia wyróżniona
I bardzo dobrze. (10)
Na ludzi, którzy przyrośli do samochodu zadziałają tylko słupki. Zakazy ignorują, słupka już się nie da zignorować :)
Nie wspominając już o bezpieczeństwie i eliminacji ryzyka pijanych/naćpanych/chorych psychicznie kierowców na deptaku.- 136 60
-
2023-07-18 09:56
jeszcze pogonić te rozlatujące się meleksy!
- 3 0
-
2023-07-18 09:47
Wszyscy u Ciebie w jednym worze? Mam nadzieję, że do Twojego pobliskiego sklepu przestanie dojeżdżać to co lubisz jeść najbardziej.
- 0 0
-
2023-07-17 15:35
(4)
to może stawiać takie słupki przed przejazdami kolejowymi skoro jest tyle wypadków?
- 10 4
-
2023-07-18 01:04
Przejazdy kolejowe należy zastępować wiaduktami i tunelami (1)
Przeciwnikiem tego może być tylko jakiś miłośnik kolei lub blokowania torów.
- 2 3
-
2023-07-19 11:53
Dziwny pomysł, przejazd pociągom również przeszkadza. W zależności od jego klasy pociąg ma obniżoną maksymalną prędkość i w wypadku kolizji występują opóźnienia propagujące nieraz na pół kraju. Dlaczego miłośnik kolei miałby nie chcieć tunelu czy wiaduktu dla samochodów?
- 0 0
-
2023-07-17 21:18
tam są stosowane ruchome słupki poziome zwane szlabanami
chyba je zauważyłeś?
- 4 1
-
2023-07-17 16:13
pragnę zauwaźyć, że
duźo wypadków jest na obwodnicy...
:-*- 9 2
-
2023-07-17 14:56
Niektóre słupki już noszą ślady jak po uderzeniu samochodem (2)
- 7 11
-
2023-07-17 15:36
Cud jakiś... (1)
Przecież jeszcze ich nie zamontowali, dopiero dzisiaj wystartowali z montażem.
- 13 5
-
2023-07-17 16:24
Taaa? To sobie zobacz stan nowych słupków
Na skrzyżowaniu Szerokiej i Grobli I, a potem wróć tu i ładnie przeproś
- 8 4
Wszystkie opinie
-
2023-07-17 14:16
Opinia wyróżniona
I bardzo dobrze. (10)
Na ludzi, którzy przyrośli do samochodu zadziałają tylko słupki. Zakazy ignorują, słupka już się nie da zignorować :)
Nie wspominając już o bezpieczeństwie i eliminacji ryzyka pijanych/naćpanych/chorych psychicznie kierowców na deptaku.- 136 60
-
2023-07-17 14:56
Niektóre słupki już noszą ślady jak po uderzeniu samochodem (2)
- 7 11
-
2023-07-17 15:36
Cud jakiś... (1)
Przecież jeszcze ich nie zamontowali, dopiero dzisiaj wystartowali z montażem.
- 13 5
-
2023-07-17 16:24
Taaa? To sobie zobacz stan nowych słupków
Na skrzyżowaniu Szerokiej i Grobli I, a potem wróć tu i ładnie przeproś
- 8 4
-
2023-07-17 15:35
(4)
to może stawiać takie słupki przed przejazdami kolejowymi skoro jest tyle wypadków?
- 10 4
-
2023-07-17 16:13
pragnę zauwaźyć, że
duźo wypadków jest na obwodnicy...
:-*- 9 2
-
2023-07-17 21:18
tam są stosowane ruchome słupki poziome zwane szlabanami
chyba je zauważyłeś?
- 4 1
-
2023-07-18 01:04
Przejazdy kolejowe należy zastępować wiaduktami i tunelami (1)
Przeciwnikiem tego może być tylko jakiś miłośnik kolei lub blokowania torów.
- 2 3
-
2023-07-19 11:53
Dziwny pomysł, przejazd pociągom również przeszkadza. W zależności od jego klasy pociąg ma obniżoną maksymalną prędkość i w wypadku kolizji występują opóźnienia propagujące nieraz na pół kraju. Dlaczego miłośnik kolei miałby nie chcieć tunelu czy wiaduktu dla samochodów?
- 0 0
-
2023-07-18 09:47
Wszyscy u Ciebie w jednym worze? Mam nadzieję, że do Twojego pobliskiego sklepu przestanie dojeżdżać to co lubisz jeść najbardziej.
- 0 0
-
2023-07-18 09:56
jeszcze pogonić te rozlatujące się meleksy!
- 3 0
-
2023-07-17 14:20
(11)
Proponuję 1000słupków,zamknąć całkowicie centrum dla ałt.Jedynie rowery,huljnogi,względnie rydwany.
- 38 39
-
2023-07-17 14:25
Gdzie jest rydwan ? (4)
Ten słynny, kupiony za 150 tysięcy złotych.
- 9 10
-
2023-07-17 14:27
(1)
Pewnie pod piaskownicą,zakopany z uschniętą palmą))
- 10 6
-
2023-07-18 12:49
U kartofla czeka na wybory zeby z zerem mogl wjechac na tron.
- 1 0
-
2023-07-17 14:46
(1)
kacperek go dosiadł i pojechał do Elbląga bo tu nikt nie chce tego nieudacznika
- 7 9
-
2023-07-17 15:13
Trafiłeś w sedno, bo trolik z UM już wyciąga kacpra jako ripostę.
- 5 6
-
2023-07-17 15:04
Tylk tylko ze to nie sa zarnty ale realne plany ktore bedą realizowac juz w przyszłym roku władze Gdańska
Powiedziała to prezydentka ostatnio na spotkaniu z mieszkancami
- 1 1
-
2023-07-17 15:22
1000 słupków na 1000 lecie Gdańska
to jest miś na miarę naszych możliwości
- 5 4
-
2023-07-17 17:25
Zgadzam się
0 samochodów w centrum
- 6 4
-
2023-07-17 18:59
Świetny pomysł
Mądrego warto posłuchać
- 1 2
-
2023-07-17 20:13
wraca na srefę prestiżu finansowaną przez ludzi Glińskiego, trollu
- 2 2
-
2023-07-19 08:50
Sven
aut.
- 0 0
-
2023-07-17 14:22
(2)
I dobrze,Gdańsk tylko rowerem albo pieszo...ekologia najważniejsza.Serdecznosci.Jak gdańszczanom to odpowiada to czemu nie,wszak tak chcieli..
- 18 25
-
2023-07-17 15:11
xxx (1)
Mądralo, a jak ktoś nie ma nogi, albo dwóch, albo ma cięzką astmę to też pieszo ma chodzić, albo rowerem jezdzić?
- 3 2
-
2023-07-17 21:19
taki pacjent może być wożony rikszą lub taksówką
- 2 0
-
2023-07-17 14:24
Absurdalne decyzje Miasta Gdanska. (2)
- 29 28
-
2023-07-17 15:04
coś więcej napiszesz kacperku? (1)
- 4 10
-
2023-07-18 11:13
kacperek pisze tylko za większe pieniądze
- 0 1
-
2023-07-17 14:24
(2)
może w końcu Straż Miejska zajmie się tym czym powinna, czyli przede wszystkim nieprawidłowo zaparkowanymi pojazdami zamiast stać i pilnować aby nikt na Długą nie wjechał
- 35 4
-
2023-07-17 15:15
Nie mogą. Mam wrażenie, że mają zakaz karania turystów od władz miasta.
Gdyby było inaczej to nienadążaliby z wypiywaniem mandatów, a kasa miejska byłaby pełna,
- 6 1
-
2023-07-17 16:26
5 dni temu był artykuł na Trojmiasto
"Dron pomoże strażnikom miejskim zwalczyć nielegalny handel?"
Bez komentarza...- 4 1
-
2023-07-17 14:27
Jeżeli ulice (11)
są krwiobiegiem miasta, to samochody osobowe są jego cholesterolem
- 21 25
-
2023-07-17 15:01
(5)
to czego ulice maja słuzyc, lewacka teoria
- 9 4
-
2023-07-17 15:11
xxx (2)
Właśnie blokują krwioobieg......myśl.
- 3 7
-
2023-07-17 15:48
(1)
Tobie już coś zblokowało dopływ krwi do mózgu.
- 4 3
-
2023-07-17 20:54
xxx
Tobie nie może blokować, bo... go nie posiadasz ;)
- 2 2
-
2023-07-17 21:21
ulice mogą służyć wielu celom
w historycznych centrach miast służą m.in. do spędzania czasu w towarzystwie innych ludzi - np. do rozmów przy stolikach kawiarnianych.
- 1 0
-
2023-07-18 13:15
targ weglowy to ulica? intrygujace
- 0 0
-
2023-07-17 15:27
A rowerzysci
Rakiem
- 3 3
-
2023-07-17 16:57
Cholesterol jest niezbędny do prawidłowej pracy mózgu!
Ale ty go przecież nie masz!
- 3 1
-
2023-07-17 20:59
nie wiem o jakim piszesz bo jak wiesz cholesterol dzieli się na dobry i zły
- 1 0
-
2023-07-18 06:49
Hmmm...
Rozumiem, że na istniejących ulicach zbudowanych (o zgrozo!) dla aut mają poruszać się rydwany, dorożki, względnie wozy drabiniaste?
- 1 0
-
2023-07-18 08:56
Miasto się rozrasta
Bez krwiobiegu. I dostało już zadyszki przed zawałowej.
- 0 0
-
2023-07-17 14:29
Zmaknijcie a zbankrutukecie (12)
Stała krucjata przeciwko kierowcom zwykle kończy się plajta biznesów w zamkniętym obszarze. Dlaczego? Bo to głównie samochodziarze napędzają zbyt. Poczytajcie jak zmarnowano najbardziej handlowa ulice w Łodzi - Piotrkowska, zobaczcie jak obumiera Świętojańska w Gdyni od czasu ograniczonego ruchu. Będziecie mieć Gdańsk pusty i smutny.
- 36 35
-
2023-07-17 14:35
Argument z 4 litery (2)
Po zamknięciu Stągiewnej dla samochodów uliczka tętni życiem i jakoś nie było banktuctw.
- 15 10
-
2023-07-17 15:17
Jeśli dla Ciebie ulica tętni życiem, gdy chołota chleje i drze ryja to masz rację! (1)
- 10 9
-
2023-07-18 09:15
no przeciez chcesz, zeby ludzie chodzili do knajp i pubow, to beda drzec jape, zdecyduj sie
- 3 1
-
2023-07-17 14:40
Wystarczy wybudować porządny parking z uczciwą ceną, tylko tyle i aż tyle. (2)
Od kilku sezonów przyjeżdża mnóstwo Czechów, Litwinów, Łotyszy i Estończyków.
- 10 6
-
2023-07-17 15:51
Przecież jest kilkupiętrowy za Zieleniakiem (1)
Gdzie jeszcze ma powstać... na Długiej?
- 7 2
-
2023-07-18 08:56
jest tam, jest przed urzedem wojewodzkim, ale kierowcy sa leniwi
- 4 0
-
2023-07-17 14:50
Co widać aż nazbyt dobrze na Stągiewnej
- 3 2
-
2023-07-17 15:47
najwięcej aut jeżdżących po ulicach Starówki ,to są złotówy i pseudozłotówy im zakazać wjazdu ,a będzie luźniej ,stańcie w takich miejscach gdzie obowiązują specjalne pozwolenia ,wydane przez ZDiZ i policzcie ile wjedzie aut z pozwoleniem ,a ile złotów ,oni to gorzej ,jak stonka której nie można wyplenić
- 5 2
-
2023-07-17 15:48
Ale co ? (2)
Na Długiej teraz wszystko padnie, czy o co chodzi?
- 5 1
-
2023-07-17 21:23
padnie tak jak "padło" na Stągiewnej i wielu innych ulicach i placach uwolnionych od parkujących i jeżdżących samochodów (1)
- 3 1
-
2023-07-18 08:56
Stagiewna nie wyglada na padnieta
- 2 0
-
2023-07-18 01:06
Swietojanska obumiera przez koszty czynszu i silna konkurencje ze strony Riviery
Zanim otworzyli Riwierę to ulica ta tętniła życiem.
- 3 0
-
2023-07-17 14:29
Opinia wyróżniona
(9)
Tylko że słupki są potrzebne też w innych miejscach, a mam wrażenie, że inwestuje się tylko w historyczne centrum, za to w pozostałych dzielnicach nie chroni się zieleni notorycznie rozjeżdżanej przez auta, nie dba się o bezpieczeństwo pieszych, bo pozastawiane samochodami są chodniki, w wielu miejscach nie ma widoczności i aż strach przechodzić przez ulicę, blokowane są wjazdy itd. W przypadku innych dzielnic zawsze jest ta sama odpowiedź "nie ma środków na słupki".
- 85 40
-
2023-07-17 14:38
Ta słupkoza nie ma żadnego sensu (2)
Dlaczego nie można po prostu posadzić pół metrowych krzewów? Wtedy barany rozjeżdżające trawniki nie wjadą w takie miejsce, a przynajmniej ten krzew się czemuś przysłuży.
- 10 10
-
2023-07-17 15:43
Wjadą. Jakiś czas temu był artykuł że mieszkańcy posadzili krzewy i od razu ktoś je rozjechał.
- 12 1
-
2023-07-17 15:45
Jak tylko w sprzedaży pojawią się składane krzaki dla służb, możemy startować :)
- 9 0
-
2023-07-17 14:46
bo nikt nie zwiedza poludnia gdanska
wiec nie dziw sie, że oliwa czy Główne miasto są inaczej traktowane
- 12 3
-
2023-07-17 14:52
Ale wiesz, że mowa jest o słupkach chowanych w ziemię lub demontowalnych, a nie stałych wbitych w ziemię?
Potrzebne ci takie słupki na osiedlu? Czy znowu tylko nagłówek przeczytałeś?
- 12 4
-
2023-07-17 15:01
dodam jeszcze, że brakuje przejść dla pieszych, przy niektórych dość ruchliwych drogach nie ma ani jednego przejścia dla pieszych
- 2 5
-
2023-07-17 15:25
Nie słupki są potrzebne tylko zmiana mentalności (2)
ludzie wyprowadzają kundle na plaże i place zabaw - w największy tłum by się wy....y a chcielibyśmy żeby nie parkowali na chodniku?
To trochę tak jakby w Kijowie martwić się, że to gołębie zrzucają bomby a nie ruscy :) Zróbmy porządek z rosyjską mentalnością a potem dopiero walczmy z ubóstwem menstruacyjnym
170 baniek pójdzie na 10 autobusów a więc stać nas.- 7 5
-
2023-07-17 21:17
słupki czyli szczelny system kontroli wjazdu
przyczyni się skutecznie do zmiany mentalności.
- 6 0
-
2023-07-17 21:20
bełkot
Piszesz o mentalności a sam dajesz żałosne świadectwo. Czepiasz się "właścicieli kundlów", "rosyjskiej mentalności" itd Może i walczysz o słuszną sprawę, ale gardzisz ludźmi. Dla mnie to bełkot. Ilu znasz Rosjan? Tylko tych z telewizji i wycieczek do Turcji? A psiarzy ilu? Wszyscy są be?
- 8 1
-
2023-07-17 14:29
Tylko podwyżki,zakazy (4)
blokady. Niczego dobrego po samorządowcach się nie spodziewam.
- 30 13
-
2023-07-17 15:50
Niewolnicy sami tego pragną.
- 2 5
-
2023-07-17 18:08
W Gdańsku obowiązuje nakaz zakazów.Mam wrażenie jako mieszkaniec ,że jestem obcy we własnym mieście.Same zakazy,nakazy i przede wszystkim kary,mandaty itp.Jeszcze parę lat i na rogatkach będą szlabany z napisem "zakaz wstępu dla mieszkańców pod groźbą kary"UM ma W d.....ie mieszkańców , liczą się turyści i wynajem krótkoterminowy.
- 5 4
-
2023-07-18 11:36
I hleb po 15 złotych. (1)
- 1 0
-
2023-07-19 18:53
hleb.... ?
- 0 0
-
2023-07-17 14:33
atrakcja (4)
I słusznie, a może mur warowny ze strażnikami przyodzianych w stroje z epoki. Był by skuteczniejszy i dodatkowa atrakcja. :))
- 27 5
-
2023-07-17 15:00
(1)
albo fosa
- 2 1
-
2023-07-17 15:30
Też wykopiemy
Druga, bo Motlawa i jej rozlewiska przecież się nie liczy. Za dodatkowe 300mln jednorazowo i 90mln rocznie za utrzymanie.
Bardzo proszę. Widzę że tu masa mądrych wydawać nieswoje pieniądze. Komuna widać za dużo weszła.- 0 1
-
2023-07-17 15:28
Tak, za jedyne 50mln
Rocznie. Zgłaszam swoją firmę do przetargu. Klucz do szafy pancernej gdzie trzymają koperty już mam.
- 0 1
-
2023-07-18 01:07
Rozłożyć torowisko na Długiej
Jakoś przed 1959 nie przeszkadzało ludziom.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.