- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (258 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
- 6 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
Gotowa konstrukcja ważnego mostu na krajowej "siódemce"
Zakończyło się nasuwanie płyty planowanego mostu nad Nogatem, który powstaje w ramach budowy ekspresowej "siódemki" z Trójmiasta do Elbląga. Cała trasa ma być gotowa jesienią 2018 roku.
Most nad Nogatem to tak naprawdę dwa niezależne obiekty - dla każdej z jezdni planowanej ekspresówki wykonano odrębną płytę nośną. Teraz rozpoczną się prace wykończeniowe obiektu - wykonanie najazdów na most i samych jezdni, ekranów akustycznych, barier, a także oświetlenia.
Budowa mostu nad Nogatem prowadzona jest metodą nasuwania podłużnego i polega na przesuwaniu gotowej konstrukcji mostu z przyczółka na kolejne podpory. W trakcie tych prac zamontowany na przedzie awanbek pracuje jako wspornik. Pozwala na oparcie przęsła na najbliższej podporze, co zmniejsza moment zginania nasuwanego przęsła.
Prace były prowadzone od lata zeszłego roku. W środę po południu przesunięto północną nitkę do końcowego przyczółka.
Nowym mostem przez rzekę Nogat będą poruszały się pojazdy w ruchu tranzytowym. Ruch lokalny będzie prowadzony starym mostem w miejscowości Jazowa.
Na koniec przypomnijmy, że na nasz odcinek drogi ekspresowej będzie trzeba poczekać. Harmonogram zakłada zakończenie robót zasadniczych i udostępnienie do ruchu całości przebudowanej trasy w październiku 2018 roku.
Trwająca od 2016 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,642 mld zł, czyli ok. 82 mln zł za kilometr. Za wysoki koszt odpowiedzialne są nie tylko podmokłe tereny, ale także budowa nowego mostu nad Wisłą.
Drugi odcinek, budowany przez Budimex, zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,576 mld zł, co daje 79 mln zł za kilometr.
Opinie (93) 1 zablokowana
-
2017-06-28 22:11
Kiedy most przez Wisłę do mikoszewa?????
- 0 2
-
2017-06-28 22:45
Marek - Ne spotykam się z nieznajomymi mężczyznami :-)
I nie rozdaję im telefonów :-)
- 1 1
-
2017-06-29 07:07
Kto jest tam podwykonawcą? (1)
Czy to vistal z gdyni?
- 0 0
-
2017-06-29 10:36
Wojska Obrony Terytorialnej.
- 0 0
-
2017-06-29 07:52
Jakie to szczęście źe wsi tego przetargu nie wygrało jak za platformiarzy. Dzięki temu mamy w końcu dobre budowy dobrej zmiany.
- 0 3
-
2017-06-29 13:03
Za rządów PIS będzie z każdym rokiem coraz lepiej :)
Tylko niech przestaną czcić IZYDĘ pod postacią czarnoskórej Madonny. Od ustalenia jej królową Polski za kontrreformacji, w naszym kraju same tragedie, poczynając od Powstania Chmielnickiego.
Cześć tylko Panu i Bogu.- 0 0
-
2017-06-30 07:30
Ostatnia duża inwestycja dla Gdańska. Teraz czas na PIS- landię.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.