• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gotowe tory we Wrzeszczu, ścisk na Bramie Wyżynnej?

Krzysztof Koprowski
11 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Czy dwie linie tramwajowe z Bramy Wyżynnej do Wrzeszcza to za mało? Czy dwie linie tramwajowe z Bramy Wyżynnej do Wrzeszcza to za mało?

Otwarcie torowisk we Wrzeszczu i Strzyży cieszy mieszkańców, ale wraz z początkiem roku szkolnego sprawiło, że w tramwajach panuje spory tłok.



Czy zdarza ci się nie wsiąść do pojazdu komunikacji miejskiej ze względu na tłok?

Nasz czytelnik, pan Sebastian twierdzi, że od kilku dni wraz z innymi pasażerami nie może dostać się do tramwaju z Bramy Wyżynnej w kierunku Wrzeszcza i Strzyży.

- Przez ostatnie dni, ja i jeszcze kilkadziesiąt innych osób, czekamy 15-20 min na przystanku Brama Wyżynna zobacz na mapie Gdańska aż przyjedzie odpowiedni tramwaj w kierunku ul. Abrahama. Kiedy już się pojawi, jest tak zapełniony, że trzeba czekać na kolejny. Aż 9 na 10 tramwajów odjeżdżających z tego przystanku jedzie przy Operze w prawo (w al. Hallera). Dlaczego? Tam co drugi tramwaj jedzie pusty! - pisze do nas czytelnik.

Z zarzutami nie zgadza się jednak Zarząd Transportu Miejskiego, który twierdzi, że obecna obsługa komunikacyjna tego miejsca jest wystarczająca - z Bramy Wyżynnej w kierunku Wrzeszcza jeżdżą linie 6 (Chełm - Oliwa) i 9 (Przeróbka - Strzyża).

- Absolutnie nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że tramwaje skręcające przy Operze w al. Hallera jeżdżą puste w przeciwieństwie do tramwajów jadących na wprost. Nieprawdą jest także, by tak mało tramwajów jechało prosto przez Operę, skoro linie 6 i 9 w godzinach szczytu, wykonują łącznie 12 kursów w ciągu jednej godziny. Nie zaobserwowaliśmy na tych liniach aż takiego ścisku, jak opisuje to czytelnik portalu - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Zarząd Transportu Miejskiego zwraca także uwagę, że w ostatnim okresie czasu zwiększono ilość linii przejeżdżających przez Bramę Wyżynną do Wrzeszcza. Właśnie z powodu dużego obłożenia tej trasy. Oprócz tramwaju nr 6, jeździ tutaj także 9 (w kierunku Strzyży) lub 11 (w kierunku Chełmu). Dlaczego jednak linia 11 pokonuje w różny sposób drogę przez centrum, co mogłoby "wzmocnić" obsługę tego przystanku w relacji również do Wrzeszcza?

- O taki przebieg linii 11 apelowali do nas mieszkańcy Chełmu i dzielnicy Południe, którzy chcieli zyskać wygodne połączenie do budynków administracyjnych przy ul. Nowe Ogrody. Dostaliśmy nawet kilka pochwał za wprowadzenie tej zmiany - tłumaczy Zomkowski.

Warto pamiętać również, że obecny układ linii tramwajowych przejeżdżających przez Bramę Wyżynną ulegnie zmianie już w najbliższy poniedziałek. Wówczas zamknięta zostanie al. Hallera oraz wznowiony częściowo ruch na Węźle Kliniczna. Szczegóły nowej organizacji ruchu tramwajów przedstawiamy w osobnym tekście.

Kolejna zmiana zmusza też do refleksji, dlaczego rok temu wprowadzono rewolucję w numeracji linii tramwajowych, skoro znowu są w niej "dziury" (brakuje m.in. 1, 4, 7 czy 10).

- Miasto jest organizmem żywym i ze względu na prace remontowe nie jest możliwe utrzymanie rozkładów bez zmian, także numeracji linii. Rok temu ciężko było przewidzieć jakie zajdą zmiany. Po zakończeniu wszystkich prac i uruchomieniu trasy wzdłuż ul. Nowej Łódzkiej, numeracja powinna znów być "pełna" - dodaje Zomkowski.

Zobacz jazdę tramwaju po wyremontowanym torowisku we Wrzeszczu.

Miejsca

Opinie (130) 8 zablokowanych

  • (1)

    no i mimo wysiłków zkm i wielu inwestycji (za to mimo wszystko brawa) nadal cieszę się, że przesiadłem się do samochodu....

    • 1 8

    • Kiedy ZKM zacznie dbać o tabor?

      W niektórych wagonach jest tyle kurzu, że można sobie łapy pobrudzić. Dlaczego nie sprzątają?

      • 3 0

  • Moim zdaniem za dużo tramwajów jeździ na Przymorze (2)

    Spokojnie można zmniejszyć częstotliwość jeżdżenia 8 z co 10 na co 20 minut. Tak samo na Stogi jeździ za dużo tramwajów. 12 skróciłbym do zajezdni Abrahama, bo na odcinku Abrahama do Oliwy jeździ pusta.

    • 3 26

    • my ze stogów mamy tylko 2 tramwaje i jeden autobus

      więc i tak dobrze że jeżdżą co 10 min tramwaje ale my to nie Chełm gdzie tramwaje jeżdża co pięć minut

      • 4 1

    • chyba się z głupim przez ściane macałeś ... na stogi on tramwaje chce zabrać ... coż za mistrz .. do Gop-u i ich tramwajów śląskich byś się nadawał...

      • 5 0

  • miejszy tłok w tramwajach by był (2)

    gdyby ci co muszą jeden tylko przestanek przejechać przeszli by się a nie wpychali się do tramwaju

    • 4 11

    • nie (1)

      nikt nie jeździ 1 przystanek tramwajem, bo jest za drogo.

      • 5 0

      • Nie zapominaj o 70+ ;]

        • 3 1

  • g*wno nie tłok, dzieci będzie więcej; jak za Komuny

    • 3 0

  • Co się dzieje z 5??? (3)

    Zastanawia mnie kto wymyślił taką "mądrą" trasę 5 ?! kończy bieg przy Strzyży i tam zawraca z powrotem w kierunku Brzeźna. Ktoś jadący do pętli w Oliwie musi się przesiąść i oczywiście skasować kolejny bilet. Od ZAWSZE - 5- a kiedyś -15- jechała aż do pętli w Oliwie. Mam nadzieję,że - 5- wróci na starą trasę, gdyż ten obecny twór jest BARDZO niewygodny dla podróżnych. Chyba,że to celowe wyciągnięcie z kieszeni 3,40 zł. za bilet zamiast tańszej opcji 2,80 !!!

    • 7 5

    • tu akurat na przeszkodzie stanęła przepustowość pętli Oliwa. Dodatkowa linia tam by się po prostu nie zmieściła. Po zakończeniu remontów 5 kategorycznie powinna wrócić na pętlę Oliwa

      • 8 0

    • spokojnie linia jest skrócona tymczasowo, poza tym nikt rozsądny nie jeździ nią na tak długiej trasie

      Po co tłuc się z Brzeźna do pętli w Oliwie tramwajem kiedy zwykle w blisko DWUKROTNIE krótszym czasie można dojechać (z jedną przesiadką) w te okolice liniami autobusowymi? Droższe bilety umożliwiające przesiadkę to też niewielki problem bo jak ktoś jeździ na tyle często, że znacząco odczułby różnicę w cenie to powinien korzystać z biletów okresowych. Miesięczny wyjdzie wtedy taniej niż bilety jednoprzejazdowye, jest wygodniejszy, no i z przesiadką nie ma problemu bo przecież uprawnia on do korzystania z całej miejskiej sieci.

      • 3 2

    • Nie ma sensu utrzymywać bezpośredniego połączenia dla czterech osób na krzyż.

      Spokojnie można się przesiąść na często kursującą 6, 11 i 12. 5 powinna zostać na Abrahama.

      • 2 3

  • A może ktoś mi powiedzieć, po co remontowano tory przy ul. 3 Maja (3)

    skoro po remoncie tramwaje jeżdżą tylko w stronę centrum ? Przyjezdnym na dworzec PKS przydałby się kurs w stronę Wrzeszcza. Wcześniej tak było i wszystko pasowało.

    • 8 3

    • (1)

      gdyż wg szanownego ZTM'u wszystko musi jechać przez Gw. Gł. NIc to że jeśli ktoś ze Stogów/Przeróbki chce jechać do Wrzeszcza wybierze bezpośrednią 9 (zatem wszystko mu jedno czy przez PKP czy przez PKS będzie jechał) a ktoś jadący na dolny taras wsiądzie w 8 czy 3.Zresztą pan S. Zomokowski czy G.Siciński(kier. działu przewozów) są na tyle zaślepieni wizją Wielkiego Międzygalaktycznego Centrum Przesiadkowego Dworzec Główny PKP że boją się wysłać cokolwiek w relacji PKS-Wrzeszcz. A korzyści z takiego rozwiązania są wiadome 1. Obsługa rejonu Urząd Miejski/Dworzec PKS 2. Szybszy czas przejazdy Stogi/Przeróbka-Wrzeszcz jak przez Dw. Gł3. Wykorzystanie zmodernizowanego torowiska w ciągu ul. 3 MajaJedyny minus to brak miejsca w rejonie Centrum na odstawienie zdefektowanego składu. Ale sądzę że i to da się odpowiednio roziązać

      • 9 1

      • jedna linia z chełmu i jedna z siedlec tez powinna jechac przez pks

        byloby to duzo szybsze połaczenie niz przez całe centrum czy hucisko. gdyby 2 linie do wrzeszcza odjeżdzały z przystanku pks, ludzie bez problemu by tam przeszli, tak juz kiedys bylo.Odciazyloby to zapchany przystanek pkp i w razie awarii nie opoźniało wszystkich linii w gdansku bo jeszcze troche to i starą trase 15 z portu do wrzeszcza przez dworzec przepchaja.

        • 2 0

    • Przyznaj się

      Przyznaj się, jesteś tym menelem, który sobie zawsze tam śpi na ławeczce przystankowej i następnie potrzebuje tramwaju, aby wrócić do noclegu.

      • 2 1

  • (1)

    a dlaczego po remoncie we Wrzeszczu zmieniono (czytaj: zmniejszono) rozkład jazdy linii 9

    • 1 4

    • bo uruchomiono linie tymczasową 92 i 5 które też zawracają w strzyży wiesz już dlaczego?

      • 2 0

  • (1)

    rozsadny może nie jeżdzi na tak długiej trasie ale pracujący tak

    • 1 4

    • jeżeli to jest odpowiedź do wypowiedzi anonima z 2011-09-11 17:28 to raczej nie jest trafiona

      Przecież anonim napisał, że dla jadących tramwajem z Brzeźna do pętli w Oliwie istnieje alternatywa w postaci linii autobusowych. Jeżeli rzeczywiście można nimi znacznie szybciej dotrzeć do celu to rozsądna osoba będzie z nich korzystać. Co ma do tego praca?

      • 2 1

  • niepojęte!

    benza za 5 pln a chłopaki z czapeczkami w golfach i hondach civik z rurami fi 15 cm starszych od nich samych nadal brylują po ulicach miasta. Widać jednak dragi są w cenie. A powinni towar tramwajami rozwozic.

    • 3 0

  • Tramwaje na Nowy Port

    Jeżeli chcecie wiedzieć czym jest scisk w tramwaju to spróbujcie wsiąść do tramwaju jadącego do nowego portu w okolicy 6:30....

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane