- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (67 opinii)
- 2 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (159 opinii)
- 3 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (87 opinii)
- 4 Gwałtowna ulewa nad Trójmiastem (325 opinii)
- 5 Nowe życie dawnej szkoły w Brzeźnie (71 opinii)
- 6 Po pożarze hali. Zakaz kąpieli do piątku (164 opinie)
Gotowe tory we Wrzeszczu, ścisk na Bramie Wyżynnej?
Otwarcie torowisk we Wrzeszczu i Strzyży cieszy mieszkańców, ale wraz z początkiem roku szkolnego sprawiło, że w tramwajach panuje spory tłok.
- Przez ostatnie dni, ja i jeszcze kilkadziesiąt innych osób, czekamy 15-20 min na przystanku Brama Wyżynna
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Z zarzutami nie zgadza się jednak Zarząd Transportu Miejskiego, który twierdzi, że obecna obsługa komunikacyjna tego miejsca jest wystarczająca - z Bramy Wyżynnej w kierunku Wrzeszcza jeżdżą linie 6 (Chełm - Oliwa) i 9 (Przeróbka - Strzyża).
- Absolutnie nie mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że tramwaje skręcające przy Operze w al. Hallera jeżdżą puste w przeciwieństwie do tramwajów jadących na wprost. Nieprawdą jest także, by tak mało tramwajów jechało prosto przez Operę, skoro linie 6 i 9 w godzinach szczytu, wykonują łącznie 12 kursów w ciągu jednej godziny. Nie zaobserwowaliśmy na tych liniach aż takiego ścisku, jak opisuje to czytelnik portalu - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.
Zarząd Transportu Miejskiego zwraca także uwagę, że w ostatnim okresie czasu zwiększono ilość linii przejeżdżających przez Bramę Wyżynną do Wrzeszcza. Właśnie z powodu dużego obłożenia tej trasy. Oprócz tramwaju nr 6, jeździ tutaj także 9 (w kierunku Strzyży) lub 11 (w kierunku Chełmu). Dlaczego jednak linia 11 pokonuje w różny sposób drogę przez centrum, co mogłoby "wzmocnić" obsługę tego przystanku w relacji również do Wrzeszcza?
- O taki przebieg linii 11 apelowali do nas mieszkańcy Chełmu i dzielnicy Południe, którzy chcieli zyskać wygodne połączenie do budynków administracyjnych przy ul. Nowe Ogrody. Dostaliśmy nawet kilka pochwał za wprowadzenie tej zmiany - tłumaczy Zomkowski.
Warto pamiętać również, że obecny układ linii tramwajowych przejeżdżających przez Bramę Wyżynną ulegnie zmianie już w najbliższy poniedziałek. Wówczas zamknięta zostanie al. Hallera oraz wznowiony częściowo ruch na Węźle Kliniczna. Szczegóły nowej organizacji ruchu tramwajów przedstawiamy w osobnym tekście.
Kolejna zmiana zmusza też do refleksji, dlaczego rok temu wprowadzono rewolucję w numeracji linii tramwajowych, skoro znowu są w niej "dziury" (brakuje m.in. 1, 4, 7 czy 10).
- Miasto jest organizmem żywym i ze względu na prace remontowe nie jest możliwe utrzymanie rozkładów bez zmian, także numeracji linii. Rok temu ciężko było przewidzieć jakie zajdą zmiany. Po zakończeniu wszystkich prac i uruchomieniu trasy wzdłuż ul. Nowej Łódzkiej, numeracja powinna znów być "pełna" - dodaje Zomkowski.
Zobacz jazdę tramwaju po wyremontowanym torowisku we Wrzeszczu.
Miejsca
Opinie (130) 8 zablokowanych
-
2011-09-11 15:56
(1)
no i mimo wysiłków zkm i wielu inwestycji (za to mimo wszystko brawa) nadal cieszę się, że przesiadłem się do samochodu....
- 1 8
-
2011-09-11 16:11
Kiedy ZKM zacznie dbać o tabor?
W niektórych wagonach jest tyle kurzu, że można sobie łapy pobrudzić. Dlaczego nie sprzątają?
- 3 0
-
2011-09-11 15:59
Moim zdaniem za dużo tramwajów jeździ na Przymorze (2)
Spokojnie można zmniejszyć częstotliwość jeżdżenia 8 z co 10 na co 20 minut. Tak samo na Stogi jeździ za dużo tramwajów. 12 skróciłbym do zajezdni Abrahama, bo na odcinku Abrahama do Oliwy jeździ pusta.
- 3 26
-
2011-09-11 16:22
my ze stogów mamy tylko 2 tramwaje i jeden autobus
więc i tak dobrze że jeżdżą co 10 min tramwaje ale my to nie Chełm gdzie tramwaje jeżdża co pięć minut
- 4 1
-
2011-09-11 21:39
chyba się z głupim przez ściane macałeś ... na stogi on tramwaje chce zabrać ... coż za mistrz .. do Gop-u i ich tramwajów śląskich byś się nadawał...
- 5 0
-
2011-09-11 16:19
miejszy tłok w tramwajach by był (2)
gdyby ci co muszą jeden tylko przestanek przejechać przeszli by się a nie wpychali się do tramwaju
- 4 11
-
2011-09-11 16:22
nie (1)
nikt nie jeździ 1 przystanek tramwajem, bo jest za drogo.
- 5 0
-
2011-09-11 17:24
Nie zapominaj o 70+ ;]
- 3 1
-
2011-09-11 16:24
g*wno nie tłok, dzieci będzie więcej; jak za Komuny
- 3 0
-
2011-09-11 16:35
Co się dzieje z 5??? (3)
Zastanawia mnie kto wymyślił taką "mądrą" trasę 5 ?! kończy bieg przy Strzyży i tam zawraca z powrotem w kierunku Brzeźna. Ktoś jadący do pętli w Oliwie musi się przesiąść i oczywiście skasować kolejny bilet. Od ZAWSZE - 5- a kiedyś -15- jechała aż do pętli w Oliwie. Mam nadzieję,że - 5- wróci na starą trasę, gdyż ten obecny twór jest BARDZO niewygodny dla podróżnych. Chyba,że to celowe wyciągnięcie z kieszeni 3,40 zł. za bilet zamiast tańszej opcji 2,80 !!!
- 7 5
-
2011-09-11 16:51
tu akurat na przeszkodzie stanęła przepustowość pętli Oliwa. Dodatkowa linia tam by się po prostu nie zmieściła. Po zakończeniu remontów 5 kategorycznie powinna wrócić na pętlę Oliwa
- 8 0
-
2011-09-11 17:28
spokojnie linia jest skrócona tymczasowo, poza tym nikt rozsądny nie jeździ nią na tak długiej trasie
Po co tłuc się z Brzeźna do pętli w Oliwie tramwajem kiedy zwykle w blisko DWUKROTNIE krótszym czasie można dojechać (z jedną przesiadką) w te okolice liniami autobusowymi? Droższe bilety umożliwiające przesiadkę to też niewielki problem bo jak ktoś jeździ na tyle często, że znacząco odczułby różnicę w cenie to powinien korzystać z biletów okresowych. Miesięczny wyjdzie wtedy taniej niż bilety jednoprzejazdowye, jest wygodniejszy, no i z przesiadką nie ma problemu bo przecież uprawnia on do korzystania z całej miejskiej sieci.
- 3 2
-
2011-09-11 17:41
Nie ma sensu utrzymywać bezpośredniego połączenia dla czterech osób na krzyż.
Spokojnie można się przesiąść na często kursującą 6, 11 i 12. 5 powinna zostać na Abrahama.
- 2 3
-
2011-09-11 16:38
A może ktoś mi powiedzieć, po co remontowano tory przy ul. 3 Maja (3)
skoro po remoncie tramwaje jeżdżą tylko w stronę centrum ? Przyjezdnym na dworzec PKS przydałby się kurs w stronę Wrzeszcza. Wcześniej tak było i wszystko pasowało.
- 8 3
-
2011-09-11 16:49
(1)
gdyż wg szanownego ZTM'u wszystko musi jechać przez Gw. Gł. NIc to że jeśli ktoś ze Stogów/Przeróbki chce jechać do Wrzeszcza wybierze bezpośrednią 9 (zatem wszystko mu jedno czy przez PKP czy przez PKS będzie jechał) a ktoś jadący na dolny taras wsiądzie w 8 czy 3.Zresztą pan S. Zomokowski czy G.Siciński(kier. działu przewozów) są na tyle zaślepieni wizją Wielkiego Międzygalaktycznego Centrum Przesiadkowego Dworzec Główny PKP że boją się wysłać cokolwiek w relacji PKS-Wrzeszcz. A korzyści z takiego rozwiązania są wiadome 1. Obsługa rejonu Urząd Miejski/Dworzec PKS 2. Szybszy czas przejazdy Stogi/Przeróbka-Wrzeszcz jak przez Dw. Gł3. Wykorzystanie zmodernizowanego torowiska w ciągu ul. 3 MajaJedyny minus to brak miejsca w rejonie Centrum na odstawienie zdefektowanego składu. Ale sądzę że i to da się odpowiednio roziązać
- 9 1
-
2011-09-12 10:04
jedna linia z chełmu i jedna z siedlec tez powinna jechac przez pks
byloby to duzo szybsze połaczenie niz przez całe centrum czy hucisko. gdyby 2 linie do wrzeszcza odjeżdzały z przystanku pks, ludzie bez problemu by tam przeszli, tak juz kiedys bylo.Odciazyloby to zapchany przystanek pkp i w razie awarii nie opoźniało wszystkich linii w gdansku bo jeszcze troche to i starą trase 15 z portu do wrzeszcza przez dworzec przepchaja.
- 2 0
-
2011-09-11 17:38
Przyznaj się
Przyznaj się, jesteś tym menelem, który sobie zawsze tam śpi na ławeczce przystankowej i następnie potrzebuje tramwaju, aby wrócić do noclegu.
- 2 1
-
2011-09-11 17:27
(1)
a dlaczego po remoncie we Wrzeszczu zmieniono (czytaj: zmniejszono) rozkład jazdy linii 9
- 1 4
-
2011-09-11 21:43
bo uruchomiono linie tymczasową 92 i 5 które też zawracają w strzyży wiesz już dlaczego?
- 2 0
-
2011-09-11 17:38
(1)
rozsadny może nie jeżdzi na tak długiej trasie ale pracujący tak
- 1 4
-
2011-09-11 21:46
jeżeli to jest odpowiedź do wypowiedzi anonima z 2011-09-11 17:28 to raczej nie jest trafiona
Przecież anonim napisał, że dla jadących tramwajem z Brzeźna do pętli w Oliwie istnieje alternatywa w postaci linii autobusowych. Jeżeli rzeczywiście można nimi znacznie szybciej dotrzeć do celu to rozsądna osoba będzie z nich korzystać. Co ma do tego praca?
- 2 1
-
2011-09-11 17:39
niepojęte!
benza za 5 pln a chłopaki z czapeczkami w golfach i hondach civik z rurami fi 15 cm starszych od nich samych nadal brylują po ulicach miasta. Widać jednak dragi są w cenie. A powinni towar tramwajami rozwozic.
- 3 0
-
2011-09-11 17:43
Tramwaje na Nowy Port
Jeżeli chcecie wiedzieć czym jest scisk w tramwaju to spróbujcie wsiąść do tramwaju jadącego do nowego portu w okolicy 6:30....
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.