W przyszłym tygodniu powinny zniknąć korki w Brzeźnie i Nowym Porcie bo otwarty zostanie wiadukt przy stadionie w Letnicy, remontowany przez ostatni rok. W sobotę przeszedł próbę obciążenia.
tak, nie trzeba będzie jeździć dookoła, przez Brzeźno i Nowy Port
67%
nie, dopiero wybudowanie Drogi Zielonej uwolni tę część miasta od korków
18%
nie, dopiero poszerzenie wiaduktu i drogi do czterech pasów, mogłoby usprawnić ruch
15%
Cztery wielkie ciężarówki, wyładowane do granic możliwości, jedna za drugą wjeżdżały powoli na
wyremontowany wiadukt ![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
. Ten drgnął, ale dokładnie tyle, ile zaplanowali inżynierowie z
Politechniki Gdańskiej. Badali oni m.in. reakcję obiektu na siły statyczne, jak i dynamiczne.
Próba wytrzymałości powiodła się. -
Nie wyobrażałam sobie, by miało być inaczej. Obiekt zdał pomyślnie egzamin - cieszy się
Ewa Miotk, inspektor z gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Dlatego też w przyszłym tygodniu na wiadukt nad torami kolejowymi, łączący Letnicę z Brzeźnem i Zaspą, wrócą kierowcy.
-
Czekamy jeszcze na dokumentacje i decyzję dotyczącą dopuszczenia obiektu do użytku. Myślę, że pierwsze pojazdy pojadą tędy w przyszłym tygodniu - zapowiada
Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Uczniowskiej rozpoczęła się dokładnie rok temu. Wykonawca - firma MTM z Gdyni - za pracę dostała 16,5 mln zł. Przed remontem wiadukt miał długość ok. 130 m, dziś jest dłuższy o 46 m. Powód? Biegnie nie tylko nad torami, jak wcześniej, lecz także nad nowo wybudowaną ul. Stadionową, biegnącą równolegle do torów.
W ramach inwestycji przebudowano też dojazdy do wiaduktu od strony ul. Gdańskiej (ok. 253 m) i od strony ul. Marynarki Polskiej (ok. 320 m). Poprawiono także skrzyżowanie ul. Kochanowskiego z ul. Uczniowską.
Remont poprawił znacznie nośność obiektu. Dotychczas mogły tam jeździć wyłącznie pojazdy osobowe. Teraz po wyremontowanym obiekcie pojadą samochody o masie do 40 ton.