- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (18 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (280 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (162 opinie)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (327 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (871 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (77 opinii)
Gwarancja na przeterminowane towary
"Każdy, kto znajdzie u nas przeterminowany produkt, w ramach przeprosin otrzyma od nas 5 zł" - deklaruje sieć sklepów Kaufland. Studenci z Gdyni od kilku miesięcy wykazują, że nieświeże towary to pięta achillesowa tych hipermarketów - tylko w słupskim sklepie znaleźli, aż 520 przeterminowanych artykułów spożywczych.
Pięciu studentów z Gdyni w poniedziałek w słupskim Kauflandzie znalazło sześć koszy wypełnionych po brzegi przeterminowanymi artykułami spożywczymi. Powinni za to dostać 2,6 tys. zł - nie otrzymali nic. Powiadomili Policję. Sprawę jako pierwszy opisał "Głos Pomorza".
- Byliśmy w prawie każdym sklepie tej sieci na Pomorzu. W Słupsku było najgorzej. Gdziekolwiek by się nie włożyło ręki, zawsze trafialiśmy na przeterminowany towar. Są wśród nich napoje, nawet piwo, chińskie zupki, ale głównie mrożonki, z datą ważności do 2008 roku - przestrzega Mateusz, który razem ze swoimi kolegami zrobił dwugodzinny nalot na słupski Kaufland.
Studenci szukają przeterminowanych towarów, z przerwami, od roku. Dlaczego? - Jest to korzyść, właściwie potrójna. "Wyręczamy" pracowników w ściąganiu tych produktów z półek, w efekcie nie trafiają one do rąk klientów, a my przy okazji trochę zarobimy. Ale wykazujemy też słabość tej sieci i chęć naciągania klientów - wyjaśnia Mateusz.
Działają zgodnie z prawem, a nawet więcej - zgodnie z tzw. gwarancją świeżości, którą sieć sklepów Kaufland daje swoim klientom. Informacja o tym jest umieszczona zarówno przy sklepowych kasach, jak i na stronie internetowej tej firmy. Jasno z niej wynika, że każdy kto znajdzie przeterminowany towar powinien otrzymać 5 zł.
- W innych sklepach nie było problemu. W Gdyni znajdowałem około 40 produktów i otrzymywałem pieniądze. W Słupsku zarzucają nam nadużycie i nadinterpretacje deklarowanej przez nich gwarancji świeżości - mówi Mateusz.
W Słupsku tylko w koszu Mateusza było 87 starych produktów. Jego koledzy znaleźli podobne ilości. W sumie powinni dostać 2,6 tys. zł -lecz obiecanych pieniędzy nie dostali. Mateusz powiadomił Policję, która spisała wszystkie przeterminowane towary. Złożył też wniosek o skierowanie sprawy na drogę sądową.
- Hipermarkety, dysponują dobrymi prawnikami, pewnie będą próbowali się wywinąć. To jest naciąganie klientów. Powinni się cieszyć że ktoś im ściąga przeterminowane produkty z półki - zarzuca Kauflandowi Mateusz.
Przeterminowane towary na półkach, to wykroczenie przeciw ustawie o bezpieczeństwie żywienia i żywności. Grozi za to kara do 5 tysięcy złotych grzywny. Ponadto artykuł 919 Kodeksu Cywilnego mówi: kto przez ogłoszenie publiczne przyrzekł nagrodę za wykonanie oznaczonej czynności, obowiązany jest przyrzeczenia dotrzymać.
Rzecznik prasowy Kauflandu Marcin Knapek, był w czwartek nieosiągalny. Udzielił jedynie wymijających odpowiedzi "Głosowi Pomorza", gdzie zapewniał że to co wydarzyło się w Słupsku jest bardzo niepokojące. Jednak nie określił, czy market zamierza wypłacić studentom obiecane pieniądze.
Opinie (294) 10 zablokowanych
-
2009-02-13 11:56
GDYNIA (1)
W Gdyni w Kauflandzie przy ulicy Unruga nie ma z tym żadnego problemu ; ) nie raz znaleźliśmy z znajomymi po kilkanaście produktów i nie dość że dali pieniądze to jeszcze podziękowali i przeprosili ; )
- 2 0
-
2009-02-13 12:26
Co prawa to prawda !
- 1 0
-
2009-02-13 12:00
!!!
A ja się pytam: gdzie byli ich rodzice??!!
- 1 0
-
2009-02-13 12:05
Debilizm
Problem nie tkwi w tym, że w sklepie zalegają przeterminowane produkty co jak już ktoś stwierdził jest nieuniknione, tylko w tym, że oferuje : "gwarancję świeżości" która jest pomylona bo nie do zrealizowania. Nie ma co ich usprawiedliwiać: oszukują i tyle.
- 0 1
-
2009-02-13 12:20
Brawo!
Uważam że powinni im te pieniądze wypłacić. Ponadto powinni im jeszcze zapłacić za to że te produkty znaleźli. Nie wspomnę o nałożeniu wielkich kar przez Urząd Ochrony Konsumentów. Bo jeszcze mogę zrozumieć jeden produkt ale 520 ?? 5 tys kary powinno być za każdy przeterminowany produkt. Ciekawe co robią pracownicy snepidu jak czytają ten artykuł piją kawę ?
- 2 0
-
2009-02-13 12:21
(1)
A nie widzicie zależności:
niższe ceny = mniej czynnych kas
?- 0 0
-
2009-02-15 16:20
życzę wam wszystkim abyście popracowali jak pracownicy na marketach i możemy dopiero porozmawiac .Ta banda chowa sobie towary i w ten sposób nieroby zabierają pracujacym tam ludzią pieniądze.Jest mi wstyd za taką młodzież.Oni chyba są swiadomi że to odbija sie na tyrających w marketach pracownikach a nie na właścicielu i jego zarządzających
- 0 0
-
2009-02-13 12:30
cytat ze strony marketu
tu jest jej adres: http://www.kaufland.pl/Site/Nasza_sila/Gwarancje/index.htm
''Gwarancja świeżości
Każdy, kto znajdzie u nas przeterminowany produkt, w ramach przeprosin otrzyma od nas 5 zł.''
W moim zrozumieniu jesli pisze PRODUKT to znaczy ze moge sobie spedzic cale popoludnie przychodzac do kasy z JEDNYM PRODUKTEM i zainkasowac 5zl, potem przyjsc z nastepnym, itd. A jesli ktorys z pracownikow zacznie sie czepiac, mozna zrobic zdjecia i powiadomic Sanepid. Jak sklep dostanie potezna kare do zaplacenia to przynajmniej dat przydatnosci do spozycia beda pilnowac.- 0 0
-
2009-02-13 12:41
BRAWO JA BYM JESZCZE DODOAŁA ICH PROMOCJE POD KONTROLĘ!!
DOSTAJESZ GAZETE Z PROMOCJAMI KAUFLAND? IDZIESZ PO TEN PRODUKT DO MARKIETU, WSZYTSKO JEST FAJNIE ALE CENA NA KASIE STARA!! KAUFLAND NIC Z TEGO NIE ROBI BO MOGĄ TYM SOSOBEM NACIĄGNĄĆ LUDZI KTÓRZY NIE PATRZĄ NA PARAGONY, PROPONUJE KAUFLAND NA OKSYWIU!! ODDAJĄ RÓŻNICE MIEDZY STARĄ A NOWĄ CENĄ. ALE JAK JUTRO PÓJDZIESZ KUPIĆ TEN SAM PRODUKT TO JEST TO SAMO!! POPROSTU OSZUŚCI!!
- 2 0
-
2009-02-13 12:46
oto niemcy wlasnie
- 2 0
-
2009-02-13 13:01
Kaufland na unruga
Kiedyś stałem w prze ogromnej kolejce do kasy, napewno z 10 minut. Zgodnie z tym co piszą udałem sie do obsługi klienta, gdzie szanowna pani powiedziała ze musi to sprawdzić w ochronie. Podobno sprawdzali film jak stałem w kolejce i UWAGA zajeło mi to 4 minuty i ileś tam sekund... ŻĘŃADA. Takie bajki niech sobie sami wciskają.
- 0 0
-
2009-02-13 13:19
precz z zachodnim zgnilym kapitalem marketow
to oni nas niszcza.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.