• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hucisko bardziej przyjazne rowerzystom

Maciej Naskręt
6 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 11:53 (7 czerwca 2014)

Zobacz nowe pasy dla rowerów na Hucisku.


Kierowcy korzystający na co dzień z Węzła Hucisko zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku będą musieli tam jeździć z jeszcze większą czujnością. Drogowcy postanowili tam wykonać wspólne dla samochodów i rowerów pasy ruchu. Rozwiązanie pojawi się w nocy z piątku na sobotę.



Węzeł Hucisko wymaga nie tylko malowania nowych pasów, ale także przejść dla pieszych i obszarów wyłączonych z ruchu. Węzeł Hucisko wymaga nie tylko malowania nowych pasów, ale także przejść dla pieszych i obszarów wyłączonych z ruchu.
Aktualizacja godz. 11:53. Pogoda w nocy dopisała i drogowcy wymalowali nowe pasy ruchu na Hucisku. Efekt? Na razie z pasów korzystają tylko nieliczni rowerzyści. Co wazne kierowcy nie wjeżdżają na nowo wyznaczone pasy ruchu.
* * *


Nowe, wspólne dla samochodów i rowerów, szerokie pasy ruchu pojawią na dwóch skrzyżowaniach o niezwykle dużym natężeniu ruchu - na Hucisku oraz Targu Drzewnym.

Rozwiązanie powinno pomóc w poprawie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu - rowerzystów. Nowa organizacja umożliwi połączenie drogi rowerowej na ul. Kartuskiej ze Starym i Głównym Miastem. Stanie się tak dzięki dedykowaniu rowerzystom pasów rowerowych i wspólnych z samochodami szerokich pasów do jazdy.

Na czym będzie polegała zmiana? - Zmieniona zostanie szerokość pasów ruchu - wewnętrzne (lewe) mieć będą szerokość 3 m, a zewnętrzne (prawe) od 3,6 do 4 metrów. Przy zewnętrznej krawędzi jezdni namalowane zostaną piktogramy rowerów, które oznaczą wyraźnie dedykowaną rowerzystom część wspólnego, szerszego pasa - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy po zmianach na Hucisku rowerzyści chętniej będą tam jeździć?

Oprócz tego na początku każdego z pasów ustawiona będzie tablica F-19 - pas wspólny dla pojazdów samochodowych i rowerów. Ponadto wyznaczone zostaną pasy rowerowe przez skrzyżowanie ulic: Hucisko i Targ Drzewny

Wzdłuż skweru im. Czesława Niemena (chodnik przy ul. Hucisko na odcinku od ul. Podwale Grodzkie do ul. Wały Jagiellońskie), wyznaczona zostanie droga dla pieszych z dopuszczonym na niej ruchem rowerowym (pojawi się kombinacja znaków C-16 -droga dla pieszych i T-22 - tabliczka nie dotyczy rowerów jednośladowych.

Jeśli w nocy z piątku na sobotę pojawią się opady deszczu, zmiana organizacji połączona z nowymi malowaniami oznakowania poziomego odbędzie się w najbliższym możliwym czasie.

Dodajmy na koniec, że dwa tygodnie temu właśnie na Hucisku wprowadzono zmianę w funkcjonowaniu świateł. Uprzywilejowano tam tramwaje, które teraz nie muszą zatrzymywać się na skrzyżowaniu i oczekiwać na zielone światło.

Opinie (515) 6 zablokowanych

  • Wyznawcy Najświętszego Samochodu, nie dajcie się. Wasza wiara pozwala Wam z radością w oczach rowerowych heretyków na obcierkę wyprzedzać, pasy i ścieżki rowerowe pod każdym kątem i w każdym miejscu zastawiać... nie dopuścicie chyba, o Wy, nadludzkie ciężary w cenie paliwa dla wspólnego dobra ponoszący, by jakieś marne krechy na poboczu miały Was ograniczać!

    • 7 7

  • No no no... (1)

    Juz niedlugo Gdansk zacznie przypominac Kopenhage...

    • 12 3

    • Osobiście bardzo w to wątpię,

      gdyż transport rowerowy, pomimo różnych nieśmiałych inicjatyw jego miłośników, nadal jest tu traktowany jako temat dla propagandy wyborczej. Proste zestawienie nakładów na rozwój infrastruktury transportowej w podziale na poszczególne środki transportu mówi o tym dobitnie. Kopenhagi w Gdańsku tak prędko nie będzie, jeśli w ogóle.

      • 0 1

  • Czy to znaczy,że odmalowano pasy na Targu Drzewnym? I czy "ucywilizowano" zjazd z tego ronda?

    Bo dotąd zjeżdżając z dwupasmowego ronda Sobieskiego na trzypasmowy dojazd do skrzyżowania Hucisko kierowcy zajmują pasy "jak kto chce" i właściwie nikt nie wie, jak tam jechać (moim zdaniem na prawy i środkowy pas, bo lewoskręt się tam dopiero pojawia)?

    • 4 4

  • debilizm (1)

    Kolejna madrosc ludzka

    • 6 11

    • twój komentarz to właśnie kolejna mądrość ludzka...

      • 3 0

  • (1)

    Pomijam bezsens dokładania czegokolwiek na Hucisku, bo tam trzeba odejmować raczej. Bardziej bym się jednak cieszył, gdyby oznakowanie poziome nie było malowane plakatówkami i było zawsze dobrze widoczne.

    • 14 0

    • Odejmować najlepiej samochody :-)

      • 4 0

  • (5)

    Na Hucisku powinny być podziemne przejścia dla pieszych i rondo.

    • 9 5

    • na wjeździe do śródmieścia Gdańska powinny się pojawić bramki elektroniczne i opłaty kongestyjne (3)

      na Ołowiankę warto zbudować kładkę pieszo- rowerową i ciąg komunikacyjny dla pieszych i rowerzystów wzdłuż kanału Raduni do dworca PKP.

      • 4 4

      • dokładnie!! (2)

        W Norwegii w każdym mieście powyżej 30-tysięcy na wjeździe do centrum jest fotoradar. Automatycznie za każdy wjazd jest pobierana opłata, która przychodzi miesięcznie elektronicznie.
        Jak by u nas takie coś wprowadzili (marzenie!!) to ruch drogowy w rejonach centr miast spada o 80%. Panów w szrotach nie stać na 2 złote za parking, a co dopiero płacić 2 zyle za każdy wjazd do centrum. Takim sposobem byśmy rozwiązali problem notorycznych korków i parkowania byle gdzie i byle jak.
        Niestety Norwegia to kraj mądrych władz i ludzi, Polska już tak niekoniecznie.

        • 4 3

        • Pierwsze słyszę, żeby w Norwegii "każdym mieście" były opłaty? W Oslo, Bergen i w Trondheim chyba są opłaty. W Szwecji w

          Sztokholmie i Goteborgu na pewno.

          • 4 1

        • Tyle ze Norwegia to 5 mln ludzi a Szwecja nie

          dobija do 10 mln. Kraje bardzo bogate bo mają surowce. Mają też super rozwinięta komunikację zbiorową. Jak się powołujesz na Szwecję to ciekawe czy byś chciał mieć kontrolę sprzedaży alkoholu..

          • 1 0

    • Jest jedno przejście podziemne zaraz obok, które autor artykułu od roku intensywnie próbuje zasypać.

      • 1 1

  • zmiany organizacji ruchu - znakomity pomysł na ożywienie dyskusji

    o warunkach funkcjonowania miasta. Hejterom proponuję liczyć lajki i dislajki - może to im da do myślenia.

    • 3 0

  • Rowerzyści (1)

    "Nieuchronni uczestnicy ruchu drogowego" ? Zło konieczne?

    • 7 8

    • rowerzyści - pożądani uczestnicy ruchu drogowego

      dyskusja o udogodnieniach dla rowerów = inspiracja do dyskusji na temat sposobu funkcjonowania miasta przyjaznego dla mieszkańców, a nie tylko lub głównie dla osób chcących korzystać lub korzystających z samochodów.

      • 7 2

  • A gdyby tak kompleksowo, (3)

    a nie z kompleksami pomyśleć o przebudyniowaniu tego skrzyżowania. Np dwupoziomowo...Jest to jedno z najniebezpieczniejszych skrzyżowań i to pod okiem radnych!!!

    • 3 5

    • Tam nie ma miejsca ani przestrzeni na dwupoziomowość,

      • 5 2

    • aby podnieść bezpieczeństwo warto myśleć o sposobach redukcji i uspokojeniu ruchu

      a nie tylko lub głównie o zwiększeniu przepustowości jednego skrzyżowania. Dwupoziomowe rozwiązania są masakrycznie kosztowne i tworzą tylko złudzenie poprawy ruchu - dla samochodów, ale nie dla mieszkańców.

      • 5 0

    • po co dwa poziomy? Dla kogo?

      samochody jadące od strony Elbląskiej dostaną (kiedyś) Nową Wałową z tunelem. Od strony Elbląga na Zaspę i Przymorze - tunel pod Martwą Wisłą. Morena ma średni dojazd, ale omijający centrum. Chełm - no niestety, ich potencjalna trasa dojazdu do Wrzeszcza została zabudowana budownictwem mieszkaniowym.

      • 3 0

  • Ale.. po co? (2)

    Często jeżdżę i samochodem, i tramwajem, i rowerem. Tym ostatnim środkiem transportu Hucisko pokonywałem po chodniku - zawsze jadąc wolniej, a przy większym tłoku po prostu z niego schodząc.

    Czemu ma służyć ta zmiana? Hucisko i tak jest wystarczająco niebezpiecznym miejscem pełnym agresji bez rowerzystów na ulicy. Bardzo dobrą rolę "rowerowej obwodnicy" pełni nowa trasa wzdłuż 3 Maja (i zdecydowanie spełnia swoją rolę). Jedynym sensownym rozwiązaniem wydaje się po prostu ścieżka rowerowa - wydzielona na chodniku lub z boku pasa ruchu.

    Gdybyśmy żyli w idealnym świecie wszystko byłoby ok, a rozwiązanie - super. Ale niestety, żyjemy w świecie, gdzie na drogach nie brakuje nierozważnych i nie znających przepisów kierowców oraz rowerzystów. I nawet niech będzie to 10% wszystkich - to wystarczy.

    • 22 7

    • ta zmiana ma służyć osobom, które chciałyby po prostu szybko, bezpiecznie i wygodnie przejechać rowerem

      przez skrzyżowanie - niekoniecznie samochodem. Pieszym i kierowcom nie zaszkodzi, rowerzystom pomoże. Wszystkim może pomóc poszerzenie wyobraźni - również Tobie, szanowny Rowerzysto.

      • 11 4

    • pół "zimy" jeździłem przez Hucisko i Okopową do pracy rowerem

      na setkę przejazdów raz zostałem otrąbiony przez jakiegoś słoika. Doszło do tego, że dzień w dzień miałem "eskortę" w postaci autobusu miejskiego, osłaniającego mnie w tunelu pod trasą W-Z (naprawili już te dziury?). Zanim ktoś mnie zbluzga - o 5:30 w stronę Tczewa trasa jest pusta, więc nikt na mnie nie czekał, aż "łaskawie zjadę".

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane