• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hucisko bardziej przyjazne rowerzystom

Maciej Naskręt
6 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 11:53 (7 czerwca 2014)

Zobacz nowe pasy dla rowerów na Hucisku.


Kierowcy korzystający na co dzień z Węzła Hucisko zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku będą musieli tam jeździć z jeszcze większą czujnością. Drogowcy postanowili tam wykonać wspólne dla samochodów i rowerów pasy ruchu. Rozwiązanie pojawi się w nocy z piątku na sobotę.



Węzeł Hucisko wymaga nie tylko malowania nowych pasów, ale także przejść dla pieszych i obszarów wyłączonych z ruchu. Węzeł Hucisko wymaga nie tylko malowania nowych pasów, ale także przejść dla pieszych i obszarów wyłączonych z ruchu.
Aktualizacja godz. 11:53. Pogoda w nocy dopisała i drogowcy wymalowali nowe pasy ruchu na Hucisku. Efekt? Na razie z pasów korzystają tylko nieliczni rowerzyści. Co wazne kierowcy nie wjeżdżają na nowo wyznaczone pasy ruchu.
* * *


Nowe, wspólne dla samochodów i rowerów, szerokie pasy ruchu pojawią na dwóch skrzyżowaniach o niezwykle dużym natężeniu ruchu - na Hucisku oraz Targu Drzewnym.

Rozwiązanie powinno pomóc w poprawie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu - rowerzystów. Nowa organizacja umożliwi połączenie drogi rowerowej na ul. Kartuskiej ze Starym i Głównym Miastem. Stanie się tak dzięki dedykowaniu rowerzystom pasów rowerowych i wspólnych z samochodami szerokich pasów do jazdy.

Na czym będzie polegała zmiana? - Zmieniona zostanie szerokość pasów ruchu - wewnętrzne (lewe) mieć będą szerokość 3 m, a zewnętrzne (prawe) od 3,6 do 4 metrów. Przy zewnętrznej krawędzi jezdni namalowane zostaną piktogramy rowerów, które oznaczą wyraźnie dedykowaną rowerzystom część wspólnego, szerszego pasa - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy po zmianach na Hucisku rowerzyści chętniej będą tam jeździć?

Oprócz tego na początku każdego z pasów ustawiona będzie tablica F-19 - pas wspólny dla pojazdów samochodowych i rowerów. Ponadto wyznaczone zostaną pasy rowerowe przez skrzyżowanie ulic: Hucisko i Targ Drzewny

Wzdłuż skweru im. Czesława Niemena (chodnik przy ul. Hucisko na odcinku od ul. Podwale Grodzkie do ul. Wały Jagiellońskie), wyznaczona zostanie droga dla pieszych z dopuszczonym na niej ruchem rowerowym (pojawi się kombinacja znaków C-16 -droga dla pieszych i T-22 - tabliczka nie dotyczy rowerów jednośladowych.

Jeśli w nocy z piątku na sobotę pojawią się opady deszczu, zmiana organizacji połączona z nowymi malowaniami oznakowania poziomego odbędzie się w najbliższym możliwym czasie.

Dodajmy na koniec, że dwa tygodnie temu właśnie na Hucisku wprowadzono zmianę w funkcjonowaniu świateł. Uprzywilejowano tam tramwaje, które teraz nie muszą zatrzymywać się na skrzyżowaniu i oczekiwać na zielone światło.

Opinie (515) 6 zablokowanych

  • (1)

    Ja bym tym wazystkim gaminiom na rowerach pozabieral rowery! Pchaja sie, przeciskaja sie miedzy samochodami i maja to w d*pie czy jest sciezka rowerowa przy jezdni czy nie i tak jada ulica i powoduja liczne utrudnienia w ruchu...

    • 7 8

    • komuś widać słoneczko przygrzewa i się mózg lasuje

      • 5 2

  • czy ktoś zbadał jakie są relacje (4)

    czy ktoś zbadał jakie są relacje rowerzystów do samochodów.? Dla przepustowości czemu nie wprowadza się ścieżek rowerowych na autostradach? Opamiętajcie się nie wszędzie rowerem dojedzie, w których miesiącach ten absurd będzie obowiązywał? Czy na Sylwestra te durne przepisy będą obowiązywały? Czemu co roku wyłączany jest jeden pas na moście nad Motławą bo ktoś coś chce (za)robić.

    • 5 10

    • Kolejny głupiomądry porównuje ulicę w centrum półmilionowego miasta do autostrad... lol

      Ale skoro głupio pytasz,to ci tak odpowiem - bo taryfikator opłat nie przewiduje rowerów :p

      • 4 1

    • (1)

      no akurat tu ośle się dojedzie rowerem a przejazd przez skrzyżowanie jest bardzo przyzwoicie pomyślany pozwala to zaoszczędzić masę czasu rowerzystom i wcale nie przeszkadza kierowcom bo gdy nie ma roweru duże pojazdy mogą przecież przecinać przerywane linie i korzystac z tego pasa normalnie

      • 6 0

      • rowerzyści przez miasto powinni jechać komunikacją zbiorową i dalej gdzie już tramwaj czy autobus nie dojeżdża to na rower , a jak nie pasuje taki sposób to po chodniku

        • 1 8

    • są badania na temat relacji samochodów do rowerzystów

      kierowcy są w realu bardziej uprzejmi niż na tym portalu, za wyjątkiem niektórych, którym brakuje wyobraźni. Właśnie chodzi o to, by rowerem można było dojechać w większą liczbę miejsc niż dotychczas. Budowa autostrad w mieście nie ma sensu. Poszerzanie ulic skłania większą liczbę osób do korzystania z samochodu, bo utrudnia pieszym i rowerzystom docieranie do bliskich celów podróży w mieście. Jeśli się tego nie rozumie, warto się zastanowić, czy warto spalać litr benzyny po przejazd w celu zakupu litra mleka. Zachowuj rozsądek internauto, zwłaszcza jak odejdziesz od komputera i spróbujesz przemieszczać się po mieście.

      • 2 0

  • Głupota w tym mieście (1)

    już nie jak gołębica lata, ale ich stado całe.

    • 10 8

    • jak nie masz argumentów, obrażasz innych

      to już oklepane, nie działa. Zmień płytę.

      • 4 1

  • kretyn i samobojca

    Mietek kotpelowski pokaze jazde w POniedzialek w godzinach szczytu

    • 2 8

  • urzędasy (3)

    Następna droga rowerowa na ulicy. przyjrzyjcie się swojemu wynalazkowi na Wita Stwosza gruba kasa wydana a żaden pedałowiec tędy nie jeździ. natomiast na Polankach pchają się stadami.

    • 7 15

    • (2)

      idź do lekarza od oczu, bo "żaden" to obecnie 400-600 dziennie.
      Ruch rowerowy na Wita Stwosza wzrósł kilkukrotnie po zrobieniu tych pasów rowerowych. Zliczanie rowerów jest robione automatycznie i wyniki są na bieżąco dostępne w internecie, możesz sobie tam obserwować, ślepaku.

      • 13 4

      • (1)

        Jaką metodę liczenia zastosowano, czy jest ona potwierdzona przez niezależny audyt?

        • 0 7

        • twój audyt z definicji jest niezależny

          rowerzyści jeżdżą tam w kółko by nabić licznik

          • 2 1

  • Zupełnie ich już porąbało! (2)

    Chcą totalnie zakorkowac miasto i żeby szpitale miały więcej pacjentów.

    • 10 15

    • nieprawda. Po prostu uwzięli się osobiście na Ciebie. To taki okrutny spisek czarnych z czerwonymi i różowych z zielonymi.

      • 8 0

    • miasta i kraje rowerowe mają najwyższe wskaźniki bezpieczeństwa ruchu drogowego

      u nas też tak może być.

      • 5 0

  • Kiedy obowiązkowe OC dla rowerzystów? (8)

    Skoro celowo i bez zastanowienia wpuszcza się ich pomiędzy inne pojazdy to wiadomo że prędzej czy później będą wypadki i to nieraz ciężkie. Powinni więc opłacać takie ubezpieczenie chociażby dla siebie.

    • 8 13

    • Nigdy (7)

      Żaden kraj na świecie nie ma obowiązkowego OC dla rowerzystów, wiec odpuść sobie ten zgrany do bólu tekst.

      • 9 3

      • Jak ktoś ma na tyle oleju w głowie to sobie wykupi. Albo nie... najlepiej wykupi po wypadku, bo jak to mówią "mądry Polak po szkodzie".

        • 0 4

      • (5)

        Jest kilka państw i to w Europie, nie opowiadaj bzdur.

        • 1 9

        • Jakie? hehe

          no wymyśl coś, bo tak głupio bez odpowiedzi.

          • 5 0

        • Przestań chrzanić głupoty (3)

          W Europie nigdzie nie funkcjonuje nic takiego jak obowiązkowe OC dla rowerzysty. Do niedawna przepisy nakładały obowiązek wykupienia OC przez rowerzystę w Szwajcarii, ale co ciekawe zniesiono ten przepis ( od stycznia 2012) jako nieefektywny: obciążenie administracyjne było większe niż korzyści, a z tytułu zmiany prawa poczyniono dużo oszczędności. OC w wykonaniu szwajcarskim polegało na corocznym zakupie małej naklejki z unikalnym numerem, naklejanym później np. na tylny błotnik i kosztowało 5 CHF.

          Obecnie nigdzie nie ma obowiązkowego ubezpieczenia OC dla rowerzystów.

          • 9 0

          • (2)

            Polska będzie pierwsza, już kilka związków i organizacji zrzeszających kierowców pracuje nad ustawą.

            • 0 3

            • Daj linka do ich stron na fejsie

              Jak nie maja stron na fejsie,to znaczy,że ich nie ma.

              • 0 0

            • papier wszystko przyjmie

              to, że paru nawiedzonych "pracuje" nad jakąś głupotą to nie znaczy jeszcze, że to będzie obowiązujące prawo.

              • 1 0

  • Tym miastem zaczęła rządzić (4)

    jakas paranoja rowerowa!

    • 11 17

    • To się przeprowadź do Olsztyna. (2)

      • 7 3

      • albo niech wróci tam skąd jego rodzice do Gdańska przyjechali. (1)

        • 5 3

        • czyli do Olsztyna

          • 5 3

    • jak na razie przez kilkadziesiąt lat rządziła i nadal częściowo rządzi

      lobby samochodowe. Nawet infrastruktura rowerowa była tworzona przez wiele lat głównie po to, by stworzyć pretekst do usunięcia zwykłych użytkowników z jezdni, aby jaśniepaństwo zmotoryzowaństwo mogło jeździć bez potrzeby zwracania uwagi na wolniej jadących. Jak widać po dzisiejszej imprezie, wielu doszło do wniosku, że to samochody bardziej blokują sobie miasto niż rowerzyści i coś drgnęło w temacie strategia rozwoju miasta: nie tylko ani głównie dla samochodów, ale po prostu dla ludzi.

      • 5 2

  • Tak jeszcze rowery na to poj...ane skrzyżowanie

    Piątka z plusem dla pomysłodawcy. Gratulacje

    • 3 8

  • Tak powinno być. (1)

    Tak powinny być wykonywane wszystkie drogi rowerowe, pas w jezdni przy krawężniku. To najbezpieczniejszy sposób, kierowcy i rowerzyści poruszają się w tym samym kierunku, cały czas widzą się nawzajem, rowerzyści nie pojawiają się nagle znikąd przed samochodem, wszyscy są dla siebie przewidywalni, obowiązują ich te same reguły (nie powinno być żadnych przywilejów).
    Drogi rowerowe równoległe do chodnika to horror , konflikt wszystkich ze wszystkimi, rowerzysta-samochód, rowerzysta-pieszy, rowerzysta-rowerzysta.
    Droga rowerowa w jezdni wymaga też najmniej miejsca.

    • 8 4

    • Ble,ble, ble kiedy się wszyscy pozabijamy?

      • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane