• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ITD w akcji

Dominik Sokołowski
3 października 2002 (artykuł sprzed 21 lat) 
Rozpoczęły się kontrole ciężarówek, autobusów i taksówek przeprowadzane przez Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego. Już pierwsze dwa dni wykazały, że kontrolowane pojazdy posiadają wiele braków technicznych i w dokumentach.

- Inspektorat powstał w ramach służb zespolonych wojewody pomorskiego - mówi Wiesław Lewandowski, pomorski wojewódzki inspektor transportu drogowego. - Naszym celem jest kontrola przestrzegania przepisów w zakresie transportu drogowego krajowego i międzynarodowego, wykonywanego pojazdami samochodowymi. Kontroli inspektorów podlegać będą autobusy, pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz taksówki. Inspektorzy w zakresie objętym kontrolą mają identyczne uprawnienia jak policja, dodatkowo mogą przeprowadzać kontrole w siedzibach firm transportowych.

Inspektorzy transportu drogowego są umundurowani, w przyszłości będą także uzbrojeni. Wczorajsze kontrole przeprowadzali wspólnie z policją, służbami celnymi i urzędem kontroli skarbowej.

- Pierwszego dnia kontroli wielu kierowców nie miało wymaganych dokumentów, np. opłaty drogowej (tzw. winiety) - poinformował Sylwester Samuel, młodszy inspektor transportu drogowego. - Kierowcy są kulturalni i nie wnoszą sprzeciwów. Współpraca z policją układa się doskonale. Jeśli tak będzie dalej, poprawi to tylko bezpieczeństwo ruchu drogowego.

- Policja za brak opłaty drogowej mogła nałożyć mandat karny do 250 złotych. Inspektorzy za ten sam czyn nakładają karę pieniężną 4000 złotych - podkreślił nadkom. Janusz Staniszewski z Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Gdańsku. - Przypominam także, że od 30 września weszła w życie ustawa o czasie pracy kierowców. Dopuszczalny czas jazdy wynosi teraz 9 godzin dziennie, z tym że po 4,5 godziny wymagana jest 45-minutowa przerwa.

Średnio 3 na 4 pojazdy zatrzymywane do kontroli posiadały jakieś usterki lub niekompletne dokumenty. Część kierowców została tylko pouczona, niektórzy otrzymali kary administracyjne. Inspektorzy ITD mogą nakładać kary od 200 do 15 tysięcy złotych. Kierowcy ostrzegali się przez CB Radio, tak że na pewien czas ruch ciężarówek niemal zamarł. Punkty kontrolne znajdowały się w Przejazdowie (droga krajowa nr 7) i Łęgowie (droga krajowa nr 1).
Głos WybrzeżaDominik Sokołowski

Opinie (27) 2 zablokowane

  • opinia

    poczekałem i co, jest pieknie jeden widzi to czego inni nie widzą, powstają organizacje na kształt ORMO, z gow. kompetencjami z kolejnymi wydatkami, a policja nie ma na paliwo, na szykie samochody, teraz pajacom w zielonych mundurkach kupią pikne samochody i powsadzją do nich policjantów bo nie będą sami insp. wiele mogli zrobić, jak to ma miejsce ze strażą miejską w chwili obecnej, która żeby działać musi jeżdzic z Policją. Koszmar
    Zlikwidować straże inspekcje, kontrole, wzmóc policję i koniec, a Ameryka jest daleko.

    • 0 0

  • Normalnie nie dyskuzuje z nie podpisanymi

    i tu rowniez tego nie zrobie nawiaze jedynie do kosztow.
    Jezeli ktos mysli ze to nasza kochana administracja dala kaske na to przedsiewziecie to sie grubo myli szmalik przywedroeal z uniieu. Dlatego nie dalo sie tedo wywalic na inne pomysly.
    Eu-standardy ;)

    • 0 0

  • ITD tak, bzdurne przepisy - nie

    Jestem osobą odpowiedzialną za logistykę w dużej firmie i uważam, że kontrole powinny być prowadzone. Jednak przepisy wykonawcze (szczegóły godzin prac kierowców) są zupełnie pomylone. W kręgach mówi się 9 godzin pracy, 45 minut przerwy po 4,5 godzinach. A co z pozostałymi kilkunastona stronami ustawy?
    A co w przypadku gdy kierowca czaka na załadunek w porcie? Śpi, leży, pierdzi w łóżko a godziny pracy mu lecą... O tym nikt nie pomyślał - poczeka 9 godzin na załadunek i pojedzie z towarem do domu, gdzie tam - nawet nie dojedzie - zabraknie mu 1 minuty. Zostawi więc samochód i pójdzie do domu na piechotę. EEeee to nawet jest wesołe..

    • 0 0

  • KIEDY WRESZCIE PADNIEMY

    GDZIE RZAD MA ROZUM NIE DOSC ZE W KRAJU BIEDA TO WSZYSTKIE AKCJE SA DALEJ SKIEROWANE PRZECIWKO NAJBIEDNIEJSZYM DO JAKIEGO PROC TERAZ SPADNIE BEZROBOCIE ?????? JAK LUDZIE ODDADZA SAMOCHODY ZAMIAST KARY?

    • 0 0

  • KIEDY WRESZCIE PADNIEMY

    GDZIE RZAD MA ROZUM NIE DOSC ZE W KRAJU BIEDA TO WSZYSTKIE AKCJE SA DALEJ SKIEROWANE PRZECIWKO NAJBIEDNIEJSZYM DO JAKIEGO PROC TERAZ SPADNIE BEZROBOCIE ?????? JAK LUDZIE ODDADZA SAMOCHODY ZAMIAST KARY?

    • 0 0

  • ITD

    przeczytałem posty z uwagą, niech nie zabierają głosu ludzie którzy wiedzą tylko tyle że tir dużo waży i madużo kół.towszystko po to żeby małych wydusić i powejsciu do unii obcy zarabiali na naszym rynku, teraz wychodzą bokiem tanie przewozy że ludzie jeżdżą starym sprzętem bo przez paru głupków musieli stawki zaniżać, nie było atmosfery żewby uczciwie zarabiać i modernizować sprzęt.

    • 0 0

  • w jednej wypowiedzi przeczytałem jak "biedny"właściciel firmy transp. płacze że transport się nie opłaca w dzisiejszych czasach.jestem kierowcą i widze co się dzieje między przewożnikami, stale płaczą ,a nowe auta biorą w lizingi i się rozwijają. ludzie popatrzcie na siebie i oszczędzcie sobie wstydu bo takie pierdoły to mozecie gadać w urzędzie skarbowym.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane