• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ile można budować 150 metrów drogi?

Michał Brancewicz
10 stycznia 2024, godz. 21:00 
Opinie (113)
Przebudowa ul. Meteorytowej w ostatnich dniach grudnia. Nie widać żadnych robotników, końca prac też nie widać. Przebudowa ul. Meteorytowej w ostatnich dniach grudnia. Nie widać żadnych robotników, końca prac też nie widać.

Tytułowe pytanie zadają sobie mieszkańcy Osowej, którzy codziennie patrzą na nieukończoną od miesięcy przebudowę niewielkiego odcinka ul. MeteorytowejMapka prowadzącej do węzła Owczarnia. Odpowiedzialny za remont jest inwestor budujący park rozrywki Majaland. Prace najpierw wstrzymały kwestie formalne, a teraz zima. Kiedy zakończy się rozbudowa ulicy?



Utrudnienia w ruchu związane z przebudową 150-metrowego odcinka drogi miały zakończyć się pierwotnie w połowie lipca, a same prace potrwać co najmniej do połowy października. Potem mowa była o końcu roku, ale do dziś, choć mamy już 10 stycznia, końca prac nie widać.

Formalności, zmiana projektu i zima



Przedłużające się remonty dróg:

Z czego wynikają te opóźnienia? Najpierw wykonawca nie mógł ustalić, kto jest zarządcą konkretnego fragmentu drogi. Bliskość węzła Owczarnia sprawiała, że niektóre jej elementy należały do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a inne do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Gdy z tym się uporał, pod ziemią znalazł niezinwentaryzowane elementy infrastruktury. To wiązało się z koniecznością zmian w projekcie budowlanym i uzyskania na nowo odpowiednich pozwoleń.

Gdy na przeszkodzie nie stały już żadne formalności, nastała zima.

Nie ma to jednak znaczenia dla mieszkańcy Osowej, którzy wychodzą z siebie, widząc codziennie nieprzejezdny fragment drogi i korki, które to powoduje. A do tego na placu budowy rzadko pojawiają się robotnicy.

Nieoficjalnie: prace przy Meteorytowej zakończą się w lutym



W rozwiązanie sprawy zaangażował się miejski radny, Jan Perucki, mieszkaniec Osowej. Spotkał się w tej sprawie m.in. z Piotrem Kryszewskim, zastępcą prezydenta Gdańska i Tomaszem Wawrzonkiem, wicedyrektorem Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

- Nieoficjalnie inwestor planuje zakończyć prace na koniec lutego, ale na to też ma wpływ po prostu pogoda - poinformował Jan Perucki.
Niestety, nie jest to jednak termin, który bezwarunkowo musi zostać dotrzymany. Głównym elementem inwestycji jest bowiem centrum rozrywki Majaland. Inwestor jest zobowiązany zakończyć prace drogowe wraz z oddaniem go do użytku. A to ma się stać do końca tego roku.

Miasto nie może nałożyć żadnej kary



- Tyle też czasu ma inwestor, aby oddać drogę do użytku. Dla mnie, jak i dla innych mieszkańców Osowej, taka sytuacja jest nie do przyjęcia. A najbardziej bulwersujące, iż miasto twierdzi, że nie posiada prawnego instrumentu, za sprawą którego można nałożyć kary na wykonawcę i chociażby w ten sposób pospieszyć inwestora - mówi w rozmowie z nami Jan Perucki. - Dlatego złożyłem wniosek w trybie dostępu do informacji publicznej o udostępnienie całej umowy z inwestorem Majalandu. Niezwłocznie po jej otrzymaniu, udostępnię ją na swojej stronie radnego. Zależy mi na pełnej transparentności.
Jest szansa, że mieszkańcom Osowej nie przyjdzie czekać aż do końca roku na otwarcie drogi. Inwestor zapowiedział na naszym portalu, że zamierza otworzyć park rozrywki latem 2024 roku.

Opinie (113) 10 zablokowanych

  • Urzednicy byli zaskoczeni (1)

    Na spotkaniu z mieszkancami Matarnii urzednicy byli zaskoczeni, ze ten najgorszy, odcinek zlozony z plyt nalezy do miasta, inaczej wymusili by na inwestorze jego remont.
    Ich miny, gdy dowiedzieli sie od mieszkancow, ze to jest odcinek w ich zarzadzaniu byl bezcenny. Z ciekawostek dodam, ze zazwyczaj korzystaja oni z map open zamiast sipa, stad nie

    Niestsety, miasto pod obecnymi wlodarzami nie jest zbyt dobrze zarzadzane i mieszkancy Matarni, a glownie osiedla Klukowo raczej nigdy nie doczekaja sie powaznego traktowania.

    Smutne, ale prawdziwe. Krotkowzrocznosc,

    • 9 0

    • Czyli przywoływane wielokrotnie niszczenie zawieszenia aut korzystających z objazdu będzie jeszcze bardziej dobitne po zakończeniu prac i zlikwidowaniu objazdu ;)

      P.S.
      A to że te płyty leżały tu pewnie z 10 lat czekając na "kogoś komu to można wcisnąć" (mimo iż Bied....a i J...sk w pobliżu się zrobiły, nikogo nie dziwi?
      Taka ci to ciekawostka.

      • 0 0

  • Oj tam..

    Na Karwinach przez trzy lata kilku robotników dokonało rzeczy niebywałej.
    Wyremontowali kilka odcinków po 100 metrów. (trochę poprawek będzie po zimie)

    • 2 1

  • Po takim czasie

    To chyba sam bym zasypal to piachem w ramach samowoli budowlanej

    • 0 0

  • Podziękujemy w wyborach samorządowych

    • 1 0

  • A przede wszystkim

    Miasto ponosi winę że nie potrafi dopilnować inwestycji czemu takie firmy jak budimex potrafią przed czasem wszystko zrobić

    • 5 1

  • nazwa ulicy czyli Meteorytowa do czegos zobowiazuje

    • 2 0

  • Czepiacie się

    Wszystko w średniej standardu Trojmiasta.

    • 2 0

  • Inwestycja Hale 7R (3)

    Na miejscu Osowian zainteresowałbym się inwestycją realizowaną parę metrów za Majalandem. Narzekano że będą korki po oddaniu Majalandu na węźle Owczarnia, a tu niebawem parę metrów dalej powstanie kilka a może i kilkanaście hal magazynowych 7R. Tir-y nas rozjadą! Czemu o tym się nic nie mówi, przypadek - nie sądzę. Tak kończy się spokój na dzielnicy Osowa - brawo Miasto Gdańsk znowu zadbaliście o mieszkańców.

    • 13 0

    • 7R (1)

      Dodam jeszcze że aktualnie 7R zaczyna remont ulicy Meteorytowej gdzie ma być normalna dwupasmowa droga aż do ulicy Planetarnej więc do aut jeżdżących do majalandu i ciężarówek jeżdżących do 7r dojdą jeszcze ludzie którzy będą jeździli tedy do Gdańska z Banina bo będzie szybciej niż przez ulicę Budowlanych

      • 4 0

      • O, zaczyna docierać, że poszerzenie drogi zwiększa ruch? :)

        • 1 0

    • Ciekawe, że zmotywowany przyszłymi zyskami, inwestor 7R ma zamiar zrobić kilometr nowej drogi

      w zaledwie cztery miesiące - do końca maja 2024. To nie pomyłka - tego ROKU.
      I można to uznać za dowód na to jak bardzo Miasto zaniedbało nadzór nad inwestycją Majalandu. Zaczynając już na wstępie od uznania napisanej na kolanie analizy ruchu, z której wynikało, że na węźle Owczarnia ruch zauważalnie nie wzrośnie.
      Dzięki Miastu niebawem będzie się czytać o pomysłach jak odkorkować ruch w okolicy. Czytać latami.

      • 2 0

  • Wszędzie to jest tak samo

    • 1 0

  • Czyżby znów sławne MTM?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane