- 1 Niespokojna noc na gdańskich drogach (121 opinii)
- 2 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (299 opinii)
- 3 Ubywa mieszkańców i rozwodów na Pomorzu (81 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (839 opinii)
- 5 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (167 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (156 opinii)
Ile strażnicy miejscy płacą za paliwo?
Jednym z podstawowych narzędzi pracy dla strażników jest samochód. Dziesiątki tysięcy kilometrów kosztują, jednak mniej niż zwykłych kierowców. To efekt rabatów udzielanych przez firmy dystrybucyjne.
Czytaj też: Straż miejska w Trójmieście. 25 mln na niespełna 500 etatów
- Panowie strażnicy spokojnie wlewali paliwo Shell Nitro+ w cenie 5,74 za litr. Czy potrzebują aż tak wysokooktanowego paliwa do zakładania blokad na koła? - pyta ironicznie nasz czytelnik przesyłający nam zdjęcie dystrybutora.
Okazuje się, że strażnicy miejscy w całym Trójmieście mogą sobie na to pozwolić. Tankują bowiem paliwo dużo taniej od przeciętnego kierowcy. Przyczyną są rabaty oferowane przez firmy startujące w ogłaszanym przez urzędy miast przetargach. Decydującym kryterium w ich rozstrzygnięciu jest najczęściej właśnie udzielony upust.
- Płacimy według odrębnych umów, cenę niższą niż obowiązująca taksa, dlatego stać nas na lepszą jakość. W ogólnym rozrachunku zyskujemy na mniejszych kosztach eksploatacji samochodów, bo wiadomo, że samochody jeżdżące na dobrym jakościowo paliwie spalają go o wiele mniej, a w porze zimowej nie mają problemów z uruchomieniem silnika - wyjaśnia Danuta Wołk-Karaczewska z gdyńskiej Straży Miejskiej.
Ostatni przetarg na paliwo dla wszystkich samochodów Urzędu Miasta (Straż Miejska jest jednostką budżetową UM) wygrała firma Shell. Umowa obowiązywała od 1 grudnia 2012 do końca grudnia 2013 roku. Na paliwo została wydana kwota 734 tys. zł. Od tego roku przez dwa lata urzędnicy, w tym strażnicy miejscy, tankują na stacjach firmy Statoil, która wygrała kolejny przetarg. Do wykorzystania na paliwo pozostaje 686 tys. zł.
Zobacz też: W Gdańsku jak w Rzymie: twitter pomaga strażnikom
W Gdańsku przetarg na zakup paliwa do 24 samochodów oraz łodzi w 2014 roku został rozstrzygnięty w grudniu ubiegłego roku. Jedyną ofertę złożyła firma Lotos. Miasto za tankowanie strażników zapłaci ponad 360 tys. zł. W zeszłym roku ta kwota była o 30 tys. zł mniejsza.
- Każdym samochodem opiekuje się jedna osoba, która dba o jego czystość i utrzymanie. Przy okazji tankuje również samochód za pomocą udostępnionej karty. Wszystkie transakcje odbywają się bezgotówkowo. Nie dopuszczamy do innej formy rozliczeń - wyjaśnia Miłosz Jurgielewicz, rzecznik prasowy gdańskiej straży miejskiej.
W Sopocie za paliwo do dwóch samochodów, którymi dysponuje straż miejska trzeba było w zeszłym roku zapłacić 7 tys. zł. Funkcjonariusze tankują na stacjach BP. Kolejny przetarg zostanie ogłoszony wiosną.
- Przetargi odbywają się w cyklu trzyletnim. Zwycięzca obsługuje wszystkie samochody będące w służbowym użyciu przez pracowników Urzędu Miasta w Sopocie - tłumaczy Anna Dyksińska z biura prezydenta Sopotu.
Miejsca
Opinie (266) 6 zablokowanych
-
2014-01-05 22:33
haha (1)
Ciekaw jestem jakie paliwo tankuja auta sluzbowe firm Shell bp orlen czy lotos?
Paliwa wzbogacane to taka sama lipa jak olej opalowy.- 1 1
-
2014-01-06 21:44
chyba cie zryło, masz na ryju olej opałowy
- 0 0
-
2014-01-06 00:16
Właśnie wróciłem z kina. Ok 19.00 pod Gemini stał sobie samochód straży miejskiej, miedzy zaparkowanymi samochodami. (4)
W środku strażnik i strażniczka, grzejąc się przy włączonym silniku, obserwowali, czy ktoś, niezgodnie z przepisami, zaparkuje po drugiej stronie ulicy na chodniku. Zamiast patrolować, nawet jeżdżąc dookoła skweru, zajmowali miejsce parkingowe, zużywając paliwo, czekali aż ktoś się nadarzy, aby go skasować. Numer boczny 108.
- 10 3
-
2014-01-06 00:24
Zakochana para 108?
Może jakaś zakochana para ?Trzeba było filmik nakręcić i do sieci niech wszyscy widza jak ciężko tyrają na swoja pensje
- 3 0
-
2014-01-06 08:40
straznikom nie zalezy na holowaniu ( co jest obligatoryjne w tym miejscu) lub mandacie. a wciaz dziesiatki kierowcow nie widzi znaku i chce jak najblizej gemini zaparkowac bo ciezko troche dalej, zgodnie z przepisami, przejsc sie. samej zdarzylo mi sie dwa razy zaparkowac i kazali tylko odjechac
- 2 0
-
2014-01-06 23:37
Dzisiaj (poniedziałek) znowu stali, tylko że, nie na drodze przy Gemini, (1)
ale z drugiej strony, na małym parkingu, jak się wjeżdża na Skwer. Znowu marnowali czas na czekaniu, aż się ktoś da złapać. Nie wiem o co tu chodzi, czy pieniądze z mandatów, statystyki są takie ważne dla miasta ? Nie ma poważniejszych problemów ? Przecież jeżdżąc, więcej się widzi, można co 20min. wjechać na ten Skwer, jak ktoś parkuje przy Gemini, to na dłużej. Monitoring nie działa ?
- 0 2
-
2014-01-07 18:18
opowiedz cos jeszcze zacznij tam chodzic przez caly miesiac co dziennie i zdawaj relacje nadajesz sie do tego , badz komandosem
- 0 0
-
2014-01-06 00:31
ZLIKWIDOWAĆ STRAŻ MIEJSKĄ !!!!!!!!!!!!!! (2)
wcielić nierobów do policji...może zaczną pracować i zarabiać na siebie...
a nie nękać 'babcie z pietruszką'...- 7 3
-
2014-01-06 08:45
(1)
a policja pracuje?;p
- 1 0
-
2014-01-07 18:19
jestem za do policji ich przynajmniej beda wiecej zarabiac
- 0 0
-
2014-01-06 00:51
To jest kpina na chodnik z tymi nierobami! (1)
Nic tylko jeżdżą bezsensu w kolko i przepalaja paliwo! Albo stoją w krzakach z zapalonym silnikiem.
Pogonic tę bandę nierobów na patrole piesze niech porządku pilnują a nie bez celu cały dzień tyłki wozić!- 4 1
-
2014-01-07 18:20
maja tajne zadania operacyjne nie zrozumiesz tego
- 0 0
-
2014-01-06 02:13
Pewnie topalikociarz podniosł raban
Niech paligłup zrezygnuje z dotacji na swoja palikciarnie i z diety bo to dopiero sa wydatki z budżetu
- 2 1
-
2014-01-06 07:34
nieroby i żulia bardzo nie lubią policji i straży miejskiej, która ma ich cały czas na oku i spycha ich z centrum i miejsc prestiżu do podmiejskich miejsc zdegradowanych i opuszczonych.
- 1 2
-
2014-01-06 08:44
(1)
skoro SM jest najbardziej znienawidzona formacja, to dlaczego dziennie kilkaset ludzi dzwoni pod nr 986 i prosi o interwencje (parkowanie, osoba bezdomna, tarasowanie, zadymienie itp.)????? skoro SM jest niepotrzebne to ludzie!, nie dzwoncie:)))))
- 4 5
-
2014-01-06 21:47
bo nie rozumieją że mieszkają w mieście, w którym potrzebne są podstawowe służby porządkowo-komunalne ;)
- 1 0
-
2014-01-06 09:52
...
a pozniej jeden z drugim pewnie bierze karte z pracy i zalewa prywatne autko.. polska to jednka dziki kraj :)
- 2 2
-
2014-01-06 10:25
ile???????? 734 tysiące????? GDYNIA rządzi. Szkoda tylko, że nie ma parkingów w mieście.
- 3 1
-
2014-01-06 11:01
Ale debilna wypowiedź p. Wołk-Karaczewskiej (2)
Zasilanie samochodu tzw. paliwami "premium" nie tylko nie powoduje, że te spalają go "o wiele mniej" niż zwykłego, ale w ogóle nie wpływa na zużycie paliwa. To już bardziej dobór oleju silnikowego wpływa na spalanie paliwa, czy choćby rodzaj i rozmiary ogumienia, nie mówiąc już o zasadniczym czynniku - sposobie i trybie jazdy. Paliwa premium zawierają wyłącznie dodatki uszlachetniające - myjące. Spalanie na zwykłym paliwie (o wymaganej jakości, a nie ze stacji Zenek i s-ka) oraz na Dynamicu/Vervie/VPower itd. będzie dokładnie TAKIE SAME. Więc argument kompletnie chybiony, a wręcz żałośnie śmieszny.
- 5 0
-
2014-01-06 21:51
jesteś załosny (1)
weź zagłęb się troszkę w temat paliwa, a zrozumiesz że dzięki lepszej mieszance składników da się osiągnąć ten sam efekt spalania mniejszą dawką, czym sterują ecu w samochodach, badając gazy wlotowe, wylotowe, spalanie stukowe itp, na tej podstawie wtryski mogą dać mniej paliwa
- 0 0
-
2014-01-07 00:07
a Ty zacznij jeździć, a nie teoretyzuj zza biurka, Mr. Teoretyk...
Od jakiś 3 lat jeżdżę tylko na on lotos dynamic (niemal każde tankowanie, a nie od święta) - wyłącznie ze względu na właściwości myjące dodatków i stałą, wysoką jakość tego paliwa (brak problemów z wodą w filtrze). Stać mnie, na autach nie oszczędzam, więc leję zawsze dynamica. Ale nie z uwagi na rzekomo niższe spalanie! - bo takie nie jest i nie ma prawa być. Inne czynniki fizyczne i charakterystyki samochodu mają nieporównywalnie większy wpływ na spalanie. Moje samochody mają silniki tdi na pompowtryskiwaczach (używam od nowości) i cdti (de facto jtd) na common rail. W sumie tdi pali mi ostatnimi czasy nawet ok. 0.5 l / 100km więcej niż za nowości, gdy jeździł na zwykłym paliwie (i innym oleju - 5w30 zamiast obecnego 5w40). Nigdy nie zaobserwowałem żadnej oszczędności.
poza tym - czy koncernom opłacałoby się produkować paliwo, którego spalanie byłoby zauważalnie mniejsze...? To wyłącznie oszukiwanie świadomości. Realia są takie, że nie ma mowy o mniejszym spalaniu.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.