• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Invest Komfort chce kolejnych wysokościowców

Michał Sielski
15 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
Pirs Dalmoru to łakomy kąsek dla inwestorów. Pirs Dalmoru to łakomy kąsek dla inwestorów.

Ofertę zakupu akcji prywatyzowanego przedsiębiorstwa Dalmor złożył Invest Komfort - znany m.in. z budowy wysokościowca Sea Towers. Gdyński deweloper chce pozyskać grunty, na których mogą powstać niemal identyczne budynki.



Tereny prywatyzowanego Dalmoru. Tereny prywatyzowanego Dalmoru.
Największym majątkiem prywatyzowanego Dalmoru jest ok. 20 ha gruntów zobacz na mapie Gdyni w świetnie położonym miejscu (szczegóły na mapce obok). Tuż nad brzegiem morza, nieopodal centrum Gdyni, gdzie powstać ma "strefa prestiżu".

Plan zagospodarowania przestrzennego dopuszcza tam budowę jeszcze dwóch wysokościowców, a także mniejszych budynków mieszkaniowych i usługowych. Majątek Dalmoru wyceniany jest na 400-500 mln zł. Wstępną ofertę na akcje Dalmoru, których zakup pozwoli na zagospodarowanie gruntów firmy, złożył właśnie Invest Komfort - istniejąca od 1995 roku firma deweloperska, znana przede wszystkim z budowy wysokościowca Sea Towers, pierwszej takiej inwestycji na Pomorzu.

Czy w Gdyni powinny powstać kolejne wieżowce?

Inwestor złożył odpowiedź na zaproszenie do negocjacji z Ministerstwem Skarbu Państwa, które jest właścicielem Dalmoru. To jedyna oferta jaka wpłynęła do ministerstwa. - Ze względu na skalę przedsięwzięcia chcemy zbudować konsorcjum. Prowadzimy już od pewnego czasu zaawansowane rozmowy z kilkoma podmiotami, które mogłyby wejść w jego skład. Na tym etapie nie chcę jednak podawać szczegółów - mówi pełnomocnik zarządu Invest Komfortu Piotr Tarkowski.

Odpowiedź z ministerstwa przyjdzie listem poleconym, najprawdopodobniej na początku przyszłego tygodnia, ale to dopiero początek drogi. Negocjacje mogą być długie, bo ceny gruntów i nieruchomości nie rosną już tak szaleńczo jak jeszcze kilka lat temu. Umiarkowany sukces Sea Towers również może być silną kartą przetargową Invest Komfortu - prawie na każdym piętrze Morskich Wież można jeszcze kupić mieszkania czy apartamenty.

Na gruncie prywatyzowanego Dalmoru - oprócz bliźniaka Sea Towers - może powstać obiekt o wysokości 56 metrów oraz dwa kolejne, nieco niższe - 36 metrów. Niższa zabudowa będzie przy nabrzeżu, budynki mają "rosnąć" wraz z oddalaniem się od linii brzegowej.

Nabrzeże ma być sercem miasta - będą tam kawiarnie i restauracje, a na wyższych piętrach również mieszkania. Nie zabraknie również platform widokowych, które zostały wpisane do planu zagospodarowania przestrzennego. Jedna z platform ma się znaleźć na szczycie nowego wysokościowca, ma być ogólnodostępna, a deweloper musi zapewnić do niej dojazd dodatkową windą.

Miejsca

Opinie (324) ponad 20 zablokowanych

  • Falowiec Towers

    Może by zamienic nazwę znanych 3-miejskich budowli? Lepiej by się kojarzyły i ceny z metra by poszybowały w górę.

    • 5 5

  • Czytam i nie wieże!!! Port którego Gdynia powinien się rozwija a nie kurczyć!!!

    te tereny powinny być przeznaczone na rozwój portu a nie pod budynki dla Warszawki i szklane domy!!!
    Upadł Dalomor ale inne zakłady mogą powstać tam które żyją z morza!!!

    • 11 6

  • ok mogą budować ale pod warunkiem zapewnienia tarasów widokowych !
    Mieszkańcy też chcą mieć coś z tej bydowy. Jak znowu bedzie jak w przypadku sea towers, to osobiscie zorganizuje jakis sabotaż )

    • 5 7

  • Smutne. Miasto z morza i marzeń skończyło się.

    Teraz powstaje miasto z chorych urojeń i snów o potędze.

    • 15 6

  • Gdynia=przerost formy nad treścią i będe to pisał po wsze czasy, niezależnie ile jakiś niedorozwinięty i nieobiektywny admin będzie usuwał ten tekst!!!

    • 10 5

  • Tak, Manhattan w Gdyni musi się powiekszać. (3)

    Drapacze chmur muszą rosnąć jak grzyby po deszczu.
    Niekoniecznie wszystkie muszą być identyczne.

    • 7 8

    • sedno w tym, aby nie były identyczne (2)

      lecz właśnie wszystkie miały jakąś gdyńską charakterystykę - może ciemny morski granit jak ST?

      • 4 4

      • depresyjny budynek dla samobójców zwłaszcza że pochylenie się stale powiększa !

        • 4 3

      • dzieła plasujące się między wizją architektury a sztuką – charakterystycznych dla współczesnej Gdyn

        • 1 0

  • Nie rozumiem: kto chce mieszkać w tym brzydkim budynku? Moim zdaniem developer ma płacisz temu który chce.

    • 4 2

  • Trzeba ruszyć pełną parą i zbudować ok. 10 drapaczy (1)

    bo Gdynia to polski Nowy Jork.

    • 12 5

    • oj ty kawalarzu ty...:)

      • 3 3

  • Dość marazmu i nieudacznictwa!!!! (1)

    DO ROBOTY! - chcemy w tym roku kolejnych drapaczy.

    • 9 6

    • chcemy żebyś już odszedł od klawiatury !

      • 3 1

  • MAJĄTEK DALMORU (2)

    Nie jestem ekonomistą, nie jestem specjalistą.
    ALE
    Myśl się nasuwa sama: skoro walczyliśmy o dostęp do morza bo okno na świat, bo możliwości, bo przemysł stoczniowy, bo rozwój Polski, skoro wybudowano z taką wiarą Gdynię to może jednak należałoby uszanować ten wysiłek? Czy trzeba zilkwidować cały Dalmor, kiedy w części gruntów leżą takie potencjalne środki do zainwestowania w odbudowę przedsiębiorstwa??
    Czy konsumpcja potencjalnych mieszkańców przyniesie większe korzyści niż zmodernizowane przedsiębiorstwo??

    • 11 4

    • drogi m (1)

      sytuacja pon 2 wojnie zmienila sie diametralnie, dostalismy 500 km wybrzeza i ile portow od Szczecina do fromborka , ktorych i tak nie umiemy wykorzystac.
      Dalmor to trup ,ktory zyje z wnajmu budynkow, juz czas najwyzszy zmienic ten teren w cetrum miasta, a jak to sie robito juz zupelnie inna sprawa, nastepne tereny dla centrum o postoczniowe po aucie, ktora przenosi sie do bylej Komuny.
      Itak powinnobyć...

      • 0 1

      • inny "m"

        Bobie budowniczy! Tereny "dalmorowskie" są potrzebne portowi w Gdyni, który praktycznie nie posiada już możliwości terytorialnego rozwoju. Pisałem o tym wyżej.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane