- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Jak jeździć po ul. Starowiejskiej? Kierowcy nie wiedzą
Odwrócony kierunek ruchu na części ul. Starowiejskiej wciąż sprawia problemy części kierowców. I nie wszyscy mówią o jeździe na pamięć. Niektórzy zwracają uwagę na to, że rosnące drzewa zaczynają zasłaniać niektóre znaki, informujące o zmianach pierwszeństwa.
Z biegiem czasu sytuacja się poprawiła, ale niewiele. Czytelnik Trojmiasto.pl wskazuje, dlaczego może tak być.
- Nie może być inaczej, bo drzewa wypuściły liście i zasłoniły część znaków. Widać je dopiero tuż przed skrzyżowaniem, więc nic dziwnego, że część kierowców nie zwraca na nie uwagi, bo skupia się wtedy na ustąpieniu pierwszeństwa pieszym i innym pojazdom - podkreśla pan Tomasz, czytelnik Trojmiasto.pl.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w centrum Gdyni
Zmiany w ruchu na ul. Starowiejskiej w Gdyni
Przypomnijmy:
- odcinek ul. Starowiejskiej od skrzyżowania z ul. 3 Maja do skrzyżowania z ul. Mściwoja - ruch przebiega w stronę dworca PKP Gdynia Główna;
- odcinek ul. Starowiejskiej od skrzyżowania z ul. Mściwoja do skrzyżowania z ul. Władysława IV - ruch przebiega w stronę ul. 3 Maja;
- początkowy fragment ul. Starowiejskiej przy placu Gdynian Wysiedlonych i ul. Dworcowej - brak możliwości zawrócenia do ulicy Dworcowej;
- cała długość ul. Starowiejskiej - wprowadzenie strefy zamieszkania.
Zmiany po remoncie ul. Starowiejskiej w Gdyni:
- dwa wyniesione skrzyżowania - z ul. 3 Maja i Władysława IV,
- prędkość do 30 km/h ograniczają nie tylko znaki, ale też ogródki gastronomiczne i parklety,
- ulica jest jednokierunkowa dla aut, o szerokości 4,1 m,
- ruch rowerowy jest możliwy w obu kierunkach,
- miejsca postojowe mają wydzielają parklety, ale na razie i tak wszyscy parkują, jak chcą
- chodnik jest z betonowych płyt 20 x 20 cm,
- oprócz skrzyżowań z 3 Maja i Władysława IV nie ma przejść dla pieszych, piesi mają pierwszeństwo na całym odcinku jezdni.
Odcinek ul. Starowiejskiej na wysokości pomnika Gdynian Wysiedlonych od strony północnej został wyłączony z ruchu kołowego - z dostępem tylko dla pojazdów służb i mieszkańców.
Przebudowa ul. Starowiejskiej i Abrahama w Gdyni kosztowała 10 mln zł. 5 mln zł pochodziło z rządowego programu Polski Ład. Przebudowa objęła też częściowo "kantorowy" fragment ul. Abrahama.
Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizOpinie (237) ponad 10 zablokowanych
-
2023-06-16 18:58
Nie jest to aż takie trudne, bez przesady
Chociaż w sumie niektórym zdarza się wjechać na obwodnicę i estakadę pod prąd. Niektórzy kierowcy są wyjątkowo uzdolnieni.
- 4 20
-
2023-06-16 19:02
Nie wiadomo, czy dzisiejsze oblicze ulicy Starowiejskiej to skutek małpiej złośliwość aktywistów, czy rezultat (1)
pomysłów reformistów przyczajonych w Urzędzie Miasta. A może pan Pies. kupił sobie ulicę Starowiejską,
a nas, mieszkańców Gdyni o tym nie poinformował? W każdym razie aktywiści, zgodnie z prognozą na ich temat, okazali się wielkim zagrożeniem dla miasta.
Najważniejszym problemem aktywizmu miejskiego jest to, że dążą oni do zmian dla samych zmian ( l'art pour l'art) najbardziej karkołomne pomysły i idee na zmiany, o jakich słyszeliśmy w ostatnich latach, pochodzą właśnie z sezamów myśli miejskich aktywistów. W Polsce i w Gdyni trudno sobie wyobrazić sytuację, w której mieszkańcy masowo przerzucają się na rowery, rezygnują z aut. Są wśród nich ludzie starsi, schorowani, dotknięci chorobami narządu ruchu, ale pragnący dotrzeć do punków leczenia po ludzku. Bezpiecznie.
Problemem aktywistów jest niewiedza.
Znacząca większość aktywistów miejskich nie ma pojęcia o transporcie czy urbanistyce. "Ze świeczką szukać w organizacjach i stowarzyszeniach inżynierów transportu czy absolwentów budownictwa. Nie mają oni merytorycznego przygotowania do wprowadzania postulowanych przez nich zmian, jedynym argumentem pozostaje wiedza i doświadczenie na temat życia w mieście oparta na probablistyce. Bo większość z nich jest mentalnie zakorzeniona w innych rejonach kraju, są proweniencji wiejskiej ( jedna z aktywistek podaje za miejsce narodzin sioło w Wielkopolsce, inna wymienia wioskę w Sudetach) i próbują przenieść do miasta genetycznie przemysłowego obyczaje wiejskie. Pokonywać trasę z domu do sklepu czy szkoły rowerem, przechadzać się po łąkach, podziwiać quasi wiejskie zwierzęta baraszkujące na plaży czy po ulicach. I piszczeć z radości, gdy te kierują swoje stada w stronę pasów na jezdni.
Tak jeździć po Gdyni się nie da. Zmiana kierunków ruchu jest zamachem na wolność ludzi, zwłaszcza tych, którzy na niej pracują, mają swoje firmy i ściągają z witryn poremontowy brud.- 69 4
-
2023-06-17 13:49
Piękna
Piękna spokojna merytoryczna opinia, niestety nikt z urzędu miasta czy z grona nawiedzonych aktywistów jej nie zrozumie, żyją w innej bańce.
- 6 0
-
2023-06-16 19:07
I pomyśleć,
że kiedyś Gdynia była ładnym, nowoczesnym miastem z przejrzystym układem drogowym.
- 63 0
-
2023-06-16 19:17
Łoooocyk podaj sie do dymisji
- 49 0
-
2023-06-16 19:23
Toć to szok!!!!! (1)
Wczoraj o godzinie 17-ej jechałem z Air Space na ul T.Wendy do ulicy Morskiej . Zajęło mi to godzinę. Kiedy jechałem ul 3-go mają w stronę 10 lutego przed skrzyżowaniem ze Starowiejską ukazał mi się znak zwężający ruch do jednego pasa. Pytanie moje po kiego **uja on tam jest potrzebny????!!!!. Osoby które zaprojektował tą organizację ruchu w tym rejonie powinny być przebadane na okoliczność zażywania co najmniej leków psychoaktywnych i to w znacznych ilościach. I jeszcze jedno mnie zadziwia. Czemu ma służyć tą zmiana kierunków jazdy na odcinkach Starowiejskiej.
- 67 1
-
2023-06-17 16:19
Chyba pchałeś szrot przez ciebie zwany autem.
- 0 8
-
2023-06-16 19:30
Strefa zamieszania raczej. I likwidacja 120 miejsc parkingowych (2)
Po co o.,.
- 39 2
-
2023-06-16 20:27
Centrum miasta to nie złomowisko samochodów (1)
centrum powinno być niedostępne w ogóle dla samochodów taka prawda.
samochody to tylko: syf brud smród zniszczenia wypadki i paraliż komunikacji publicznej- 0 19
-
2023-06-16 22:04
Ci przyjeżdżający (jeszcze) autami sprawiają, że handlowcy i inni usługodawcy mają miejsca pracy. Na ped**arzy nie liczę, aby ze swoich portfeli utrzymali sklepy, knajpki...A pieszy to w ogóle zleje, chyba że mieszka w pobliżu.
- 13 0
-
2023-06-16 19:46
Po co takie kombinacje? I utrudnienia dla mieszkańców i ogólnie dla ludzi. Dla kilku rowerków!?
- 39 1
-
2023-06-16 19:49
totalna
totalna głupota.........powinna być pokazywana w podręcznikach o głupocie decydentów i nienawiści do wszystkich,kierowców,pieszych,palących papierosy,handlarzy prowadzących działalność gospodarczych,otyłych-zbyt wąskie chodniki,i pokaz jak nie szanować społecznych pieniędzy
- 44 1
-
2023-06-16 19:53
Jak jeździć? na wrotkach albo
samochodem służbowym z Łucykiem
- 25 0
-
2023-06-16 20:09
Zaorać to zad*pie i marchew posiac (1)
- 25 3
-
2023-06-16 20:46
Gdunsk se zaoraj
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.