• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak jeździć po ul. Starowiejskiej? Kierowcy nie wiedzą

Michał Sielski
16 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (237)
Najnowszy artykuł na ten temat Dodatkowe prace na Starowiejskiej za 600 tys. zł

Odwrócony kierunek ruchu na części ul. StarowiejskiejMapka wciąż sprawia problemy części kierowców. I nie wszyscy mówią o jeździe na pamięć. Niektórzy zwracają uwagę na to, że rosnące drzewa zaczynają zasłaniać niektóre znaki, informujące o zmianach pierwszeństwa.



Patrzysz na znaki na drogach, którymi jeździsz często?

O tym, że na części ul. Starowiejskiej będzie odwrócony ruch, wiadomo było od dawna. Nie zmienia to faktu, że część kierowców była tym zaskoczona. Przez pierwsze dni ruchu musiała pilnować policja, bo pod prąd jeździło tak wielu kierowców, że panował totalny chaos.

Z biegiem czasu sytuacja się poprawiła, ale niewiele. Czytelnik Trojmiasto.pl wskazuje, dlaczego może tak być.

- Nie może być inaczej, bo drzewa wypuściły liście i zasłoniły część znaków. Widać je dopiero tuż przed skrzyżowaniem, więc nic dziwnego, że część kierowców nie zwraca na nie uwagi, bo skupia się wtedy na ustąpieniu pierwszeństwa pieszym i innym pojazdom - podkreśla pan Tomasz, czytelnik Trojmiasto.pl.


Zmiany w ruchu na ul. Starowiejskiej w Gdyni



Przypomnijmy:

  • odcinek ul. Starowiejskiej od skrzyżowania z ul. 3 Maja do skrzyżowania z ul. Mściwoja - ruch przebiega w stronę dworca PKP Gdynia Główna;
  • odcinek ul. Starowiejskiej od skrzyżowania z ul. Mściwoja do skrzyżowania z ul. Władysława IV - ruch przebiega w stronę ul. 3 Maja;
  • początkowy fragment ul. Starowiejskiej przy placu Gdynian Wysiedlonych i ul. Dworcowej - brak możliwości zawrócenia do ulicy Dworcowej;
  • cała długość ul. Starowiejskiej - wprowadzenie strefy zamieszkania.



Zmiany po remoncie ul. Starowiejskiej w Gdyni:

  • dwa wyniesione skrzyżowania - z ul. 3 MajaMapkaWładysława IVMapka,
  • prędkość do 30 km/h ograniczają nie tylko znaki, ale też ogródki gastronomiczne i parklety,
  • ulica jest jednokierunkowa dla aut, o szerokości 4,1 m,
  • ruch rowerowy jest możliwy w obu kierunkach,
  • miejsca postojowe mają wydzielają parklety, ale na razie i tak wszyscy parkują, jak chcą
  • chodnik jest z betonowych płyt 20 x 20 cm,
  • oprócz skrzyżowań z 3 Maja i Władysława IV nie ma przejść dla pieszych, piesi mają pierwszeństwo na całym odcinku jezdni.

Odcinek ul. Starowiejskiej na wysokości pomnika Gdynian WysiedlonychMapka od strony północnej został wyłączony z ruchu kołowego - z dostępem tylko dla pojazdów służb i mieszkańców.

Przebudowa ul. StarowiejskiejMapkaAbrahamaMapka w Gdyni kosztowała 10 mln zł. 5 mln zł pochodziło z rządowego programu Polski Ład. Przebudowa objęła też częściowo "kantorowy" fragment ul. Abrahama.

Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

  • Źle źle źle

    Oburza mnie bezmyslnosc wlodarzy! Spod dworca do tej pory i tak bylo ciezko wrocic na ul. Jana z Kolna, aby dostac sie na Janka Wisniewskiego. Obecnie, przy trzech rownoleglych w jednym kierunku (Jana z Kolna, Starowiejska, Zgody!) i braku zielonej strzalki z 3 Maja na 10-go lutego czas powrotu trwa i trwa.
    Pomieram uwage czytelniczki o zamysle budowniczych Gdyni o kierunku w strone morza. Ta zmiana to brak szacunku dla historii.
    Nie podoba mi sie.

    • 14 1

  • Co to ma być??

    Kto to wymyślił? Czy ta władza ma za nic ludzi i ich potrzeby????? Szkoda mi Gdyni, mojej ukochanej, rodzinnej Gdyni.

    • 14 2

  • Jak jeździć w Gdyni? Nie jeździć!

    To miasto idzie w złym kierunku. Dlatego się wyprowadziłem i do Gdyni nawet już nie przyjeżdżam. A mieszkałem ponad 30 lat

    • 14 2

  • Jakim prawem stojaki na rowery umieszczone są na środku skrzyżowania z Abrahama?

    Rower jest pojazdem, a parkowanie pojazdu w odległości mniejszej niż 10m. od skrzyżowania jest zabronione. Nie ma znaczenia czy zasłania widoczność czy nie. Pojazd to pojazd. Przepisy są jednoznaczne.

    • 13 3

  • Ale nędzę zrobili z tego centrum . Przecież tam nic nie ma. Przykro patrzeć.

    • 23 1

  • To nie odwrócony kierunek sprawia problem a i**ota ktory to tam wymyślił! Wystarczyło zrobic zakaz parkowania na tej ulicy i było by dobrze a tym czasem mamy cyrk do gory naogami na tej ulicy i jeszcze tylko pajaców tam brakuje!

    • 7 1

  • Żal (1)

    Żal mi ludzi którzy próbują w centrum biznes prowadzić, antysamochodowo szaleństwo władz skazuje ich na upadek. Co jeszcze muszą zrobić żeby wyborcy zrozumieli że ta ekipa to porażka? Ja nie wiem

    • 16 1

    • Zrozum, w tych niezliczonych filiach urzędu

      pracują wyborcy szczurka. Dodaj do nich ich rodziny (mężów, żony, rodziców, pełnoletnie dzieci, znajomych) I masz przeciwwagę dla myślących zdroworozsądko gdynian.

      Musisz też zrozumieć, że Gdynia niegdyś była miastem bogatym, dzięki przemysłowi, który po 1989 roku został zlikwidowany. Największym i chyba jedynym zakładem pracy jest dziś Urząd, który generuje papier, potężne zużycie prądu, wody, tuszu do drukarek i wyborców prezydenta. I jest dla petentów zamknięty.

      Jedynym, aczkolwiek naiwnym pomysłem ratowania budżetu miasta był plan zbudowania lotniska, które, jak się okazało, wyprodukowało potężny, liczący ponad 100 milionów złotych dług. Jego pomysłodawca za sprzeniwierzenie pieniędzy nie tylko nie został ukarany, ale otrzymał nagrodę w postaci kolejnej kadencji...

      Nie można żyć wyłącznie z turystyki w wietrznym i chłodnym mieście. Miasto na Festiwalu Filmów się nie wzbogaci, choć tak sugerował na łamach Gazety Wyborczej minister przekształceń własnościowych, europoseł, który na początku lat dwutysięcznych rozpisał w krótkiej notce plan zamknięcia stoczni, innych zakładów pracy i powolnej likwidacji Marynarki Wojennej

      Dlatego zaczęto uprawiać deweloperkę, która z powodu braku zatrudnienia architekta krajobrazu przekształciła się w patodeweloperkę uprawianą na każdym możliwym do zabudowania kawałku gdyńskiej ziemi.

      Brak umiejętności gospodarowania groszem, wręcz szastanie pieniędzmi ( zbudowanie infoboxu i jego demontaż pochłonął z 10 milionów zł ), arcydrogie kwiaty, niepotrzebna i nieudana -zdaniem większości gdynian - metamorfoza ul.Starowiejskiej (10 milionów), przy potulnym podporządkowaniu się dyrektywom unijnym, dała takie zatrważające efekty w postaci miliardowego długu i potężnych trudności z dotarciem ludzi pracy do domu ( Węzeł Karwiny)
      Ale pośród tych osób próbujących wydostać się z Gdyni są i niegdynianie, a to przecież oni mają wybraćkandydata, który zmierzy się z długiem i pokaże, że ma lepsze pomysłyna zarządzanie niż wojna z mieszka

      • 0 0

  • Radość

    Pomimo tego,że ta organizacja ruchu to bzdury niefunkcjonalne, to warto. Uśmiech Marka łucyka na puculowatej twarzy jest bezcenny. I ten drugi ubych, flip i Flap z Gdyni, tylko zapomniałem już który jest który

    • 12 0

  • Biedronka

    Pomyłka jest w calym sektorze aż do ul. 10 Lutego. Najpierw kuriozum na skrzyżowaniu ul. 3 Maja i ul. Starowiejskiej. Zrobiono za szerokie kwietnki, wchodzące w część jezdni. Było za wąsko na 2 pasy więc zamiast poprawić krawężniki, machnieto białą farbą wyłączenie lewego pasa i nakaz zjazdu na prawy pas. Do tego dochodzą piesi, którzy przechodzą non-stop po pasach (odcinek mocno oblegany i aż proszący się o sygnalizację świetlną). W efekcie robi sie korek, który co ciekawe, ciągnie się az do ul. 10 Lutego. Stoi prawy pas. "Gratulacje" dla planistów :(

    • 12 0

  • A miało być tak pięknie

    Szczurek przestanie być prezydentem to wszystko wróci z powrotem do normy dziesiątego lutego też

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane