• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jaki ma być Gdańsk przez kolejnych 10 lat? Trwają konsultacje

Ewelina Oleksy
17 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Jaki ma być Gdańsk w perspektywie kolejnych 10 lat? Każdy z mieszkańców może się wypowiedzieć w tej sprawie. Jaki ma być Gdańsk w perspektywie kolejnych 10 lat? Każdy z mieszkańców może się wypowiedzieć w tej sprawie.

Czy miasto powinno postawić na rozbudowę transportu, a może rewitalizację dzielnic, nowe tereny zielone lub budowę mieszkań komunalnych? Możesz zabrać głos w tej sprawie. Gdańsk prowadzi właśnie ankietę na temat priorytetów rozwojowych miasta w perspektywie kolejnych 10 lat. Wystartowały też warsztaty online w tym temacie.



Jakich inwestycji brakuje najbardziej w Gdańsku?

Prowadzona właśnie elektroniczna ankieta to element prac nad strategią rozwoju miasta Gdańsk 2030+.

Strategia ta jest dokumentem, który wskazuje kierunki rozwoju Gdańska oraz definiuje pożądany obraz miasta w przyszłości.

- Ankieta jest anonimowa, a jej wypełnienie zajmie kilka minut. Wyniki wskażą nam, jakiego miasta gdańszczanki i gdańszczanie oczekują. Zachęcam do wyrażenia swojej opinii. Zachęcam również do uczestnictwa w warsztatach o sprawach istotnych dla przyszłości Gdańska. Będą one miały formę dyskusji, podczas której każdy z uczestników będzie miał okazję wypowiedzieć się na ważne dla rozwoju miasta tematy - mówi prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
Pytanie w ankiecie jest jedno i dotyczy tego, co powinno być dla miasta priorytetem w najbliższych latach. Do wyboru są m.in.:
  • transport publiczny (nowe trasy tramwajowe, autobusowe i kolejowe, węzły przesiadkowe, priorytet dla komunikacji miejskiej);
  • zieleń w mieście (nowe tereny zieleni - parki, skwery; nowe nasadzenia, pielęgnacja istniejącej zieleni);
  • aktywność obywatelska i społeczna (zwiększenie udziału mieszkańców w zarządzaniu miastem, wspieranie grup i inicjatyw nieformalnych, rozwój wolontariatu itp.);
  • mieszkania komunalne i społeczne (budowa nowych i remonty istniejących mieszkań komunalnych, budowa mieszkań społecznych - TBS);
  • pozyskiwanie inwestorów (nowe miejsca pracy, zagospodarowywanie terenów przemysłowych);
  • infrastruktura drogowa (budowa i modernizacja dróg);
  • tereny nadwodne (tworzenie bulwarów nadwodnych, rozbudowa przystani żeglarskich, rozbudowa kąpielisk morskich).

Czytaj też:

Jak będziemy się poruszać po Gdańsku w 2030 r.?



Jest też miejsce na wpisanie "wolnych wniosków", czyli własnego komentarza na temat innych kwestii istotnych dla przyszłości Gdańska. Reszta to metryczka - czyli prośba o zaznaczenie wieku, dzielnicy, w której się mieszka, i tego, jak długo jesteśmy związani z Gdańskiem.

Trwają warsztaty, obowiązują zapisy



Poza ankietami miasto organizuje warsztaty w formule online. Są otwarte dla wszystkich zainteresowanych. Udział w warsztatach nie wymaga instalacji żadnego oprogramowania. Każdy zarejestrowany uczestnik otrzyma link, który można otworzyć w przeglądarce internetowej.

- Warsztaty odbywają się w dniach 16, 17, 22 i 23 listopada w godz. 17-19. Aby wziąć w nich udział, należy wypełnić formularz rejestracyjny. Podczas warsztatów wypracowane zostaną wspólne cele i kierunki rozwoju, jakie powinien obrać Gdańsk, jak i znalezione zostaną odpowiedzi na wyzwania, z jakimi zmagać będziemy się w najbliższej dekadzie - informuje Olimpia SchneiderUrzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (404) ponad 10 zablokowanych

  • zobaczcie w ankietę ludzie chcą lepszych dróg!! (1)

    Niestety zachodni świat za którym podąża Polska charakteryzuje się tym że politycy mają w d... czego oczekuje mieszkaniec/ obywatel. Politycy mają swoją agendę i nią się kierują... strasząc wszystkich dookoła i robiąc pranie mózgu...

    • 12 6

    • drogi u nas to beznadzieja, co mi po tramwajach jak jezdza wolno i nie wszedzie :/

      • 2 1

  • Co robić ? (1)

    Przede wszystkim przed jakimi kolwiek dzialaniami trzeba zacząć myśleć. Nie słuchać patologicznych deweloperów. Należy poznać , odczytać wszystkie plany jakie powstały od kwietnia 1945 roku
    dowiedzieć się co to jest habitat,
    poprosić o opinie m.in. naukowców
    ze szkół wyższych oraz
    trzeba zapytać się mieszkańców
    Gdańska. Oczywiście będzie problem bo obecne władze państwowe mają w nosie nasze miasto ale damy sobie radę.

    • 7 7

    • Chciałbym by wdrożono idee urbanistyczne i architektoniczne Leona Kriera.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Brakuje... (21)

    Inwestycji w Komunikację, a konkretnie w drogi dla autobusów, tory tramwajowe do bardziej oddalonych nowych dzielnic. Miasto z rozrostem nie nadąża kompletnie z zapewnieniem komunikacji zbiorowej.
    Tereny zielone te też niestety u nas parodia. Nadrabiamy troszkę parkiem Regana, ale jeden park wiosny nie czyni. W Państwach cywilizowanych mam ważenie buduje się według wzoru: osiedle, droga zbierająca, park... powtórz; a u nas: osiedle, osiedle, osiedle, jakaś tam droga, osiedle, osiedle... "a o parku zapomnieliśmy, to ten trawnik nazwie się 'parkiem kieszonkowym' i suweren będzie zadowolony".

    • 140 26

    • (2)

      A gdzie podziały się skwery,parki kieszonkowe to taka nowa mowa.....

      • 2 1

      • Takie rzeczy robi się, żeby ratować zabetonowane osiedla z czasów PRL. (1)

        Na Południu zieleń jeszcze jest, więc można chociaż trochę pełnowymiarowych parków zachować.

        • 2 2

        • Trójmiejski Park Krajobrazowy jest za mały?

          • 2 2

    • (7)

      Oprócz parku Reagana jest park Oruński, Oliwski, lasy od Stogów do Górek Zachodnich i cały pas lasów na wzgórzach morenowych od Wrzeszcza po Gdynię. Są setki miast, które nam zazdroszczą położenia i czystego powietrza. Choć też chciałbym mieć zielony park przed blokiem mieszkalnym.

      • 10 5

      • Lasów nie zawdzięczasz władzom miasta, tylko nadleśnictwu. (6)

        To ono pilnuje żeby ten teren nie został sprzedany deweloperom za symboliczne kwoty. Inaczej miałbyś krajobraz lawendowych wzgórz od Karczemek po Sopot. Fakt, park oliwski? ale powstał przed wiekami, a zamiast go teraz rozbudować wybudowano szare bloki, park oruński? Również sprzed wieków, teraz rewitalizowany. Planów rozbudowy brak, a teren jeszcze jest choć pewnie już niedługo;)

        • 6 6

        • Byłeś na lawendowych kiedyś? (4)

          Przecież tam jest więcej zieleni niż pod falowcami :)

          • 3 9

          • (2)

            Masz na myśli te obsuwające się skarpy z zakazem wstępu?

            • 6 2

            • Przynajmniej nie stoją na nich samochody (1)

              • 3 4

              • Jasne. Lepiej stać w podmakających halach garażowych.

                Jako administrator dobrze znam wszystkie bolączki tego osiedla... Nie zazdroszczę zwłaszcza sądowych batalii z Robygiem.

                • 6 2

          • Osiedla PRL typu Przymorze, Zaspa, Morena, Suchanino czy Żabianka mają tyle terenów zielonych, że żadne z nowych dewelo-wypocin nie może się z tym równać. Falowiec to nie tylko strona od ulicy, z drugiej strony są ogromne przestrzenie: place zabaw, zieleńce, boiska, wszystko to obsadzone półwiecznymi często drzewami, takimi z prawdziwego zdarzenia, a nie usychającymi badylami w donicach czy robiniami zaszczepionymi na pieńkach, by nigdy nie urosły powyżej tych 4 metrów. Co więcej - za PRL bardziej o to wszystko dbali, podcinając konary czy usuwając jemiołę, teraz zajmują się tylko betonowaniem i wyciśnięciem z metra maksymalnej stawki.

            • 4 2

        • Nadleśnictwo to raczej stosuje gospodarkę rabunkową wycinając wszystko co się da.

          • 4 4

    • SKM Południe (3)

      Tramwaj i autobus są dobre na krótkie dystanse, ale nia na długie i dla dużych potoków.
      SKM Południe do obwodnicy!

      • 10 1

      • Wystarczy szybki tramwaj - pomysł sprawdził się w Bydgoszczy czy też Poznaniu to w Gdańsku tym bardziej. Budowanie drogiej SKM nie jest dobrym pomysłem

        • 1 1

      • a czemu nie na Przymorze skoro tam też mieszka duża ilość osób i są potoki porównywalne z tymi z Południa? SKM Przymorska powinna powstać

        • 1 0

      • skm

        to syf, kiła i mogiła...

        • 0 0

    • (2)

      Głosuj na PIS to dróg nie będzie w ogóle. Jak zabierają nieustannie pieniądze samorządom to za co budować drogi, a tak robią już 8 lat. Każda ich nieudolna reforma jest przeprowadzana kosztem samorządów.

      • 4 3

      • (1)

        Za rydwany, huśtawki, rowery, ekrany, minibusy elektryczne i kilka innych niepotrzebnych i przepłaconych rzeczy

        • 5 3

        • Gratuluję. To będzie jakiś 1% wydrenowanych przez PiS pieniędzy.

          A pozostałe 99%?

          • 2 6

    • to miasto moze kiedys bylo,ale sie skonczylo, wyprzedzil je wroclaw, krakow i inne..
      oby predko do wyborow, czas zmienic ta wladze, a takze caly sztab ktory sie na podatkach coraz biednienjszych ludzi dorabia kolejnych mieszkan

      • 1 0

    • Oddalonych dzielnic....

      Oddalonych dzielnic? Tu nawala komunikacja pomiędzy sąsiednimi dzielnicami w centrum miasta.

      • 2 0

    • właśnie mniej w infrastrukturę (choć oczywiście też)

      a więcej w tabor, bo jest przeładowany i jeździ rzadko- z tego powodu ci, którzy nie muszą- nie korzystają- a skoro nie korzystają, to miasto obcina kursy i równocześnie zachęca do korzystania- czy tylko ja widzę w tym brak logiki? zachęcająca komunikacja, to tramwaj odjeżdżający co 2-3 minuty, co 5-7 w weekend- bez tego po prostu nie będzie atrakcyjna.

      • 1 0

  • Gdańsk powinien zainwestować w ochronę swoich mieszkańców, ich bezpieczeństwo. Mieszkańcy wcale nie czują się bezpiecznie. Często dochodzi do napadów, włamań już nie wspominając o kradzieżach aut lub konkretnie katalizatorów. Nie wiem kto przedstawia te statystyki o małej przestępczości w Gdańsku i całym Trójmieście ale są one mocno przekłamane a sprawy kryminalne tuszowane. A przecież widzimy co się dzieje !! ... ludzi zaginionych coraz więcej, samochody kradną sprzed domów i hal garażowych, zabijają w centrum Gdańska ... straszne to !!

    • 9 4

  • Ma być bez marszów i światełek

    Ma być czysto, wraz z plażami. Apolityczna władza - to ważne!

    • 13 4

  • Gdańsk ma być taki, jaki widzą Miasto deweloperzy. Głos mieszkańców jest dla urzędników mało znaczący. Przykładem są wszelkie plany miejscowe wykładane do wglądu. Uwagi deweloperki, w przeciwieństwie do uwag mieszkańców, są w oczach urzędników najbardziej konstruktywne. Niestety.

    • 10 3

  • Ankieta wypełniona, choć pewnie na darmo.

    Moje życie było od urodzenia związane z Gdańskiem i jest nadal. Niestety, jako młode małżeństwo musieliśmy zamieszkać w beznadziejnej gm. Żukowo, ze względu na koszty malutkiego w naszym przypadku mieszkania. Nasz syn uczący się obecnie w LO w Gdańsku chce wrócić do miasta swoich pradziadków, dziadków i rodziców. Z tego powodu jestem za mieszkaniem komunalnym, by mógł tam rozpocząć życie, póki dziadkowie zajmują jeszcze swoje własne mieszkania, a rodzice spłacają kredyt za domek pod miastem.

    • 4 2

  • Miasto dla mieszkańców!

    Najważniejsze inwestycje miasta to rozbudowa i rewitalizacja dróg - w trosce o dobro mieszkańców. Drugą z kolei inwestycją jest poprawa jakości komunikacji miejskiej oraz obniżenie cen biletów - miasto nie powinno zarabiać na komunikacji miejskiej, to nagroda dla mieszkańców za płacenie podatków w danym mieście.

    Inwestycja w edukację zawsze jest potrzebna i nie powinno się na tym oszczędzać.

    Zielone miasto, przeciwdziałanie skutkom klimatycznym itp - miasto nie powinno finansować tego typu akcji, od tego są organizacje pozarządowe, fundacje, zbiórki, władza centralna(nie zwalać winy, że to "nie nasi" - róbmy po prostu swoje!) itp. - zachęcać jak najbardziej, pomagać, udostępniać, ale nie finansować.

    Skąd wziąć więcej pieniędzy? Należy pójść zdecydowanym krokiem w stronę cyfryzacji i zmniejszenia armii urzędników - domyślam się, że większość tej grupy "zawodowej" głosuje na aktualny skład polityczny i cyfryzacja spowoduje utratę pracy elektoratu, ale dla dobra miasta to będzie korzystny ruch - a dzięki temu pozyska się nowych wyborców, jeżeli będzie się dobrze rządziło, ale do tego potrzeba odwagi i zdecydowanych ruchów, a nie stagnacji.
    Dodatkowo od siebie dodałbym zwolnienie z opłat parkingowych na czas określony/zmniejszenie opłat dla rejestracji GD - dlaczego jako mieszkaniec mam płacić podwójnie?

    Pozdrawiam milczącą większość!

    • 8 3

  • Tęczowy i pochodowy.

    • 1 11

  • (3)

    0 komunalnych !! Potrzebujesz mieszkanie to kupujesz, a nie robisz z siebie patusa i zebrasz o darmowe na horom corke

    • 7 4

    • Masz biedę w głowie.

      Wolę wynająć mieszkanie od miasta, niż od dewelopera lub Janusza. Mogę płacić nawet za 100 metrów. A jak uzbieram na swoje, to zwolnię je.

      • 1 1

    • (1)

      Komunalne to nie darmowe. Ludzie naprawdę są wciąż tak ograniczeni, że tego nie wiedzą?

      • 3 1

      • dokładnie tak jest.

        ale za to mniemanie o sobie, o Panie.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane