- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (439 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (144 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Jak połączyć historię i współczesność na obszarze Młodego Miasta?
W czwartek rozpoczyna się cykl spotkań i debat poświęconych przyszłości Młodego Miasta. Urzędnicy zachęcają do wspólnego zastanowienia się nad sposobem połączenia współczesnej architektury z przemysłowym dziedzictwem terenów postoczniowych. Pierwsza z sześciu zaplanowanych debat odbędzie w I LO.
Jednocześnie rozpoczynają się prace projektowe w zakresie przedłużenia ul. Nowej Wałowej (al. Popiełuszki) tunelem na drugą stronę Motławy.
Przyjęto także nowe miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego m.in. dla terenów Gazowni oraz Polskiego Haka.
Ponadto w najbliższy weekend planowane jest otwarcie Muzeum Sztuki Nomus w budynku zajmowanym wcześniej przez warsztaty szkolne Zasadniczej Szkoły Budowy Okrętów
Czytaj też:
Trójmiasto w Budowie. Nowe oblicze Marynarki Polskiej w Gdańsku
Finowie zbudują mieszkania i biurowiec na Młodym Mieście
- Chcemy wrócić do publicznej dyskusji dotyczącej architektury oraz urbanistyki Młodego Miasta. W szczególności zależy nam na tym, aby dyskusja dotyczyła kierunków rozwoju, jakie widzimy dla tej części Gdańska. W trwającym od lat dyskursie pojawia się wiele pytań m.in. na ile współczesnej kreacji możemy sobie pozwolić w połączeniu z zachowaniem dziedzictwa stoczniowego, ile powinno być zabudowy mieszkaniowej, a ile terenów pod usługi, a także jak zaplanować i realizować obsługę komunikacyjną tego terenu zgodnie ze współczesnymi potrzebami i trendami. Mamy mnóstwo tematów do poruszenia, ale także korzystać możemy z całej palety światowych doświadczeń i koncepcji - mówi Piotr Lorens, architekt miasta Gdańska.
Pierwsze spotkanie (w formie stacjonarnej) odbędzie się w czwartek 21, października o godz. 17 w auli I Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku (Wały Piastowskie 6
W ramach cyklu otwierającego dyskusje nad Młodym Miastem przewidziano przeprowadzenie dyskusji w formie panelu eksperckiego, w skład którego wejdą: Zbigniew Canowiecki, Jacek Dominiczak, Arkadiusz Hronowski, Janusz Lipiński, Roman Sebastyański oraz Aneta Szyłak.
Kolejne pięć spotkań przewidziano w następne czwartki (z wyłączeniem dni świątecznych). Przyjmą one formę warsztatów, debat eksperckich oraz prezentacji z postępu prac nad studiami kierunków rozwoju Młodego Miasta.
Konferencja podsumowująca cały cykl spotkań planowana jest na 9 grudnia 2021 r.
Debaty organizowane są przez Biuro Architekta Miasta Gdańska przy współpracy ze stowarzyszeniem Inicjatywa Miasto.
Czytaj też artykuł z 2016 r.
Pomysły na atrakcyjną przestrzeń między muzeami w Gdańsku
Jaka powinna być architektura Gdańska? Debata o tożsamości architektonicznej
Nowa zabudowa wzdłuż ul. Marynarki Polskiej
![Mapa inwestycji](https://s-trojmiasto.pl/_img/dom/mapa_inwestycji_box.jpg)
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (130) 3 zablokowane
-
2021-10-21 09:34
Budowac tam tylko koscioly. Niech pedofile beda w jednym miejscu. Latwiej ich wtedy upilnowac.
- 1 2
-
2021-10-21 09:56
Nie zapomnijcie o zieleni
nie ma tego w centrum Gdańska, i nie będzie, bo interesy deweloperów są ważniejsze
- 1 0
-
2021-10-21 09:58
Co z tego że napcha się tam ludzi i samochodów,
Jeśli woda cuchnie smarem a powietrze to smog? Ratować tam przestrzeń zielenią trzeba, jak największą ilością. Drzewa sadźcie już o zakładajcie trawniki prowadzące od parku do parku. Na razie to postapokaliptyczne miejsce i nie nadaje się do życia. Te instalacje upiorne tam pasują, nie żywa istota jakakolwiek.
- 0 0
-
2021-10-21 10:00
chyba trzeba odbudowac pzemysl. za chwile wszyscy bedziecie jezdzili na uberze i glovo i pracowac w galeriach i marketach..
- 1 0
-
2021-10-21 10:01
Urzednicy jawnie kpią z mieszkanców zniszczone tereny stoczni to dla nich młode miasto,autostrada przez park doga zielona :)
- 1 0
-
2021-10-21 10:03
Poco nam przemysł stoczniowy jak jest w Hamburgu i widac oto własnie chodziło.
- 0 0
-
2021-10-21 10:05
Drobiazgi
Największy urok dużych miast, to drobna, mocno urozmaicona zabudowa (gęstość nieistotna), a nie budowlane kolosy lub rzędy identycznych kloców budowlanych. Niektóre osiedla podmiejsce, mimo niewielkiej zabudowy, wyglądają jak obozy koncentracyjne. Starówki są dlatego lubiane, że właśnie mają bardzo urozmaiconą drobną architekturę. Każdy budynek powinien być perełką architektoniczną (przynajmniej fasady). Ustawienie zabudowy mozliwie asymetryczne, co da możliwość kształtowania równiez urozmaiconych fragmentów zielonych. Człowiek źle się czuje w towarzystwie murowanych kolosów, które w wysokiej perspektywie sprawiają wrażenie, że zaraz poleca na głowę.
- 1 0
-
2021-10-21 10:09
Sztuczka
Ogłoszenie, że panel, że dyskusja,Prawda jest taka-deweloperka już dawno ma swoje wizje dotyczące tych terenów,a miasto się dostosuje...
- 1 0
-
2021-10-21 10:54
Debatować można
Ale to niestety nic nie zmieni. Tereny wyprzedane, mpzp uchwalony, miasto nie ma narzędzi nacisku już. Walczy jedynie konserwator, ale w źle rozumianym interesie całkowitego blokowania inwestycji (co tez jest złe). Na dobrą wolę deweloperów bym nie liczył, bo określony w excelu zysk musi być. Zostanie zbudowane to na co będzie aktualnie popyt na rynku. Teraz schodzą klitki na wynajem i tego będzie sporo. Jak/jeśli ten segment się przesyci to deweloperzy zmienią ofertę. Proste jak konstrukcja cepa.
Najzabawniejsze, jest to, że tak naprawdę wystarczyło by w pewnym uproszczeniu skopiować rozwiązania z Hafen City w Hamburgu, ale tutaj potrzebujemy zmian ustawodawczych na poziomie krajowym, a do tego niestety nie ma chęci ani odwagi (bo kilka niepopularnych pomysłów by się pojawiło).- 5 0
-
2021-10-21 12:16
Zapytajta Barylajta.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.