- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (47 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (221 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (332 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Jak poprawić przystanek tramwajowy przed dworcem głównym w Gdańsku?
Jeden z najważniejszych i jednocześnie jeden z najmniej wygodnych dla pasażerów - mowa o przystanku tramwajowym przed dworcem głównym . Zdaniem naszej czytelniczki, pani Janiny, należy poszerzyć jego perony i wyznaczyć przejście naziemne przez Podwale Grodzkie. Poniżej publikujemy treść jej listu.
Jest to jeden z ważniejszych węzłów przesiadkowych w mieście, ze znaczną ilością linii tramwajowych, uczęszczany przez tłumy ludzi. Do tego tramwaje zatrzymują się tutaj często po dwa jednocześnie, aby umożliwić przesiadkę.
Przystanki są jednak bardzo wąskie, z jedną tylko możliwością wyjścia - do tunelu, do którego prowadzą równie wąskie schody.
W efekcie na przystanku codziennie zaobserwować można bieganie między tramwajami i popychanie się w niesamowitym ścisku. Jako osoba niemłoda, czuję się zagrożona - popchnięciem, potrąceniem przez dosłownie ocierający się o stojących na przystanku tramwaj lub okradzeniem.
Dlatego proponuję dwa rozwiązania:
Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów. Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą.
Zwężenie każdego o 20-30 cm pozwoli na poszerzenie platform o 1-1,5 m. Dodatkowo, likwidacja po jednym pasie ruchu po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą , pozwoliłaby pokazać miastu, że realnie myśli o promocji ruchu pieszego.
Drugim - i jeszcze ważniejszym - jest wytyczenie przejścia naziemnego przez Podwale Grodzkie na wysokości południowego krańca przystanków tramwajowych - na odcinku dworzec - "Krewetka".
Wydaje się, że to rozwiązanie ma same zalety: pozwala na rozładowanie ruchu pieszego (nie wszyscy będą zmuszeni do tłoczenia się przy schodach do podziemi) i wreszcie przystanki staną się realnie dostępne dla osób niepełnosprawnych lub osób z wózkami dziecięcymi.
Skróci to także czas dojścia z dworca do centrum, a miastu da okazję do chwalenia się zrównoważonym transportem, podczas gdy obecnie, wbrew słowom włodarzy, w najlepsze trwa promocja ruchu samochodowego.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (263) 4 zablokowane
-
2016-05-23 21:21
dlaczego trojmiasto.pl ciagle lobbuje za budową przejść naziemnych ? (2)
tunele są bezpieczne
- 33 24
-
2016-05-23 21:25
Dla kierowców, którzy grzeją po 100 km/h w centrum miasta.
- 15 6
-
2016-05-23 21:29
wygodniccy kierowcy tak sobie to tłumaczą
- 18 8
-
2016-05-23 21:22
a co zrobic by 100 metrowego przystanku samochody nie mijały w 3-4 sekundy zamiast w 6-8? (2)
Łatwo sprawdzić jak często kierowcy jeżdżą ok. 100 km/godz przed dworcem.
Jakich trzeba idiotów we władzach i w służbach, że to jest możliwe.
Ci idioci nie przyjmują do mózgownic tego, że nadmierna szybkość jest główną przyczyną wypadków w Polsce. Na Zachodzie już dawno ten prosty to wyeliminowania powód wypadków drogowych zszedł na dalsze miejsce.
Kiedy wy, idioci w ministerstwach i w ci w mundurach zaczniecie coś naprawdę robić, by idioci za kierownicą przestrzegali tej elementarnej zasady bezpieczeństwa ruchu.- 17 7
-
2016-05-24 06:39
(1)
Robią! Utrudniają zdanie prawa jazdy bo przecież to bardzo wszystkim pomorze i wypadków będzie mniej jak 500 razy nie zdasz teorii.
- 0 1
-
2016-05-24 11:32
Jesli 500 razy nie zdales to znaczy, ze nie nadajesz sie na kierowce.
Potem tacy pseudokierowcy jezdza bez prawka i powoduja wypadki.
Kary za jazde bez prawa jazdy powinny wynosic 10tys. zl- 2 0
-
2016-05-23 21:22
ZLIKWIDOWAĆ WSZYSTKIE PASY WE WSZYSTKIE STRONY
I zrobić po 4 tory tramwajowe od Pruszcza aż po Wejherowo!! Z Kościerzyny na Hel tunelem pod zatoką!!
- 44 2
-
2016-05-23 21:25
Przydałby się na wysokości dworca fotoradar, bo niektórym się tam wydaje, że to jest pas startowy i jadą wieczorami ponad 100km/h.
- 16 7
-
2016-05-23 21:30
Nie lepiej poruszać się rowerem. Szybko (1)
bez kosztów i przy okazji dba się o zdrowie.
- 8 13
-
2016-05-23 21:31
w takim smrodzie jakie jest w centrum?
może kiedys...jak zakażą diesli
- 10 4
-
2016-05-23 21:34
Drugi tunel
Zrobic przejscie podziemne na drugim koncu przystanku (na wysokosci kina krewetka). W ten sposob pasażerowie beda wchodzic na przystanek z dwóch stron. Zauważcie, ze przystanek moze jest waski,ale za to dlugi. Glupi ludzie wychodza z tunelu i zatrzymuja sie zaraz na poczatku przystanku co powoduje ogromny tłok.
- 27 7
-
2016-05-23 21:35
Przejście przy dworcu? Hahahaha
Proponuję w ogóle zlikwidować tam ruch samochodów co by pani Janina mogła chodzić po tak szerokim przystanku o jakim tylko zamarzy :)- 24 11
-
2016-05-23 21:41
Niech się autorka nauczy liczyć
"Podwale Grodzkie na wysokości dworca ma łącznie z pasami dla autobusów ma cztery pasy ruchu w jedną stronę i pięć w drugą." No nie bardzo.
- 27 4
-
2016-05-23 21:48
Pierwszym jest poszerzenie platform kosztem pasów dla samochodów.
pomysł super- 5 8
-
2016-05-23 21:49
Po tych błaznach zaczynajac od pkmki skoki a kończąc na nieszczęsnym ZTM mieszkańcy maja poprawiać?! Za co nieroby pieniądze bierzecie!!!
- 3 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.