• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak przebudować ul. 3 Maja w Sopocie? Urzędnicy czekają na uwagi mieszkańców

Krzysztof Koprowski
12 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Ulica 3 Maja po przebudowie zyska na estetyce, a proponowane rozwiązania mają przyczynić się do wzrostu bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Ulica 3 Maja po przebudowie zyska na estetyce, a proponowane rozwiązania mają przyczynić się do wzrostu bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.

Planowana przebudowa ul. 3 MajaMapka w Sopocie wkracza w kolejny etap. Do połowy października urzędnicy czekają na opinie mieszkańców w sprawie proponowanych zmian w tej ulicy - m.in. utworzeniu pasów rowerowych oraz budowie ronda u zbiegu z ul. KościuszkiMapka. Prace budowlane mogą rozpocząć się w przyszłym roku.



Czy bierzesz udział w konsultacjach społecznych organizowanych przez urzędników?

Ul. 3 Maja to jedna z najważniejszych dróg w Sopocie - łączy al. Niepodległości przejazdem pod torami kolejowymi z częścią nadmorską miasta. Wybierając ul. 3 Maja dojedziemy m.in. przez ul. Kościuszki do urzędu miasta, zaś ul. Władysława Łokietka czy Bitwy pod Płowcami do Ergo Areny i Jelitkowa.

O zamiarze przebudowy drogi pisaliśmy w październiku 2020 r., kiedy ogłoszono przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej.

Ostatecznie wykonawcę udało się wyłonić dopiero w kolejnym postępowaniu - w styczniu 2021 r. została nim firma spółka Polska Inżynieria z Warszawy z ofertą na kwotę ok. 439 tys. zł (najdroższa oferta w przetargu opiewała na kwotę ok. 996 tys. zł).

Duże zmiany w organizacji ruchu po przebudowie



Obecnie przedsięwzięcie wkracza w etap szczegółowych opracowań technicznych, w tym docelowej organizacji ruchu. W ramach inwestycji przewiduje się m.in.:
  • utworzenie pasów rowerowych na całej długości oraz śluz w rejonie skrzyżowań,
  • budowę ronda na skrzyżowaniu z ul. Kościuszki,
  • poszerzenie chodników i dostosowanie ich do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  • budowę nowych zatok autobusowych,
  • nasadzenia drzew oraz zieleni niskiej,
  • budowę zatok do parkowania.

Czytaj też:

Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy


Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



Projekt przebudowy obejmuje całą ul. 3 Maja z wyłączeniem skrzyżowania z al. Niepodległości. Projekt przebudowy obejmuje całą ul. 3 Maja z wyłączeniem skrzyżowania z al. Niepodległości.

Wstępny projekt i internetowe konsultacje społeczne



Wstępny projekt zmian na ul. 3 Maja dostępny jest na stronie Urzędu Miasta Sopotu, gdzie znajduje się także ankieta konsultacyjna. Za jej pośrednictwem można zgłaszać uwagi i propozycje w pięciu kategoriach:
  1. ekologiczny Sopot, czyli szpalery i mała retencja,
  2. poprawa bezpieczeństwa, czyli pasy ruchu dla rowerów,
  3. poprawa bezpieczeństwa pieszych,
  4. nowa organizacja ruchu - bez lewoskrętu i z bezpiecznym rondem,
  5. tzw. kategoria otwarta - miejsce na zgłoszenie innych uwag.

Termin zgłaszania uwag i propozycji upływa 17 października 2021 r.

- Zaprosiliśmy mieszkańców do konsultacji społecznych, aby ulica po przebudowie spełniała ich oczekiwania. Podstawą do dyskusji jest wstępny projekt przebudowy, jednak jej ostateczny kształt zależeć będzie od wyniku konsultacji - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu.

Prace budowlane najwcześniej w przyszłym roku



Prace budowlane mogą rozpocząć się w przyszłym roku. O tym, czy tak się stanie zdecyduje ostateczny koszt inwestycji oraz możliwości pozyskania dodatkowych środków zewnętrznych - np. dofinansowania rządowego lub unijnego.

Czytaj też:

Sopot: przeprowadzka urzędników na czas remontu ratusza



Przejazd ul. 3 Maja w Sopocie. Materiał z października 2020 r.



Opinie (114)

  • niech po prostu wyremontują i nic nie zmieniaja

    te władze czego sie nie tkną to ... yhym

    • 6 0

  • Dajcie nam odpocząć od tych bezsensownych remontów w Sopocie.

    • 8 1

  • Sopot nie jest miejscem dla mieszkancow

    Planowanie kolejnego ronda tak glupiego jak przy ul. Lokietka jest bezsensowne. Każda przebudowa ogranicza miejsca postojowe o które mieszkancy walczą miedzy soba, coraz mniej miejsc dla niepelnosprawnych. Ruch dla rowerzystow wytyczany pod prąd na ulicach jednokierunkowych to dalsza dbałość o bezpieczenstwo?czyje?

    • 6 2

  • Zgryzoty

    Główną ideą przebudowy jest dokuczenie kierowcom. Co 10 m próg zwalniający, ograniczenie prędkości do 30 km/h, pomnik kupy na środku ronda lub podobne dzieło. Wszystko z myślą o tym, by Pimpuś pani Pierdzińskiej-Pulpecińskiej w kapeluszu się nie stresował. Cały Sopot.

    • 6 2

  • moze karnoski by spytał raczej turystów

    bo dla nich on wszystko. mieszkancy najlepiej niech sie pakują i wyp... za obwodnicę

    • 7 1

  • Hejt (1)

    Lepiej zróbcie coś z nawierzchnia przy skręcie z z głównej, na 3 Maja i przy wyjeździe na Aleje.. To jest jakiś śmiech.. Kto tam jeździ to wie o czym pisze..

    • 3 0

    • to jest zabytek. od niemal 40 lat tam jest

      nie wolno tego ruszać. to taki charakterystyczny punkt sopotu jak np. monciak czy molo. więc tego nie można tam wyrównywać

      • 1 0

  • za sprawą i wieloletnich działań i zabiegów 'włodarza' sopot to rynsztok (1)

    Wydmuszka patologii krótkoterminowej - w większości imprezowe alko-ćpaki na kawalerskie panienskie i inne podobne 'okolicznosci'. Dla karnoskiego mieszkańcy to tylko kłopot i niech wyp.... za obwodnicę a mieszkanie oddadzą pod zarząd tych oszustów od 'zarządzania' tymi burdelami krótkoterminowymi, którzy degenerują tkankę miasta nie płacąc tu ani grosza podatków bo są wszyscy co do jednego zarejestrowani w jakichś dziurach w interiorze. Jeszcze trochę to zostaną same krótkie terminy dla najezdnego bydła, knajpy na monte do podmuchania glonojadów z kiłą i syfilisem dla najezdnego cpactwa imprezowego i żabka na każdym rogu żeby nachlana chołota nie miała za daleko jak się alk w 'apartamencie' skończy. Dzięki karnoskiemu z sopotu robi się zombie. Mieszkancy się muszą wynosić bo z patolą turystyczną w sąsiedztwie nie da się żyć normalnie. A nikt z tym nie zamierza niczego robić ani miasto ani służby. Taki układ zamknięty

    • 11 1

    • 100% racja

      Właśnie ewakuowałem się z Dolnego Sopotu. Z decyzja o wyprowadzce walczyłem z rodzina 3 lata (bo Sopot, bo blisko morze, bo park). W tym roku pękliśmy. Mieszkamy w Kacku. Wreszcie przesypiam całe noce. Inna jakość życia. Sopot zrobił się melina.

      • 0 1

  • strefa 30 wiec rowerzysci moga spokojnie jechac ulica

    tez mam dosyc autostrad rowerowych robionych kosztem chodnikow, plus koniecznie chodnik od strony ulicy, zeby rowerzysta mogl sobie lepiej wjechac na zakrecie, oczywiscie jak sie nie wyrabia wjezdza na chodnik, mamy takie cudo na powstancow warszawy przy parkingu lesnym, chodnik dodatkowo zwezony dziobami samochodow, ktore lubia sobie tak przednimi kolami przyparkowac na chodniku, swoja droga, moze mozna by tam podwyzszyc kraweznik? ten chodnik jest tak waski, a miejsca parkingowe b. duze, Mieszkancy maja jednak inne potrzeby niz masa turystyczna w sezonie.

    • 3 0

  • Co chcecie od Jacka, przecież on myśli o mieszkańcach Sopotu.

    • 1 2

  • Proponuję zrobić deptak

    ...w sopotkowie rubta co chceta, samochody zaparkowane jak kto chce. Żadne zakazy nie obowiązują. Najlepiej parkować w miejscach niedozwolonych( trawniki chodniki) lub pod zakazem. Prawdopodobieństwo zapłacenia mandatu żadne. W miejscach wyznaczonych bilet konieczny bo prywatne firmy nie odpuszczą.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane