- 1 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (93 opinie)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (135 opinii)
- 3 121 tys. zł kary dla "Solidarności" za baner (273 opinie)
- 4 Wieczorem zwykłe skrzyżowanie, rano rondo (40 opinii)
- 5 Brytyjczycy zapraszają na urlop do Gdańska (122 opinie)
- 6 To samo morze, a toalety to nie problem (199 opinii)
Jak się dostać do Warszawy?
Gdy PKP po raz kolejny wydłuża czas podróży pociągiem do stolicy, warto pamiętać, że tę trasę możemy pokonać też z innymi przewoźnikami.
Dziś przejazd koleją do Warszawy kosztuje od 56 zł, jeśli pojedziemy pociągiem Twoich Linii Kolejowych (dawne Tanie Linie Kolejowe) lub InterRegio oraz ok. 120-130 zł, gdy zdecydujemy się na pociąg InterCity. Do dyspozycji mamy 11 połączeń kolejowych w ciągu doby.
Drogi żelazne można jednak zamienić na drogi asfaltowe. Przejazd autobusem PKS kosztuje dorosłą osobę 56 zł, czyli podobnie jak przejazd TLK. Czas podróży jednak jest podobny (6-7 godzin), bowiem autobus traci cenne minuty, zajeżdżając po drodze do Elbląga, Ostródy, Mławy i Płońska, by zabrać pasażerów. W ciągu doby do Warszawy z Gdańska odjeżdża 6 autobusów.
Możemy też skorzystać z busa. - Podczas podróży podajemy kawę i herbatę, można oglądać telewizję. Robimy jeden 15-minutowy postój i nie zatrzymujemy się w innych miejscowościach - mówi Marek Żmuda, właściciel firmy KolejNaBusa.pl, która organizuje przejazdy do Warszawy. - Podróż kosztuje zazwyczaj 89 zł, a w Warszawie jesteśmy w ciągu 4,5 godziny - dodaje.
W przypadku busów mamy jedno utrudnienie: kursują one zaledwie 3-4 razy w tygodniu.
Do Warszawy możemy wybrać się też taksówką - minivanem. Ta przyjemność kosztuje ok. 800 zł - np. w firmie Tele Taxi z Gdyni. Kurs opłaca się, gdy podróżuje więcej osób. Do samochodu wsiądzie sześciu pasażerów, a zatem każda z nich zapłaci nieco ponad 130 zł. Ponadto taksówkarz zabiera pasażerów spod domu. Podróż trwa mniej więcej tyle, ile przejazd busem, ale dojeżdżamy nie do centrum Warszawy, a pod wskazany adres.
Możemy także polecieć samolotem. Trasę do Warszawy obsługuje tylko LOT. Bilet w jedną stronę, zarezerwowany dzień przed wylotem, to wydatek ok. 400-600 zł. Lot trwa niecałą godzinę, ale na lotnisku musimy być kilkadziesiąt minut przed wylotem. Lotniska w Warszawie i w Gdańsku położone są na obrzeżach miast, więc musimy też uwzględnić czas na dojazd.
Jeśli jesteśmy właścicielem samochodu, możemy też odcinek 350 km z Trójmiasta do Warszawy pokonać w 4 godziny i 30 minut. Są jednak tacy kierowcy, którzy pokonują tę trasę w 4 godziny. Koszt (wyłącznie paliwa) przy założeniu, że auto spala 6 litrów benzyny na 100 km, wynosi ok. 100 zł w jedną stronę.
Podsumowując: jeśli jedziemy w pojedynkę do Warszawy, podróżować najlepiej busem. Gdy jest nas więcej (2-3 osoby), powinniśmy zastanowić się nad przejazdem samochodem. Jeśli nie mamy samochodu, pozostają nam droższa taksówka lub dłużej podróżujący autokar PKS. Gdy cenna jest dla nas każda minuta, pozostaje nam wsiąść do najdroższego środka lokomocji - samolotu.
Kolej, mimo że przez wielu jest źle oceniana z powodu długich podróży, wygrywa z innymi środkami lokomocji pod względem liczby kursów w ciągu dnia.
pociąg: 120-130 zł w ciągu 6-7 h/11 połączeń na dobę
PKS 56 zł w ciągu 6-7 h/6 połączeń.
bus: 89 zł w ciągu 4,5 h/3-4 połączenia
taxi minivan: 130 zł w ciągu 4,5 h, przy założeniu, że jedzie komplet sześciu pasażerów
samolot: 400-600 zł w ciągu 1 h/4-5 połączeń
samochód: ok. 100 zł w 4,5 h
Opinie (235) ponad 10 zablokowanych
-
2011-03-14 09:41
ta stolica tak daleko
oj daleko
- 2 1
-
2011-03-14 09:42
i dobrze
trzeba o tym pisać i pisać
- 4 1
-
2011-03-14 09:42
Długa
podroż do Warszawy?? Chyba nie ,nic się nie zmieniło . Tyle samo godzin jechałem pamiętam gdy pierwszy raz jechałem z Gdyni do Warszawy w 1957 roku. Podroż pociągiem "osobowym" trwała 6 godz. Podejrzewam że szefostwo kolei ma duże klapki na oczach i nie dostrzegają zmian zachodzących w kolejnictwie.
- 4 1
-
2011-03-14 09:45
"Kolej, mimo że przez wielu jest źle oceniana z powodu długich podróży, wygrywa z innymi środkami lokomocji pod względem liczby kursów w ciągu dnia."
proponuję bukiet biało czerwonych róż dla autora!!
powinien zostać asystentem ministra grabarczyka- 5 1
-
2011-03-14 10:01
dziękujemy za zmianę Pułtuska na Płońsk w trasie PKS-u
- 1 0
-
2011-03-14 10:19
Polecam BUSA (2)
Witam polecam BUSA do Warszawy!!!
kursuje dwa razy dziennie 7:45 i 20:30 odjazd z PKS Gdańsk st nr10
koszt biletu 55 zł, normalny,45 ulgowy. www.kewin.pl
rezerwacja telefoniczna 505-44-29-29- 9 1
-
2011-03-14 11:31
Podpisuję się - sprawdzona oferta. I bardzo mi się podoba to, że dzięki rezerwacji nie trzeba się pchać kto pierwszy ten lepszy :)
- 0 0
-
2011-03-14 17:41
tylko bus do Warszawy
Bus i masz PKP głęboko w ...
Szybko, czysto i bez nerwów -"informujemy, że pociąg intercity Neptun zwiększył opóźnienie o 20 minut "- 1 0
-
2011-03-14 10:21
TANIE SAMOLOTY POTRZEBNE OD ZARAZ (8)
zupełnie nie rozumiem, czemu tanie linie lotniczne, nie wprowadzą w Polsce (w tym na linii Gdańsk - Warszawa) swojej oferty lotów krajowych. W innych krajach jest to standardem. Np w Hiszpanii linia Ryanair ma bardzo fajnie rozwiniętą siatkę połączeń krajowych, z którcyh korzysta bardzo dużo ludzi. Na takiej obleganej linii jak Gdańsk-Warszawa, nawet przy cenach biletów ok. 100 zł i tak samolot miałby pełen pokład. Niech trochę o tym pomyślą władze lotniska, może warto zasugerować liniom takie rozwiązanie. Spróbować przynajmniej jeden sezon. Jeśli do Sztokholmu opłaca sprzedawać się bilety za 30 zł, a do Arhus są nawet za 15 zł. to czemu nie opłaca się tego do Warszawy...
- 7 0
-
2011-03-14 10:46
podróżnik może dobry a matematyk jak z koziej d..py trąba (6)
nie opłaca się dlatego, że loty za 1 zł czy za 15 zł są nierentowne.- czytaj nie utrzymują się same. Niech 100 pasażerów zapłaci po 15 zł za bilet- to masz 1500 zł. Przyjmując z przymrużeniem oka, że koszt paliwa lotniczego to 2 zł (pewnie więcej) a samolot spala je w tonach (nie w litrach), nawet gdyby do warszawy spalił 2 tony paliwa to jest 2x2000 L = 4000 zł. Do tego amortyzacja samolotu, pensje dla pilotów, obsługi lotniska, stewardes, serwisu, amortyzacja innego sprzętu, w sumie może to być ok 10.000 PLN/za 1 lot.
Tanie linie są dotowane przez państwa, którym zalezy na rozwoju danego regionu. Czyli zapraszają w ten sposób klienta do odwiedzania i wydawania pieniedzy w tych krajach, bądź mają jakieś inne cele.
I teraz odpowiedz sobie na pytanie kto dofinansuje loty - Gdańsk - Warszawa - Gdańsk ? Premierowi na tym ma zależeć ? Budyniowi ? Może kogoś pominąłem ?
Kto ma się dostać do stolicy i tak się dostanie, odwrotnie też.- 2 3
-
2011-03-14 11:29
No dobra, 15 zł to może przesada, ale gdyby było np. 80 zł w stałej ofercie, chętnych na pewno by nie brakowało.
- 4 0
-
2011-03-14 11:58
nie mówiłem o 15 zł za bilety do Warszawy (2)
ale o kwotach porównywalnych do biletów kolejowych. Nawet jeśli w samolot wsiądzie połowa (90 osób) a bilet będzie kosztował 120 zł to wychodzi 10 800 zł. Czy to się nie opłaca? Nie wiesz skąd masz takie informacje że regiony dopłacają do tanich przewozów? Jeśli możesz, to mie oświeć. Czy taka Szewcja dopłca do polskich biletów, by podróżni z Gdańska mogli kupić bilety w cenach 15-30 zł do Sztokholmu??? Nie wyobrażam sobie by Hiszpania dopłacała do wewnętrzych lotów Ryanair, a nie dofinasowuje swoich własnych linii jak np. Iberia! Podobnie jest w innych krajach: Włochy, Francja, Niemcy. Ceny linii takich przewozników jak Ryanair czy Wizzair to wewnętrzna polityka tych firm i nikt w nią nie ingeruje. Ale w Polsce to pewnie niemożliwe bo monopol na loty krajowe póki co ma LOT, który do najtanszych nie należy a konkurencja ze strony JetAir to żadna konkurencja
- 4 0
-
2011-03-14 16:27
czytam coś czasem , interesuję się życiem to wiem
To, że sobie nie wyobrażasz pewnych rzeczy świadczy jedynie, że mało wiesz i powinienieś poszerzać wiedzę w rożnych kierunkach nie tylko związanych z podróżowaniem.
- 1 1
-
2011-03-15 08:37
Hehehe, taki z ciebie podróżnik jak z koziej 4L trąba
Ryanairowi płaci i Bydgoszcz, i Rzeszów; nie wiem, czy i nie Łódź...
- 1 0
-
2011-03-14 12:28
Panie elektryk (1)
każdy tani lot a zwłaszcza te za pojedyncze złotówki są nierentowne. Nawet nie pokrywają kosztu zatrudnienia załogi. Linie lotnicze dostają kasę z gminy za dowiezienie np. turystów do danego miasta, dlatego cena biletu nie ma się nijak do rzeczywistych kosztów.Pozdrawiam
- 1 0
-
2011-03-14 16:23
a co ja napisałem ? Dokładnie to samo , tylko wytłumaczyłem przy okazji podróżnikowi na przykładach bo narysować raczej trudno wiec opisałem jak jest i tyle.
- 1 0
-
2011-03-15 10:07
Podróże do 1 000 km samolotem są mało opłacalne
Najwięcej samolot pali na starcie, potem to już z górki. Czyli im dalej leci tym ten koszt jest niższy (na km). Dlatego na odległościach do 1 tys, powinna działać szybka kolej (prędkości 200-300km) a powyżej samoloty. Polska nie ma 1 tys w żadną ze stron więc tylko szybka kolej.
Powinniśmy zastanowić się nad Maglevem lub podobnymi rozwiązaniami nie kołowymi. Maglev to droga technologia koszt budowy gd-wawa 20 mld zł, prędkość 430km/h koszt obecnej przebudowy to 12 mld prędkość do 160 km/h.- 0 0
-
2011-03-14 10:37
Nie trzeba sie cofać aż do końca lat 80-tych, jeszcze w 2002 i 2003 roku do Wa-wy jeździłem w czasie 3:50.
- 2 0
-
2011-03-14 10:52
PKP w XXI wieku.
..."Podróż pociągiem z Gdańska Głównego do Warszawy Centralnej trwa teraz od 6 do 7 godzin. Sprawę pewnie pogorszy planowane na wiosnę rozpoczęcie przebudowy torów dalekobieżnych"...
To zdanie wystarczy moim zdaniem za caly komentarz:
350 km. w 6-7 godzin, a z racji na remont torowiska bedzie jeszcze dluzej.
Ciezko mi sie zdecydowac- smiac sie, czy plakac...- 5 0
-
2011-03-14 11:03
NA STOPA ;D
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.