- 1 Schowek w samochodzie pełen narkotyków (39 opinii)
- 2 Co kryje piasek sopockiej plaży? (68 opinii)
- 3 Sami złapali złodzieja katalizatorów (133 opinie)
- 4 Kiedy deszcz bywa groźny? (75 opinii)
- 5 Straciła 6 tys. zł, myśląc, że pomaga przyjaciółce (156 opinii)
- 6 Ruszyła budowa przejścia przy dworcu (273 opinie)
Jak skasować bilet, gdy nie działają kasowniki?
Co zrobić, gdy chcesz skasować jednorazowy bilet, a w tramwaju zablokowane są wszystkie kasowniki? Czekać, wysiadać, zgłosić problem motorniczemu? Czy taka jazda na gapę nie z własnej winy w razie kontroli grozi mandatem?
Czy jazda bez skasowanego biletu grozi mandatem, tak jak w przypadku, gdy chcemy go kupić u motorniczego, a okazuje się, że już wszystkie sprzedał?
"We wtorek po południu jechałem "3" z centrum w kierunku Brzeźna. Wsiadłem do drugiego wagonu i chciałem skasować bilet. Niestety wszystkie trzy kasowniki były zablokowane. Myślałem, że to tylko chwilowy problem, więc stanąłem w pobliżu i obserwowałem czy czerwona kontrolka zgaśnie i będę mógł skasować bilet. Nic takiego nie nastąpiło przez całą moją trasę. Zastanawiam się, co by było, gdyby na którymś z przystanków do tramwaju weszli kontrolerzy. W innym przypadku np. gdy chciałbym kupić bilet u motorniczego, a on by ich nie miał, bo już wszystkie sprzedał - dostałbym mandat, bo to na mnie jako pasażerze spoczywa obowiązek posiadania ważnego biletu. A jak to wygląda w przypadku zablokowanych kasowników? Mam wysiadać, biec do drugiego składu, czekać na odblokowanie? Może redakcja będzie umiała rozwiać te wątpliwości i zapyta w ZKM czy ZTM czy taka jazda na gapę nie ze swojej winy nie grozi mandatem?" - zastanawia się pan Mateusz.
O wyjaśnienia poprosiliśmy Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku.
- Pasażer powinien niezwłocznie powiadomić kierującego pojazdem o tym, że nie działają kasowniki oraz zanotować nr linii, nr pojazdu i godzinę ujawnienia awarii, w celu ewentualnego wyjaśnienia w przypadku kontroli biletowej. Kierujący pojazdem powinien przyjąć zgłoszenie od pasażera, na przystanku końcowym powinien sprawdzić kasowniki odnotowując ten fakt w karcie drogowej, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości powinien poinformować o powyższym odpowiednie służby operatora, gdyż to właśnie operator odpowiada za stan techniczny kasowników. Na szczęście awarie kasowników zdarzają się bardzo rzadko - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM w Gdańsku.
- Czynność kontroli biletowej poprzedzona jest zawsze skasowaniem kontrolki przez kontrolerów w celu ustalenia kodu kasownika. Kontroler, który stwierdzi niedziałające kasowniki w danym pojeździe, odstępuje od wystawienia pasażerowi, który z powodu awarii nie skasował biletu jednoprzejazdowego, wezwania do uiszczenia opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu. Warto jednak pamiętać, by osoby posiadające bilet czasowy, w trakcie obowiązywania którego zmieniają środek transportu, upewniły się, czy ich bilet jest poprawnie skasowany. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze spisać nr pojazdu i nr linii, w którym bilet został skasowany. Opisy prawidłowych wydruków biletów z kasowników dostępne są na naszej stronie internetowej - dodaje Gołąb.
Reasumując - warto pamiętać, że to pasażer jest pierwszym "kontrolerem" własnego biletu. I jeśli stwierdzi, ze biletu nie można skasować bądź figuruje na nim błędny wydruk, powinien bez wahania zgłosić to kierującemu pojazdem, a także na wszelki wypadek zapisać sobie nr linii i wozu.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (206) ponad 10 zablokowanych
-
2016-11-06 16:02
Jak skasować bilet, gdy nie działają kasowniki?
Odpowiedź jest prosta i oczywista nie uda się.
PS Ewentualnie przegryźć bilet zębami- 1 0
-
2016-11-06 16:20
Do wszystkich pasażerów kasujących bilety w środkach komunikacji publicznej.
Przed wyjściem z domu, koniecznie sprawdźcie jaki jest aktualnie numer dnia w roku! Bo jeśli traficie na kasownik, który na wydruku ma 10 cyfr, to wiedza o aktualnym numerze dnia w roku będzie Wam niezbędna, w celu stwierdzenia czy kasownik prawidłowo skasował bilet. No, posiadanie notesu i czegoś do pisania - rzecz też ważna.
- 2 0
-
2016-11-06 18:07
zgłosić sprawę Kaczyńskiemu- tylko on załatwi sprawę.... (1)
j/w
- 0 0
-
2016-11-06 19:49
no tak
bo Tusk by schował głowę w piasek- 0 0
-
2016-11-06 18:10
Pasażer powinien niezwłocznie powiadomić kierującego pojazdem o tym, że nie działają kasowniki oraz zanotować nr linii, nr pojazdu i godzinę ujawnienia awarii, w celu ewentualnego wyjaśnienia w przypadku kontroli biletowej.
A może pasażer niezwłocznie powinien wyjąć kasownik zapasowy, który powinien zakupić na koszt własny i nosić przy sobie wraz z tuszem koloru odmiennego od tego, który jest używany w pojazdach ZTM- 4 0
-
2016-11-06 19:25
Co zrobisz nic nie zrobisz
Jak kasowniku nie działają co cb to obchodzi? to problem ZTM/ZKM a jeżeli kierowca nie ma biletu to także nie masz co panikować że jedziesz na gape. Jest wiele takich miejsc w trójmieście gdzie nie ma gdzie kupić biletu po za autobusem czy tramwajem zależy czy aktualnie chcesz jechać.
- 1 0
-
2016-11-06 19:49
Czy ja jestem pracownikiem ZKM, że mam zgłaszać awarię kasownika?!
Po to płacę za bilet aby zostać przewiezionym w odpowiednich warunkach i ze sprawnym sprzętem na "pokładzie".
Jedyne co mogę zrobić jeśli będzie mi się chciało to złożyć telefonicznie reklamację lub skargę do ZKM, że tramwaj którym podróżowałem nie był w pełni sprawny.- 3 0
-
2016-11-06 20:49
Pasażer
Ja wkładam bilet do kasownika i kasuję - okularów nie wożę z sobą i nie jestem w stanie ocenić prawidłowości skasowania! Chyba nie tak! ja nie jestem właścicielem kasownika i nie ja jestem odpowiedzialny co on "druknie" na moim bileciku!!!!
- 2 0
-
2016-11-06 21:19
mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM w Gdańsku
"..Pasażer powinien niezwłocznie powiadomić kierującego pojazdem o tym, że nie działają kasowniki oraz zanotować nr linii, nr pojazdu i godzinę ujawnienia awarii, w celu ewentualnego wyjaśnienia w przypadku kontroli biletowej.."
panie ptak - a kto panu takich bzdur naopowiadał, że pasażer coś MUSI ?
czy pasażer podpisywał z ZKM jakąś umowę na tą usługę?!
więc przestań pan pi.przyć 3po3 bo to po stronie ZKM ciąży obowiązek aby kasownik czy każdy inny element/sprzęt znajdujący się w tramwaju jak i sam tramwaj był sprawny!- 9 0
-
2016-11-06 22:05
Czyli oprócz biletu, pasażer jest zobowiązany do posiadania notatnika i długopisu . Kto tego nie ma jest narażony na mandat. A jak ktoś jest analfabetą i nie umie pisać albo zapomniał okularów i nie może sporządzić notatki to co ma zrobić?
- 2 0
-
2016-11-06 22:50
Apel (2)
Obok kasownika ZKM powinien umieścić kolorowe karteczki i markowe długopisy oraz kalendarz i zegar by pasażer mógł dokładnie sprawdzić dane i sporządzić odpowiednią notatkę.
- 3 0
-
2016-11-07 08:41
Najlepiej
kalendarz z gołymi d***mi z ZTM
- 3 0
-
2016-11-07 10:05
Karteczki to powinny być z logo ZKM,żeby czasem ktoś nie podstawił innej w czasie kontroli.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.