- 1 Bez "dzikiej" drogi Morenę czeka chaos? (134 opinie)
- 2 Premier i prezydent w sobotę w Gdańsku (379 opinii)
- 3 Koniec rejsu dookoła świata. "Muszę wymienić silnik" (112 opinii)
- 4 Słynna wizyta cyrku Hagenbecka w Gdańsku (43 opinie)
- 5 Wspólny problem Bałtyku i... Alp (90 opinii)
- 6 Obchody rocznicy wybuchu II WŚ (320 opinii)
Jak zabezpieczyć wiadukt na Hallera przed ciężarówkami?
Grupa radnych PO domaga się od władz miasta ponownego montażu bramownic przed wiaduktem w ciągu al. Hallera , aby ograniczyć notoryczne zrywanie sieci trakcyjnej tramwajów. Zdaniem zastępcy prezydenta istniejące oznakowanie jest wystarczające, zaś montaż fizycznego ograniczenia - pozbawiony uzasadnienia.
W efekcie dochodzi do kilkugodzinnego paraliżu komunikacyjnego, skierowania tramwajów na trasy objazdowe oraz zamknięcia dla ruchu samochodów fragmentu al. Hallera.
Do ostatniego zerwania sieci doszło w piątek (27 lipca), o czym informowaliśmy w naszym Raporcie. Podobne zdarzenie miało też miejsce zaledwie tydzień wcześniej - 20 lipca, a także 11 lipca.
Zerwana trakcja na Hallera (39 opinii)
Radni apelują do prezydenta o bariery ograniczające wjazd
- Doskonale widać, że istniejąca organizacja ruchu wymaga pilnej poprawy. Przez nieuwagę lub celowe lekceważenie oznakowania przez jednego kierowcę cierpią pasażerowie komunikacji miejskiej kilku linii tramwajowych. W dodatku takie sytuacje zniechęcają do korzystania z tramwajów jako podstawowego środka transportu do pracy czy szkoły - mówi Piotr Borawski, przewodniczący klubu Platformy Obywatelskiej w Radzie Miasta Gdańska.
Borawski wraz z radnymi PO: Agnieszką Owczarczak, Mateuszem Skarbkiem, Beatą Jankowiak, Emilią Lodzińską, Magdaleną Olek, Beatą Wierzbą, Adamem Nierodą i Przemysławem Rysiem wystosowali w tej sprawie interpelację do prezydenta miasta Gdańska.
- Jesteśmy przekonani, że tylko wykonanie fizycznych barier będzie w stanie powstrzymać kierowców zbyt dużych samochodów przed korzystaniem z tego przejazdu - przekonują radni w piśmie do prezydenta.
Istniejące oznakowanie jest wystarczające
Odpowiedzi ostatecznie udzieliła Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej, która przekonuje, że istniejące oznakowanie jest poprawne i nie wymaga poprawek.
Wymienia przy tym jego elementy, które powinny przekonać kierowców do zmiany trasy:
- znaki o zakazie wjazdu pojazdów wyższych niż 3,5 m w najwyższym punkcie przejazdu pod wiaduktem
- tablice o zmiennej treści w ciągu al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej, która ostrzega o przekroczonej skrajni
- znaki o zakazie wjazdu pojazdów ciężarowych.
- Wyżej wymienione oznakowanie jest odpowiednio oddalone od przedmiotowego wiaduktu kolejowego, co pozwala kierowcom zawodowym pojazdów ciężarowych na odpowiednio wczesną reakcję i daje im możliwość zmiany trasy przejazdu - pisze do radnych Dulkiewicz. - W mojej opinii istniejąca organizacja ruchu drogowego przy wiadukcie kolejowym oraz w jego rejonie jest czytelna i jednoznacznie wskazuje, że przejazd pod obiektem jest zabroniony dla pojazdów o wysokości określonej znakami.
Zastępca prezydenta ponadto stwierdza, że montaż dodatkowych elementów, takich jak bramownica, "niestety nie znajduje uzasadnienia".
Materiał z 2016 r.
Bramownica była, ale została zdemontowana
Warto dodać, że kilka lat temu istniała już konstrukcja, która stała przy Operze Bałtyckiej. Została jednak zdemontowana przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
- Tego typu rozwiązanie nie zdało egzaminu. Kierowcy uderzali, wyginali słupki, nie przeszkadzało im też, że przy tej okazji niszczyli karoserię swoich samochodów - tłumaczył cztery lata temu Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ.
Czytaj też: Miasto o problemie z wiaduktem na Hallera: to wina kierowców, nie infrastruktury
Materiał z marca br.
Opinie (350) 10 zablokowanych
-
2018-08-01 00:22
Jak zabezpieczyć ??
Owszem można zabezpieczyć wiadukt stosując drakońskie kary za naprawę linii i wstrzymanie ruchu tramwajowego, czyli obciążyć nie tylko kierowcę, który wjechał pod wiadukt, ale także firmę transportową, która ma takich głąbów w swojej firmie
- 8 0
-
2018-08-01 00:39
Jak zabezpieczyć wiadukt na Hallera przed ciężarówkami? (1)
się pytacie po 10 latach, kur... , odpowiadam jak sr*k !!
- 4 1
-
2018-08-01 11:54
od 1973 roku ile lat minęło? tyle lat trakcja jest zrywana
- 0 0
-
2018-08-01 00:48
Całe szczęście, że kto inny będzie włodarzem Gdańska (1)
i trójmiasto.pl zniknie hahahahah frajerzy
- 2 9
-
2018-08-01 11:54
a co Kaczyński się szykuje i Gdańsk rozwalić? niedoczekanie
Kaczyński - zbawca Polski, świr któremu się zdaje, że jest Jezusem Chrystusem
- 0 0
-
2018-08-01 02:22
Odebranie prawa jazdy i mandat 100,000 pln zalatwi sprawe
- 5 0
-
2018-08-01 02:23
Co na to Kacper ?
Kiedy jakas medialna ustawka?
- 4 1
-
2018-08-01 06:44
Kierowcy
Oznakowanie jest poprawne a każdy kto jeździ tak dużym pojazdem raczej powinien znać jego wysokość i wiedzieć czy zmieści się w danym miejscu czy nie. Może więc nie trzeba by było stosować jeszcze to innych zabezpieczeń itp, a po prostu nakładać większe kary na tych "mistrzów kierownicy", którzy notorycznie uszkadzają trakcję? ...
- 7 0
-
2018-08-01 07:26
Agnieszką Owczarczak, Mateuszem Skarbkiem, Beatą Jankowiak, Emilią Lodzińską, Magdaleną Olek, Beatą Wierzbą, Adamem Nierodą i (2)
To wszyscy Ci, od budowania przejść dla pieszych koło tuneli i stawiania świateł. Dziękuje, postoje, i to dosłownie. Każda kolejna inicjatywa tej grupki jest coraz głupsza. Dobrze że już niedługo zmieni im się klimat.
- 3 5
-
2018-08-01 09:39
na budowę pomników zimnego lecha na każdym rogu? (1)
- 0 2
-
2018-08-01 10:50
Mam gdzieś pomniki, niech je sobie budują, niech sobie kupkają ptaki
Ale przynajmniej nie utrudniają ruchu i nie sprowadzają zagrożenia dla życia pieszych.
- 2 0
-
2018-08-01 07:50
Zakaz i tyle .
- 1 0
-
2018-08-01 08:21
Powinno się zamontować urządzenie które wydaje sygnał dźwiękowy ...
- 1 0
-
2018-08-01 09:07
Ło panie, a ja się zastanawiałam
... czemu co najmniej raz w tygodniu tramwaje sobie nie przyjeżdżały w okolicach przystanku Kolonia Uroda i Mickiewicza, przez co byłam w domu prawie godzinę później niż normalnie... Zagadka rozwiązana, przynajmniej częściowo. Świetnie :/
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.