- 1 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (150 opinii)
- 2 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (87 opinii)
- 3 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (117 opinii)
- 4 Kopał kobietę po głowie, nie trafił do aresztu (244 opinie)
- 5 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (19 opinii)
- 6 Odzyskali dwa kradzione rowery (33 opinie)
Jak zapobiec wypadkom na Spacerowej?
W środę rano na ul. Spacerowej w Gdańsku czołowo zderzyły się dwa samochody. Część kierowców twierdzi, że to przez kolejną nieudaną próbę wyprzedzania i dodają, że należy wymalować linię ciągłą na całej długości ul. Spacerowej, by poprawić bezpieczeństwo. Pozostali natomiast przekonują, że ciągła linia tylko utrudni życie - nie będzie można wyprzedzać m.in. autobusów i rowerzystów. Kto ma rację?
Zachętą kierowców do wyprzedzania są autobusy miejskie.
- Na skutek zderzenia poszkodowany został 23-latek. Trafił do szpitala. Trwa wyjaśnianie, co było bezpośrednią przyczyną zmiany pasa ruchu - mówi sierż. sztab. Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Warto tu zaznaczyć, że podwójną linią ciągłą oznaczone są wyłącznie odcinki ul. Spacerowej na łukach. Proste fragmenty wyznaczone są pojedynczą linią przerywaną, zezwalającą na wyprzedzanie i omijanie pojazdów.
Co o tym sądzą mieszkańcy Osowej, którzy najczęściej korzystają z ul. Spacerowej? - Moi zdaniem to zły pomysł. Czasem ul. Spacerową jedzie powoli autobus, czy rowerzysta. Wtedy można łatwo go wyprzedzić, pod warunkiem, że nic nie jedzie z przeciwnej strony. Wprowadzenie zakazu wyprzedzania zakorkuje drogę jeszcze bardziej, a tego nikt nie chce. Tu potrzebna jest raczej rozbudowa drogi - mówi pani Tatiana.
Przypomnijmy, że miasto planuje rozbudowę ul. Spacerowej do dwóch jezdni. Miałaby ona powstać razem z tunelem pod wzgórzem Pachołek. Trwa opracowywanie studium wykonalności, które wyjaśni jak należy budować drogę i ile to będzie kosztować, a także czy jej realizację należy etapować. Władze Gdańska i Sopotu na ten cel przeznaczyły po 250 tys. zł na opracowanie dokumentu.
Opinie (271) 2 zablokowane
-
2014-04-17 07:53
moze by ja poprostu
poszerzyć do dwóch pasow w każdym kierunku jak Slowackiego
- 2 4
-
2014-04-17 08:14
23 lata wiek kierowcy
bardzo doświadczony chłopak...i wszystko jasne
- 1 1
-
2014-04-17 08:21
(2)
Sposób jeden poszerzyc do 2 pasów w jednym kierunku co powinno być zrobione wiele lat temu
- 1 3
-
2014-04-17 08:29
Urzekła mnie twoja historia.
- 1 0
-
2014-04-17 08:54
Do 6 pasów w każdym kierunku. Wybudować estakadę nad Oliwa i bezkolizyjne włączanie się na Grunwaldzką. Dwa wiadukty nad obwodnicą i dwupasmówka do Chwaszczyna. Drogę krajową 20 zamienić na ekspresówkę. Na ulicy Wodnika zwiększyć dopuszczalną prędkość do 80, Barniewicką przebudować na dwupasmówkę.
Nawet jesli to się uda i wycięcie 1/5 lasu spowoduje, że korków nie będzie wcale i zjazd do centrum będzie trwał 3 minuty to:
a) od razu będzie się opłacało jechać z Gdyni do Sopotu, oraz z Wrzeszcza na obwodnicę właśnie Spacerową i ruch wzrośnie, aż pobliskie zjazdy będą miały podobny czas przejazdu
b) atrakcyjny dojazd zwiększy atrakcyjność terenów i za 5 lat cały obszar od Chwaszczyna do Osowej będzie zabudowany i ilość dojeżdżających zapewni korki.
Wtedy poszerzymy do 9 pasów w jedną stronę. To jest mechanizm samonapędzający. Im lepsza infrastruktura drogowa, tym więcej pojazdów. Ilość jeżdżących dopasowuje się do przepustowości i zostają tylko ci, którzy muszą i ci, którym wydaje się, że muszą. Samochody będą coraz większe, odległości z domu do pracy coraz większe, a korki się nie zmniejszą. Sytuacja będzie się poprawiać tymczasowo, po wybudowaniu kolejnego udogodnienia, kolejnej drogi. To ja z przepustowością Internetu - zawsze jest mało, bo pojawiają się nowe usługi i zapotrzebowanie rośnie. Nie ma miasta na świecie, które by zmniejszyło trwale korki bez ograniczania ruchu. dziś godzimy się na dojazd do pracy 30-60 minut i tak się dopasowuje natężenie ruchu do infrastruktury, a obszar poszukiwań miejsca pracy do bieżącego ruchu. Zmiana infrastruktury nie spowoduje zmiany czasu dojazdu - co najwyżej zwiększy obszar poszukiwań miejsca pracy, albo skłoni więcej osób do dojazdu samochodem. Nie twierdzę, że nie należy ułatwiać dojazdu, ale, że to zawsze są działania krótkoterminowe i ten system transportu w mieście osiągnął swój kres rozwojowy.- 5 0
-
2014-04-17 08:52
Trzy pasy na Spacerowej.
A ja mam super pomysł już to pisałem ale jakoś nasi dysydenci nie czytają ciekawych rozwiązań.Proponuję na Spacerowej zrobić trzy pasy .... a tak trzy.Rano dwa pasy z góry na dół,a po południu odwrotnie.A to wszystko zasygnalizowane światłami.Pomysł prosty ponieważ bardzo małym nakładem finansowym możemy bardzo zwiększyć drożność tej ulicy.
- 1 3
-
2014-04-17 08:53
ustawowo zniesc wypadki
- 1 2
-
2014-04-17 08:53
Pyrzyczyna to brawura i wyprzedzanie... Dwa pasy nie sa potrzebne...
Odkorokowac trzeba wyjscia ulicy: real i Oliwa.
Beda dwa pasy: bedziemy stac na dwoch pasach i przepychac.- 4 1
-
2014-04-17 08:54
Dobra dobra, miasto robi klasyczny unik.
Niech bez zbędnej zwłoki poszerzą Spacerową od góry do miejsca, gdzie planuje się jej połączenie z przyszłym tunelem. Tunel powstanie nieprędko, jeśli w ogóle. A jeździć trzeba już!
- 1 2
-
2014-04-17 08:55
Dwa lata ją remontowali a my sie męczyliśmy w korkach.
Co się zmieniło,kompletnie nic bo nawet poprzednia nawierzchnia nie była taka zła.Ktoś wygrał przetarg na łatwą robotę,ktoś zarobił i tak się to kręci.Zamiast """"remontu"""""""powinni budować drugi kierunek,tyle tylko,że to by było tylko w interesie mieszkańców Gdańska więc po co.
- 1 2
-
2014-04-17 09:01
hahaha linia ciągła hahaha przecież to jeszcze większa zachęta dla mistrzów kierownicy
zza obwodnicy
- 2 1
-
2014-04-17 09:18
poprawiacze
To, ze doszło do wypadku, to nie wina braku ciągłej linii, tylko nieuwagi kierowcy. Kiedyś rozmawiałem z człowiekiem, który mieszka w pobliżu tego miejsca. Mówił, że często bywają tam wypadki z powodu wilgoci osadzającej się na jezdni.
Wypadkom sprzyja także duży ruch na tej drodze. Powinni dobudować tam przynajmniej 1 pas tak, by zależnie od pory dnia środkowy pas umożliwiał jazdę pod górę, albo z góry. Oczywiście najlepiej, jakby były tam 4 pasy, ale to znacznie poszerza drogę wiodącą przez Park Krajobrazowy, no i podnosi koszty budowy.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.