• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zmienią się tereny Dalmoru w sercu Gdyni

Ewa Budnik
26 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
  • Budowa pierwszych sześciu budynków mieszkalnych i mariny rozpocznie się w 2016 r. Potem sukcesywnie ogłaszane będą konkursy na zabudowę pozostałych części pirsu.
  • Marina projektowana jest przez pracownię Wuprohyd, inwestorem będzie sam Polski Holding Nieruchomości.
  • W pierwszym etapie powstanie sześć budynków.

Pierwsze budynki na pirsie należącym do Dalmoru zaczną powstawać w przyszłym roku. Deweloper już planuje budowę kolejnych apartamentowców w sąsiedztwie, a właściciel gruntu - Polski Holding Nieruchomości - budowę biurowców u zbiegu ul. Waszyngtona i Hryniewickiego. Tymczasem w budynkach dawnych chłodni powstaną mieszkaniowe i biurowe lofty.



Czy będą chętni do kupna mieszkań w tym miejscu?

Yacht Park to nazwa sześciu budynków mieszkalnych, które za sprawą ogólnopolskiego dewelopera, firmy mLocum, powstaną na pirsie należącym do Dalmoru (od 2011 roku właścicielem Dalmoru jest Polski Holding Nieruchomości - PHN). Uzyskanie pozwolenia na budowę planowane jest do końca roku, rozpoczęcie budowy w drugim kwartale przyszłego, a jej zakończenie na koniec 2017 roku.

Tuż obok budynków mieszkalnych powstanie marina z trzema pomostami. Za jej budowę zapłaci PHN. Właśnie kończą się prace projektowe toczące się równocześnie w gdyńskich pracowniach Arch Deco (budynki) i Wuprohyd (marina).

Cały teren należący do Dalmoru jest jednak znacznie większy i liczy ok. 9 ha.

- Na tym terenie może powstać 300 tys. metrów kwadratowych zabudowy, z czego po 1/3 przeznaczone będzie na funkcje biurowe, usługowe i handlowe. Budowa mariny to nasza inwestycja w ten teren, która ma podkreślić klimat i potencjał tego miejsca, a także przyciągnąć kolejnych inwestorów. Nie ma wielu miejsc w Polsce, gdzie można mieć apartament, garaż i jacht w tym samym miejscu. Marina powstanie za sprawą spółki Marina Molo, która jest w 100 procentach własnością PHN-u - wyjaśnia Krzysztof Rychlicki, prezes zarządu Dalmor S.A.
Znane są plany dotyczące kolejnych etapów zabudowy Dalmoru. Znane są plany dotyczące kolejnych etapów zabudowy Dalmoru.
Wracając do inwestycji mLocum: firma nie chce poprzestać na sześciu budynkach Yacht Parku. Umowa z Dalmorem pozwala jej złożyć ofertę na rozszerzenie tej inwestycji. mLocum przedstawiło już propozycję zagospodarowania wewnętrznej części pirsu kolejnymi budynkami mieszkalnymi, w których mogłoby znaleźć się 12 tys. m kw. powierzchni mieszkalnej.

Jeśli Dalmor przyjmie tę ofertę, ogłoszony zostanie kolejny konkurs architektoniczny na zabudowę, która miałaby tu powstać.

Nie są to łatwe ani tanie inwestycje, bo na terenie pirsu woda znajduje się 1,8 metra pod powierzchnią gruntu, tymczasem pod każdym budynkiem (czy to mieszkalnym, czy biurowym) musi powstać co najmniej jednokondygnacyjna hala garażowa.


Z drugiej strony pirsu, w budynkach Chłodnia 1 i Chłodnia 2 planowane jest powstanie tak oczekiwanych w Trójmieście loftów, autentycznych, bo w rewitalizowanych budynkach przemysłowych. Pod koniec pierwszego kwartału przyszłego roku na temat tej części projektu będzie wiadomo więcej.

Biura w drugim etapie

PHN myśli o samodzielnym zabudowaniu zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego zobacz na mapie Gdańska biurowcami.

- Chcemy utrzymać dobre tempo inwestowania w tym miejscu, choćby dlatego, że ponosimy ogromne koszty uzbrojenia terenu. Planowana zabudowa biurowa nie będzie bardzo wysoka, ale jej dominanta może mierzyć nawet 90 metrów, czyli tyle, ile niższa wieża Sea Towers. Na początku przyszłego roku planujemy ogłosić konkurs na projekt architektoniczny zabudowy, która miałaby powstać w tym miejscu; taki, który przewidywałby etapowanie tej części inwestycji - mówi Krzysztof Rychlicki.
Dalmor jest firmą mocno związaną z gospodarką morską. Dlatego, jak przyznaje prezes Rychlicki, firmy z sektora morskiego (również zagraniczne) interesują się najmem powierzchni biurowych w tym miejscu deklarując, że lokowałyby tu swoje siedziby i oddziały.

Póki co najemcy, którzy chcą mieć biuro w tym rejonie mogą zainteresować się najmem w modernistycznym, należącym do Dalmoru budynku przy ulicy Waszyngtona 34-36 zobacz na mapie Gdańska. Budynek ma 4,4 tys. m kw. powierzchni najmu, z czego 15 proc. jest wolne. W tej chwili trwa tu remont.

- Przebudowujemy cały budynek. Będą nowe windy, recepcja, wejście główne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, zmieniona aranżacja korytarzy, wyremontowane powierzchnie niewynajęte - opisuje zakres prac Krzysztof Rychlicki.
Nie tylko Gdynia

Tereny po Dalmorze to nie jedyne inwestycje PHN w Trójmieście. W tym firma podpisała przedwstępną umowę kupna drugiego etapu kompleksu biurowego Alchemia w Gdańsku.

Holding jest także właścicielem 40 ha gruntu przy obwodnicy, nieopodal gdańskiego portu lotniczego zobacz na mapie Gdańska. Istnieją już wstępne plany dotyczące sposobu zagospodarowania tego terenu. Zostaną one upublicznione w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Spółka Dalmor S.A. z siedzibą w Gdyni powstała w 1946 r. W przeszłości firma koncentrowała się głównie na rybołówstwie dalekomorskim i przetwórstwie rybnym, usługach portowych i chłodniczych, a także na najmie powierzchni, w tym powierzchni magazynowych i logistycznych.
Od grudnia 2011 r. jest częścią grupy kapitałowej Polskiego Holdingu Nieruchomości.

Nabrzeża w centrum Gdyni z lotu ptaka.

Inwestycje

Yacht Park

Yacht Park

Polski Holding Nieruchomości

Gdynia Śródmieście, ul. Hryniewickiego Mapa

zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (227)

  • Fu

    Powinna powstać nowoczesna przystań knajpki. Nowocześnie dla turystów. Bo to co mamy na skwarzże Kościuszki to miniony relikt lat 80 i 90. Te apartamenty będą stały puste większość roku tak jak się to dziej na obrzeżach Sopotu. A swoją drogą z tego co wiem yacht kluby miały dostać w dal może teren po wyburzeniu. Gdzie podzieją jest teraz Yacht Kluby z kilkudziesięciu letnią tradycją ?

    Oj panie szczur coraz gorzej niestety.

    • 8 1

  • Komentarz do opinii o upadającym przemyśle morskim w Polsce (12)

    Czytam opinie jak to polski przemysł morski upada... więc postanowiłem rozwiać trochę wątpliwości:

    Fakt 1: Polski przemysł stoczniowy jest na 4 miejscu na świecie pod względem wartości eksportu (w 2014r było to 5,627,554,000 USD). Przed nami są tylko Korea Południowa, Chiny i Japonia.Za nami na kolejnych miejscach są Niemcy, Indie, Włochy, USA. (żródło: trademap.org)

    Fakt 2: Największy polski armator PŻM posiada aktualnie 61 statków. Duża część została już lub zostanie wymieniona na nowo zbudowane w Chinach statki. Większa część wyposażenia jest produkcji polskich firm.

    Fakt 3: Posiadamy dwie duże uczelnie morskie które na kierunkach morskich nie produkują bezrobotnych, lecz cenionych specjalistów którzy nie mają problemu żeby odnaleźć się na współczesnym rynku pracy. Czasy taniej siły roboczej minęły. Polscy oficerowie zarabiają dokładnie te same stawki co ich koledzy z Anglii, Niemiec czy Hiszpanii.

    Fakt 4: Polska jest potentatem w produkcji statków z napędem LNG. Całość projektowana i montowana tu w kraju (Dużą część podzespołów dostarcza np Fabryka Urządzeń Okrętowych w Rumi)

    To prawda że w dziedzinie badań i rozwoju daleko nam jeszcze do Norwegii lub Niemiec, ale nie od razu da się nadrobić wielu lat zaległości. Posiadamy własne biura projektowe które z powodzeniem radzą sobie na rynku.

    Sam pracuję na morzu (nie w PŻM) i gdy rozmawiam z kolegami z innych krajów to wszyscy chwalą sobie Polskie stocznie.

    Nie wszystko jest w ruinie jak próbują nam wmówić niektórzy politycy.

    Co do wkraczania miasta do portu i przeznaczania starych pirsów pod zabudowę mieszkalną to jest wiele miast gdzie tak się dzieje: Hamburg, Rotterdam, Amsterdam, Barcelona i wiele innych.

    Współczesne statki mają po 300m długości i dla nich się buduje pirsy w głąb akwenu morskiego (większość nowych terminali do odbioru ropy/gazu/masówki) , a nawet usypuje cale sztuczne wyspy jak Chińczycy dla największych kontenerowców.

    Nabrzeża w Gdyni zbudowane dla mniejszych statków to ślepa uliczka.

    Rybactwo dalekomorskie? - ktoś zapyta - Świeże egzotyczne rybki na sushi i do restauracji sprowadza się teraz samolotem. Mrożone w kontenerach. A łowią lokalni rybacy.

    Świat się zmienia. Rynek globalizuje. A wy chcecie kutry na drugi koniec świata wysyłać.

    Pozdrawiam!
    MR

    • 5 12

    • (4)

      Zadłużona, zwijająca się Europa jako przykład dla Gdyni?
      No fajnie, że likwidują nabrzeża u siebie i co z tego, w Azji budują kolejne.
      Dalmor był idealny do rozbudowy, zamiast tego decyzją przygłupów będziemy mieli osiedle bloczków rodem z PRL. A najśmieszniejsze jest to, że ci którzy kupią tam mieszkania nawet się nie zorientują, że mieszkają w PRLowskiej atrapie z sr*jtrawnikiem przed oknem.

      • 4 2

      • Europa zadłużona ? (3)

        A widziałeś zadłużenie USA i co nagle się zdziwiłeś.
        I powiedz mi, że USA się zwijają ?
        Europa ma tylko jeden, a jest nim bardzo różny rozwój i sytuacja w poszczególnych krajach.

        • 0 2

        • Dokładnie USA zwijaja się (1)

          Pomimo kolejnych QE , a może dzięki nim, gospodarka jest w dołku i to takim strkturalnym. Bezrobocie w USA mierzone metodami europejskimi przekrcza 20 %.

          • 1 1

          • 20%? skąd nadajesz, ze szpitala psychiatrycznego?
            A wiesz, że w Europie do PKB wlicza się dochód z prostytucji i narkotyków, żeby lepiej to wyglądało

            • 1 0

        • Wiesz te QE to im nic nic złego nie robi bo dolar i tak jest główną walutą świata, więc mogą go rozmiękczać dowolnie. Zresztą i tak mają tam niską inflację.
          Porównaj sobie bezrobocie w USA i w Europie i będziesz wiedział wszystko co trzeba. FED ma taki mandat, że jego głównym zadaniem jest utrzymanie niskiej stopy bezrobocia.
          Zbiurokratyzowana, przeregulowana Europa nie ma żadnych szans w starciu z USA czy Azją.
          Proponuje ci wytatuować sobie na czole flagę UE, a najlepiej od razu godło Niemiec

          • 1 0

    • mrzonki, to tak jak słupki platformy

      a rzeczywistość okazała się bardzo brutalna

      • 2 1

    • Bardzo fajna wypowiedź (3)

      Ale po minusach jesteś widać, że jesteś nie trendy ;).
      Wielu nie dostrzega, że Polska w wielu dziedzinach stała się potentatem, ale czemu tego nie widzi, bo płace w PL są zbyt niskie, a czemu są niskie, bo ludzie się nie cenią i idąc na rozmowę nie wiedzą na ile mogą się wycenić.

      • 1 4

      • Podaj te dziedziny, w których Polska jest potentatem (2)

        To bedzie najprostszy sposób przkonania niedowiarków. Nie podasz tych dziedzin ,prawda ? Bo ich nie ma,albo to są groszowe sprawy bez znaczenia dla całości gospodarki.Polska importuje wiecej żywności ,niz eksportuje.Mamy klęską w jedynej dziedzinie ,w której mielismy odnieść sukces bez zadnych problemów.

        • 2 0

        • To ja podam: (1)

          - Części samochodowe. Większość samochodów składanych w Europie posiada elementy produkowane w Polsce. Przykład z trójmiasta: Fabryka łożysk z Gdańska. A w kraju jest wiele innych.
          - Sprzęt AGD. Jesteśmy drugim krajem po Włoszech w Europie. Ktoś napisze że to głownie zachodnie marki u nasz składają, ale przecież mogli składać gdzie indziej.
          - Produkcja autobusów (Solaris). Jak dobrze pójdzie to PESA lub NEWAG za kilka lat będą miały podobną pozycję w produkcji pociągów i taboru tramwajowego.

          • 1 3

          • ..a czyja jest ta fabryka lozysk

            .. MOZE POLSKA..?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! czasy bimetu sie skonczyly dawno temu - teraz jest federal mogul!

            JAKI sprzet agd sklada sie w polsce..? no JAKI?! bo z tego co ja wiem - a pracuje jako sprzedawca w sarurnie - ZADEN!!!! turcja, ukraina, rosja..zaden w polsce..nawet we wloszech skaldaja niewiele.. - skad ty czerpiesz dane..?!!!

            ..jesli jeszcze cos jest robione w polsce..to tylko dlatego, ze wciaz w porownaniu do niemiec np, mamy TANIA sile robocza.. ale zaklady juz polskie nie sa. To dotyczy tez stoczni..

            • 0 0

    • nawet mewek w Gdyni nie ma,

      a było ich było, że aż .....hę

      • 2 0

    • Wejdź gostku w Google maps i zobacz z góry

      puste nabrzeża polskich portów. Nawet śmieci w basenach portowych nie ma !!!

      • 0 0

  • Proszę o adres konkretnej strony z danymi o produkcji stoczniowej (2)

    Trade Map podaje tylko dane o handlu , nie o przemyśle stoczniowym. Jesli jest inaczej proszę podać adres konkretnje strony.
    Gdzie port w Gdyni wybuduje pirs wychodzący w morze? 300-metrowe statki nie pływają po Bałtyku.Ich obecność jest ewenementem
    W Polsce było ok 10 stoczni .Teraz jest tylko jedna Gdańska Stocznia Remontowa.Jej sukces dowodzi jakim przestepstwem była likwidacja pozostałych

    • 5 1

    • Jej sukces dowodzi czego innego (1)

      że były źle zarządzane i miały problem z przerostem administracji i związków zawodowych.
      A stoczni jest więcej niż jedna które osiągnęły sukces.

      • 0 0

      • To nie prawda

        Rząd polski w traktacie akcesyjnym do UE zobowiązał się do likwidacji polskiego przemysłu stoczniowego, rybołóstwa i paru innych dziedzin.Głównie pod naciskiem Niemiec. Rządy polskie ,przede wszystkim Tusk ,zrealizowały ten zapis,przy okazji rozkradając mienie publiczne. "Złe zarządzanie" zostało zarządzone odgórnie ,żeby stworzyć pretekst do zaorania przemysłu stoczniowego.
        Podobna sytuacje mamydzisiaj w kopalniach

        • 0 0

  • Do 89 r Polska posiadała ok 400 statków. Powtarzam była właścicielem

    Teraz 61 statków ,które użytkuje PŻM , jest kupione na kredyt ,czyli bank przejmuje zyski.
    Handel morski cały czas jest obsługiwany przez jednostki małe .Nawet w portach europejskich jednostki małe przewożą dużą część towarów. Osoby pływające znają to z autopsji.

    • 4 0

  • Na koniec zacytuję informację ze ztrony PŻM,która odpowiada na pytanie,czy istnieje polska gospodarka morska

    "19 października w stoczni Yangfan, znajdującej się o 350 km na południe od Szanghaju, odbyło się wodowanie nowego statku Polskiej Żeglugi Morskiej - m/s "Armia Krajowa". To pierwsza jednostka z nowego programu inwestycyjnego PŻM na lata 2015-2020. W jego ramach powstanie łącznie 18 masowców, zbudowanych w dwóch stoczniach, o łącznej wartości ponad 400 mln dolarów." -http://www.polsteam.com/wodowanie-ms-armia-krajowa

    • 1 0

  • oby tylko nie zamknęli osiedla płotem... Kolejny teren byłby wyłączony z miejskiej tkanki...

    • 5 0

  • Bardzo proszę żeby zachować teren dla spacerowiczów!!!! Nie tylko bogacze i właściciele jachtów lubią podziwiać morskie widoki!!!

    • 4 0

  • To nie miejsce do mieszkania

    Panie Prezydencie mamy piękny teren na bulwarze a nic tam się nie dzieje. Budy i syf. Skwer aż prosi się o jakieś mądre plany. Mieszkania w porcie? z ogródkami? A co z portem? Rezygnujemy z niego? Jak tam zamieszkają ludzie to nie z Gdyni bo przecież wie Pan że ceny będą kosmiczne. Mieszkania będą puste aż do lata. A latem i tak przyjadą Ci co kasę zostawiać będą w Sopocie bo skwer jest syficzny dla Warszawki. Nie ma na bulwarze nawet jednej porządnej knajpy. Mordownie same dla przeciętniaków. Myśli Pan że tam będą na discopolowych i plastikowych krzesłach popijać tanie piwo??? Albo leżeć na plaży z widokiem miliona betonowych koszy?
    Jaki jest plan tych osiedli? Zamknięte? Bo przecież jeśli ludzie kupią tam mieszkania za grube pieniądze to wie Pan co jest na około. Bieda z nędzą i smród na przylegających uliczkach. Wystarczy skręcić w pierwszą lepszą. Proszę napisać jaki ma Pan plan długoterminowy?

    • 8 0

  • Dalmor jako przykład haniebnego zniszczenia wizji budowniczego Gdyni inz Kwiatkowskiego przez spsiałe elity

    Historia ostatnich 20 lat Dalmoru jest jednym z przykładów rujnowania, rozkradania majątku i niszczenia wizji gospodarki morskiej w XXI wieku przez spsiałe elity III RP.
    Temat jest zbyt obszerny na komentarz.
    W skrócie. Na przykładzie.
    Polski port rybacki Gdynia i niemiecki port rybacki Bremerhaven. Rybołówstwo dalekomorskie polskie i niemieckie.
    Likwidacja i zawłaszczanie łowisk ugodziła tutaj i tam. Niemcy szybko zrozumieli że trzeba przejść od połowów dalekomorskich na zakup surowca od krajów które zawłaszczyły łowiska. Stopniowo likwidujemy rybołówstwo dalekomorskie a rozwijamy istniejące chłodnie i infrastrukturę dla importu i przerobu surowca rybnego i dalej sprzedaż na rynku krajowym i eksport do krajów sąsiednich. Rynek, czyli ludzie chcą nadal jeść najczystsze ryby z najczystszych łowisk dalekomorskich. Port handlowy/kontenerowy/rybacki Bremerhaven (miasto portowe tej wielkości jak Gdynia) port rybacki to import, przechowywanie i sprzedaż produktów rybnych z całego świata, i pozostała część portu rybackiego Bremerhaven to turystyka i kultura czyli: morski świat ryb Atlanticum (Aquarium i rybołówstwo). Zwiedzający mogą zobaczyć: dawny plac targowy, w dawnej hali IV pakowania ryb są restauracje, puby i sklepy z morskiego sprzętu portowego i ryb, muzeum statek Gera, odtworzone zabytkowe łodzie rybackie William Peter i inne trawlery, restauracje rybackie itp.
    Jednym słowem działający współczesny port rybacki (nabrzeża, chłodnie składowe i konfekcjonowania mrożonych produktów rybnych z importowanego mrożonego surowca na wielką skalę) połączony z częścią wielkiego turystyczno-targowego obiektu dla ludzi.
    Wygooglowac fischereihafen Bremerhaven. Zobaczyć zdjęcia i opisy.
    W III RP w Gdyni to rabunek i ordynarna deweloperka mieszkaniowa. Czy można przerobić lotnisko na tor gokartowy? Można. 10 metrowej głębokości uzbrojone nabrzeża(dla dzisięciotysięczników) pójdą pod marinę dla łódek żaglowych i motorówek "biznesmenów" III RP....
    Haniebne decyzje sprzedajnych szemranych elit lokalnego i rządowego szczebla III RP. Hańba dla polityków rządzących miastem.
    Nie opłaca się ratować Dalmoru?
    2012 rok. Dziennik Bałtycki. Nowoczesny terminal "Dalekomorski Port Rybacki Gdańsk" buduje na terenie Wolnego Obszaru Celnego portu gdańskiego spółka Północnoatlantycka Organizacja Producentów w Warszawie, prowadząca połowy na Atlantyku. Czyli to wszystko co ma rozkradany gdyński Dalmor.

    • 2 0

  • Jak zmienią się tereny Dalmoru w sercu Gdyni

    Typowa kolonizacja, miejsca tylko dla Kolonizatorów. tytuł art. powinien brzmieć
    "Tak znikają tereny przestrzeni publicznej wybudowanej i zagospodarowanej dla żywienia i zdrowia potomnych" To morderstwo na przestrzeni publicznej. Należy wnieść do prokuratury podejrzenie przestępstwa na dziedzictwie narodowym i przez pozbawianie obywateli dostępu do tego terenu i złego zagospodarowywania niezgodnego z przeznaczeniem, bo nie wszystko złoto co się świeci

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane