- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (41 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (164 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Jakie majątki mają władze Gdańska? Sprawdziliśmy
Najbogatszy jest wiceprezydent Alan Aleksandrowicz, który zasiada też w radach nadzorczych komunalnych spółek. Wszyscy zastępcy zarabiają lepiej niż prezydent. Sprawdziliśmy, na podstawie upublicznionych oświadczeń, jakie majątki mają władze Gdańska. Dzień wcześniej opisaliśmy oświadczenia majątkowe władz Gdyni i Sopotu.
Jakie majątki mają władze Gdyni i Sopotu?
Warto jednak podkreślić, że sytuacja w Gdańsku jest pod tym względem specyficzna w związku ze śmiercią prezydenta Pawła Adamowicza.
Aleksandra Dulkiewicz wygrała wybory prezydenckie 3 marca, ale do ich czasu, już w styczniu, jako pierwszy zastępca Adamowicza przejęła jego obowiązki. Piotr Borawski wiceprezydentem został oficjalnie 15 stycznia, jeszcze zarządzeniem Adamowicza. Potem zgodnie z przepisami wszystkich wiceprezydentów trzeba było odwołać i powołać od nowa przez nową prezydent.
Dodatkowo do zespołu wiceprezydentów w maju tego roku dołączył Alan Aleksandrowicz. Te zawirowania sprawiły, że ostatnie upublicznione oświadczenia władz Gdańska nie obejmują okresu pełnego roku, tak jak w przypadku władz Gdyni i Sopotu.
Prezydent ze sporymi oszczędnościami
W momencie objęcia urzędu prezydent Aleksandra Dulkiewicz miała na koncie 77 tys. zł i 550 euro. Na Indywidualnym Koncie Zabezpieczenia Emerytalnego zgromadziła 10 450 zł.
Dulkiewicz jest współwłaścicielką mieszkania o powierzchni 63,6 m kw. o wartości 300 tys. zł. Posiada także akcje kilku spółek (m.in. Energa i PKO BP), jednak żaden z posiadanych pakietów nie przekracza 10 proc. Jako przedstawiciel gminy Gdańsk w radzie nadzorczej spółki Arena Gdańsk Sp. z o.o. zarobiła od 1 stycznia do 11 marca 2019 roku 3 511,82 zł.
Gdy objęła urząd prezydenta, musiała z tego zrezygnować, bo nowe przepisy zabraniają prezydentom zasiadania w radach nadzorczych spółek zależnych od miasta. Co warto zaznaczyć, przepisy te nie dotyczą wiceprezydentów, którzy nadal mogą zasiadać w radach nadzorczych spółek zależnych od miasta. Od stycznia do marca tego roku magistrat wypłacił Dulkiewicz 21 537,37 zł pensji.
Jak informuje gdański magistrat, miesięczna pensja prezydent wynosi 11 750 zł brutto.
Majątki wiceprezydentów. Najwięcej ma ten ds. inwestycji
Piotr Grzelak, wiceprezydent ds. zrównoważonego rozwoju, obejmując ponownie urząd zadeklarował w oświadczeniu majątkowym, że posiada na koncie oszczędności w wysokości 30 tys. zł. Jest też właścicielem mieszkania o powierzchni 90,8 m kw. wartego ok. 450 tys. zł. Posiadane środki i nieruchomość stanowią małżeńską wspólność majątkową. W zeznaniu za rok 2018 zadeklarował zarobki z tytułu pełnienia funkcji zastępcy prezydenta miasta Gdańska na poziomie 217 449,99 zł.
Piotr Kowalczuk, wiceprezydent ds. edukacji i usług społecznych, w momencie objęcia ponownie stanowiska wiceprezydenta zadeklarował, że posiada na koncie oszczędności w wysokości 14 045,49 zł. Jest też właścicielem dwóch mieszkań, jednego o powierzchni 55,4 m kw. i wartości ok. 300 tys. zł, drugiego o pow. 71,6 m kw. z przynależną do niego komórką lokatorską, udziałem w części wspólnej nieruchomości i gruncie o wartości 446 871,69 zł. Jego własność stanowi też udział w hali garażowej o pow. 26,05 m kw. i wartości 16 128,60 zł. Wszystkie zadeklarowane pieniądze i nieruchomości stanowią małżeńską wspólność majątkową.
W zeznaniu za rok 2018 zadeklarował zarobki z tytułu pełnienia funkcji zastępcy prezydenta miasta Gdańska w wysokości 222 503,41 zł oraz 18 067,50 zł z tytułu umowy o pracę zawartej z Uniwersytetem Gdańskim. Dodatkowo w okresie 1-22 stycznia 2019 zarobił na UG 1 491,75 zł.
Piotr Borawski, wiceprezydent ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu, w oświadczenie majątkowe wpisał oszczędności na poziomie 12 tys. zł. Jest też właścicielem samochodu o wartości ok. 20 tys. zł. Jako wiceprezydent, podobnie jak inni zastępcy Dulkiewicz, zarabia ok. 14 tys. zł brutto miesięcznie. Zanim trafił do magistratu, pobierał dietę radnego w wysokości ok. 2,6 tys. zł. miesięcznie.
Alan Aleksandrowicz, wiceprezydent ds. inwestycji, wykazał, że posiada na koncie 323 tys. zł oszczędności. Ma też 513 euro i 32 dolary amerykańskie oraz mieszkanie o powierzchni 90 m kw. warte 570 tys. zł. Wszystko to stanowi małżeńską wspólność majątkową. Jako członek rady nadzorczej w miejskiej spółce Gdańskie Usługi Komunalne zarobił od stycznia do maja tego roku 15,2 tys. zł, a jako członek Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości - w tym samym okresie - dostał 188 zł. W pierwszej połowie roku, z tytułu umowy o świadczenie usług z zarządzania, zarobił 96,7 tys. zł. Z tytułu umowy o pracę - 3,7 tys. zł.
Miejsca
Opinie (319) ponad 50 zablokowanych
-
2019-12-06 21:36
Opinia wyróżniona
To są normalne zarobki ludzi na pewnym poziomie (12)
Oczywiście nie ma co porównywać z kimś kto jest pracownikiem fizycznym na etacie.
Natomiast nie jest to nic nadzwyczajnego - europejska wyższa klasa średnia, a będąc na pewnym poziomie jeśli chodzi o zarobki to przestaje być różnica czy mieszkasz w Gdańsku czy Brukseli.
Po prostu pieniądze się zarabia, inwestuje i zarabia dzięki temuOczywiście nie ma co porównywać z kimś kto jest pracownikiem fizycznym na etacie.
Natomiast nie jest to nic nadzwyczajnego - europejska wyższa klasa średnia, a będąc na pewnym poziomie jeśli chodzi o zarobki to przestaje być różnica czy mieszkasz w Gdańsku czy Brukseli.
Po prostu pieniądze się zarabia, inwestuje i zarabia dzięki temu jeszcze więcej.
To jest w zasadzie wybór każdego człowieka.
Można szybko iść do pracy i pracować najemnie i zarabiać kilka tysięcy, bądź zainwestować najpierw w siebie, edukację, networking, potem dać się poznać jako specjalista, a zarobione pieniądze zamiast przejadać, to reinwestować w siebie i inwestować kapitałowo.- 99 108
-
2019-12-17 20:19
Glupota
Co ty czlowieku piszes
- 0 0
-
2019-12-08 16:20
Henio
Na poziomie Polak słowem i teraz terapia dla ciebie jak dla i**oty co to gadał....
- 1 0
-
2019-12-08 02:43
Mój mąż jest pracownikiem fizycznym i zarabia 20 tys miesięcznie. Ja.skonczykam dwa kierunki studiów plus studia podyplomowe zarabiam 4 tys.
- 7 0
-
2019-12-07 11:02
Jako 26 letni programista z 5 letnim doświadczeniem
Patrzę na te sprawozdania finansowe i naprawdę mi przykro, że osoby na tak eksponowanych stanowiskach tak mało zarabiają. Przecież ich życie przez tę pracę to czasami koszmar. Ciągle na świeczniku. Za co? Manager średniego szczebla zarabia więcej a zarządza może 20 osobami.
- 10 13
-
2019-12-07 03:08
Sam dodajesz że zarobki ludzi "na poziomie"
W tym przypadku ciężko się tego "poziomu" dopatrzyć. To typowi przedstawiciele "zawód dyrektor" z filmów Barei. Później tacy "geniusze" wprowadzają Mevo czy wyliczają śmieci od metra mieszkania okradając uczciwych mieszkańców z ostatniego grosza. Syty głodnego nie zrozumie....
- 16 2
-
2019-12-06 23:37
ale czy to są ludzie na odpowiednim poziomie?
to o czym mówisz, sprawdza się na komercyjnym rynku pracy - w przypadku polityki liczą się przede wszystkim znajomości i przynależność partyjna.
- 17 3
-
2019-12-06 23:36
Mylisz się. Zarobki osób funkcjonujących w sferze publicznej nie powinny być oderwane od zarobków w danym miejscu.
A w Polsce dominujący poziom zarobków nie pozwala żyć na przeciętnym poziomie życia w Brukseli. To nie jest europejska klasa średnia, tylko klasa rządząca sięgającą po nienależne przywileje. Jak się jest dobrym w biznesie, to się realizuje w biznesie. Służba publiczna w całym zachodnim, demokratycznym świecie to dziedzina, w której zarabia się
A w Polsce dominujący poziom zarobków nie pozwala żyć na przeciętnym poziomie życia w Brukseli. To nie jest europejska klasa średnia, tylko klasa rządząca sięgającą po nienależne przywileje. Jak się jest dobrym w biznesie, to się realizuje w biznesie. Służba publiczna w całym zachodnim, demokratycznym świecie to dziedzina, w której zarabia się mniej i do której nie idzie się dla pieniędzy. Sytuacja, w której prezydent miasta zarabia poza pensją jeszcze koło miliona rocznie z zasiadania w radzie nadzorczej sprywatyzowanej przez siebie spółki komunalnej to aberracja władzy.
- 24 2
-
2019-12-06 23:12
prezydent miasta zarabia nawet za mało (3)
Czy się ją popiera, czy nie, lubi lub nie, to takie pieniądze na tak odpowiedzialnym stanowisku, to jest jakiś żart. Stawki w samorządzie są w ogóle żenująco niskie w porównaniu z tymi w sektorze prywatnym.
- 22 9
-
2019-12-07 10:14
Zarobki wieksze,ale bez dodatków
Zarobki wieksze,ale bez dodatków. Jak można jeszcze dorabiać w spółkach komunalnych z ramienia miasta, kiedy w większości posiedzenia rad odbywają się w czasie godzin urzędowania..Tak z ciekawości kto zasiadł w radach nadzorczych gpec, saur neptun, portu. rafinerii, bo to one są dobre kąskiem.
- 9 0
-
2019-12-07 08:59
Wszystkie decyzje podejmują zastępcy
Natomiast robotę koordynuja dyrektorzy a wykonuje plebs urzędniczy za marne grosze. Także prezydent się nie narobi konkretnie, jest od kierunku i wizerunku, wręczania orderów, spotkań wyjazdów itp.
Np. ma czas na politykę- 16 3
-
2019-12-06 23:40
Gdyby ponosili odpowiedzialność za swoje decyzje to ok - tak jak w sektorze prywatnym
mogą nawet jak dla mnie 10x tyle zarabiać za dobrą robotę. Ale jak widzę inwestycje z 4 liter, i**otyczne decyzje, wydatki i dziwne interesy to mam wątpliwości czy to i tak nie jest ze 2x za dużo. Tutaj nawet jak coś ostro **** to i tak do końca kadencji przy korycie siedzą.
- 32 7
-
2019-12-06 23:11
Jaka wyższa średnia? Mediana w Niemczech to 3500 a średnia to 4000 euro, a średnia nie oznacza klasę średnią. Te zarobki ogółem są marne jak na zajmowane stanowiska. Średnia wyższa eurpuekska to zarabia równowartość raczej 10tys euro wzwyż.
- 13 8
Wszystkie opinie
-
2019-12-06 15:02
Wiceprezydent (6)
W spółkach komunalnych... Top. Ale oczywiście ważniejszy jest ten z Pcimia... Popatrzcie najpierw na swoje podwórko
- 114 29
-
2019-12-06 15:06
Takich wybierajcie (3)
Najważniejsze aby nie PiS. To nic że mamy po tyłku. Byle nie PiS
- 39 16
-
2019-12-06 17:21
Wstyd ze prezydent Gdanska nie zarabia nawet 1/4 tego co asystentka Glapinskiego z pis (1)
- 19 22
-
2019-12-06 17:27
ja ci powiem... szkoda że nie ma tyle co Tusk, albo prezes jakiejś dużej spólki
ale
przeciez zawsze można zrezygnować z tych głodowych pensji i iść na swoje!- 26 9
-
2019-12-06 18:19
Na lemingów szkoda nerwów. Znam takich z pracy. Kompletnie ogłupieni. Problem polega na tym , że ja uważam , że oni tkwią w błędzie ale w gruncie rzeczy są sympatycznymi ludźmi. Natomiast oni uważają mnie za z gruntu złego, mściwego człowieka. Totalnie zmanipulowani, przewidywalni aż do bólu w wypowiedziach. Wmawiają nam nienawiść. Cholernie przykre i trudne do wytrzymania to jest.
- 19 4
-
2019-12-06 16:25
trochę mnie dziwi, że jeden wiceprezydent jest stałym pracownikiem UG
Przy tej masie pracy i obowiązków jakie ponoć mają prezydent i jej zastępcy (przynajmniej tak oficjalnie się to przedstawia) jakoś mi się nie spina czasowo ta stała praca na UG.
Gdzieś robi lipę... albo w UM albo w UG- 33 6
-
2019-12-08 03:33
Czyli no tak: mam 15 tys pln. oszczędności, 500 dolarów na lokacie, 200 euro w domu, mieszkanie po rodzicach 70 metrów kwadratowych warte 300 tys / no, ale b. proszę nie na sprzedaż/, drugie mieszkanie - współwłasność z żoną 55 m2 warte 220 tys, peżota 205 z 2002r, kredyt 800 tys sam nie wiem na co .....nie, no wiem żeby tak wyglądało że nie mam dużo
- 1 0
-
2019-12-06 15:02
Suweren tak chce!Dobrzy fachowcy są dobrze wynagradzani.....bravo!A nie jak spółkach państwowych - nominacje po kądzieli.... (3)
- 39 128
-
2019-12-06 21:27
fachowcy czy wybrani demokratycznie? Bo to nie to samo. Nie mam nic do tych z artykułu, ale
skoro już są, to ich zarobki są ograniczone do kwot jakich najlepsi fachowcy nie wezmą bo znajda lepsza pracę
- 5 0
-
2019-12-07 08:46
Tak, tak. Dobrzy fachowcy? Aleś zażartował. To czemu demokratycznie
Nie wybieramy pilota który będzie prowadził samolot pasażerski a uważamy że jakiś łapiduch może kierować sprawami miasta?
- 8 0
-
2021-01-14 10:25
oni są po kondzieli! sprawdź sobie
- 0 0
-
2019-12-06 15:02
zarobki nieadekwatne do działań, jątrzą tylko w polityce krajowej (17)
nieudacznicy zwalają podywżki na Rząd
- 278 89
-
2019-12-06 15:04
Gdańszczanie utrzymują niezły klan (1)
- 41 17
-
2019-12-08 08:02
Ale to nasz wybór i wara ci od tego . Wolimy to niż "wolontariuszy po cichu krojacych kasę mających usta pełne frazesów którzy innych namawiaja do pracy dla idei. Tutaj chociaż wszystko jest jawne. A tak na marginesie to ja za żadne pieniądze nie chciałbym pracować dla tak wiecznie ze wszystkiego niezdowolonego społeczeństwa.
- 1 4
-
2019-12-06 15:35
jątrzysz to ty trollu z nowogrodzkiej (8)
od 10 miesięcy taka teza przepychana jest w komentarzach. Komentarze podobne jak dwie krople wody. Śmierdzi przekazem dnia!
Lepiej powiedz dlaczego pisowski konserwator blokuje inwestycje?- 20 37
-
2019-12-06 16:32
(3)
Przekazy dnia wymyślono za rządów obecnej opozycji. Sięgamy do pięknych wzorców.
Rzekomy troll z Nowogrodzkiej- 25 9
-
2019-12-06 18:06
(2)
zadzwoń do banasia
- 5 12
-
2019-12-06 19:21
(1)
Banaś - słowo wytrych. My tym słowem zamykamy usta niedowiarkom. I nie wesprzemy PISu w odwołaniu Banasia. Przecież K. Kwiatkowski z zarzutami prokuratorskimi nam nie przeszkadzał. Wybraliśmy go na senatora na następne 4 lata. Niech Banaś trwa jak najdłużej. Na złość PIS. Bo inaczej co będziemy wypisywać na forach? Ha, ha, ha. Słabe
- 17 2
-
2019-12-08 00:12
I niby jakie ma zarzuty? Machina Ziobry nawet znakowi drogowemu postawi zarzuty, ale ciemny lud kupi wszystko.
- 0 3
-
2019-12-06 17:20
co ci blokuje? przecież zawsze możesz spalic (2)
- 2 0
-
2019-12-06 18:08
podłączenie ciepłej wody w budynkach przy ul Zabi kruk,Kocurki i Rzeżnickiej.
- 1 2
-
2019-12-06 18:08
Jak budkę strażniczą przy ambasadzie Rosji za czasów min. Sienkiewicza.
Pisowski troll zdaniem lemingów .
Co tam nowego w TVV? Faszyzm? Brak demokracji? Za wyśmiewani z kaczora zamykają?- 6 1
-
2019-12-07 07:27
Gdańsk Wysprzedany!!!!
Jakie inwestycje??? Skoro sp Adaś już cały ponoć Gdańsk pociol i podzielił dla zaprzyjaźnionych deweloperów. W Gdańsku wysprzedany jest każdy kawałeczek trawnika. Więc gdzie tu miejsce na jakieś nowe inwestycje.????
- 10 0
-
2019-12-06 15:46
Uwaga- troll na umowie śmieciowej, wynajęty przez PiS (4)
- 9 26
-
2019-12-06 16:07
No, jak z PiS-u to mu raczej nie dadzą umowy złotej - z gdańskiego Urzędu Miejskiego :)
- 11 4
-
2019-12-06 16:28
(2)
A ciebie kto opłacił lemingu? Pisowski troll - to już robi się nudne. Daj znać do centrali żeby wymyślili coś nowego.
- 15 10
-
2019-12-06 18:07
(1)
pissowski leming, to typowe dla tego gatunku ciemnego luda
- 2 3
-
2019-12-06 20:21
Przepraszam, pozwolę sobie zauważyć, że określenie "leming" zostało pierwotnie wymyślone i spopularyzowane przez nas, prymitywnych i ciemnogrodzkich pisowców jako określenie osób bez refleksji łykających mainsteamową papkę (czekam teraz na ripostę związaną z tvp), Później wy, drodzy światli wielkoświatowcy przywłaszczyliście sobie to określenie w takich pełnych miłości i tolerancji zwrotach jak "pisi leming", "pisowski leming". Prosimy wymyślcie coś własnego. Określenie leming należy do nas. Jesteście mądrzy, na pewno coś wymyślicie. Prosimy nie ściągać, to nieładne.
- 11 0
-
2019-12-06 17:18
Sam jesteś nieudacznikiem zapewne.
- 2 1
-
2019-12-06 15:05
(8)
Za co te wynagrodzenia ???
No no pani prezydent mysle ze mozna by jiz o pani książkę napisać moze jakiego harlekina- 187 78
-
2019-12-06 17:23
Troche beka ze blondi asystentka pisiora z nbp zarabia wiecej (7)
Niz prezydent Gdańska i 4 wiceprezydenci razem wzięci
- 11 15
-
2019-12-06 17:37
Nie. Prawdziwa beka polega na tym, że dominanta płac w Polsce to mniej niż 2000 PLN. (5)
Czyli, że prezydent zarabia 8x razy tyle, co przeciętny mieszkaniec.
- 16 11
-
2019-12-06 21:28
a ile ma zarabiać? (1)
ludzie z jego wykształceniem zarabiają jeszcze więcej
- 7 4
-
2019-12-07 00:13
czyli z jakim ?
To nie prywatna kancelaria -
- 5 1
-
2019-12-07 08:05
(2)
Czyli Ty uważasz że przeciętny mieszkaniec zarabia 1468, 75zł. miesięcznie . Gwarantuje Ci że jesteś w błędzie albo podając takie informację masz i to pewnie jest głowną przyczyną ze podajesz nieprawdziwe informacje wola oczernienia Pani prezydent .11500 : 8= 1468,75 jak podają statystyki średni zarobek w Gdańsku w roku 2018 wynosił 5100zł
Pozdrawiam- 2 3
-
2019-12-07 11:30
Podaj średni zarobek prezesa Lotosu i jego sekretarki.
- 1 1
-
2019-12-07 17:36
Średni zarobek prezesa 30000 zł i sprzątaczki to 1800 zł. to ile ci wyjdzie po podzieleniu na dwa?
- 0 0
-
2019-12-06 18:13
Za rządów obecnej opozycji to ci nie przeszkadzało hipokryto. Graś za co forsę brał? Za intelekt?
- 11 3
-
2019-12-06 15:05
Umówmy się, że to trochę lipa jest.... (2)
nie tylko trochę.
- 192 16
-
2019-12-07 08:16
Będziesz segregował to co produkujesz nie będzie waliło
- 0 1
-
2019-12-07 14:46
No tak
Urzędnik miasta 222 000 tysięcy tylko z UM Gdańsk
To dużo więcej niż Wojewoda, Posłowie, Senatorowie, Marszałek Struk.
I niewiele mniej niż prezydent kraju
A dla mas podatników?
Podwyżki i groźba nieoswietlonych ulic -bo brakuje kasy.- 3 0
-
2019-12-06 15:09
proszę bardzo . (4)
I to wszystko zarobione temi rencami ...., a z Szadółek jak walił smród tak dalej wali .
- 218 25
-
2019-12-06 16:15
Hmmm (2)
Tyle zarabiają a tak mało mają odłożone? Pfff słabi z nich gospodarze . Jak i w budżecie domowym tak samo źle zarządzają Gdańskiem...
- 22 2
-
2019-12-06 18:12
(1)
forsa idzie na krówki.
- 12 2
-
2019-12-06 22:28
Małe
A kole były małe
- 1 1
-
2020-07-24 00:24
Jak jest składowisko odpadów to jest i smród!
- 0 0
-
2019-12-06 15:09
E cienko! Na państwowym wikcie mają lepiej! (9)
- 56 48
-
2019-12-06 16:22
Bo ten tu tu nie jest państwowy? (8)
Faktycznie kasa jest z wygranych w Lotto... To nie nasza kasa. Nikt nie opróżnia mi tak portfela jak samorząd...
- 11 5
-
2019-12-06 16:48
W jaki sposób samorząd opróżnia? Płacisz tylko podatek od nieruchomości i PIT o ile go w ogóle płacisz.... (7)
Największy haracz zbiera Rząd: cit,vat,akcyza - masło było po 3 a jest po 6,ziemniaki były po 1 a są po 3 - czytałem że nawet z opóźnieniem płacą 500+.Było nowoczesne Państwo a PiS w 4 lata doprowadził kraj do ruiny! Dojna zmiana piotrowiczów i pawłowicz.
- 6 12
-
2019-12-06 18:19
(2)
Pietruszka była po 20 zł ajest po 5 zł,zapommiałeś jak tefałen to nagłaśniało.
- 7 3
-
2019-12-06 20:43
Telewizja niemiecka
Nie wpadła na to ze ceny odnosiły się do kg.....
- 6 2
-
2019-12-06 20:55
Trafna uwaga, ale szkoda się stresować. To jest stan umysłu wykuty w kuźni TVN.
- 8 3
-
2019-12-06 20:37
Śmieci - podwyżka o 100%
- 6 0
-
2019-12-06 20:41
Cały czas gadacie platfusy o Piotrowiczu (1)
Ale hipokryci bronicie komuchow. Gdzie tu logika. Wybacz to oksymoron w przypadku Peło.
- 6 4
-
2019-12-06 20:58
Wyciągneli z niebytu Millera i Czarzastego, ale to im nie przeszkadza. Bez komentarza. To są przypadki beznadziejne.
Nie ma co komentować, Żenada.
- 7 2
-
2019-12-06 20:53
Benzyna ciągle po 5.zł Co za pech. Co powiedział Donald jak wygrał wybory -"Teraz benzyna może być i po 7 zł".
- 9 1
-
2019-12-06 15:10
Dopiero na dorobku są (8)
Za kilka lat będzie lepiej:) Na śmieciach się dorobią:) Poprzednik pokazał że z pensji samorządowca można odłożyć po kilkaset procent miesięcznie;)
- 265 26
-
2019-12-06 16:04
masz na myśli tego od 2 wież? (3)
- 13 34
-
2019-12-06 18:01
Tych co zablokowali budowę 2 wież w stolicy (1)
Bo pozwolenia wydają tylko swoim.
- 13 3
-
2019-12-06 22:46
To o to ten ból de... Wszystko powoli się
składa. Budowa na reglamentowanym gruncie to jednak złoty biznes? Co mają powiedzieć pikusie. Chcę zbudować dom ale tani. Nie???
- 0 4
-
2019-12-07 17:38
tego którego dziadek przywiózł z przymusowych robót w III rzeszy walizkę złotych monet
- 4 0
-
2019-12-06 16:28
warto też nadmienić, że mają parę przywilejów, nienależnych moim zdaniem
Służbowy samochód, niby da się to zaakceptować ale od razu z kierowcą?
Jeśli już samochód to dlaczego przywozi i odwozi ich szanowne cztery litery na trasie dom-praca, tyle mogliby już sami chyba robić.- 27 2
-
2019-12-06 18:08
(2)
chodzi o banasia czy o karczewskiego?
- 3 13
-
2019-12-06 21:09
Banasia PIS chce odwołać a PO ma z tym problem. Co masz do Karczewskiego, ukradł coś? (1)
- 9 2
-
2019-12-07 07:52
Karczewski
Będąc na urlopie bezplatnym podczas "bycia" marszałkiem dorabial odpłatnie w szpitalu i wyciągnął z budżetu 400 tys. Petunia non olet wg ch....a.
- 0 2
-
2019-12-06 15:11
(5)
akcje kilku spółek (m.in. Energa i PKO BP), jednak żaden z posiadanych pakietów nie przekracza 10 proc.
ciekawe ile ma? 10 % to niebotyczna ilość i wartość- 184 10
-
2019-12-06 16:02
(1)
czyli tu mozna ukryć dowolną kwotę - lege artis
- 29 3
-
2019-12-06 20:23
dziwny przepis - procentowo a nie kwotowo
- 14 1
-
2019-12-06 16:08
no no, mieć w ręku 10% akcji takich spółek jak energa czy pkobp to trochę sporo kapitału :-D
- 38 1
-
2019-12-06 21:36
Dziwne
Tutaj wszyscy oburzeni, komentarze zgodne, że coś utajają, że za dużo zarabiają, że machlojki, a na wyborach i tak chodzicie głosować wciąż na te same gęby
- 13 1
-
2019-12-08 10:17
10% ze stu miliardów to mało czy dużo?
Dla osoby która nie ma fabryki nie jest światowej sławy gwiazda muzyczna a tylko od kilku lat urzęduje na państwowym wikcie to chyba za dużo.
Z tymi procentami to zawsze jest przekręt.- 1 0
-
2019-12-06 15:12
A może by tak... (3)
... zakazać łączenia stanowisk, albo praca w spółkach komunalnych powinna być bezpłatna. Wiceprezydenci i tak już otrzymują wynagrodzenie z tytułu pełnienia stanowiska, to skoro reprezentują miasto w spółkach miejskich to z tego tytułu nie powinni być dodatkowo opłacani.
Niestety, ale w Gdańsku opanowano do perfekcji inżynierię finansową, drenującą budżet miejski.- 200 17
-
2019-12-06 15:26
Ale to jest testament! (1)
- 20 3
-
2019-12-06 17:28
Kacper oddaj 20 000 dla bezrobotnych
- 6 19
-
2019-12-06 18:09
Napiszcie skargę do analfabety guzika
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.