• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden pas zamiast dwóch. Zyskają piesi i parkujący

Maciej Korolczuk
12 lipca 2024, godz. 07:00 
Opinie (321)
W 2022 r. ulica Zakopiańska została przebudowana. Teraz drogowcy wprowadzą na niej ruch jednokierunkowy, co pozwoli oddać więcej przestrzeni pieszym i uzyskać ponad 50 dodatkowych miejsc do parkowania. W 2022 r. ulica Zakopiańska została przebudowana. Teraz drogowcy wprowadzą na niej ruch jednokierunkowy, co pozwoli oddać więcej przestrzeni pieszym i uzyskać ponad 50 dodatkowych miejsc do parkowania.

Od soboty, 13 lipca 2024 r., na wniosek Rady Dzielnicy Siedlce znaczny odcinek ul. ZakopiańskiejMapka, a więc równoległej trasy do ul. Kartuskiej, będzie jednokierunkowy. Wprowadzenie nowej organizacji ma przynieść korzyści i pieszym, i kierowcom. Pierwsi odzyskają przestrzeń na chodnikach, na których dotychczas parkowały samochody, a drudzy - zyskają ponad 50 miejsc do parkowania.



Ulica Zakopiańska to trasa - nazywana przez niektórych - bajpasem ul. Kartuskiej. Przebiega do niej równolegle, stanowiąc alternatywę dla korków, ale przede wszystkim jako zaplecze parkingowe. Korzystają z niej zarówno mieszkańcy Zakopiańskiej, ale też ulic poprzecznych: Winnickiej, Tarasy, Zagrodowej czy Sowińskiego.

Od soboty, 13 lipca, ulicę czeka mała rewolucja.

Drogowcy - na wniosek radnych z Rady Dzielnicy Siedlce - wprowadzą na niej ruch jednokierunkowy do centrum Gdańska. Uwolniona przestrzeń na drugim pasie posłuży z kolei na wyznaczenie aż 51 miejsc postojowych. Dotychczas bardzo często bywało, że kierowcy z braku miejsca zajmowali przestrzeń pieszym i zostawiali swoje samochody na chodniku.


Jak będzie wyglądać nowa organizacja ruchu?

  • Ruch jednokierunkowy w relacji do centrum na odcinku od ul. Kartuskiej (posesja Zakopiańska 46) do skrzyżowania z ul. Wieniawskiego. Ruch w kierunku ul. Łostowickiej odbywać się będzie ul. Kartuską.
  • Odcinek od ul. Wieniawskiego do rondaMapka przy ul. Paska i ul. Bema pozostanie dwukierunkowy.
  • Na lewym pasie jednokierunkowego odcinka ul. Zakopiańskiej wyznaczone zostaną miejsca postojowe do parkowania równoległego. Nowe miejsca pozwolą na zaparkowanie 51 aut.
  • Na wysokości Domu Sąsiedzkiego "Zakopianka" wyznaczone zostanie miejsce zastrzeżone dla postoju dla osoby z niepełnosprawnością.

Zmiany dotyczą odcinka ulicy od ul. Kartuskiej (posesja Zakopiańska 46) do skrzyżowania z ul. Wieniawskiego. Zmiany dotyczą odcinka ulicy od ul. Kartuskiej (posesja Zakopiańska 46) do skrzyżowania z ul. Wieniawskiego.
- Nowa organizacja ruchu zacznie obowiązywać po wykonaniu prac związanych z montażem nowego oznakowania pionowego oraz wymalowaniem nowych znaków poziomych - wyjaśnia Patryk Rosiński, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, wprowadzone zmiany dostosowują organizację ruchu do potrzeb parkingowych mieszkańców ul. Zakopiańskiej i sąsiednich ulic. Umożliwią one legalny postój pojazdów na jezdni i wyeliminują nieuprawnione parkowanie na chodniku.

- Ponadto nieprawidłowe parkowanie wymusza na innych pojazdach konieczność omijania, co niesie ze sobą ryzyko potencjalnej kolizji z pojazdem jadącym z przeciwka - tłumaczy Rosiński.
Ruch jednokierunkowy na odcinku ul. Zakopiańskiej to również kolejny element uspokojenia ruchu na tej ulicy. W 2022 r. ukończono jej remont, w ramach którego na ulicy zostały wykonane progi zwalniające.

Właśnie jechałam Zakopiańską po zmianach (26 opinii)

Przeciez to parodia. 90% nowych miejsc jest pusta. Te 10% to są samochody z drugiej strony parkingu. Fakt, miejsca więcej ale to tylko będzie rozumnych inaczej zachęcać to pierdzenia pod oknami. Jestem bardzo ciekawa co będzie popołudniu.
Przeciez to parodia. 90% nowych miejsc jest pusta. Te 10% to są samochody z drugiej strony parkingu. Fakt, miejsca więcej ale to tylko będzie rozumnych inaczej zachęcać to pierdzenia pod oknami. Jestem bardzo ciekawa co będzie popołudniu.

Miejsca

Opinie (321) ponad 10 zablokowanych

  • zakopianka

    Należy poważnie rozważyć zrobienia płatnej strefy parkowania przy ul. Zakopiańskiej. To pozwoli uwolnić znaczą ilośc miejsc parkingowych.

    • 5 5

  • Koniecznie wprowadzić strefę płatnego parkowania i abonamenty dla mieszkańców. (3)

    To w ramach uspokajania ruchu oczywiście.

    • 13 1

    • Dokładnie (2)

      A najciekawsze jest to że mieszkańcy muszą płacić za parkowanie pod swoim domem.
      Takie przyjazne miasto.

      • 1 3

      • jak parkują na swojej działce to nie muszą

        • 2 1

      • Oczywiście że muszą

        Socjalne miejsca parkingowe powinny być zlikwidowane. Normalnie płacisz nie tylko za miejsce, ale jeszcze za jego utrzymanie - każdy kto ma garaż czy halę garażową wie jakie to są koszty.

        • 1 0

  • Ludzie ogranijcie się (1)

    Trzeba chodzić na zebrania rad dzielnicy, spółdzielni czy też wspólnot.
    Jak się nie chodzi to potem inni decydują za nas.
    Trzeba chodzić i zabierać głos.
    Rada dzielnicy Oliwa też zrobiła parking na 1 pasie Grunwaldzkiej, teraz to samo będzie na Zakopiańskiej.
    To chore że ulice zaprojektowane gdy samochodów było o wiele mniej są teraz zwężane bo się komuś coś wydaje.
    Jak dla mnie parkowanie samochodów na chodnikach i ulicach gdzie nie ma wyznaczonych konkretnych miejsc powinno być całkowicie zakazane w całym kraju.
    Irytuje mnie buractwo kierowców, którzy parkują pod samym wejściem do sklepu chociaż 10 m dalej są wolne wyznaczone miejsca parkingowe lub mając własny domek z wjazdem na posesje wolą parkować na ulicy.

    • 11 3

    • Byłem, widziałem, wyszedłem zdegustowany

      Dwa lata temu została podjęta uchwała Rady Dzielnicy Siedlce w tej sprawie. Po wysłuchaniu uwag i propozycji mieszkańców prowadzący sesję wyciągnął z teczki gotowy wzór uchwały i w takiej postaci, bez uwzględnienia zdania mieszkańców, zostało zadecydowane to, za czym, według słów rady, opowiedziało się 116 mieszkańców. Spośród tysięcy mieszkańcow podwórek wzdłuż Zakopiańskiej dotkniętych tymi zmianami.

      • 0 0

  • Nazwa ulicy zobowiązuje

    Chodzi o to żeby na Zakopiańskiej poczuć klimat Zakopanego i Zakopianki

    • 9 0

  • Spoko, Rychło w czas

    Teraz, jak już nowe wyremontowane chodniki są rozjechane, płytki popękane, a po każdym deszczu robią się kałuże, mamy hucznie odtrąbiony sukces - rozwiązujemy problemy które sami sobie stworzyliśmy. Poza tym co to są cyt. potrzeby parkingowe mieszkańców. Masz samochód, to kup sobie na niego miejsce, tak jak mieszkańcy nowych bloków.

    • 5 3

  • Jeśli chcieli zrobić jeden kierunek to trzeba było go zrobić !

    Od domu pogrzebowego jak jest zjazd z Kartuskiej a nie tak jak to wymyślili obecnie stamtąd powinien obowiązywać jeden kierunek w kierunku centrum . i całkowity zakaz jazdy dla rowerów ! Mają ścieżkę przy Kartuskiej i to z pewnością wystarcza !

    • 2 5

  • Nawet na tym zdjęciu załączonym do artykułu widać, że wszyscy jeżdżą w stronę Łostowickiej (1)

    auta są zaparkowane w tym kierunku

    • 10 2

    • Bo to był moment remontu a auta stały tymczasowo !

      A nie że tam stoją na codzień po oddaniu ulicy ruch wrócił normalny w obu kierunkach tak jak powinno być !

      • 1 0

  • Pomysł głupi, za to realizacja do kitu, generalnie polecam.

    • 6 1

  • Dlaczego i w Rumi, i w Redzie (4)

    mimo, że jest niewielki ruch samochodowy, rowerzyście upodobali sobie jazdę po chodnikach przeznaczonych wyłącznie(!) dla pieszych?!

    • 2 4

    • Spytaj się ich a nie nas (1)

      • 1 1

      • Bo na jezdni im śmieć w oczy zagląda ksenonami.

        • 1 1

    • jeśli chodniki są wyłącznie dla pieszych, rozumiem, że poprzesz kampanię likwidacji prawa do parkowania samochodów

      na chodnikach. Ta zmiana to właśnie krok w taką stronę.

      • 0 0

    • Bo ich nikt nie kara za to Policja udaje że ich nie widzi !

      • 0 0

  • w tytule proszę dodać: "a stracą inni mieszkańcy i pasażerowie komunikacji."

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane