- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (332 opinie)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (29 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (170 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (345 opinii)
- 5 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (17 opinii)
- 6 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (5 opinii)
Jeden węzeł - wielki sukces?
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21715__kr.webp)
Nowe rozwiązanie umożliwi bezkolizyjny ruch z Gdańska do Gdyni, Łodzi i Rębiechowa. Jednocześnie ukończono trzeci etap odnowy ul. Słowackiego
- To najbardziej rozbudowany obecnie węzeł drogowy w województwie pomorskim - powiedział dyrektor Franciszek Rogowicz. Spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa i płynności ruchu. Zastosowane tu rozwiązania w niczym nie odbiegają od spotykanych w wysoko rozwiniętych krajach europejskich.
Oddany do użytku Węzeł Matarnia jest węzłem typu koniczyna z jezdniami zbiorczo-rozprowadzającymi. Zastosowanie tego typu rozwiązania zapewnia bezkolizyjną obsługę wszystkich relacji skrzyżowania. Bezpośrednio z drogi zbiorczo-rozprowadzającej od strony Łodzi istnieje możliwość dojazdu do stacji paliw, parkingu i Centrum Handlowego Matarnia. Koszt przebudowy wyniósł 36 mln zł.
- Z uwagi na bardzo skomplikowany charakter robót podziemnych, w czasie budowy wystąpiło wiele problemów - przyznał dyrektor Rogowicz. - Jednak udało nam się zrealizować projekt o miesiąc wcześniej niż przewidywał harmonogram. Pracę rozpoczeliśmy 21 lipca 2003 roku, a zakończyliśmy 31 sierpnia 2004.
Przebudowę ul. Słowackiego rozpoczęto w 1999 roku. Od tego czasu udało się naprawić odcinek od nasypu byłej lini kolejowej Wrzeszcz-Kokoszki do górnej granicy lasu. Łączna długość tego odcinka wynosi 3,5 km, a koszt inwestycji - 49 mln zł.
Jak się dowiadujemy z pisma gdańskiego Urzędu Miejskiego za nami trzeci etap odnowy ul. Słowackiego - od górnej granicy lasu do węzła "Matarnia". W wyniku zmian ulica uzyskała dwa pasy w obu kierunkach. Na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z ul. Złota Karczma została wybudowana wysepka, gdzie ruch sterowany jest sygnalizacją świetlną. Wzdłuż ul. Słowackiego powstały nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa. Trasa została odnowiona i oświetlona.
W następnej kolejności ul. Słowackiego zostanie wyremontowana na odcinku od węzła "Matarnia" do ul. Budowlanych. Fragment ten zostanie też oświetlony. A światła zostaną zainstalowane aż do Rębiechowa. Pracę rozpoczną się za kilka dni.
Opinie (100)
-
2004-09-07 11:20
Gallux
nie prorokuję
tylko realia są takie a nie inne.
odcinek Grunwaldzka - Potokowa jest nie do ruszenia!
każda ekipa władców gdańskich do tego tamatu będzie podchodziła jak pies do kija. Tam trzeba by inwestycji na miarę Potsdamer Platz w Berlinie i kasy co niemiara
a odcinek od Matarni do Lotniska - po kij diabeł!
więc póki co mamy europejski zjazd na obwodnicę zakorkowaną, dojazd do IKEI (market dla snobów) i koszmarek z Grunwaldzkiej do Potokowej.- 0 0
-
2004-09-07 11:20
pytania remontowe
okolice obwodnicy wyglądają tak:
- armii krajowej rzeczywiście ma byc przedłużona do obwodnicy - przez to kartuska będzie lokalną uliczką, w kazdym razie od łostowickiej/nowolipie w górę - termin rozpoczęcia nie znany, projekt gotowy
-autostrady do Szczecina nie było w żadnym planie (chyba że Kurylczyk?), trochę retuszują za Wejherowem i mają dociągnąć do Lęborka
-Marynarki Polskiej jest w planie, ale czekają na fundusz z unii bo ulica ma podobno znaczenie regionalne i UM żałuje własnej kasy
- w tym roku tylko remont Błędnika- 0 0
-
2004-09-07 11:24
Remont Błędnika?
chyba przez obłędników!
tralalala. wymówka żeby olać słynny tunel we Wrzeszczu.
Kasa poszła na Matarnię i kuniec!- 0 0
-
2004-09-07 11:24
pytanie remontowe cz.2
istnieje plan modernizacji ciągu słowackiego do Grunwaldzkiej i Rzeczypospolitej. III etap to właśnie od Potokowej do Grunwaldzkiej. Obecnie jest bezkolizyjny przelot Grunwaldzkiej (Oliwa-Centrum), ale powyżej plan nie jest ostateczny, bo jak by nie robic to zawsze wychodziło za drogo. Natomiast za Grunwaldzką przez tory poleci tzw. Nowa Kościuszki czymś w rodzaju estakady. terminy nie znane.
a oświetlenie w kokoszkach po to że to droga krajowa z dojazdem do miedzynarodowego portu lotniczego i swoje musi spełniać.- 0 0
-
2004-09-07 11:27
a tunel umarł śmiercią naturalną na najbliższe lata, bo okazał się za drogi. I tak to co jest teraz jest lepsze niż skręcanie przed dolarowcem w Partzantów
- 0 0
-
2004-09-07 11:28
FIROGA
FIROGA tak nazywa sie miejscowosc gdzie jest lotnisko
- 0 0
-
2004-09-07 11:28
Super!
jedyna prawda to "terminy nie znane"!
- 0 0
-
2004-09-07 11:41
a co powiecie o przecinającej kurort aleji niepodległości??
w niektórych miejscach chodnik ma do metra szerokości
kiedy ide tamtędy a za plecami czuje ruszające ze skrzyżowania koło ulicy podjazd z piskiem opon wazse wózki mam nieodparte uczucie paniki i garażu w d...
wtedy gorąco pozdrawiam wszystkich kierowców drogowców prezydentów i pretendentów- 0 0
-
2004-09-07 11:48
jeszcze to
"Jednak udało nam się zrealizować projekt o miesiąc wcześniej niż przewidywał harmonogram."
hmmmm
jakis w kit harmonogram
prace budowlane mają swoje wymogi i nie przyspieszy sie schnięcia betonu czasu lania asfaltu czy innych prac o miesiąc!!
albo coś ominieto albo zawyżono w kalkulacji
jedno jest pewne
epoka brygad pracy socjalistycznej i oddawanie przed terminem (szkoda, że jakies świeto państwowe nie weszło w to) jak widac trwa
jak w szwecji skończyliśmy czyszczenie kotłów w elektrowni atomowej o dwa dni wcześniej to sie nasz boss za głowę złapał kazał wejść do środka i picować tyle czasu na ile był kontrakt
inaczej wyglądało to PODEJRZANIE- 0 0
-
2004-09-07 11:52
Tu się z Tobą, Gallux zgadzam całkowicie
Niepodległości w Sopocie to obłęd - zwłaszcza w centralnej części (skrzyżowanie na Podjeździe). dalej po lewej stronie w kierunku Gdyni kiedyś była słynna mordownia "u Stacha" się nazywała, czy jakoś tak. Pite piwo kiwało się w kuflach a spaliny dodawały niezapomnianego aromatu.
Teraz jakiś model obok tunelu z Monciaka postawił krzesełka przed "pubem". widać tradycja sopocka ma się dobrze!
Ciekaw jestem czy prezydencik kurorta tam uczęszcza?- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.