• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jeden węzeł - wielki sukces?

PIT
7 września 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Jak nas poinformował wczoraj Franciszek Rogowicz dyrektor oddziału gdańskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, sukcesem zakończyła się modernizacja Węzła Matarnia.

Nowe rozwiązanie umożliwi bezkolizyjny ruch z Gdańska do Gdyni, Łodzi i Rębiechowa. Jednocześnie ukończono trzeci etap odnowy ul. Słowackiego

- To najbardziej rozbudowany obecnie węzeł drogowy w województwie pomorskim - powiedział dyrektor Franciszek Rogowicz. Spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa i płynności ruchu. Zastosowane tu rozwiązania w niczym nie odbiegają od spotykanych w wysoko rozwiniętych krajach europejskich.

Oddany do użytku Węzeł Matarnia jest węzłem typu koniczyna z jezdniami zbiorczo-rozprowadzającymi. Zastosowanie tego typu rozwiązania zapewnia bezkolizyjną obsługę wszystkich relacji skrzyżowania. Bezpośrednio z drogi zbiorczo-rozprowadzającej od strony Łodzi istnieje możliwość dojazdu do stacji paliw, parkingu i Centrum Handlowego Matarnia. Koszt przebudowy wyniósł 36 mln zł.

- Z uwagi na bardzo skomplikowany charakter robót podziemnych, w czasie budowy wystąpiło wiele problemów - przyznał dyrektor Rogowicz. - Jednak udało nam się zrealizować projekt o miesiąc wcześniej niż przewidywał harmonogram. Pracę rozpoczeliśmy 21 lipca 2003 roku, a zakończyliśmy 31 sierpnia 2004.

Przebudowę ul. Słowackiego rozpoczęto w 1999 roku. Od tego czasu udało się naprawić odcinek od nasypu byłej lini kolejowej Wrzeszcz-Kokoszki do górnej granicy lasu. Łączna długość tego odcinka wynosi 3,5 km, a koszt inwestycji - 49 mln zł.

Jak się dowiadujemy z pisma gdańskiego Urzędu Miejskiego za nami trzeci etap odnowy ul. Słowackiego - od górnej granicy lasu do węzła "Matarnia". W wyniku zmian ulica uzyskała dwa pasy w obu kierunkach. Na skrzyżowaniu ul. Słowackiego z ul. Złota Karczma została wybudowana wysepka, gdzie ruch sterowany jest sygnalizacją świetlną. Wzdłuż ul. Słowackiego powstały nowe chodniki oraz ścieżka rowerowa. Trasa została odnowiona i oświetlona.

W następnej kolejności ul. Słowackiego zostanie wyremontowana na odcinku od węzła "Matarnia" do ul. Budowlanych. Fragment ten zostanie też oświetlony. A światła zostaną zainstalowane aż do Rębiechowa. Pracę rozpoczną się za kilka dni.
Głos WybrzeżaPIT

Opinie (100)

  • Gallux

    nie prorokuję
    tylko realia są takie a nie inne.
    odcinek Grunwaldzka - Potokowa jest nie do ruszenia!
    każda ekipa władców gdańskich do tego tamatu będzie podchodziła jak pies do kija. Tam trzeba by inwestycji na miarę Potsdamer Platz w Berlinie i kasy co niemiara
    a odcinek od Matarni do Lotniska - po kij diabeł!
    więc póki co mamy europejski zjazd na obwodnicę zakorkowaną, dojazd do IKEI (market dla snobów) i koszmarek z Grunwaldzkiej do Potokowej.

    • 0 0

  • pytania remontowe

    okolice obwodnicy wyglądają tak:
    - armii krajowej rzeczywiście ma byc przedłużona do obwodnicy - przez to kartuska będzie lokalną uliczką, w kazdym razie od łostowickiej/nowolipie w górę - termin rozpoczęcia nie znany, projekt gotowy
    -autostrady do Szczecina nie było w żadnym planie (chyba że Kurylczyk?), trochę retuszują za Wejherowem i mają dociągnąć do Lęborka
    -Marynarki Polskiej jest w planie, ale czekają na fundusz z unii bo ulica ma podobno znaczenie regionalne i UM żałuje własnej kasy
    - w tym roku tylko remont Błędnika

    • 0 0

  • Remont Błędnika?

    chyba przez obłędników!
    tralalala. wymówka żeby olać słynny tunel we Wrzeszczu.
    Kasa poszła na Matarnię i kuniec!

    • 0 0

  • pytanie remontowe cz.2

    istnieje plan modernizacji ciągu słowackiego do Grunwaldzkiej i Rzeczypospolitej. III etap to właśnie od Potokowej do Grunwaldzkiej. Obecnie jest bezkolizyjny przelot Grunwaldzkiej (Oliwa-Centrum), ale powyżej plan nie jest ostateczny, bo jak by nie robic to zawsze wychodziło za drogo. Natomiast za Grunwaldzką przez tory poleci tzw. Nowa Kościuszki czymś w rodzaju estakady. terminy nie znane.
    a oświetlenie w kokoszkach po to że to droga krajowa z dojazdem do miedzynarodowego portu lotniczego i swoje musi spełniać.

    • 0 0

  • a tunel umarł śmiercią naturalną na najbliższe lata, bo okazał się za drogi. I tak to co jest teraz jest lepsze niż skręcanie przed dolarowcem w Partzantów

    • 0 0

  • FIROGA

    FIROGA tak nazywa sie miejscowosc gdzie jest lotnisko

    • 0 0

  • Super!

    jedyna prawda to "terminy nie znane"!

    • 0 0

  • a co powiecie o przecinającej kurort aleji niepodległości??
    w niektórych miejscach chodnik ma do metra szerokości
    kiedy ide tamtędy a za plecami czuje ruszające ze skrzyżowania koło ulicy podjazd z piskiem opon wazse wózki mam nieodparte uczucie paniki i garażu w d...
    wtedy gorąco pozdrawiam wszystkich kierowców drogowców prezydentów i pretendentów

    • 0 0

  • jeszcze to
    "Jednak udało nam się zrealizować projekt o miesiąc wcześniej niż przewidywał harmonogram."

    hmmmm
    jakis w kit harmonogram
    prace budowlane mają swoje wymogi i nie przyspieszy sie schnięcia betonu czasu lania asfaltu czy innych prac o miesiąc!!
    albo coś ominieto albo zawyżono w kalkulacji
    jedno jest pewne
    epoka brygad pracy socjalistycznej i oddawanie przed terminem (szkoda, że jakies świeto państwowe nie weszło w to) jak widac trwa
    jak w szwecji skończyliśmy czyszczenie kotłów w elektrowni atomowej o dwa dni wcześniej to sie nasz boss za głowę złapał kazał wejść do środka i picować tyle czasu na ile był kontrakt
    inaczej wyglądało to PODEJRZANIE

    • 0 0

  • Tu się z Tobą, Gallux zgadzam całkowicie

    Niepodległości w Sopocie to obłęd - zwłaszcza w centralnej części (skrzyżowanie na Podjeździe). dalej po lewej stronie w kierunku Gdyni kiedyś była słynna mordownia "u Stacha" się nazywała, czy jakoś tak. Pite piwo kiwało się w kuflach a spaliny dodawały niezapomnianego aromatu.
    Teraz jakiś model obok tunelu z Monciaka postawił krzesełka przed "pubem". widać tradycja sopocka ma się dobrze!
    Ciekaw jestem czy prezydencik kurorta tam uczęszcza?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane