• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedna ulica, trzy wyniesione przejścia

Patryk Szczerba
17 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Przejścia powstały w niebezpiecznych miejscach ulicy. Przejścia powstały w niebezpiecznych miejscach ulicy.

Na ul. Gryfa PomorskiegoMapka w Gdyni powstały trzy wyniesione przejścia dla pieszych. Mają ich chronić przed rozpędzonymi kierowcami. Prace zostały zrealizowane dzięki środkom z budżetu obywatelskiego i rządowemu wsparciu.



Co sądzisz o wyniesionych przejściach?

To kolejny etap realizacji zwycięskiego projektu budżetu obywatelskiego z 2020 roku.

Mieszkańcy zdecydowali wtedy, że zmodernizowanych zostanie sześć newralgicznych miejsc w Wielkim Kacku, gdzie kierowcy niewiele robią sobie z oznakowania związanego ze strefą Tempo 30.

W konsekwencji dochodzi tam do przekroczeń prędkości, a nawet potrąceń.

Uspokojenie ruchu w Wielkim Kacku Uspokojenie ruchu w Wielkim Kacku
O bezpieczeństwo postanowił zatroszczyć się Kajetan Lewandowski ze stowarzyszenia Inicjatywa Wielki Kack i radny dzielnicy. Do tej pory powstało oświetlenie wzdłuż ul. Starodworcowej, wyniesione przejścia dla pieszych na ul. Źródło Marii oraz progi zwalniające na ul. Górniczej.

Podobne inwestycje cieszą się dużą popularnością wśród wnioskodawców budżetu obywatelskiego, szukających sposobów, by piesi czuli się w okolicy inwestycji bezpiecznie. Zwłaszcza, że środków od rad dzielnic i z regularnego budżetu nie zawsze wystarcza na podobne zmiany.

- Mieszkańcom Gdyni zależy na uspokojeniu ruchu, świadczą o tym inwestycje służące poprawie bezpieczeństwa, które na stałe zagościły w projektach zgłaszanych do budżetu obywatelskiego w Gdyni - potwierdza Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Nowe wyniesione przejścia dla pieszych na Gryfa Pomorskiego powstały:


Prace zostały już zakończone. Przejścia zbudowane z kostki brukowej zostaną teraz odpowiednio oznakowane. W ramach prac przebudowana została też kanalizacja deszczowa wraz z siecią oświetleniową.

Miejsca

Opinie (147) 6 zablokowanych

  • a da się inaczej przy naszych kierowcach? (1)

    sytuacja z dziś na Ujeścisku.
    Strefa 30, przejście wyniesione, wymalowane dodatkowo kolorowymi paskami, z agatką i co... kierowca sobie wyprzedza na przejściu jak gdyby nic. To nie jest jakiś incydent. To standard, tak jeździ większość kierowców!

    • 9 7

    • Większość??? Bredzisz. Tak jeździ może 1 %, ale tylko tych zauważasz.

      Jeżdżących przepisowo i płynnie po prostu się nie zapamiętuje.

      • 3 4

  • Opinia wyróżniona

    Doskonale rozumiem potrzebę progów zwalniających na małych osiedlowych drogach. (10)

    Wystarczy nieco dłuższa prosta, brak skrzyżowań i ludzie pędzą na złamanie karku.
    Rano do pracy bo za późno, po południu byle szybciej wrócić do domu.
    Przed moim domem położyli płyty drogowe 2 metry od płotu bez żadnych chodników.
    Trzeba się dobrze rozejrzeć przy wychodzeniu przez furtkę żeby cie ktoś nie zabrał.

    • 71 110

    • Trudno oprzeć się wrażeniu

      ...że dostajesz łapki w dół od wszystkich, którzy "jeżdżą szybko, ale bezpiecznie". Obyście, mistrzowie kierownicy, kiedyś nie napotkali równego Wam artysty.

      • 33 43

    • Dostał łapkę w dół (3)

      Od kierowcy autobusu, który prędkości nie przekracza, ale wjazd prowadzonym przez niego pojazdem, na próg spowalniający z dozwolona na znaki prędkością spowodowałby urazy kręgosłupa u pasażerów ;) nie rozumiem tylko czemu decydenci nie stosują się do przepisów, które jasno określają gdzie i jakie progi spowalniające można montować. Podpowiedz dla zainteresowanych - tam gdzie jeździe regularna komunikacja autobusowa dopuszczalne jest jedynie stosowanie progów typu poduszka berlinska.

      • 19 12

      • Kierowco zawodowowy (2)

        Czy wiesz, że prędkość na znaku jest prędkością maksymalną, a tę należy dostosować do warunków?

        • 6 8

        • właściwie to w pierwszej kolejności prędkość należy dostosować do warunków ale nie więcej niż jest dozwolone.

          • 7 0

        • progi zwalniające id..to buduje się wg określonych zasad tylko tak się składa że mało kto się nimi przejmuje

          • 4 1

    • (3)

      Setki czy tysiące ludzi dziennie ma się dostosowywać do jednego czlowieka bo zbudował sobie wyjście z domu prosto na ulicę? Brzmi to co najmniej niepoważnie.

      • 6 7

      • Czyli wg ciebie rajdy osiedlowymi drogami są poważne? (2)

        • 3 7

        • (1)

          kto i gdzie widział takie rajdy cymbale?Mieszkam na takich Działkach Leśnych w Gdyni kilkadziesiąt lat i nie przypominam sobie wypadków i potrąceń na tych uliczkach a jednak id..tom i społeczniakom nigdy dość szykan progów i innego cudactwa las niepotrzebnych znaków drogowych wymalowane chyba przez pijanych deb.li płatne miejsca parkingowe bez krztyny logiki daj sobie spokój z taką gadką chłopie

          • 7 3

          • uliczki na działkach leśnych mają inną charakterystykę niż te wspomniane na fikakowie i przypadkiem wpisują się w to co mądrzejsci ludzie w cywilizowanych krajach robią żeby zapewnić bezpieczeństwo ruchu na drogach osiedliwych - to nie jest jakaś wiedza tajemna, co więcej to są bardzo proste i skuteczne rozwiązania, tylko nie zawsze intuicyjne więc u nas się to robi ciągle źle

            • 2 3

    • a ja nie rozumiem.

      każdy zwolennik progu dla mnie jest takim samym baranem co ten nie potrafiący jechać zgodnie z przepisami. Karanie zbiorowe wszystkich za to ze nie potrafimy opanować kozactwa jakiegoś procentu kierowców.

      • 8 5

  • brawo (1)

    wreszcie

    • 7 13

    • hmmm

      No tak Elita z Fikakowa

      • 4 3

  • Mieszkańcy pewnie zadowoleni. Pisk zużytych klocków, klekot ruszających diesli i kłęby dymu. Ale przynajmniej spokojnie, na pewno było warto

    • 21 8

  • Opinia wyróżniona

    Jest akcja, jest i reakcja. (9)

    Kiedyś w mieście były małe, miejskie autka. Teraz odpowiedzią na szykany, progi, poduszki i wyniesione przejścia są potężne SUVy, które nie rozpadają się tak szybko. Odwieczna walka pomiędzy ostrzem włóczni a grubością pancerza. Ale najlepiej byłoby, gdyby te wszystkie szykany nie były potrzebne, bo kierowcy jeździliby w zgodzie z przepisami.

    • 87 15

    • (3)

      A dodatkowo żeby przepisy miały ręce i nogi

      • 26 15

      • (2)

        Ręce i nogi czyli 50 na osiedlowej, tak?

        • 15 12

        • I pierwszeństwo większego

          Prawo silniejszego

          • 4 3

        • nie, 70. 50 jest dla "mnietkich" faj

          • 1 4

    • W normalnym mieście/kraju wystarczy fotoradar.

      • 18 17

    • (1)

      Mam wrażenie, że to nie odpowiedz na szykany, a nasze rosnące ego.

      • 23 5

      • Odpowiedzią na rosnące ego byłyby limuzyny typu Mercedes klasy S czy BMW serii 7, ale ludzie wolą nawet Dacię Duster ponieważ ma podniesione zawieszenie i jest progoodporna. Chociaż akurat Mercedes klasy S ma Magic Body Control, i może ten system też by sobie poradził z tymi śmiesznymi progami bez zwalniania?

        • 4 4

    • Właśnie SUVy przejeżdzają szybko takie wzniesienia

      • 3 3

    • przeciez te wszystkie przeszkody to na wniosek lobby warsztatów mechanicznych

      • 5 4

  • A policzył ktoś ilość hałasu i zanieczyszczeń? (10)

    Samochód który co chwila hamuje albo wręcz staje, a potem rozpędza się, za każdym razem generuje dodatkowe spaliny i pył z hamulców, a także hałas i wibracje. Większe pojazdy fruną po tych progach trzaskając przyczepami/naczepami, także w nocy. Kto mieszka blisko takiego progu ten rozumie o czym piszę. Reszta nic nie rozumie. Ulica jest od tego, żeby samochód jechał płynnie, a nie skakał.

    • 23 10

    • (4)

      To znajdź magiczny sposób aby kierowcy nie przekraczali prędkości. Zawsze a nie tylko na widok policji....

      • 5 5

      • (2)

        Ta magia nazywa się kamera lub fotoradar.

        • 6 3

        • (1)

          Mają stawiać radary na każdej ulicy? Nieco realizmu proszę.

          • 2 3

          • Fotoradary, małe skrzyneczki. Na każdej gdzie zamiast nich walą te i**otyczne progi. Czego nie rozumiesz?

            • 2 0

      • Magicznym sposobem jest fizyczna obecność policji na drogach. Jeśli policjantów widzisz tylko przy okazji meczów czy przed komisariatem, to i bać się nie ma czego.

        • 1 0

    • Dokładnie! Od pilnowania prędkości powinny być kamery lub fotoradary. Mamy XXI w. a oni zamieniają drogi w tory przeszkód i wmawiają wszystkim, że tak ma być. Kolejny stan umysłu.

      • 6 4

    • zezłomuj i problem z głowy (1)

      • 3 8

      • sam się zezłomuj albo wróć na swoją wiochę...

        • 6 2

    • zużywa też więcej paliwa!! (1)

      • 7 0

      • I psuje się. Siada zawieszenie, ocierają się progi, itp. Kto mi za to zapłaci?

        • 6 5

  • Dobrze ze państwo pomogło bo siwy nawet tego by nie zrobił, co innego parking podziemny za 100mln dla kolegi dewelopera i swoich limuzyn...

    • 5 3

  • Opinia wyróżniona

    Jakość wykonania. (1)

    Szkoda tylko, ze jakość wykonania tych przejść pozostawia wiele do życzenia. Już na etapie realizacji tej inwestycji wychodziły buble. Mam na myśli to przejście przy skrzyżowaniu ul. Gryfa Pomorskiego z ul Szefki.

    • 65 6

    • Przy Myśliwskiej też studzienka się zapadła, a z drugiej strony wyniesienie.

      • 0 0

  • (1)

    Dres albo dresiara w suvie za dopłaty na ojcowiznę przeleci i nawet nie zwolni.

    • 8 1

    • I prawidłowo.

      • 0 1

  • Z kolei jeśli chodzi o progi zwalniające na ul. Górniczej to już są uszkodzone. I to nie przez samochody osobowe poruszające się tą ulicą lecz przez ciężki sprzęt drogowy w postaci walca firmy MTM lub Polaqua. Tamtędy "wykonawca"(cudzysłów zamierzony) węzła Wielki Kack również porusza się ul. Górniczą ciężkim sprzętem drogowym.

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane