- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (424 opinie)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (48 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (258 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (161 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (75 opinii)
Jedyny taki warsztat w Trójmieście - hangar do naprawy samolotów
Na płycie postojowej lotniska w Gdańsku stanął nowy hangar, w którym będą serwisowane i naprawiane samoloty. Jego budowa trwała trzy miesiące i jest to pierwszy tego typu obiekt w kraju.
Obiekt stanął w ciągu trzech miesięcy na głównej płycie lotniska w bezpośrednim sąsiedztwie obecnie zajmowanego przez spółkę LS Technics. Jego budowa była niemałym wyzwaniem, bo odbywała się "pod ruchem samolotów". Konstrukcja została oparta na szkielecie aluminiowo-stalowym z dwuwarstwowym pokryciem poliestrowym.
- To dla nas duży krok w rozwoju, bo jeszcze trzy lata temu, gdy rozpoczynała się pandemia, cała branża lotnicza - w tym nasza firma - stanęła przed ogromnymi wyzwaniami. Dzięki pracy wielu osób udało się jednak wyjść na prostą - cieszył się w czwartek podczas otwarcia Paweł Pilarski, prezes LS Technics, inwestora i gospodarza tego obiektu.
Kilkadziesiąt przeglądów i napraw w ciągu roku
Wnętrze hangaru robi wrażenie - zwłaszcza gdy stoi w nim samolot. W czwartek, na potrzeby oficjalnej inauguracji, stał w niej niewymagający przeglądu, nieco mniejszy Embraer LOT-u, ale docelowo będą w nim stacjonować większe Airbusy typu A320 - głównie linii Wizzair.
Hangar jest ocieplany zimą i klimatyzowany latem. Ma 19 metrów wysokości i 50×55 metrów u podstawy. Wewnątrz jest jedno stanowisko do serwisu i napraw samolotu, wokół którego stoją kontenery biurowo-socjalne. Pierwsze przeglądy samolotów ruszą jeszcze tej jesieni. Do końca przyszłego roku w nowym hangarze zaplanowano przeglądy ok. 50 samolotów - głównie linii Wizzair.
Nowa inwestycja to także kilkadziesiąt nowych miejsc pracy przede wszystkim dla inżynierów, techników i mechaników lotniczych, ale także logistyków, planistów czy magazynierów części lotniczych. Port Lotniczy zabiega, by kadry o takich specjalizacjach mogły w najbliższych latach kształcić się w Trójmieście. Kuźnią i zapleczem naukowym miałaby stać się Politechnika Gdańska.
- Takie kierunki są już na uczelniach na południu Polski, z czego korzysta nasza konkurencja. Liczę, że w przyszłości także i my będziemy kształcić kadry, z których na miejscu będą mogli korzystać nasi partnerzy - mówi Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego w Gdańsku.
W planach trzeci hangar
LS Technics na lotnisku w Rębiechowie jest obecna od 15 lat. Firma należy do Polskiej Grupy Lotniczej, która jest właścicielem m.in. Polskich Linii Lotniczych LOT. Spółka specjalizuje się w naprawach i przeglądach lekkich i ciężkich samolotów. Poza lotniskiem w Gdańsku jej pracownicy dbają o sprawność samolotów na lotniskach w Warszawie, Katowicach (tam ma główną bazę), Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Olsztynie oraz Bydgoszczy.
Nowy hangar ma być pierwszym krokiem do rozwoju jej działalności w Gdańsku. W przyszłości planowana jest budowa trzeciego hangaru, będącego zapleczem technicznym i miejscem napraw samolotów lądujących i startujących z gdańskiego lotniska.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Domy i mieszkania dla fanów lotnictwa
Dwa nowe kierunki i dodatkowy samolot
To nie koniec nowości na gdańskim lotnisku. W środę węgierska linia Wizzair ogłosiła inaugurację dwóch nowych połączeń z Gdańska: do Walencji oraz do Rzymu (Fiumicino).
Samoloty do Hiszpanii będą latać od 31 marca 2024 roku w każdy czwartek i niedzielę, a do Włoch - w poniedziałek, środę i piątek (od 1 kwietnia). W systemie sprzedażowym pojawiły się już bilety na nowe wiosenne połączenia, w cenie od 89 zł (Rzym) i 179 zł (Walencja).
Także wiosną do bazy w Gdańsku dołączy kolejny - ósmy już samolot linii Wizzair, co zwiększy częstotliwość na 12 istniejących trasach z Gdańska.
Miejsca
Opinie (81) 5 zablokowanych
-
2023-10-27 10:25
Biznes czy hipokryzja (3)
Tworzą się miejsca pracy przy najmniej zielonej formie transportu. Czy zatem racja jest po stronie biznesu czy sił Postępu i Tolerancji, które twierdzą ze wygrały wybory w PL i chcą zakazać aut spalinowych, hodowli bydła ?
Dziwna jest filozofia hybrydy ideologicznej tworzącej Koalicje Obywatelską, płaczącego Szymonka i mamiboksera Biedronia- 16 25
-
2023-10-27 11:27
proponujesz do Rzymu jechac rowerem???? Czy naprawde myslisz, ze wszyscy zwariowali juz??? (2)
- 2 2
-
2023-10-27 12:52
on tylko wskazał na sprzeczności
choć ja ich nie widzę bo nowe siły dopiero wygrały wybory i póki co jeszcze nie miały okazji nic zakazać
- 0 4
-
2023-12-11 18:16
Według nowej agendy po prostu nie masz tam lecieć
No chyba, że jesteś aktywistą klimatycznym i musisz lecieć do Dubaju.
- 0 0
-
2023-10-27 10:26
W ankiecie brakuje odpowiedzi
"nie posiadam samolotu".
- 4 1
-
2023-10-27 10:34
To im wspólczuje niech szukaja soebie juz nowej pracy bo własnie wracaja rzady Donalda ktore doprowadziły LOT do bankructwa
- 7 4
-
2023-10-27 13:30
To nie jest pierwszy tego typu hangar w Polsce.
Tzw. hangary typu lekkiego funkcjonują w naszym kraju z powodzeniem od wielu lat. Zwłaszcza na lotniskach wojskowych. Zatem pisanie, iż jest to pierwszy taki obiekt w kraju, jest dużym nadużyciem.
- 3 0
-
2023-10-27 13:36
Myśle że to her tusk załaywił ten hangar od rodaków z za Odry !!
- 4 4
-
2023-10-27 13:53
Trzeba pilnować CPK bo totalni donosiciele chcą wstrzymać budowę (1)
Nigdy więcej Peło i słupów z Berlina
- 3 5
-
2023-10-28 08:48
Dokładnie tak. Nigdy więcej Peło i słupów z Berlina
- 0 0
-
2023-10-27 14:54
Za 1 tys wynajmiesz pokoj, za drugi tysiac zjesz i masz az 1000 zl odlozone na mieszkanie po 10 tys za metr :)
- 3 0
-
2023-10-27 15:50
całkiem całkiem,dobra wiadomość,fajnie.
- 0 1
-
2023-10-27 20:56
Jedna firma naśladuje drugą !!!
I to ma być ten "pierwszy taki hangar" w Polsce. To są jaja :))))))
....ale rozumiem, artykuł sponsorowany.- 1 0
-
2023-10-28 08:35
Spoko, spoko. Tusek odda LOT swoim. Lufthansa juz ostrzy żeby. (1)
- 2 3
-
2023-10-28 08:48
Deportować go trzeba
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.