• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jedźmy szybciej Spacerową. Bez odstępów

Marian
29 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki. Za tym znakiem można poruszać się z prędkością 90 km/h.
  • Ulica Spacerowa w Gdańsku w rejonie leśniczówki.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie Castoramy.
  • Koniec terenu zabudowanego na ulicy Spacerowej w Gdańsku w rejonie leśniczówki.

Zdaniem naszego czytelnika - pana Mariana - wielu kierowców niepotrzebnie potęguje korki na ul. Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Jadą dużo wolniej niż zezwalają na to przepisy. Ponadto zdarza się, że kierujący pozostawiają duże odstępy między pojazdami.



Czy przepustowość ul. Spacerowej można poprawić techniką jazdy kierowców?

Pan Marian twierdzi, że kierowcy niepotrzebnie zwalniają, zapominając, że leśny odcinek ul. Spacerowej to nie miasto i można tam jechać szybciej. Oto jego spostrzeżenia:

Codziennie jeżdżę samochodem ul. Spacerową w Gdańsku, o różnych porach dnia. Z upływem kolejnych lat podróżuje się tam coraz gorzej, głównie z uwagi na zatory wywołane przez dużą liczbę aut. Moim zdaniem wystarczy jednak nieco zmienić technikę jazdy na tej ulicy, a korki stałyby się tam mniej dolegliwie.

O co chodzi konkretnie? Z obserwacji ruchu na wspomnianej drodze nasunęły mi się dwa podstawowe wnioski.

Po pierwsze, kierowcy jeżdżą tam zbyt wolno. Dopuszczalna prędkość na ul. Spacerowej wynosi 90 km/h na odcinku od Castoramy do leśniczówki. Informują o tym kierowców znaki informacyjne D-42 (oznaczenie początku odcinka drogi przebiegającego przez obszar zabudowany) i D-43 (oznaczenie początku końca drogi przebiegającego przez obszar zabudowany). Niestety, wielu kierowcom, wydaje się, że wciąż - mimo otaczającego ich na ul. Spacerowej lasu - są w terenie zabudowanym. W efekcie nie przekraczają prędkości 50 km/h lub jadą nieznacznie szybciej.

Jak to wpływa na płynność, można sobie tylko wyobrazić, a przecież wyprzedzanie na ul. Spacerowej nie wchodzi w grę. Droga jest za bardzo zatłoczona i jest to niebezpieczne.

Po drugie, kierowcy pozostawiają zbyt duże odstępy między samochodami. Ich dynamika jazdy pozostawia wiele do życzenia. Nagminne jest zjeżdżanie ul. Spacerową na tzw. luzie. A jest to przecież także mało ekonomiczne. W chwili gdy mamy auto na biegu i puszczamy gaz, z baku naszego auta pobierane są mniejsze ilości paliwa. Pamiętajmy, że każdy odstęp wpływa na długość korka i gdy jest duży, to z włączeniem się do ruchu mogą mieć kierowcy na innych ulicach Osowy lub Oliwy w zależności kierunku zatoru.

Gdyby połowa kierowców, która popełniała dotąd wspomniane błędy, zastosowała się do sugestii, dojazdy byłyby o wiele krótsze.
Marian

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (531) 4 zablokowane

  • Zwiększenie prędkości to jednocześnie zwiększenie odległości między samochodami (1)

    Im wolniej samochody jadą tym bardziej mogą się zbliżyć

    • 4 1

    • i tym więcej się zmieści

      no właśnie

      • 1 0

  • to teraz policzmy :) (2)

    Odległość to max 4 km - o ile szybciej przejedzie się ten odcinek gdy podniesie się prędkość z 50 na 90km/h . JAKA TO OSZCZĘDNOŚĆ CZASU? :)

    • 5 2

    • 2 minuty? (1)

      przy idealnych warunkach

      • 2 0

      • S I E K ręcznikiem

        • 2 0

  • (1)

    Czyli jest jak zwykle - 90% komentujących przeczytało tylko tytuł :D

    • 3 3

    • a teraz konkrety bo nie rozumiem co chiałes powiedzieć

      czy nic nie chciałes powiedzieć tylko tak sobie napisałeś aby coś napisać?

      • 1 0

  • Chcemy PRZYSTANKU PKM przy Kielnieńskiej !!!

    • 1 0

  • Mądry się znalazł.

    Ciekawe co zrobi gdy przy tych 90 km/h wyjezdzając za zakrętu których na tej drodze jest mnóstwo swtierdzi, że przed nim zatrzymał się pojazd chcący przepuścić grzybiarzy. No i jak to jesienią. Droga w dół, mokro, ślisko. Jedynie w lesie pozostaje zaparkować.

    • 2 3

  • założenie jest z gruntu błędne (2)

    ponieważ jakby wszyscy szybciej jechali to dłużej postoją na światłach w Oliwie lub odwrotnie na rondzie w Osowej i tyle. A wypadkowość byłaby większa. Tak samo na Armii Krajowej rano jest korek niemalże od Chełmu w dół a jakby zrobili wiadukt w okolicach Łostowicka-Havla to korek by sięgał momentami prawie do obwodnicy.

    • 4 2

    • Dużo prawdy w tym co piszesz ale... (1)

      Gdy ruch jest mniejszy to często zdarza się, że gdyby samochody jechały szybciej to w Oliwie lub Osowej znacznie większej liczbie udałoby się przejechać na zielonym świetle.

      Zamiast tego trafiają na czerwone bo ktoś zamiast 90 km/h jechał 70 albo mniej pomimo tego, że droga przed nim była pusta a warunki dobre.

      • 3 2

      • w jaki sposób więcej aut ma przejechać przez skrzyżowanie?

        powiedzmy stoi 100 aut na skrzyżowaniu, światła zapalają się na 30 sekund,
        przejeżdża X aut.
        Wytłumacz jak prędkość dojeżdżania do świateł ma wpłynąć na ruszanie i przejeżdżani eprzez światła w 30 sekund?

        • 1 1

  • Autentyczna sytuacja z dnia wczorajszego - do teraz nie mogę uwierzyć w bezczelność rowerzysty. (3)

    Wyjazd z ulicy Górniczej (Fiakowo), stoję na czerwony świetle, w tylnym lusterku widzę rowerzystę w obcisłym stroju, kasku, okularach, jak pędzi z góry i...przejeżdża obok mnie, na czerwonym świetle przekracza Chwaszczyńską i skręca w kierunku Dąbrowy. Doganiam go, otwieram szybę i pytam:

    - czy Pana nie obowiązuje czerwone światło??
    - nie!! nie obowiązuje!! (tu śmiech) I co mi zrobisz??? (tu śmiech)

    Wystarczy postawić zakaz wjazdu na Spacerową rowerzystom bez uprawnień i zaraz korki się zmniejszą.
    To nie tylko brak wyobraźni kierowców i "wleczenie się" i tworzenie pustych miejsc ale często to właśnie rowerzyści bez wyobraźni kreują korki w mieście.

    • 15 5

    • (2)

      przecież cię wyprzedził. oddalił się. jak byś zachował marianowy odstęp to musiał byś jechać szybciej. tak szybko jak on. wychodzi ze to ty jesteś oferma zawalidroga moherowy kapelusznik i dziadyga

      • 1 1

      • No i pojechal, nie blokując bałwana. A bałwanowi nie pasi. Pies ogrodnika? Ormo? (1)

        Następnym razem rowerak legalnie go wyprzedzi po prawej stronie, legalnie stanie stanie na środku skrzyżowania przed bałwanem, legalnie poczeka na zmianę na zielone, legalnie upewni się, że na pewno już jest zielone i dopiero ruszy, najpierw zwolna, myszkując, potem szybciej, a jak osiągnie te 10 km/h to zjedzie do boku, pozwalając, by bałwan go wyprzedził.

        Do bałwana: Szanowny bałwanie, rowerzysta przejechał zgodnie z prawem. Tyle że nie polskim, tylko francuskim, belgijskim, wielu innymi, gdzie rowerzyście wolno przejeżdzać na czerwonym, o ile ustąpi wszystkim jadącym na zielonym. Twój rowerak przeżył swój przejazd, więc wiedział co robi. Dbał o ciebie, byś nie czekał aż ruszy, mimo że ryzykował mandat od ormo. A tobie nie pasi? Och, bałwan jesteś, bałwanie.

        • 1 2

        • a my żyjemy we Francji? W Belgi? Nie. To niech pedalarz wyp...ala do Francji albo Belgi.

          • 2 3

  • pozdrowienia dla pana mariana

    pan marian niech czołgiem jeżdzi to i 120 da radę i z drogi nie wypadnie.

    • 5 3

  • Zwierzęta

    Bardzo często na tym odcinku znjadują się dziki i Sarny ja tam zawsze jade max 70 szkoda samochodu to jest las gamoniu

    • 4 5

  • (4)

    codziennie jest tam wypadek, ciężko sobie wyobrazić co by się działo , gdyby się zastosować do rad czytelnika jechać 90 i utrzymywać małe odstępy
    Paru takich już było
    Szkodliwy i artykuł

    • 10 6

    • (2)

      a gdzie w artykule masz napisane żeby zmniejszać odstępy jadąc 90 ?
      To są dwie różne sprawy i autor opisuje je osobno.
      Ale gdy ktoś czyta tylko tytuł to takie są efekty.
      Sam tytuł zaś zbyt dobrze dobrany nie jest, to fakt.

      • 3 2

      • (1)

        Po pierwsze, kierowcy jeżdżą tam zbyt wolno.
        Po drugie, kierowcy pozostawiają zbyt duże odstępy między samochodami

        Wystarczą te cytaty?

        • 0 5

        • zmyślasz zmyślasz

          na jakiej podstawie ty możesz oceniać jazdę wszystkich dookoła?
          wygląda na to, że to ty jeździsz za szybko
          a nie wszyscy kierowcy za wolno
          jak twierdzisz

          • 1 2

    • Nazwa ulicy zobowiązuje

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane