• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest decyzja środowiskowa dla Trasy Kaszubskiej. Budowa ruszy za dwa lata

Maciej Naskręt
2 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na taki widok na Kaszubach kierowcy będą musieli poczekać  dobre 2 lata. Na taki widok na Kaszubach kierowcy będą musieli poczekać  dobre 2 lata.

Właśnie wydano decyzję środowiskową dla budowy Trasy Kaszubskiej, która połączy Gdynię z Lęborkiem. Na 150-stronicowy dokument drogowcy czekali dwa lata i cztery miesiące, ale udało się. Droga będzie jednak gotowa nie wcześniej niż w 2019 r.



Droga pobiegnie od Węzła Wielki Kack zobacz na mapie Gdańska przez ul. Chwaszczyńską zobacz na mapie Gdańska, a po drodze minie od południa maszt w Chwaszczynie. Następnie pobiegnie po północnych terenach gminy Szemud i dotrze do krajowej "szóstki" w Bożympolu (od południa). Potem pojedziemy w kierunku Słupska terenami na południe od Lęborka, by w miejscowości Leśnice wjechać na krajową "szóstkę".

Na całej 61-kilometrowej trasie znajduje się wiele budynków do wyburzenia.

- W sumie drogowcy będą musieli wyburzyć ok. 100 obiektów. Na drodze nie ma jednak żadnych budynków objętych ochroną konserwatora zabytków - mówi Hanna Dzikowska, dyrektor Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku.

Nad drogą powstanie osiem dużych przejść dla zwierząt oraz kilkadziesiąt przejść podziemnych, które w dużej mierze powstaną dzięki obecnemu ukształtowaniu terenu. Przewidziano także ponad 100 odcinków ekranów akustycznych, które na szczęście powstaną zgodnie z nowymi, zmienionymi w 2012 r. przepisami.

Wbicie pierwszej łopaty za dwa lata

- Już przygotowujemy pismo do centrali GDDKiA w Warszawie z prośbą o zezwolenie na ogłoszenie przetargu na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej dla Trasy Kaszubskiej. Na jej podstawie ogłosimy przetarg na budowę drogi w formie "projektuj i buduj" - mówi Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA ds. inwestycji.

Przygotowanie dokumentacji technicznej może potrwać do półtora roku, potem procedury przetargowe ok. pół roku i same prace budowlane - kolejne 2,5 roku. Oznacza to, że nową drogą pojedziemy nie szybciej niż w 2019 r.

Trasa Kaszubska powstanie za pieniądze z budżetu centralnego, ale inwestycja nie ma jeszcze zapewnionego finansowania. Szacuje się, że potrzeba na nią 4,5 mld zł.

- Przedsięwzięcie ma być dofinansowane z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Jaka to będzie dotacja? Trudno powiedzieć, ale w ostatnich latach dopłaty sięgały nawet 85 proc. kosztów kwalifikowanych - mówi Chejmanowski.

Czy Trasa Kaszubska ułatwi podróże po Pomorzu?

Warto podkreślić, że drogowcy z GDDKiA czekają jeszcze na dwie decyzje środowiskowe, które przygotowuje RDOŚ. Pierwsza obejmuje przebieg drogi ekspresowej S6 między Lęborkiem a Słupskiem. Druga natomiast ma zostać wydana dla Obwodnicy Metropolitalnej.

Zamiast pół roku wydawali decyzję dwa lata i cztery miesiące

Zdaniem urzędników gdańskiej RDOŚ, decyzja środowiskowa dla Trasy Kaszubskiej to najbardziej obszerne opracowanie, jakie powstało w całej historii gdańskiego oddziału. Dokument liczy prawie 150 stron.

W grudniu ubiegłego roku, gdy do siedziby Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku trafił uzupełniony raport środowiskowy na temat budowy Trasy Kaszubskiej, urzędnicy zapowiadali, że decyzja ujrzy światło dzienne po upływie trzech miesięcy. Jednak potem stwierdzili, że dokumenty złożone przez drogowców są niekompletne. Spór był na tyle poważny, że pół roku temu dyskutowano o nim podczas posiedzenia krajowej komisji ds. ocen oddziaływania na środowisko przy Generalnym Dyrektorze Ochrony Środowiska. Uznała ona, że dokumenty muszą być uzupełnione. Gdy to się stało, decyzję środowiskową wreszcie wydano.

Miejsca

Opinie (155) 1 zablokowana

  • Jeste ciekawy co sie stanie z ta radosna tworczoscia jak Unia przestanie doplacac. Wiadomo, ze czas doplat sie skonczy i to predzej niz pozniej. Obecne wybory wygraly partie, ktore sa za zmienjszeniem dotacji dla nowcy panstw Unii

    • 4 1

  • Trasa Kaszubska, owszem przyda się. Ale JEDYNYM skutecznym remedium na komunikację (3)

    w powiecie puckim i wejherowskim jest OPAT. I właśnie OPAT powinien być realizowany w PIERWSZEJ kolejności.

    • 12 11

    • Wieśniaczku pucki... (1)

      nie wrzucaj do jednego wora pucka i wejherowa, bo to w powiecie wejherowskim jest krajowa strategiczna droga do granicy, a w powiecie puckim dróżki dla warszawiaków na wczasy nad morzem! więc idz skomleć do warszawiaków, żeby ci opat zrobili, albo się przeprowadź - to będzie idealne remedium na twoj ból d**y.

      • 4 5

      • żenujący poziom wypowiedzi

        świadczy dobitnie o poziomie intelektualny piszącego w/w post

        • 2 1

    • "Remedium na komunikację" to jest zwinąć cały asfalt. Budowa nowych dróg może być najwyżej "remedium na problemy

      komunikacyjne". Ludziska, uczta się polskiego!

      • 5 0

  • złodziejskie Wejherowo...

    • 1 6

  • urzednik to udreka

    Niemcy juz dawno chcialy wybudowac ale nie nasi moznowladcy wojenke chcialy sprowokowac

    • 1 1

  • Szybko drożeje koszt budowy (3)

    W poprzednim artykule z 7 maja koszt budowy 61 km drogi oceniano na 4,1 mld zł czyli: 67.213.114,75 zł/km lub 15.630.956,92 euro/km. Dzisiaj jest to już 4,5 mld zł co daje: 73.770.491,88 zł/km czyli 17.155.928,33 euro/km. Aż się boję jaka będzie cena za dwa lata kiedy wbiją pierwszą łopatę. A swoją drogo czy ktoś potrafi wytłumaczyć skąd się bierze ten niewiarygodny koszt 1 km zwykłej dwupasmowej drogi prowadzonej na płaskim , piaszczystym terenie. Ludzie wyobraźcie sobie 73 miliony zł za 1 km !!!

    • 5 1

    • Ja sobie taki koszt wyobrażam, w końcu kilka kieszeni zapełnić się musi.

      • 1 1

    • Hohoho,widzę sami eksperci budowlani na forum. Załóżcie ze szwagrem firmę i zbudujcie za 25mln/km ;)

      • 2 0

    • Koszt nie może "DROŻEĆ", zdrożeć może "budowa" albo "kilometr" drogi.

      Weź korepetycje z polskiego,zanim zaczniesz się wymądrzać na forum,bo twoje wypociny aż kłują w oczy.

      • 2 0

  • Dobrze, ale gdzie jest OPAT?

    Tylko OPAT rozwiąże problemy komunikacyjne Polski. To nasza droga 66. Droga do morza i do marzeń. W dodatku rozpoczynająca się w najwspanialszym mieście świata, gdzie dobry i mądry Prezydent pozdrawia przejeżdżających turystów z okna swego skromnego gabinetu, w którym opracowuje plany nowych wspaniałych inwestycji jakich zazdrości nam miasto wiecznej mgły i smrodu z Szadółek!

    • 8 3

  • Jest błąd

    Pod mapką napisał Pan:

    Trasa Kaszubska ma być budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy).

    Niestety albo stety nie ma wariantu II na mapce. To może wariant I bo jeśli II to jeszcze ze dwa zanim zrobią wariant II;)

    Pozdrawiam:)

    • 0 1

  • RDOŚ (3)

    instytucja mająca na celu wstrzymywać wszystkie inwestycje w kraju, jeśli ktoś jest na tyle zdeterminowany by jednak przeprowadzić postępowanie i rozpocząć inwestycję musi się liczyć z szantażem ze strony RDOŚ, czyli decyzję wydamy ale musicie... i tu zaczyna się koncert pewnej pani i jej zespołu...
    oczywiście sprawa nie podlega pod CBA bo panie mają żądania z zakresu nie dla siebie a dla ogółu...

    prawda Pani Dź...?

    • 5 3

    • Nie,lepiej róbmy wszystko na hurrrra,jak Chińczycy. Potem maski przeciwpyłowe na ryje. (2)

      • 2 1

      • zapraszam do Chin (1)

        wsiądź w samolot i się tam przeleć, powiedzenie że jesteśmy 40 lat za Chińczykami nabierze dla ciebie nowego znaczenia i nie przesadzam bo gospodarczo a przede wszystkim w infrastrukturze to będziemy na ich dzisiejszym poziomie naprawdę za 40 lat

        • 0 3

        • "A u was biją Murzynów" - wiem,jaka w Chinach jest infrastruktura,a czy Ty wiesz,jakie tam jest skażenie środowiska?

          Chińczycy informacje o czystości powietrza brali ze strony ambasady USA,bo jest tak źle,że ich rząd się nie przyznaje. Ale przynajmniej nie mają chińsko-ludowej RDOŚ i jest super,nie?

          • 2 0

  • LIPA (1)

    Lepiej by zrobili obwodnicę żukowa. Zrobili teraz remont na budowlanych to jałopy zamiast zrobić osobny pas dla wyjazdu na kościerzynę to zostawili jeden permanentnie blokowany przez jadących z ronda budowlanych na gdańsk i dodatkowo 40 centymetrowe krawężniki...Ehhhh

    • 1 5

    • A to nie będzie część nowej planowanej Obwodnicy Trójmiasta?

      • 1 0

  • Węzeł w LUZINIE to będzie droga przez mękę dla mieszkańców Luzina (5)

    W Luzinie nie ma tunelu pod torami kolejowymi, wielu kierowców stanie w olbrzymich korkach - cały ruch pójdzie przez CENTRUM miejscowości, również z Wejherowa przez Robakowo pojedzie wielu do węzła w Luzinie. Wszyscy spotkają sie w Luzinie jak przejechać miejscowość aby dostać sie do Trasy S6 ? Miasto będzie całkowicie zakorkowane czy już teraz tego nie potraficie przewidzieć ? Węzeł powinien być w MILWINIE !!!!!!! dokładnie tam przebiega S6.

    • 3 4

    • Popatrz na mapę,a potem narzekaj. (2)

      • 1 0

      • A Twoim zdaniem którędy jest przewidziany dojazd (1)

        do Bolszewa i zach. Wejherowa jesli nie przez środek Luzina? Ten węzeł powinien być na wschód od Luzina, wtedy w przyszłości można by zrobić połaczenie węzeł-DK6 jako "wsch. obwodnicę Luzina".

        • 1 2

        • Węzeł z DK6 jest na zachód od Luzina i tamtędy się pojedzie do Wejherowa.

          • 1 0

    • (1)

      Bzdury piszesz. Raczej będzie odwrotnie i będzie mniejszy ruch przez centrum Luzina przez przejazd kolejowy, bo południowa część Luzina i miejscowości leżące na południe od Luzina nie będą dojeżdżać do DK6 jadąc w stronę trójmiasta czy Lęborka. Wejherowo na pewno nie będzie przejeżdżać przez Luzino zmierzając do S-6. Jadąc w stronę Szczecina pojadą do węzła w Strzebielinie, a w stronę trójmiasta, albo pojadą do Szemudu, albo pojadą DK6 i obwodnicą.
      Ba, nawet północna część Luzina jadąc w stronę Lęborka pojedzie DK6 do węzła w Strzebielinie.

      • 2 0

      • Poza tym szosę przez Luzino i dalej Wyszecino, Przodkowo, niektórzy traktują jako obwodnicę trójmiasta i ten ruch też zniknie.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane