• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest pozwolenie na budowę terminala instalacyjnego. Baltic Hub będzie większy

erka
21 sierpnia 2024, godz. 08:10 
Opinie (59)
Rozpoczęcie prac budowalnych przy terminalu instalacyjnym w Gdańsku planowane jest w 2024 r. Rozpoczęcie prac budowalnych przy terminalu instalacyjnym w Gdańsku planowane jest w 2024 r.

Wojewoda pomorska wydała pozwolenie na budowę terminala przeładunkowego T5 wchodzącego w skład Baltic Hub. Nowy terminal ma służyć jako głębokowodna baza dla procesu instalacji morskich elektrowni wiatrowych. Powstanie na wodach zewnętrznych Portu Gdańsk na Zatoce Gdańskiej. W ramach pozwolenia wykonawca będzie mógł też dokonać rozbiórek i obudowy brzegu, dalby cumowniczej przy terminalu T1, dróg i fragmentów instalacji elektrycznej oraz teletechnicznej.



Inwestycje kolejowe w Baltic Hub. Jest nowa suwnica, będzie nowy terminal Inwestycje kolejowe w Baltic Hub. Jest nowa suwnica, będzie nowy terminal

Inwestycja w nowy terminal w porcie w Gdańsku powiększy powierzchnię Polski o 21 ha. Polega na stworzeniu przy terminalu BalticHub nowego nabrzeża, którego długość przeładunkowa wyniesie 800 m, a głębokość akwenu przy kei - 17,5 m.



Pozwoli to na cumowanie statków instalacyjnych oraz statków zaopatrzeniowych dla terminali offshore o długości całkowitej do 170 m. Na początku bieżącego roku spółka projektowa rozpoczęła konkurencyjne postępowanie dotyczące wyboru generalnego wykonawcy.

Inwestycja polega na stworzeniu przy terminalu BalticHub nowego nabrzeża o powierzchni aż 21 hektarów. Inwestycja polega na stworzeniu przy terminalu BalticHub nowego nabrzeża o powierzchni aż 21 hektarów.

Nowy terminal ma być gotowy w 2026 r.



Rozpoczęcie prac budowlanych jest planowane w 2024 r., a zakończenie inwestycji w 2026 r. Inwestycja jest realizowana w modelu "zaprojektuj i wybuduj".



Inwestycja zakłada finansowanie z dwóch źródeł. Spółka celowa, powołana do realizacji projektu, zawnioskowała o dotację bezpośrednią, a przedsięwzięcie zostało wskazane do realizacji z unijnego Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Z kolei PFR Fundusz Inwestycyjny FIZAN udzieli uzupełniającego finansowania dłużnego na pokrycie nakładów, finansowanie VAT oraz obejmie udziały w spółce celowej realizującej przedsięwzięcie.
erka

Miejsca

Opinie (59) 3 zablokowane

  • Plaża stogi zniknie za 10 lat

    • 5 7

  • Brawo (2)

    Niemcy nam pozwolili bardzo się cieszymy

    • 4 9

    • Ten pismeński marny przebój jest nudny jak flaki z olejem. (1)

      Daruj więc sobie bo ci przypomnę jak Kaczyński od lat tańczy jak Putin każe.

      • 5 1

      • Przecież PiS to rusofoby.

        Bo ci jeszcze przypomnę kto to mówił :D

        • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Opinia pracownika

    Pracowałem tam jeszcze jak było to DCT i budowali T2. I są dwie rzeczy które chcę powiedzieć. Ta inwestycja jest kluczowa z punktu widzenia wzrostu gospodarczego, oraz niezależności strategicznej Polski. Pamiętam wyliczenia jak to jeden kontener generuje x miejsc pracy w Trójmieście, na Pomorzu, w Polsce a nawet w rejonie Europy Środkowej.
    Mając to na uwadze, pamiętam jak żal mi było jak słabo są zorganizowani mieszkańcy Stogów. Oczywiście są poszkodowani najbardziej. Ale serio przy inwestycji za kilka miliardów mogli dla siebie ugrać naprawdę wiele, a nie tam jakieś kino latem na plaży. Port ma kasę! Jakby go przycisnąć to by poszli wg mnie na wiele, tym bardziej, że już mają strategię CSR. No ale Stogi nie potrafiły się zorganizować, a krzykaczy port ignoruje, bo może.

    • 50 8

  • Wykonawca robot (3)

    NDI wykona Terminal T5

    • 3 3

    • Skąd takie informacje? (1)

      • 0 0

      • Zaraz to ogłoszą

        Wybrane NDI już jest

        • 0 0

    • To samo NDI, które narobiło milion bubli przy budowie T2?

      I do tej pory nie mogą wszystkiego naprawić.
      Takie firmy powinno się usuwać z urzędu

      • 1 0

  • T4

    Toć ten terminal powstaje już od miesiąca, nie od oficjalnego pozwolenia na budowę.

    • 1 5

  • (1)

    A na co to komu ? Przecież terminale są w Niemczech ? No chyba ,że pobudujemy to dla tych inżynierów głodnych pracy.

    • 10 16

    • Terminale w Niemczech to mogły być za PiS, tak jak za którego PKP Cargo zwinęło się z polskiego rynku, oddając go Dojcze Ban.

      • 6 2

  • a Pudzian co na to? (1)

    Czy gargamel latajacy za imvkami i najwazniejszy czlowiek na terminalu wie o tym?

    • 2 2

    • Fanza fu czau

      Masz nieaktualne dane;)

      • 0 0

  • budować

    Super - niech się buduje, niech się rozwija. Im większy obrót w porcie tym większy rozwój Polski a tym samym nas wszystkich.

    • 2 2

  • Super ło !

    • 1 0

  • Wyborcza i inni pisali jeszcze w 2004 roku

    Ze po co nam budowa tego portu... Tfuu na nich

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane