• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jezdnia na Słowackiego stanie się bardziej "szorstka". Będzie mniej wypadków?

Maciej Naskręt
26 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nawierzchnia ul. Słowackiego jest w coraz gorszym stanie. Choć dziur na niej nie widać, to przyczepność pozostawia wiele do życzenia. Droga została otwarta w minionej dekadzie. Nawierzchnia ul. Słowackiego jest w coraz gorszym stanie. Choć dziur na niej nie widać, to przyczepność pozostawia wiele do życzenia. Droga została otwarta w minionej dekadzie.

Leśny odcinek ulicy Słowackiego przejdzie proces uszorstniania nawierzchni. Ma to poprawić przyczepność korzystających z niego aut i tym samym poprawić bezpieczeństwo ruchu w tym miejscu. Wystarczy na to ok. 300-400 tys. zł.



Jak oceniasz pomysł poprawy nawierzchni ul. Słowackiego?

Wszystkie drogi wykonane z nawierzchni bitumicznej mają tę wadę, że po kilkunastu latach intensywnego użytkowania stają się mniej szorstkie. W efekcie tracą właściwą przyczepność i stają się mniej bezpieczne dla podróżnych. Łatwiej wpaść na nich w poślizg, wydłuża się też droga hamowania.

Gdy stan ten potwierdzi laboratorium drogowe, zarządca drogi powinien zlecić jej remont. Dotychczas, by poprawić przyczepność, nawierzchnię lekko frezowano. Jednak był to zabieg, który wpływał na komfort jazdy i przyczyniał się do szybszego spękania jezdni i powstawania dziur.

Czytaj też: Ul. Słowackiego: rekord wypadków i kolizji

W ostatnim czasie pojawiła się technologia tzw. uszorstniania jezdni. W Polsce wykorzystywana jest na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Specjalna maszyna kieruje w stronę nawierzchni strumień wody o ciśnieniu 2,5 tys. bara. W efekcie usuwane są zabrudzenia nawierzchni. W konsekwencji jezdnia odzyskuje swoje pierwotne właściwości w zakresie szorstkości.

- Właśnie z tego rozwiązania chcemy skorzystać na leśnym odcinku ul. Słowackiego, gdzie dochodzi do wielu kolizji i wypadków. Poziom przyczepności tam niebawem będzie poniżej normy. W pierwszej kolejności chcemy poddać uszorstnieniu kilkusetmetrowy, testowy fragment w kierunku Wrzeszcza. Potem zdecydujemy o poprawie dalszego fragmentu - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Decyzje w sprawie ewentualnych prac mają zapaść jeszcze w maju.

Co ważne, roboty mogą być prowadzone w nocy. W przypadku odcinka leśnego potrwałyby do tygodnia. Wstępnie koszt poprawy nawierzchni na całej ul. Słowackiego między Matarnią a Niedźwiednikiem szacuje się na kwotę 300-400 tys. zł.

Skąd środki na takie rozwiązanie? Choćby z pieniędzy zaoszczędzonych na wymianie barier drogowych w najbliższych latach.

Gdańsk nie wyklucza poprawy jakości nawierzchni także w innych miejscach - na ul. Świętokrzyskiej czy na ul. Spacerowej. Podobne prace przydałyby się też w Gdyni na ul. Sopockiej.

Miejsca

Opinie (206) 4 zablokowane

  • Szkolenie strzeleckie, temat 2.2: Zjawisko strzału

    "Maksymalne ciśnienie w karabinku małokalibrowym dochodzi do 1300 kG/cm2."

    • 1 0

  • W normalnych krajach wymienia się warstwę ścieralną a u nas zdziera, żeby było bardziej szorstko. LOL

    • 4 1

  • Droga im bardziej nagumowana, tym lepsza jest przyczepność.
    Pan David Bowie w utworze "Let's Dance" prezentując oficjalne video, w roku 1983 "David Bowie - Let's Dance official video. 1983", był pierwszym, który to wymyślił.
    W POlskim Gdańsku, wymyślili to ludzie, którzy cytując pana Tuska urzędnika w Parlamencie Europejskim: "by w POlsce, żyło się lepiej wybrańcom"

    • 2 3

  • Koszt wymiany nawierzchni na leśnym odcinku to 300-400 tys zł.? (1)

    Red. Naskręt tradycyjnie popisał się niezwykłą kompetencją

    • 0 1

    • Przeczytaj artykuł a potem komentuj.

      • 1 0

  • Autostrada do nieba

    Przy jeździe zgodnie ze znakami wszystkie samochody trzymają się drogi a ci którzy chcą latać jadą więcej więc ulica powinna zostać taka jak jest jeżdżę nią codziennie.Prostrzym sposobem bedą foto radary a napewno szybko się zwrócą bo ludzie bez wyobraźni nie brakuje.

    • 2 0

  • Opony opony opony opony (1)

    Opony i olej w głowie to podstawa

    • 4 1

    • Najbardziej olej w głowie i sprawne opony mózgowe.

      • 3 0

  • Tyle kasy i nic to nie da!!

    Bez sensu zupelnie, tam od poczatku byl sliski asfalcik polozony i nagel wkręca się, że powierzchnia się "poslizgnela" ;))
    Dajcie spokój. Radary włączyc i będzie spokój!!

    • 1 0

  • Na brak logicznego myślenia pod czas prowadzenia auta .Nie jesteśmy w stanie zapobiegać .Warunki na drodze kwestia myślenia kierowcy. Fantazja i moc może ponieść . Witaj barierki :) idzie w parze myślenie i chęć życia... pozdrawiam

    • 2 0

  • Jeżdżę Fiatem Panda. Nigdy tam nawet w poślizg nie wpadłem, wystarczy mniej więcej przestrzegać ograniczeń prędkości.

    • 2 0

  • A jak już będzie po tej operacji to zostanie nam utwardzona,leśna,bezasfaltowa droga.
    I też będzie fajnie...;)

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane