• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamera nagrywa 70 piratów drogowych dziennie

ms
15 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.
  • Kamera ZDiZ zainstalowana na przejściu dla pieszych przez al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego kontroluje przestrzeganie prawa przez kierowców.

Ponad 70 razy dziennie kierowcy łamią prawo na al. Hallera, między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką w Gdańsku. Po kolejnym potrąceniu w tym miejscu zobacz na mapie Gdańska pieszego, ZDiZ zamontował tu kamerę, która wyłapuje piratów drogowych. Zapis z kamer trafia do policji.



70 przekroczeń prawa dziennie w jednym miejscu, to dużo czy mało?

Średnio 10 naruszeń prawa w ciągu każdej godziny szczytu (między godz. 7 a 9 rano i między godz. 15 a 18) oraz jedno-dwa zdarzenia na godzinę w pozostałych porach dnia popełniają kierowcy korzystający z al. Hallera na wysokości ul. Konarskiego. Przepisy łamią wszyscy: osobówki, ciężarowe, a nawet autobusy.

Od ponad tygodnia wszystkie te wykroczenia są rejestrowane przez kamerę zainstalowaną w tym miejscu przez Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku.

- Wszystkie zdjęcia są analizowane, po analizie przekazywane są policji, która w stosunku do łamiących przepisy kierowców podejmie odpowiednie kroki zmierzające do ich ukarania - informuje Tomasz Wawrzonek, kierownik Działu Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy 70 wykroczeń dziennie to dużo? Ideałem byłoby, gdyby wszyscy jeździli zgodnie z prawem, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że tą ulicą porusza się kilka tysięcy aut dziennie, to odsetek piratów drogowych nie jest wysoki.

Kamera została zamontowana po kolejnym potrąceniu pieszego w tym miejscu. Do ostatniego doszło w pierwszy weekend listopada, kiedy to pieszy został potrącony na pasach przez nadjeżdżający od strony Nowego Portu samochód osobowy. Wcześniej zainstalowano tu lepsze oświetlenie przejścia dla pieszych, tzw. kocie oczka, a także wymalowano pasy, które wyłączają z ruchu część jezdni bezpośrednio przed przejściem.

Potrącenie pieszego na przejściu przez al. Hallera 3 listopada. To po tym zdarzeniu ZDiZ zamontował na tym przejściu kamerę, obserwującą zachowanie kierowców.



Niewiele to jednak dało. Receptą na kierowców, którzy w tym miejscu łamią przepisy ruchu drogowego jadąc zbyt szybko i nie zatrzymując się przed przejściem ma być właśnie kamera.

Ale nie tylko ona. Pojawił się też pomysł, aby w rejonie przejścia zamontować szykanę zmuszająca kierowców do zmniejszenia w tym miejscu prędkości jazdy. Powstanie ona nie wcześniej, niż wiosną przyszłego roku.

Zanim to jednak nastąpi, zrealizowany zostanie prawdopodobnie jeszcze jeden pomysł. W tym miejscu utworzony zostanie tzw. tram-pas, czyli samochody stracą możliwość jazdy po torowisku tramwajowym, które w tym miejscu ułożone jest bezpośrednio w jezdni.

- Tram-pas powstanie przez wyłączenie z ruchu samochodowego torowiska tramwajowego na fragmencie ulicy Hallera, od skrzyżowania z ul. Kliniczną do przejścia dla pieszych - zapowiada Tomasz Wawrzonek.

Oznacza to, iż samochody będą mogły się poruszać w tym obszarze tylko jednym pasem ruchu. By w związku z tym nie powstawały tu ogromne korki, ograniczona zostanie przepustowość skrętu w lewo z ul. Klinicznej w al. Hallera - z dwóch do jednego pasa ruchu.

- Strefa wyłączona z ruchu zostanie wyznaczona oznakowaniem poziomym, dodatkowo wygrodzona będzie takimi separatorami, jak na estakadzie w ciągu ul. Nowej Słowackiego koło Galerii Bałtyckiej - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Jeśli zmiany zostaną pozytywnie zaopiniowane przez gdańską Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, powinny wejść w życie do połowy grudnia.
ms

Miejsca

Opinie (541) 4 zablokowane

  • Proponuję zwęzić Grunwaldzką do jednego pasa - tam też doszło do kilku potrąceń (2)

    • 12 4

    • a obwodnicę zamknąć, bo tylko bezsensownie dzieli tkankę miejską!

      • 7 3

    • Racja, zwężyć do 2 pasów

      i wprowadzić ograniczenie do 50km/h.

      • 6 0

  • i co z tego

    skoro dziennie tylu kierowców jest nagranych znaczy karalnośc za wykroczenia jest żadna

    • 7 2

  • A gdzie analiza ZDiZ którędy ta połowa z kilku tysięcy aut przejedzie (2)

    bo przy zamknięciu jednego pasa więcej aut pojedzie Piramowicza i będzie blokować Al. Zwycięstwa na zawracaniu, część zapcha Wyspiańskiego, kolejni zablokują Hallera do nawrotki przy Okrzei a jeszcze inni będą się pchać Kochanowskiego.

    • 10 4

    • a jeszcze inni (1)

      wsiądą do komunikacji miejskiej

      • 5 7

      • jakieś konkrety ? przykłady z innych miejsc

        • 0 3

  • Kamery i pomiar prędkości na każdym skrzyżowaniu

    i po 2 tyś mandatu za czerwone światło i skończyło by się piractwo w polsze...ale tego nikt nie chce na pewno nie rudy...a dlaczego ? ano dla tego że to co jest teraz to przynoszące złote jajo kura wszysscy łamią przepisy i trochę kasy do budżetu zawsze wleci z mandatów...cała prawda

    • 7 3

  • Zamiast fotoradarów proponuję ustawiać takie kamery i trzaskać mandaty.

    Bardziej niż prędkość wkurzają mnie gamonie blokujące skrzyżowania, mające w d*pie linię ciągłą, czy wymuszający pierwszeństwo.
    Powinni też wysyłać notki do pierdół co nie potrafią szybko reagować na zielone na skrzyżowaniu.

    • 6 1

  • zaostrzyć prawo i sie skończy rumakowanie gratami po mieście.

    • 4 4

  • jestem za, wysyłać zdjęcia na policję i karać jełopów, sam jestem kierowcą ale tą rebelię na drogach trzeba zakończyć

    • 7 4

  • zdiz oraz ci co to napisali niech zobaczą którędy ludzie omijają skręt w lewo (1)

    BRAWO !!!! kolejny głupi pomysł
    ludzie jadą i tak najpierw w hallera w prawo potem skręcają w lewo
    co da ograniczenie skrętu 1 pas wlewo!!!!!
    pomyśl najpierw zanim durnoty przyjdą do głowy
    są praktycznie 4 pasy skręcające w lewo
    2 od razu 2 przez skrę w prawo i w lewo
    poza tym masa aut skeca zaraz za tunele w prawo
    chcecie blokować miasto???
    kto takie rzeczy7 wymyśla
    ZDIZ który nie ma pojęcia o ruchu???
    dowód kochanowskiego bez chodnika bo projektant stwierdził że nie ma tam ludzi!!!1
    a masy chodzą po ulicy
    wycieczki szczególnie od wybudownia stadionu

    jeszcze raz gratulować pomysłów

    pomysłodawca niech tam pojeździ przez tydzień codziennie do pracy - potem pogadamy

    1

    • 19 6

    • Ja sie czasem zastanawiam co za idiota wszechwladny tam siedzi i kiedy ruszy d*p.e zza biurka.

      • 2 1

  • skoro zdjęcia te mają być przekazywane policji to musi koniecznie być znak z informacją typu "fotoradar" jeżeli jej nie ma policja nie ma prawa wystawić mandatu!

    • 3 2

  • brakuje mi jednej ważnej informacji...

    czy miejsce robienia "fotek" przez kamerę jest oznaczone? jeśli nie sprawa w sądzie wygrana przez popełniającego wykroczenie.

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane