• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kamery i waga na ul. Janka Wiśniewskiego

Michał Sielski
5 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Kamery już są zainstalowane i trwa ich testowanie. Kamery już są zainstalowane i trwa ich testowanie.

Na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni na jezdni w kierunku Obłuża pierwsi kierowcy już zostali uwiecznieni na zdjęciach. Choć do jazdy zgodnej z przepisami nieustannie zachęcamy, to tym razem możemy też uspokoić: to nie fotoradar, a testy urządzenia, które od wiosny wychwytywać będzie przeładowane ciężarówki, dewastujące gdyńskie drogi.



Dzięki rozszerzeniu systemu moglibyśmy zmniejszyć koszty utrzymania gdyńskich dróg o 15 proc. i zmniejszyć liczbę przeładowanych ciężarówek na drogach o 90 proc.
Szacuje się, że przejazd jednej przeładowanej ciężarówki niszczy drogę tak, jak 50 tys. samochodów osobowych. Według przepisów całkowita masa zestawu może wynieść 40-42 tony, w zależności od rodzaju samochodu. W rzeczywistości wcale nierzadko jest to kilka ton więcej, bo przewoźnicy fałszują dokumenty, by więcej zarobić. Nic dziwnego więc, że Gdynia praktycznie co roku wydaje miliony na remonty starszej części Trasy Kwiatkowskiego. W 2010 roku koszt naprawy miejskich mostów i wiaduktów wyniósł 14 mln zł. Sama Estakada Kwiatkowskiego to kolejne 6 mln zł. I właściwie co roku powinien być remontowany kolejny filar i przęsło za - bagatela - 1,5-2 mln zł.

Zanim więc powstanie nowe połączenie z portem, które ma być przedłużeniem obwodnicy Trójmiasta, trzeba skutecznie powstrzymać ruch przeładowanych pojazdów na gdyńskich drogach. Jednym z elementów tego planu ma być nowoczesna waga, która będzie działać na ul. Janka Wiśniewskiego.

Czytaj więcej: Najdroższa inwestycja drogowa Gdyni. 900 mln zł za drogę do portu.

- Pojazdy nie będą zatrzymywane, ale ważone podczas jazdy. Jeśli sprzęt wykryje zbyt duże obciążenie, automatycznie zrobi zdjęcia. Jest też możliwość bezpośredniego powiadomienia Inspekcji Transportu Drogowego, która będzie mogła zatrzymać kierowcę nieopodal - mówi Bogusław Moniuszko, kierownik Wydziału Dróg gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urządzenie do dynamicznej kontroli obciążenia zacznie działać na wiosnę. Na razie trwają testy i wykonywane są zdjęcia. Kierowcy samochodów nie muszą się jednak martwić, bo urządzenie nie rejestruje i nie będzie rejestrować prędkości. Tym zajmą się policjanci drogówki, którzy czasami ustawiają się kilkaset metrów dalej zobacz na mapie Gdyni.

Waga na ul. Janka Wiśniewskiego będzie kolejną w Trójmieście. Wcześniej zbudowano stanowisko do ważenia pojazdów na ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdyni przy wjeździe do Bałtyckiego Terminala Kontenerowego. Jest też waga na Południowej Obwodnicy Gdańska.

- Według wyliczeń, dzięki rozszerzeniu systemu moglibyśmy zmniejszyć koszty utrzymania dróg o 15 proc. i zmniejszyć liczbę przeładowanych ciężarówek na drogach o 90 proc. - podkreśla Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Opinie (114)

  • TO ZA MAŁO. TRZEBA TEŻ USTWIĆ W DRUGĄ STRONĘ ORAZ DLA BAZ KONTENEROWYCH GDYZ Z PORTU WYJAZD NORMALNY, A POTEM PRZEŁADUNEK W PRYWATNEJ BAZIE. I Z DWÓCH KONTENERÓW JEDZIE JEDEN, A KASA ZA DWA. CZĘSTO TEŻ NASTĘPUJE DOŁADOWANIE GDZIE Z TRZECH ROBIĄ DWA, A W PAPIERACH JADĄ TRZY. MOŻNA TEŻ WYŁAPAĆ W NOCY KIEDY ŚPIĄ KROKODYLE NA OBWODNICY. TYLKO, ŻE TO SĄ POWIĄZANIA I NIKOMU SIĘ TAK NAPRAWDĘ NIECHCE.

    • 14 1

  • Wydaje się sensowne. Czyżby szczurasy miały we lbach jeszcze odrobinę rozumu i chęci pracy dla dobra miasta i jego miszkancow? Chciałbym żeby tak było a te środki jakie się uzyska poszły na remont np.estakady a nie utrzymywanie tych nieudaczników z np.z tzw.forum kultury. Nomem omen to rzadka pozytywną informacja nt. Gdyni. Oczywiście tych urządzeń powinno byćwwięcej i w takich miejscach żeby mmogły skutecznie działać.

    • 6 7

  • kamery wyłapujące przeładowane ciężarówki niszczące jezdnie w mieście (1)

    ustawione na wyjeździe z miasta? Ktoś się z ujem na głowy pozamieniał.

    • 5 4

    • właśnie o to chodzi baranie - tamtędy bardzo często jezdżą obładowane samochody w stronę portu lub miasta, bct

      • 1 0

  • to dobry artykuł by się pochylić nad problmem (3)

    ale moim zdaniem nie tędy droga. w moim odczuciu to brak asfaltu w asfalcie..ledwo co wyremontują kawałek jezdni a za chwilę widać pęknięcia. no cóż
    jaki prezydent taki asfalt.

    • 7 7

    • przecież na tej drodze się sunie, nie ma potrzeby remontów, więc nie pisz bzdur.

      • 0 1

    • (1)

      Dokladnie !!! Drogi i nowe przystanki sa robione z najtanszych materialow. Kto to widzial zeby beton zaatygal 2 tygodnie (ten przystankowy) skandal. Robie w betonie i wiem ze to najgorszy badziew

      • 1 1

      • raczej nie robisz w betonie ! a jak już to go tylko mieszasz i hu.. sie znasz !!

        • 0 0

  • bardzo dobrze

    • 0 1

  • Most na stoczni (1)

    A moze ktos by sie zabral za ten stary drewniano metalowy most na stoczni??? Rozumiem ze to zabytek ale strach tam przechodzic. Nie wspomnie ze nie jest przystosowany ani dla inwalidow ani dla matek z dziecmi w wozkach (brak podjazdow). Drewniane schodki (cud ze jeszcze wszystkie sa) sa wychodzone i o poslizgniecie nie jest latwo.!!!

    • 4 0

    • :(

      Trudno jak już a nie łatwo

      • 0 0

  • Będą omijać. (1)

    Czy mam napisać którędy teraz ponad normatywni będą jeżdzić ???

    • 6 0

    • no gdzie ? przez stocznie chyba sie nie da ?

      • 0 0

  • Takie wagi powinny byc umieszczone przed:

    1.każdym wjazdem na estakadę
    2.każdym wjazdem na obwodnice
    3.każdym wjeździe na autostrade
    4.i wszystkich drogach wlotowych do miasta
    wtedy cwaniaczki już ich nie objadą:P przeładowany samochód to nie dewastator dróg jak przekonują w artykule tylko coś dużo gorszego.....zagrożenie na drodze niewspółmierne do niszczonej nawierzchni!

    • 14 0

  • bezsens

    Z portu przy ul Polskiej nie wyjeżdżają przeladowane auta gdyź są w porcie waźone i nikt nie wypuści auta powyżej 40T W kierunku portu to co innego, przeladowane nie tylko ze zbożem ale i na tamtejszy złomowiec, a auto ze złomem potrafi być i 50% przeładowane.
    Czyźby kolejne miliony wywalone w błoto?

    • 14 0

  • Na cwaniaków nie ma rady

    To wyjeżdżają dwa razy z poru i przeładowania na placach puszki na jedną ramę. ...te wagi powinny być w wielu miejscach

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane