• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kandydatka lewicy stawia na rozwój kolei i transportu publicznego

Ewelina Oleksy
30 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Jolanta Banach wraz ze współpracownikami przedstawiła założenia swojego programu "Czas na Kolej" Jolanta Banach wraz ze współpracownikami przedstawiła założenia swojego programu "Czas na Kolej"

Program rozwoju kolei i transportu publicznego dla Trójmiasta i województwa pomorskiego zaprezentowała w poniedziałek, przy parku Kuźniczki, Jolanta Banach, kandydatka lewicy w wyborach do Sejmu. Jej zdaniem to niezbędny element do walki z wykluczeniem społecznym, katastrofą klimatyczną i problemem braku rąk do pracy.



Czy powinno być więcej połączeń kolejowych z Trójmiastem?

Program przedstawiony w poniedziałek przez Jolantę Banach nosi nazwę "Czas na Kolej" i zawiera sześć projektów dla regionu, które mają usprawnić transport publiczny zarówno w metropolii, jak i na jej obrzeżach, a także na obszarach dziś w ogóle odciętych od kolei.

Banach apelowała m.in. o stworzenie wspólnego biletu trójmiejskiego.

- Chciałabym, żeby powstał jeden naprawdę wspólny system biletowy, umożliwiający podroż na obszarze Trójmiasta za cenę zbliżoną do dzisiejszych biletów jednorazowych i okresowych ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia, w skład którego wejdą także państwowi przewoźnicy kolejowi - wskazywała. - Wprowadzana teraz wspólna karta płatności za bilety "Fala" będzie znakomitym nośnikiem takiego biletu.
Prace nad biletem metropolitalnym już trwają. I zgodnie z ostatnimi zapowiedziami projekt ma być gotowy za dwa lata. Zdaniem kandydatki lewicy wymaga on jednak wprowadzenia zmian.

Obszar obowiązywania wspólnego biletu według Jolanty Banach Obszar obowiązywania wspólnego biletu według Jolanty Banach
Banach tłumaczyła, że najpierw będzie chciała doprowadzić do uchwalenia ustawy metropolitalnej dla Trójmiasta, która wzorem ustawy dla Górnego Śląska wprowadzi dodatkowy udział samorządów obszaru w PIT, co umożliwi sfinansowanie wspólnego biletu na etapie jego rozruchu.

- Warunkiem wejścia w życie ustawy będzie jednak wprowadzenie przez samorządy tegoż wspólnego biletu oraz wspólnego zarządu komunikacji miejskiej w całym Trójmieście. Jako przedstawicielka władz centralnych zadbam, by do wspólnego biletu weszły państwowe spółki kolejowe: PKP SKM, Przewozy Regionalne (PolRegio) i PKP Intercity - zapowiedziała.
  • Kolej Doliny Raduni według Jolanty Banach
  • Rama Żuławska według Jolanty Banach
  • Z Borów do Gdyni bez przesiadki według Jolanty Banach
  • Z Kwidzyna do Gdańska, z Kwidzyna do Warszawy według Jolanty Banach
  • Miejsce siedzące z Tczewa według Jolanty Banach


Inne propozycje
  1. "Kolej Doliny Raduni", czyli przywrócenie ruchu na linii Pruszcz Gdański - Stara Piła, elektryfikacja jej i budowa łącznicy umożliwiającej jazdę w kierunku Gdańska-Wrzeszcza bez zmiany czoła pociągu. Koszt ok. 150 mln zł. Zdaniem Banach pozwoli to zwolnić korki w południowych dzielnicach Gdańska
  2. "Rama Żuławska", czyli budowa nowej (choć planowanej już w latach 40. XX w.) linii Gdańsk - Nowy Dwór Gdański - Elbląg bocznicy z nowym mostem do Portu Północnego/Centralnego oraz odbudowa linii Szymankowo - Nowy Dwór Gdański. Koszt ok. 6 mld zł. Realizacja ze środków centralnych.
  3. "Z Borów do Gdyni bez przesiadki", czyli elektryfikacja linii Tczew - Starogard Gdański - Chojnice oraz Chojnice - Człuchów, co umożliwi wprowadzenie bezpośrednich pociągów Gdynia - Gdańsk - Tczew - Starogard - Człuchów. Koszt ok. 600 mln zł.
  4. "Z Kwidzyna do Gdańska, z Kwidzyna do Warszawy", czyli elektryfikacja linii Malbork - Kwidzyn - Toruń, co umożliwi nie tylko bezpośredni dojazd pociągami regionalnymi z Kwidzyna do Trójmiasta czy z Grudziądza do Torunia, lecz także wprowadzenie na tę linię kilku pociągów klasy TLK i IC, dających mieszkańcom zachodniej Pomezanii bezpośredni dojazd do stolicy. Koszt ok. 700 mln zł.
  5. "Miejsca siedzące z Tczewa", czyli utworzenie prawdziwego, prężnego państwowego tzw. poolu taborowego (wypożyczalni pociągu dla samorządów), który umożliwi zakupy masowych ilości nowoczesnego i pojemnego piętrowego taboru, na który dziś nie stać marszałków województw. Taki tabor umożliwi komfortowe dojazdy do pracy do Trójmiasta, mimo ograniczonej przepustowości linii Tczew - Gdańsk. Koszt ok. 700 mln zł.


- Gdy zostanę posłanką oraz jeżeli lewica stanie się częścią koalicji rządowej, doprowadzę w ciągu czterech lat do realizacji tych projektów lub przynajmniej do rozpoczęcia prac studyjnych nad nimi - zapowiada Jolanta Banach.

Opinie (438) ponad 20 zablokowanych

  • Na mapce poglądowej Lublewo Gdańskie jest "Lubiewem" ;)

    • 8 0

  • TYLKO (3)

    PiS - PiS i będzie BIS ha ha , reszta nie ma nic konkretnego do zaoferowania Polakom ,podczepili sie pod programy pro społeczne PiS-u i myślą że nie pamiętamy jak kiedyś rządzili.

    • 26 5

    • I zamiast euro wprowadzimy w kraju ruble. To ułatwi nam zakupy węgla. (2)

      • 1 6

      • Może i tak.

        Ale najpierw zmienimy ci dawkowanie lekarstw.

        • 2 0

      • Tak,rosyjskie imperialy w złocie jako lokatę kapitału,riting jest dobry.

        • 0 0

  • Skm do Gniewina. (2)

    Wstyd, że jeszcze nie jest przywrócona. Przecież to byłoby ekologiczne i zmniejszyło korki w Wejherowie i Bolszewie od Orlenu do Tesco.

    • 13 0

    • (1)

      "Planuje się utworzenie Regionalnej trasy rowerowej Nr 113 Wejherowo - Gniewino - Choczewo i Nr 124 Choczewo - Lębork - Bytów biegnące po korpusie byłej linii kolejowej. "

      "Rada powiatu większością głosów negatywnie zaopiniowała likwidację linii kolejowej na odcinku: Wejherowo - Garczegorze. Od 22 grudnia 2000 r. zawieszone zostały przewozy na trasie Wejherowo - Gniewino"

      • 1 0

      • "Okres, w którym linia kolejowa 230 pozostaje nieużywana, zbiegł się w czasie z gwałtownym wzrostem liczby mieszkańców w miejscowościach położonych w rejonie Wejherowa. W ciągu ostatnich 20 lat liczba osób zameldowanych na terenie gminy wiejskiej Wejherowo zwiększyła się z 13 do 23,5 tys., czyli aż o 81 proc. "

        Wg danych GUS z 2018 jest 25 818 zameldowanych w gminie Wejherowo.
        (W samym Wejherowie ponad 50 000)

        • 0 0

  • Przywrocic kolej Nowy Port - Gdansk Glowny

    Niemcy zbudowali a Polacy zdewastowali, wciaz istnieja tory i stacje Nowe Szkoty, Kolonia, Brzezno, Nowy Port. Ta koleja mozna by dotrzec z Gdanska Glownego na plaze w Brzeznie w 10 minut.

    • 21 0

  • To to z Peło powinno byc zdelegalizowane za laty dzialalnosci i szkody jakie robili (1)

    • 18 5

    • że co skretyniały 100-lcu od Kacpra P. - ty masz zdelegalizowane szambo we łbie

      • 1 6

  • czas na kolej (2)

    słabe hasło.
    "Kolej na kolej" lepiej.

    • 14 0

    • następna kolejka

      • 1 0

    • Kolej na olej.

      • 0 0

  • Ale te postkomuchy już były!

    Całe lata 90-te się kłóciliśmy, tak jak teraz PiS czy PO, to było AWS czy SLD. Dzieciaki tego nie pamiętają, ale jak oni kradli ile wlezie (a nie, czekaj, to się nazywało "prywatyzacją"), to my się kłóciliśmy na ulicach, imprezach, w telewizji. Dokładnie tak, jak teraz, dajemy im babrać się w tym bagnie, gówienku. A oni robią co chcą. A komuchom mówimy PA PA! Nigdy więcej. Wystarczy czarnych socjalistów i błękitnych socjalistów - i tak masakra przez nich jest w Polsce. BTW Pani Jolanto, legitymacja PZPR jest?

    • 15 3

  • Ja chcę przystanek autobusowy, tramwajowy, skm przed moim blokiem. Dodatkowo żądam budowy linii trolejbusowej, ale tylko na odcinku mój blok - mój zakład pracy.

    • 6 1

  • Pisowskie trole obsiadły komentarze. (5)

    Płatny hejt za pieniądze z naszych podatków. Pisowska Polska jest zakłamana i fałszywa. Wiceprezesem PiS jest Macierewicz - agent Putina. Nadal nie podał do sądu Tomasza Piątka, który opisał jego kontakty z Rosją.

    • 10 24

    • Tylko

      Lekarz ci może pomóc taki od głowy o już sobie przypomniałem Psychiatra powodzenia.Napisz jak będziesz po wizycie co i jak z tobą

      • 8 3

    • Są tacy,co są przeciwni przekopowi Mierzei Wiślanej,mają takie samo zdanie co Putin (3)

      • 7 1

      • Putinowi to ten przekop zwisa i powiewa (2)

        co tam pływać będzie? kajaki, pontony a może latające łodzie podwodne Szmaciarewicza?

        • 0 5

        • I dlatego, z tego powodu, tak ostro protestował na arenie międzynarodowej? (1)

          Ogarnijcie się, towarzyszu!

          • 6 0

          • Musi przeprowadzić samokrytykę partyjną

            • 1 0

  • Powrót parku jurajskiego (2)

    Jak widać dinozaury rodem z PRL nadal mają się dobrze. Szanowna Pani Banach w zamierzchłej, prehistorycznej epoce politycznej miała już swoje 5 minut. Czasy się zmieniły, epoka jurajska się skończyła tylko niektórym chyba to umknęło. Lewica swoje projekty podpiera szaloną ideologią dlatego nic konstruktywnego nie uda im się zrobić. Wystarczy poczytać ich postulaty i program. W tych czasach lewica rodowodem z PRL jest zbędna kompletnie, bo teraz PO-KO to w zasadzie lewica z heroiczną Barbarą Nowacką na czele :)

    • 15 5

    • To tylko lokalny folklor. Zawsze przy wyborach pojawiają się kolorowe ptaki:)

      • 1 1

    • a gdzie widzisz lewicę u Nowackiej?

      Elektorat lewicy społecznej został przejęty przez PiS.
      Prosty a skuteczny ruch wykorzystujący błędy i arogancką ignorancję PO oraz głupotę SLD.
      Zniknął "wielki brat" ze wschodu i stwierdzono, że proletariat nie jest wart zachodu. I tak powstała "lewica kawiorowa".
      Do niej dołączyły "mniejszości", które na swoich traumach postanowiły zrobić interes i mamy "lewicę rozporkową".
      Nowacka ma problem bo w swoim "heroiźmie" nie może się zdecydować, co bardziej jej odpowiada, "kawior" czy "rozporek"...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane