• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karambol dziewięciu aut na obwodnicy. Spore utrudnienia

MKo
1 lutego 2024, godz. 08:20 
Opinie (177)
aktualizacja: godz. 11:25 (1 lutego 2024)
  • Łącznie na obwodnicy zderzyły się trzy ciężarówki i sześć aut osobowych.
  • Łącznie na obwodnicy zderzyły się trzy ciężarówki i sześć aut osobowych.
  • Łącznie na obwodnicy zderzyły się trzy ciężarówki i sześć aut osobowych.

Przed godz. 7:00 na Obwodnicy Trójmiasta między Karwinami a ChwarznemMapka doszło do karambolu dziewięciu aut. Trzy z nich to ciężarówki, pozostałe to auta osobowe. Nikomu nic poważnego się nie stało, ale ekspresówka w kierunku Gdyni na czas prowadzenia akcji służb ratunkowych została zamknięta. Przejazd udało się udrożnić po godz. 11:00.



Aktualizacja, godz. 11:25.



Służbom udało się udrożnić przejazd w kierunku Gdyni.


O zdarzeniu jako pierwsi poinformowali nasi czytelnicy w Raporcie. Dziękujemy za przesłane informacje i zdjęcia.



Jak wynika z ich relacji, do zderzenia aż dziewięciu pojazdów - w tym trzech samochodów ciężarowych i sześciu osobówek - doszło na zwężeniu z trzech do dwóch pasów na odcinku między Karwinami a Chwarznem. Jedna z ciężarówek stanęła w poprzek drogi, całkowicie blokując ruch w kierunku Gdyni.

Na szczęście nikomu nic się nie stało. Są jednak duże utrudnienia w ruchu. Po godz. 8:00 korek sięgał węzła w Osowej.

Jeden z naszych czytelników zwrócił też uwagę, że akcja służb ratowniczych przebiegłaby szybciej i sprawniej, gdyby kierowcy umożliwili przejazd straży pożarnej czy policji, tworząc korytarz życia.



Policja apeluje, by nie wjeżdżać na obwodnicę



- Zgłoszenie o kolizji otrzymaliśmy po godz. 7:00. Ze wstępnych informacji wynika, że zderzyło się ok. dziesięć pojazdów, w tym co najmniej dwa ciężarowe. Jeden z nich to cysterna. Wszyscy kierowcy byli trzeźwi. Nie ma osób poszkodowanych - mówi Jolanta Grunert, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.
Policjanci apelują, by jadąc w kierunku Gdyni, nie wjeżdżać na obwodnicę. Pojazdy już się na niej znajdujące kierowane są przez patrol drogówki na zjazd w kierunku Karwin.



MKo

Opinie (177) 2 zablokowane

  • (2)

    A jedynie lekki deszczyk i wiaterek.Wystarczy uważać,zachować odległość i dostosować prędkość do warunków pogodowych.

    • 35 6

    • ile można o tym tłuc

      małpa by pojęła szybciej niż niektórzy użytkownicy dróg

      • 8 2

    • Jazda Tico uczy dobrych zachowań na drodze.

      • 4 1

  • Dawac mandaty po 100-200 tys (1)

    I beda uwazac

    • 29 14

    • Bez kozery napiszę mandaty po pińcet tysięcy eurodolarów.

      • 2 2

  • Chcialbym zobaczyc filmik, jak geniusze to zrobili......

    • 38 4

  • Zawodowi kierowcy (7)

    Dramat, kierowcy ciężarówek mają się za zawodowych kierowców.
    Bliżej na du*ie siedźcie, szybciej a wypadków będzie mniej.
    Wszystkich winnych ogromny mandat za paraliż.

    • 93 15

    • A jaki z Serheja i Tamaza czy innego Dimitrya zawodowy kierowca? Dziad trans patrzy na ich uprawnienia mocno mrużąc oczy. (3)

      • 10 7

      • (2)

        Bo polski Wiesiek lub Stefan to niby lepsi są?

        • 16 6

        • polski Wiesiek lub Stefan są gorszymi kierowcami (1)

          • 6 10

          • przynajmniej mają uprawnienia nie kupione w Odessie

            • 5 1

    • Zawodowo zawodzą...

      • 5 0

    • (1)

      A może wina leży po stronie osłów z tych 6 osobówek? Zobacz jak jeździcie, więcej kontroli na obwodnicy a codziennie kilkudziesięciu oslow z osobówek traciło by prawka. Dupki i tyle.

      • 2 0

      • Osobówki odwaliły manewr

        Dziewczyna lewym zasuwała a ci z przodu niej zaczęli hamować to ona po heblach i jeden w nią już uderzył i wywaliło go na prawy pas prosto przed busy i tiry wszystko zaczeło się przez osobówki z lewego pasa i tyle w temacie

        • 1 0

  • No to zamknięta będzie kilka godzin (1)

    Także nie ma co liczyć na szybkie ogarnięcie tematu

    • 64 1

    • Dobrze, ze bez ofiar, bo by do końca ferii zamknęłi

      • 10 0

  • Ot, statystyka

    W tamtym miejscu niemalże codziennie się stukają, więc statystycznie co określoną ilość stuknięć musi nastąpić grubsze walnięcie. I tak dalej, i tak dalej...

    • 26 1

  • Niestety wygląda na to, że użytkownicy tej "dzwonnicy" cechują się specyficznym stanem umysłu.

    • 29 2

  • Nie rozumiem (17)

    Dwa (miejscami trzy) pasy ruchu w jedna stronę, brak ostrych zakrętów, w miarę równa nawierzchnia i codziennie dochodzi do wypadków. Przecież tu nie ma żadnej filozofii! Zanim zmienisz pas daj znać innym, że masz taki zamiar! Zamiar, a nie fakt, że już go zmieniasz. Chcesz zjechać z obwodnicy? Zajmij prawy pas już węzeł przed węzłem, na którym zjeżdżasz.. Nie czujesz się pewnie za kółkiem? Nie wyjeżdżaj na obwodnicę, albo chociaż spokojnie jedź prawym pasem. Włączasz się do ruchu? Wykorzystaj pas rozbiegowy do maksimum i przyspiesz na 3,4 biegu do tych 90 km/h, wrzuć kierunek i zerkaj zerkaj, czy masz miejsce. Jesteś w ruchu? Trzymaj odległość. Jedziesz lewym skrajnym pasem w korku i chcesz zmienić pas? Jedź do końca lewym. Mamy w końcu prawnym obowiązek jazdy na zamek. Światła przeciwmgielne? Są przydatne, ale w gęstym ruchu oślepiają! Jazda drogą ekspresową (nawet tak przestarzałą jak obwodnica) to nic trudnego.

    • 94 4

    • W Dzordżi czy Kijowie albo Astanie panują inne zasady ruchu drogowego. (1)

      • 16 6

      • Dzisiaj ok 0830 taki

        nachodźca stanął taryfą w poprzek, blokując dwa pasy w środku Wrzeszcza po Manhatanem bo mu się przypomniał o, że ma skręcić w lewo a jechał prawym skrajnym pasem. Stanął dokładnie prostopadle do osi jezdni.

        • 8 0

    • Pas rozbiegowy nie do maximum (6)

      Pas rozbiegowy nie wykorzystuje się do max tylko jeśli już prędkość jest odpowiednia i miejsce to powinno się szybciej zajechać. Kierowca później ma problem skończy się pas a inny uczestnik zrówna się. Wymuszanie i hamowanie. Pół biedy jak jest szeroki awaryjny

      • 6 5

      • (3)

        Najgorsi są kierowcy w mocnych autach co zjeżdżają z pasa rozbiegowego mając przed sobą na tym pasie samochód i go wyprzedzają mimo że ten ma kierunek włączony i próbuje się włączyć na główny pas.

        • 15 2

        • To jest ostatnio bardzo widoczna patologia

          tak samo jak wszyscy zjechali żeby przepuścić karetkę i zamiast wrócić na pas w takiej kolejności jakiej byli to zawsze znajdzie się jakiś Brajanusz co na chama wjedzie pierwszy byle szybciej i nikogo nie wpuścić,niech stoją na poboczu.

          • 12 1

        • (1)

          Sam tak często robię. Jak widzę, ze ktoś na pasie rozbiegowym się praktycznie nie rozpędza i na jego końcu osiąga 60km/h, a nie prędkośc drogi na którą wjeżdża to co mam zrobić? Wolę utrzymać duży odstęp, a na początku pasa przycisnąć i wjechać bezpiecznie jak człowiek, a nie zatrzymywac się za takim na końcu pasa rozbiegowego, bo biedny nie może wjechać.

          • 7 7

          • Pomóż mu się włączyć, a nie rżniesz egoistę drogowego.

            • 3 2

      • Nie zrozumiałeś o co chodziło autorowi (1)

        a chodziło dokładnie o to, co napisałeś

        • 9 0

        • chodziło o sprawne włączanie się, pełna zgoda, ja mówię o kierowcach, którzy już na początku muszą wyprzedzić i to nie dlatego, że kierowca przed nim zamula tylko aby koniecznie już gaz do dechy, chociaż widzi przed sobą kierowcę w słabszym samochodzie, który przyspiesza wolniej

          • 0 0

    • Tego powinni uczyć na kursach na prawko

      • 6 0

    • Dodam od siebie: szybciej to nie lepiej. Płynniej to lepiej. Te 2 sekundy, które zyskacie tnąc po dwa pasy ze skrajnego lewego na wjazd na Estakadę Kwiatkowskiego (kierunek Gdynia Chylonia) stracicie i tak na najbliższych światłach. Po to są odpowiednio wyprofilowane zakręty, łącznice i pasy wjazdowe/zjazdowe z obwodnicy żeby pokonywać je możliwie płynne i bezkolizyjnie z innymi kierunkami ruchu.

      • 14 0

    • Odstępy

      a właściwie ich brak. To jest problemem na obwodnicy i to głównie powoduje wypadki.

      • 5 0

    • no niestety, problem teraz jest taki, że zamiast uczyć na kursach prowadzenia pojazdu i zachowania na drodze. Uczy się jak zdać egzamin, nic więcej.

      • 6 0

    • fronty atmosferyczne

      fronty atmosferyczne mają ogromne znaczenie na kondycję psychofizyczną, mało kto zdaje sobie z tego sprawę.

      • 6 1

    • To chyba pisał ktoś, kto okazjonalnie się tam pojawia (1)

      Obwodnica ma za małą przepustowość na taki ruch, zwłaszcza samochodów ciężarowych. W konsekwencji przy dużym ruchi lewy pas zamienia się w wyścigi półmózgów a prawy w karawanę tirów. I normalny człowiek chcąc jechać przepisową prędkością i nie utknąć w łańcuchu jadących 80 km/h z odstępami od innych aut wyniszącymi jakieś 3 m tirów, jest w kropce. Jak wjedzie na lewy to ryzyko, że go skasuje jakiś seba, zostanie to go mietki tirowcy zgniotą przy przerwszym lepszym hamowaniu. Tak to widzę.

      • 2 2

      • W takim razie może trzeba jechać te 80 km/h zgodnie z warunkami?

        • 1 0

    • pełne poparcie, ale to są truizmy - tylko snajperzy mogą przywrócić myślenie kierowcom.

      • 1 0

  • Każdy kto się wypowiada mało jeździ (2)

    I głosuje na d

    • 5 30

    • Racja Mamo

      • 3 0

    • I głosuje na d

      na plaDforme ?

      • 3 3

  • No i co wczoraj artykuł o odcinkach pomiarowych na obwodnicy (8)

    To chyba dzisiaj już nikt nie ma wątpliwości jak jest to potrzebne dla naszego bezpieczeństwa. Działajcie z tym tematem jak najszybciej bo mamy dosyć tego,jako mieszkańcy, ciągłego zderzak w zderzak i wyprzedzania 13 cm od innego auta !

    • 41 12

    • dopoty nie zostanie poszerzona nie ma takiej opcji, tylko dzieki nie trzymaniu dystansu jest w stanie obslugiwac taki ruch (6)

      • 3 16

      • Tylko 120 pasów

        • 13 2

      • Jesteś słodko naiwny jak myślisz że poszerzenie coś zmieni. (2)

        Tu chodzi o technikę jazdy i wieczne tempo bo każdy się spieszy. Trzeci pas tego nie zmieni. Trzeci pas w pewnym momencie i tak się zamieni w dwa pasy. Tutaj trzeba twardszych środków w postaci pałki na kierowców.

        • 17 8

        • Dokładnie,tak będzie, będą się tłuc na trzech pasach, pamiętam że kiedyś mówiono, wyciąć przydrożne drzewa i nie będzie wypadków, i co ? są nawet więcej.

          • 9 3

        • poszerzanie do trzech pasów niewiele, ale jakby pasy awaryjne były trochę szersze, wyszłoby na lepsze.

          • 0 5

      • Dopóki. Nie - dopóty.

        Naucz się znaczenia słów zanim napiszesz

        • 5 1

      • Poszerzanie drogi nic nie da

        pomaga tylko pozornie na samym początku. Po poszerzaniu dróg zaczyna nimi jeździć więcej aut, co doprowadza do ponownego ich korkowania się. To jest już wiele razy potwierdzony fakt, doświadczenia z krajów zachodnich.

        • 10 3

    • Stały monitoring na całej długości i kontrola szybkości

      Żadne poszerzanie niczego nie zmieni. Obwodnica nie spełnia już standardów drogi szybkiego ruchu... Od dawna. Także tylko nadzieja w tym, że ruch przejdzie w dużej części na obwodnicę metropolitalną. A tutaj? Jak w tytule.

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane