• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karta turystyczna Trójmiasta

8 sierpnia 2003 (artykuł sprzed 21 lat) 
W Trójmieście dostępna jest w obecnym sezonie Karta Turystyczna Trójmiasta. Ma ona format karty kredytowej i jest przeznaczona dla turystów odwiedzających Gdańsk, Sopot i Gdynię. Karta uprawnia do promocji i zniżek /od 5% do 50%/ podczas odwiedzania m.in. muzeów, galerii, restauracji, rejsów po Gdańsku i Zatoce Gdańskiej oraz na zakupy w sklepach sportowo-turystycznych.

Przy zakupie Karty dołączany jest folder informacyjny z opisem atrakcji turystycznych, oraz zniżek oferowanych posiadaczom karty w wybranych miejscach w Trójmieście. Koszt karta to 16 zł i jest ważna przez 3 dni od daty wpisanej /długopisem/ na odwrocie.

Karty Turystyczne będą rozprowadzane przez cały rok w najczęściej odwiedzanych przez turystów miejscach. W każdym z tych punktów umieszczono plakat informujący o ofercie.

Kartę można kupić m.in.

W Gdyni:
- Miejska Informacja Turystyczna - pl. Konstytucji 1 /hol Dworca Głównego PKP/, Municipal Tourist Information - Polish State Railways Gdynia Główna
- Bałtyckie Centrum Informacji Turystycznej - Skwer Kościuszki / Baltic Centre of Tourist Information - Kościuszko Square
- Informacja Turystyczna PTTK / Tourist Information - ul. 3 Maja 27,
- Informacja Turystyczna "Magia Kaszub" / Tourist Information - al. Zwycięstwa 36/108,
- Żaglowiec-Muzeum "Dar Pomorza" - Skwer Kościuszki / Sailing Ship Museum "Dar Pomorza" - Kościuszko Square
- Sklep żeglarski "Clipper" - w basenie jachtowym - obok Yacht Klubu Polski / Sailing shop "Clipper" in sailing dock -near Polish Yacht Club
- Marina w basenie jachtowym / Marina in sailing dock
- Kiosk w tunelu peronu SKM Gdynia - Wzg. Św. Maksymiliana / kiosk in tunnel of Polish State Railways Gdynia - Wzg. Św. Maksymiliana
- Biuro podróży "Orbis" / Orbis" Travel Office - ul. 10 Lutego2

W Sopocie:
- Stowarzyszenie Turystyczne Sopot, ul. Dworcowa 4 - naprzeciwko kas PKP / Tourist Associacion Sopot - against Railway Communication,
- Restauracja "Baola" / restaurant "Baola" - ul. Grunwaldzka 27,

W Gdańsku:
- Informacja Turystyczna / Tourist Information - ul. Heweliusza 27,
- Informacja Turystyczna / Tourist Information - kiosk Dworzec PKP Gdańsk Główny,
- Informacja turystyczna PTTK / Tourist Information - ul. Długa 45
- Centralne Muzeum Morskie / Central Maritime Museum
- Zuraw - ul. Szeroka 67/68 / "The Crane"
- Skład Kolonialny - ul. Szeroka 67/68
- Spichlerze na Ołowiance - Ołowianka 9-13
- Muzeum Narodowe / National Museum in Gdańsk - ul. Toruńska 1
- Muzeum Etnograficzne / Etnography Museum - Gdańsk-Oliwa, ul. Cystersów 19
- Muzeum Sztuki Współczesnej / Contemporary Art. Division - Gdańsk-Oliwa, ul. Cystersów 18
- Muzeum Solidarności- wystawa "Drogi do wolności" / Museum of Solidarity - Exhibition "The ways to freedom" - ul. Doki 1,
- Muzeum Techniki - Zabytkowa Kuźnia Wodna / Museum of Technic -Ancient Water Forge Gdańsk-Oliwa, ul. Bytowska 1
- Statek bocznokołowy "Pomeranka" - Rybackie Pobrzeże-przystań nad Motławą / passenger vessel "Pomeranka" - Motława Riwer
- Restauracja "La Bomba" / Restaurant "La Bomba" - Rybackie Pobrzeże
- Biuro podróży "Orbis" - Orbis" Travel Office - ul. Heweliusza 22
- Biuro podróży "Orbis" - Orbis" Travel Office - ul. Podwale Staromiejskie 96/97,
- "Kompas", Sklep sportowo - turystyczny / sport & tourist shop - Gdańsk-Wrzeszcz, ul Miszewskiego 17,
- "Kompas-Bis", Sklep sportowo - turystyczny / sport & tourist shop /D.H.Jantar/ "Jantar" Shopping Mall - Gdańsk-Wrzeszcz, ul. Politechniczna 7,
- "Kanion", Sklep sportowo - turystyczny / sport & tourist shop /Centrum handlowe "Alfa"/ "Alfa" Shopping Mall - Gdańsk-Przymorze, ul. Kołobrzeska 41C,

Opinie (54)

  • GDYNIA

    GDYNIA jako jedyne misto z poza UE dostalo rok temu najwysze wyroznienie dla miasta UE - GRAND PRIX - NAGRODA EUROPY
    Pozatym Gdynia otrzymała trzy najwyższe wyróżnienia: HONOROWĄ FLAGĘ RADY EUROPY, HONOROWĄ TABLICĘ RADY EUROPY

    w Gdyna nalezy tez do World Trade Center
    www.wtcgdynia.com.pl

    Najwieksza KM w Polsce (przeliczenie tabor niskopodlogowy/ mieszkaniec) www.zkmgdynia.pl

    Gdynia jako piersze miasto w Polsce rozpoczela kampanie reklamowa pt. Gdy inwestujesz ... Gdynia (bilbordy, reklamy w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wroclawiu itd.)

    Fenomen Gdyni trudno wytłumaczyć osobom nie znającym gdynian i ich małej ojczyzny. Miast tej wielkości jest w Polsce kilkanaście, podobnych portów jest w świecie kilkadziesiąt. Co sprawia, że każdy przyjezdny przyznaje, że Gdynia jest jedyna, niepowtarzalna i wyjątkowa?

    Niełatwo powiedzieć na czym owa wyjątkowość polega. Faktem jest, że w ciągu 75 lat historii miasta gdynianie - działając w tych samych warunkach co ich rodacy - osiągnęli znacznie więcej dla kraju, dla innych i dla siebie. Czy są inni? Czy są lepsi? Wszak wielu z nich to przybysze z wszystkich stron Polski. Gdzie indziej nie udało im się, tu osiągnęli sukces. W Gdyni stali się lepsi, a wraz z nimi miasto. Gdynia jest lepsza... Dlaczego? Może to metafizyka przestrzeni. Dobry duch czuwa nad tym miejscem, oddala klęski i nieszczęścia i pozwala urzeczywistnić marzenia, osiągać szalone cele i odkrywać nowe horyzonty. Gdyby spytać o przymiotniki najlepiej oddające atmosferę miasta, usłyszałoby się zapewne: "otwarte, ambitne, zaradne, sprawne, śmiałe", ale równocześnie "niespokojne", a może nawet "szalone". W dobie gospodarki globalnej takie cechy miejsca przyciągają przedsiębiorców, najlepsze kadry, a w efekcie kapitał. Może dlatego Gdynia jest lepsza?

    Ale może również dlatego, że wyjątkowo sprawnie wykorzystuje się w Gdyni możliwości jakie daje samorządność, demokracja i gospodarka rynkowa? Dzięki zaangażowaniu wszystkich obywateli udało się od 1989 r. znacznie poprawić jakość życia mieszkańców i stworzyć sprzyjające warunki rozwoju gospodarczego. Spośród polskich dużych miast Gdynia w największym stopniu spełnia standardy europejskie i zajmuje stale wysokie miejsce w rankingach atrakcyjności, bo Gdynia to:
    dobra dostępność do międzynarodowego lotniska "Gdańsk-Trójmiasto",
    bezpośrednie połączenie promowe ze Szwecją,
    dobre połączenia kolejowe i drogowe z głównymi miastami Polski,
    wysokiej jakości woda wodociągowa,
    czyste powietrze,
    proekologiczny system centralnego zaopatrzenia w energię cieplną (EC i gaz),
    zróżnicowana oferta mieszkaniowa,
    pełna dostępność do bogatej oferty usług edukacyjnych, medycznych i rekreacyjnych,
    atrakcyjne śródmieście,
    dobrze zaopatrzone sklepy i centra handlowo-usługowe,
    znakomicie zorganizowany i wyposażony w nowoczesny tabor system transportu zbiorowego,
    rozbudowany system pomocy społecznej i opieki nad rodziną,
    stopniowe dostosowanie miasta do potrzeb osób niepełnosprawnych.
    Dla potencjalnych inwestorów liczą się jednak warunki prowadzenia interesów. Działania władz miejskich w tej dziedzinie są konsekwentne i długofalowe. Już w pierwszej połowie lat 90. przy szerokim udziale społecznym opracowano "Strategię rozwoju miasta", której celem nadrzędnym jest rozwój gospodarczy. Uchwalono też "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego", na podstawie którego na bieżąco opracowuje się plany zagospodarowana przestrzennego. Opracowano wizje, koncepcje i plany zagospodarowania najbardziej atrakcyjnych terenów inwestycyjnych:
    Strefa Rozwoju Centrum Miasta - 100 ha uzbrojonych terenów na styku portu i śródmieścia,
    Nadmorska Strefa Prestiżu Miejskiego - kilkanaście ha terenów z bezpośrednim dostępem do morza (tzw. waterfront).
    Rosnące napięcia na rynku pracy i pogarszająca się koniunktura skłoniły do przyjęcia "Gdyńskiego Programu Wspierania Przedsiębiorczości". Powstało Pomorskie Miasteczko Zawodów umożliwiające poszukującym pracy podniesienie lub zmianę kwalifikacji. Przygotowano i stale rozpowszechnia się materiały dla osób podejmujących po raz pierwszy działalność gospodarczą. Stale wspiera się i doradza małym firmom. W 2001 r. miasto we współpracy z gdyńskim środowiskiem biznesu podjęło szeroko zakrojoną kampanię promocji skierowaną do nowych inwestorów. W wielkich polskich miastach rozmieszczono na bilboardach, a w Warszawie dodatkowo na tramwajach hasło promocyjne "Gdy inwestujesz... Gdynia". Zainaugurowano coroczne Międzynarodowe Forum Inwestycyjne, rozpowszechniono materiały informacyjne, w tym w internecie.

    Wyznaczono lokalizację w byłej zajezdni autobusowej, podjęto prace nad planami adaptacji i złożono wnioski o wsparcie finansowe Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni. Akces do parku zgłosiły już pierwsze firmy branży biotechnologicznej, informatycznej i wzornictwa przemysłowego. W celu poprawy funkcjonowania miasta i gospodarki w 1998 r. podjęto realizację finansowanego z obligacji komunalnych "Programu Drogowego". W ciągu pięciu lat w modernizację i rozbudowę sieci ulicznej zainwestowanych zostanie przeszło 206 mln zł.

    Gdynia jest miastem europejskim. Od lat utrzymuje partnerskie kontakty z licznymi miastami na Wschodzie i Zachodzie, jest aktywnym uczestnikiem międzynarodowej współpracy miast i regionów, szczególnie w ramach Europy Bałtyckiej. Posiada w strukturze Urzędu Miejskiego wydzielone jednostki organizacyjne oraz kompetentne i doświadczone kadry umożliwiające korzystanie z europejskich funduszy rozwojowych. W Gdyni warto urodzić się, uczyć, studiować, pracować, wypoczywać, a nawet zestarzeć. Ale przede wszystkim warto tu robić interesy. Interesy różne: małe i duże; związane z morzem i zorientowane na ląd; produkcyjne, handlowe i usługowe, ale przede wszystkim takie, do których zabierają się tylko najlepsi - ryzykowne i porywające, pachnące wielką przygodą i... wielkimi pieniędzmi.

    • 0 0

  • na karcie jest widok

    NA GDYNSKI DAR POMORZA

    • 0 0

  • Niezależnie od tematu

    gdyński idiota swoje.

    • 0 0

  • baja

    zawziął się

    • 0 0

  • Flaga, tablica... (europejska:-))

    cóż z tego jesli baba bez cyca.. ;-) hiiiii!
    O ja Pier.... Gdańsk wole OLE! i Sopot też.

    • 0 0

  • Mega Euroopejskie Tutki co najwyżej.

    Ale Gdyńska mitomania połączona z przejedzoną juz dawno megalomanią się niepotrzebnie naprodukował (-a). :-)

    • 0 0

  • WTC tylko że kojarzy się z bazarem jakoś...

    Nie tylko mnie.

    • 0 0

  • mi najbardziej sie podoba stwierdzenie metafizyka przestrzeni
    generalnie tyle belkotu stworzyc to trzeba byc niezle nawiedzonym
    ale jezeli chodzi o ten "fenomem"
    to ja go moge szybko wytlumaczyc ha ha

    • 0 0

  • cityman

    tylko nie wklejaj listy
    proszę

    • 0 0

  • ja też proszę
    człowiek ma jednak tylko pewien próg odporności...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane