• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karwiny: mieszkańcy chcieli kładkę, a będzie wiadukt

Patryk Szczerba
2 czerwca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem najwcześniej za trzy lata. Będzie konstrukcją, po której pojadą auta, choć radni dzielnicy chcieli inaczej. Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem najwcześniej za trzy lata. Będzie konstrukcją, po której pojadą auta, choć radni dzielnicy chcieli inaczej.

Radni dzielnicy Karwiny i społecznicy nie chcą budowy wiaduktu drogowego pomiędzy ulicami Buraczaną i Strzelców zobacz na mapie Gdyni. - Proponowaliśmy wariant kładki pieszo-rowerowej. O wiadukcie drogowym dowiedzieliśmy się z mediów - mówią.



Czy inwestycje drogowe powinny być konsultowane z mieszkańcami?

W poprzednim tygodniu Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni poinformował, że szuka specjalistycznych firm, które pomogą w przygotowaniu warunków zamówienia na projekt wiaduktu drogowego pomiędzy ulicami Strzelców i Buraczaną. Konstrukcja połączy Karwiny z Małym Kackiem. Ma kosztować ok. 16 mln zł. Oprócz samochodów, będą mogli się tam poruszać piesi i rowerzyści.

Czytaj więcej: Wiadukt połączy Karwiny z Małym Kackiem

Wiadukt na Karwinach bez konsultacji z mieszkańcami



Według szacunków ZDiZ, gdyby nie było tam ruchu samochodowego, kładka mogłaby kosztować 10 mln zł. Tyle, że według wyceny przedstawionej na początku roku radnym dzielnicy, oczekiwana przez nich konstrukcja miała kosztować dużo mniej - ok. 2 mln zł. Radni nie ukrywają, że nowy pomysł im się nie podoba. Dodają, że nikt z nimi nie konsultował propozycji, a o całej sprawie dowiedzieli się z mediów.

- Rady Dzielnic są zobligowane formalnie do organizacji konsultacji społecznych ws. inwestycji kosztujących zaledwie kilka tysięcy złotych (np. remonty chodników, drobne naprawy itp.). W przypadku wiaduktu mówimy o jednej z największych, najdroższych i budzących spore kontrowersje inwestycji. I żadnych konsultacji nie było - mówi Marek Dudziński, radny dzielnicy Karwiny.
Rozgoryczenie radnych potęguje fakt, że konsultacje były przeprowadzane przy okazji zmian w ruchu na Grabówku, czy ostatnio na Dąbrowie, gdzie radni zawnioskowali w sprawie ustalenia jednokierunkowych ulic. Miasto chwali się też organizowaniem konsultacji w sprawie Parku Centralnego czy terenów przechodzących rewitalizację.

- Postawiono nas przed faktem dokonanym, a tymczasem sprawa jest poważniejsza niż się wydaje. To, co budzi największe zastrzeżenia i uzasadnione obawy mieszkańców, to plan miasta na stworzenie dużego ruchu samochodów na małych, spokojnych, wewnętrznych, mocno zabudowanych uliczkach takich jak: Olgierda, Strzelców, Buraczanej i Nałkowskiej. To nie są drogi przeznaczone do wzmożonego ruchu drogowego - dodaje Dudziński.
Niewykluczone, że do miasta trafi petycja dotycząca rezygnacji z przejazdu drogowego na rzecz tańszych ułatwień dla pieszych i rowerzystów.

- Ponownie apelujemy o konsultowanie z lokalnymi społecznościami, a przynajmniej radami dzielnic, zamierzeń inwestycyjnych, które mogą budzić kontrowersje. Brak rozmowy, brak udziału mieszkańców w zarządzaniu miastem, niechęć władz do partycypacji społecznej jest na szkodę całego miasta - piszą społecznicy z Miasta Wspólnego.

Miasto pozostaje nieugięte



Petycja może niewiele pomóc, bo urzędnicy od początku bronią pomysłu i nie zmieniają zdania.

- Dzięki budowie wiaduktu samochody jadące w stronę obwodnicy nie będą musiały dojeżdżać do skrzyżowania z Sopocką, co powinno realnie zmniejszyć ruch na tym skrzyżowaniu. Będą mogły jechać ulicą Nałkowskiej, której przepustowość pozwala na zwiększenie natężenia ruchu - wyjaśnia Roman Witowski, dyrektor ZDiZ.
Ewentualny zbyt duży ruch w dzielnicy ma być zmniejszony poprzez... strefę Tempo 30. ZDiZ chce też zwracać uwagę kierowcom, by nie wjeżdżali na drogi osiedlowe. Na razie nie wiadomo jak zapewnić skuteczność tych pomysłów.

Według różnych wersji, pozwolenie na budowę ma zostać wydane jesienią 2019 roku lub wiosną 2020 roku. Samo zakończenie realizacji jest planowane na 2021 rok, ale to wciąż tylko orientacyjny termin.

Miejsca

Opinie (214) 6 zablokowanych

  • Bardzo dobra decyzja (2)

    Nie trzeba się bać nowoczesnych rozwiązań urbanistycznych komunikacyjnych bo wewnętrzny ruch na terenie osiedla można rozwiązać poprzez odpowiednią jego regulację w tym konkretnym przypadku wystarczy ul Nałkowska od skrzyżowania z Buraczana czyli w miejscu gdzie będzie wchodził ruch od strony Strzelców ustanowić jako jednokierunkową i tym samym uniemożliwić zjazd ze strzelców w kierunku szkoły przedszkola i osiedla jest szereg innych nowoczesnych rozwiązań A w tym przypadku wyrzucenie stosunkowo duże ilości pojazdów z węzła przy PKM w kierunku obwodnicy to również poprawa komfortu dojazdu z miasta na Karwiny no ale mamy okres przedwyborczy i teraz będzie się nie tylko uaktywniają miasto w Alei czy wszyscy którzy mają chrapkę na dostanie się do nowej Rady Miasta to od nas mieszkańców zależy czy będziemy mieli wyważyć rację i rozpoznać prawdziwe intencje

    • 3 37

    • w swoim ogródku ustanów sobie ruch jednokierunkowy

      • 9 0

    • Nowoczesnych?

      Chyba były nowoczesne w latach 70

      • 4 0

  • jaja jakies

    domagamy się porządnego przejazdu w Chyloni przez tory tunel lub wiadukt to złodzieje z urzędu miasta mowia , ze nie ma kasy a na Karwinach proszę tunel lub wiadukt w Chyloni potrzebny od zaraz domagamy się od kilkudziesięciu lat i co figa z makiem Szczurek odejdź bo doprowadziles Gdynie do ruiny precz ze Szczurem

    • 35 3

  • Szczur nie słucha mieszkańców!

    • 20 2

  • Mieszkańcy nie maja nic do gadania!

    • 15 2

  • Mieszkańcy północnych dzielnic chcieliby cokolwiek na przejeździe kolejowym na północnej/puckiej, ale nie ma nic.

    • 25 1

  • (2)

    Urzędnik zawsze wie lepiej. Tak samo wiadukt na tereny postoczniowe w Gdańsku. Nawet chodnika nie ma.

    • 13 5

    • No i? Można obejść wiadukt inną drogą.

      • 2 2

    • Na nowym wiadukcie jest droga na starym obok jest chodnik

      • 2 0

  • (3)

    Świętej Przepustowości niech będą dzięki!

    • 15 3

    • Niektóre mózgi (1)

      Charakteryzują się niską przepustowością

      • 0 4

      • poprawa przepustowości dla pojazdów jest dużo bardziej kosztowna

        niż dbanie o przepustowość korytarzy ruchu ludzi.

        W skali lokalnej to są kierunki nie do pogodzenia: im więcej miejsca i wydatków na infrastrukturę dla pojazdów (samochodów prywatnych), tym gorszy poziom bezpieczeństwa i komfortu ruchu ludzi nie tylko w skali lokalnej, ale i w skali całego miasta.

        Korytarze ruchu pieszych i rowerzystów trzeba prostować, kierowcy mogą sobie korzystać z objazdów.

        Jak się nie zbuduje kładki dla pieszych, to nikt nie zdecyduje się na przejście piesze nawet mając cel przejścia w niewielkiej odległości w linii prostej.

        • 2 0

    • Ty chyba

      Za często do kościoła chodzisz

      • 2 0

  • Proponuje czteropasmowy wiadukt z zakazem jazdy dla aut, dopoki nie biedzie infrastruktury drogowej prowadzacej do wiaduktu

    • 10 6

  • (1)

    No i bardzo dobrze, a mieszkańcy niech się przeprowadzą jak się nie podoba. Nic się nie podoba..

    • 8 20

    • dokładnie mieszkańcy Strzelców niech się przeprowadzą na drugą stronę torów

      będzie taniej, BEZPIECZNIEJ I BARDZIEJ EKOLOGICZNIE

      • 6 5

  • a kiedy będą odbudowane mostki w małym macku czy ta prowizorka na Radomskie ma być wieczna?

    • 18 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane