• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Michał Brancewicz
30 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.
  • Nowa Bulońska Północna w budowie.

Trwa budowa Nowej Bulońskiej Północnej, a pod koniec października powinniśmy poznać oferty wykonawców Nowej Warszawskiej. W ciągu najbliższych dwóch lat planowane są budowy i rozbudowy mniejszych dróg. Większe inwestycje, głównie na południu Gdańska, nie mają na razie terminów, a ich realizacja jest uzależniona od otrzymania unijnego dofinansowania.



W pierwszej kolejności miasto powinno:

Nowa Bulońska Północna - trwa budowa



Nowa Bulońska Północna połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Część drogowa powinna powstać do końca roku, natomiast linia tramwajowa ma zostać uruchomiona latem 2020 roku.

Nowa Warszawska - oczekiwanie na oferty



Z kolei z 16 września na 29 października przesunięty został termin otwarcia ofert na budowę Nowej Warszawskiej, która połączy Nową Bulońską zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska. W tym przypadku inwestycja ogranicza się do samej linii tramwajowej, bez drogi dla aut, tylko dla rowerów. Nowa Warszawska ma być gotowa latem 2021 roku.

  • Trasa tramwajowa w ramach inwestycji Nowa Warszawska.
  • Nowa Bulońska Północna realizowana jest w wariancie przedłużonym.
Gdy piszemy o tych inwestycjach, czytelnicy często pytają, jaki jest harmonogram budowy kolejnych dróg w Gdańsku. Zapytaliśmy o to urzędników. Poniżej prezentujemy, jak wyglądają plany w najbliższej perspektywie oraz na kolejne lata. Niestety, wiele ważnych inwestycji nie ma jeszcze ustalonej nawet przybliżonej daty realizacji. Tak jest chociażby w przypadku Nowej Świętokrzyskiej, o czym niedawno informowaliśmy. Ale ta lista jest znacznie dłuższa.

Budowy i przebudowy dróg planowane w najbliższych latach



  • Przebieg ul. Nowej Olchowej.
  • Budowa Nowej Opackiej podzielona jest na dwa etapy. Środkowy odcinek ulicy wybudował deweloper.
  • Rozbudowa ul. Kartuskiej podzielona została na dwa etapy. Od ul. Otomińskiej do Nowatorów oraz od Nowatorów do granicy miasta.
  • Pierwszy etap inwestycji przewiduje budowę dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi na Oruni.
Mieszkańcy południa Gdańska z pewnością nie będą zadowoleni z faktu, że w tym momencie nie są znane nawet przybliżone terminy budowy dróg w tej części miasta. Ich realizacja uzależniona jest od pozyskania unijnego dofinansowania.

Planowana kolejność dużych inwestycji poprawiających komunikację w Gdańsku:

  1. Trasa GP-W, inaczej Nowa Politechniczna (tramwaj i droga technologiczna, droga rowerowa i chodnik) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  2. Nowa Świętokrzyska (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - ma opracowany projekt - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
  3. Nowa Jabłoniowa (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania

  • Dwa warianty przebiegu ul. Nowej Politechnicznej.
  • W ramach Nowej Świętorzyskiej powstanie nowa droga bez linii tramwajowej, ale z buspasami.
  • Nowa Jabłoniowa bez linii tramwajowej, ale z buspasami dla autobusów.
Jeszcze dłużej trzeba będzie poczekać na:


Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską. Grafika ilustrująca przebieg tzw. Zielonego Bulwaru wraz z tunelem pod Pachołkiem i Nową Kielnieńską.
Inwestycje drogowe w Gdańsku do realizacji po 2030 r.


Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową. Drugi etap budowy Nowej Wałowej wraz z linią tramwajową.
- Te inwestycje przewidziane są do realizacji po 2030 roku - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Opinie (427) ponad 10 zablokowanych

  • Nowa Warszawska (1)

    Co za sens jest budować drogę Nowa Warszawska skoro nie będzie tam drogi dla samochodów dalej wszystko na Warszawskiej
    będzie stało w korkach

    • 15 6

    • Bo tylko stworzenie oferty alternatywnej do samochodu sprawi, że samochodów będzie mniej.
      Gdyby powstała droga i samochodów byłoby jeszcze więcej, wszystko i tak by stało na kolejnym skrzyżowaniu.

      • 5 5

  • Ciekawe ile jeszcze czasu zajmie BRG i ZDIZ zrozumienie, że budowa nowych dróg nie rozwiązuje problemu komunikacyjnego

    Tylko finansuje firmy budowlane. Przykłady? Armii Krajowej, stoimy jak staliśmy. Havla. Stoimy jak staliśmy. Wyklętych, to samo. Tunel - stoimy na przymorzu. Także dobrze, ze widać że miasto ma plan. Zamurować nas na dobre, w spalinach.

    • 15 8

  • jak się mieszka w mieście, nawet prowincjonalnym to trzeba liczyć się z korkami

    na wiosce jest luźniej

    • 6 5

  • Połowa południa pcha się Warszawską bo nie chce stać na Świętokrzystkiej

    .... i Nowa Warszawska tylko torowisko?

    • 16 2

  • Zacznie się po 2030 :)

    • 7 0

  • budowac budowac budowac

    mniej gadania a zakasac rekawy do roboty. najlepiej rozdac lopaty mandaciarni miejskiej i reszcie miejskich pasozytow niech zaczna przerzucac piach

    • 5 4

  • przydałby się tramwaj wzdłuż AK skrecający na Havla omijający Chełm. (3)

    Za długo się jedzie z południowych dzielnic i bez tego jak przedłużą tramwaj na nową Świętokrzyską , to nie będzie sensu. Potrzeba rozdzielenia linii, na cześć jadącą przez Chełm i część bezpośrednio do Gdańska Głównego. W dzisiejszych czasach liczy się czas przejazdu , ale te trajtki są za wolne, na Chełmie strasznie się ślimaczy, ogólnie rowerem szybciej dojechać do Głównego niż trajtkiem. Zjeżdżając w dół Małomiejską i dalej w lwo wałem to rowerem można się wyrobić w 15 minut, a trajtek jedzie 20min. Skm'ka przejeżdża w tym czasie z GD do Sopotu. Samochód mimo korka na Havla tez jedzie 20 min. To jaki jest sens przesiadać się na trajtki (jeszcze tłok , że masakra) Budujmy z głowa a nie prowizorki.

    • 21 4

    • (2)

      Trajtki to masz w Gdyni, przybyszu z Mazur

      • 2 3

      • jestem przybyszem ale nie z Mazur i 27 lat w Gdańsku (1)

        Mogę powiedzieć "trampki" jak coś zmienia, ale generalnie nic to nie zmienia buraku.

        • 2 1

        • Kultura z Bartoszyc

          Cebulaku

          • 2 3

  • Idą wybory to słychać widać i czuć :):):)

    • 17 4

  • Dosyć pompowania w te suburbia (4)

    Dosyć pompowania kasy nie wiadomo gdzie, kiedy dzielnice Gdańska jak Wrzeszcz, Przymorze czy Zaspa czekają na wylanie nowych dróg tam, gdzie jest połatane do granic możliwości, na chodniki i odmalowanie pasów. Ile można wydawać na suburbia, bo akurat tam sobie jaśnie państwo z postanowili kupić mieszkania za półdarmo.

    • 18 22

    • A no zachcieli , zapraszam jest całkiem nieźle, a wcześniej byłem blisko Wrzeszcza. (3)

      Prawda taka , że tu jest większość płatników do budżetu miasta .
      Na samym Chełmie mieszka 50 tys ludzi , a we Wrzeszczu ile ?
      To to cicho mi tu KAzio.

      • 5 4

      • we Wrzeszczu i na Przymorzu przynajmniej te drogi są, może i połamane i dziurawe, ale np na obrzeżach w ogóle ich nie ma tyle co potrzeba

        • 4 4

      • (1)

        Płatnik to nie jest to samo co podatnik . Otwórz książki . Sama zaspa to 30 tysięcy ludzi . Facet ma racje , może trochę bez sensu szczuje , ale już za dużo pieniędzy idzie w te fawele nie wiadomo gdzie . A ktoś kupuje za 15 tys . za metr mieszkanie i dziury w drogach

        • 5 2

        • nikt ci nie kaze tam kupowac, widzialy galy co braly. A okreslenie fawel to chyba predzej wlasnie do zaspy pasuje :D

          • 0 0

  • m

    Komunikacja dobra w Gdańsku to priorytet dla tej tak modnej dziś świetnie rozwijającej się przez ostatnie lata aglomeracji. Polecam przy okazji wydany przez URAN trzyjęzyczny album - "Gdańsk dawniej i dziś "

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane