- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?
Trwa budowa Nowej Bulońskiej Północnej, a pod koniec października powinniśmy poznać oferty wykonawców Nowej Warszawskiej. W ciągu najbliższych dwóch lat planowane są budowy i rozbudowy mniejszych dróg. Większe inwestycje, głównie na południu Gdańska, nie mają na razie terminów, a ich realizacja jest uzależniona od otrzymania unijnego dofinansowania.
Nowa Bulońska Północna - trwa budowa
Nowa Bulońska Północna połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Część drogowa powinna powstać do końca roku, natomiast linia tramwajowa ma zostać uruchomiona latem 2020 roku.
Nowa Warszawska - oczekiwanie na oferty
Z kolei z 16 września na 29 października przesunięty został termin otwarcia ofert na budowę Nowej Warszawskiej, która połączy Nową Bulońską z al. Havla . W tym przypadku inwestycja ogranicza się do samej linii tramwajowej, bez drogi dla aut, tylko dla rowerów. Nowa Warszawska ma być gotowa latem 2021 roku.
Gdy piszemy o tych inwestycjach, czytelnicy często pytają, jaki jest harmonogram budowy kolejnych dróg w Gdańsku. Zapytaliśmy o to urzędników. Poniżej prezentujemy, jak wyglądają plany w najbliższej perspektywie oraz na kolejne lata. Niestety, wiele ważnych inwestycji nie ma jeszcze ustalonej nawet przybliżonej daty realizacji. Tak jest chociażby w przypadku Nowej Świętokrzyskiej, o czym niedawno informowaliśmy. Ale ta lista jest znacznie dłuższa.
Budowy i przebudowy dróg planowane w najbliższych latach
- Nowa Portowa - fragment drogi na terenie Pomorskiego Centrum Inwestycyjnego na Stogach (2019-2020)
- Nowa Olchowa łącząca Cedrową z Kartuską (2020-2021)
- Nowa Opacka - etap 1 od ul. Czyżewskiego (2020-2021)
- Rozbudowa ul. Kartuskiej od Otomińskiej do Nowatorów (2019-2021)
- Budowa wiaduktów na Oruni - realizacja po roku 2023
Mieszkańcy południa Gdańska z pewnością nie będą zadowoleni z faktu, że w tym momencie nie są znane nawet przybliżone terminy budowy dróg w tej części miasta. Ich realizacja uzależniona jest od pozyskania unijnego dofinansowania.
Planowana kolejność dużych inwestycji poprawiających komunikację w Gdańsku:
- Trasa GP-W, inaczej Nowa Politechniczna (tramwaj i droga technologiczna, droga rowerowa i chodnik) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
- Nowa Świętokrzyska (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - ma opracowany projekt - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
- Nowa Jabłoniowa (sama droga z buspasami i rezerwą pod tramwaj) - projekt w opracowaniu - realizacja uzależniona od uzyskania unijnego dofinansowania
Jeszcze dłużej trzeba będzie poczekać na:
- Zielony Bulwar (droga i tramwaj)
- Nowa Wałowa (tramwaj)
Inwestycje drogowe w Gdańsku do realizacji po 2030 r.
- Nowa Spacerowa z tunelem pod Pachołkiem (droga)
- Nowa Kielnieńska (droga)
- Nowa Bulońska Południowa (droga i tramwaj)
- Nowa Małomiejska - Nowa Podmiejska (droga)
- Nowa Kościuszki etap 1 i 2 (droga)
- Nowa Gdańska (droga)
- Nowa Wałowa etap 2 (tunel, droga i tramwaj)
- Nowa Unruga (droga)
- Te inwestycje przewidziane są do realizacji po 2030 roku - informuje Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Opinie (427) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-30 08:50
Nowa Warszawska (1)
Co za sens jest budować drogę Nowa Warszawska skoro nie będzie tam drogi dla samochodów dalej wszystko na Warszawskiej
będzie stało w korkach- 15 6
-
2019-09-30 08:58
Bo tylko stworzenie oferty alternatywnej do samochodu sprawi, że samochodów będzie mniej.
Gdyby powstała droga i samochodów byłoby jeszcze więcej, wszystko i tak by stało na kolejnym skrzyżowaniu.- 5 5
-
2019-09-30 09:00
Ciekawe ile jeszcze czasu zajmie BRG i ZDIZ zrozumienie, że budowa nowych dróg nie rozwiązuje problemu komunikacyjnego
Tylko finansuje firmy budowlane. Przykłady? Armii Krajowej, stoimy jak staliśmy. Havla. Stoimy jak staliśmy. Wyklętych, to samo. Tunel - stoimy na przymorzu. Także dobrze, ze widać że miasto ma plan. Zamurować nas na dobre, w spalinach.
- 15 8
-
2019-09-30 09:01
jak się mieszka w mieście, nawet prowincjonalnym to trzeba liczyć się z korkami
na wiosce jest luźniej
- 6 5
-
2019-09-30 09:11
Połowa południa pcha się Warszawską bo nie chce stać na Świętokrzystkiej
.... i Nowa Warszawska tylko torowisko?
- 16 2
-
2019-09-30 09:13
Zacznie się po 2030 :)
- 7 0
-
2019-09-30 09:13
budowac budowac budowac
mniej gadania a zakasac rekawy do roboty. najlepiej rozdac lopaty mandaciarni miejskiej i reszcie miejskich pasozytow niech zaczna przerzucac piach
- 5 4
-
2019-09-30 09:16
przydałby się tramwaj wzdłuż AK skrecający na Havla omijający Chełm. (3)
Za długo się jedzie z południowych dzielnic i bez tego jak przedłużą tramwaj na nową Świętokrzyską , to nie będzie sensu. Potrzeba rozdzielenia linii, na cześć jadącą przez Chełm i część bezpośrednio do Gdańska Głównego. W dzisiejszych czasach liczy się czas przejazdu , ale te trajtki są za wolne, na Chełmie strasznie się ślimaczy, ogólnie rowerem szybciej dojechać do Głównego niż trajtkiem. Zjeżdżając w dół Małomiejską i dalej w lwo wałem to rowerem można się wyrobić w 15 minut, a trajtek jedzie 20min. Skm'ka przejeżdża w tym czasie z GD do Sopotu. Samochód mimo korka na Havla tez jedzie 20 min. To jaki jest sens przesiadać się na trajtki (jeszcze tłok , że masakra) Budujmy z głowa a nie prowizorki.
- 21 4
-
2019-09-30 10:48
(2)
Trajtki to masz w Gdyni, przybyszu z Mazur
- 2 3
-
2019-09-30 11:02
jestem przybyszem ale nie z Mazur i 27 lat w Gdańsku (1)
Mogę powiedzieć "trampki" jak coś zmienia, ale generalnie nic to nie zmienia buraku.
- 2 1
-
2019-09-30 11:42
Kultura z Bartoszyc
Cebulaku
- 2 3
-
2019-09-30 09:18
Idą wybory to słychać widać i czuć :):):)
- 17 4
-
2019-09-30 09:18
Dosyć pompowania w te suburbia (4)
Dosyć pompowania kasy nie wiadomo gdzie, kiedy dzielnice Gdańska jak Wrzeszcz, Przymorze czy Zaspa czekają na wylanie nowych dróg tam, gdzie jest połatane do granic możliwości, na chodniki i odmalowanie pasów. Ile można wydawać na suburbia, bo akurat tam sobie jaśnie państwo z postanowili kupić mieszkania za półdarmo.
- 18 22
-
2019-09-30 11:05
A no zachcieli , zapraszam jest całkiem nieźle, a wcześniej byłem blisko Wrzeszcza. (3)
Prawda taka , że tu jest większość płatników do budżetu miasta .
Na samym Chełmie mieszka 50 tys ludzi , a we Wrzeszczu ile ?
To to cicho mi tu KAzio.- 5 4
-
2019-09-30 12:23
we Wrzeszczu i na Przymorzu przynajmniej te drogi są, może i połamane i dziurawe, ale np na obrzeżach w ogóle ich nie ma tyle co potrzeba
- 4 4
-
2019-09-30 15:41
(1)
Płatnik to nie jest to samo co podatnik . Otwórz książki . Sama zaspa to 30 tysięcy ludzi . Facet ma racje , może trochę bez sensu szczuje , ale już za dużo pieniędzy idzie w te fawele nie wiadomo gdzie . A ktoś kupuje za 15 tys . za metr mieszkanie i dziury w drogach
- 5 2
-
2019-10-02 07:53
nikt ci nie kaze tam kupowac, widzialy galy co braly. A okreslenie fawel to chyba predzej wlasnie do zaspy pasuje :D
- 0 0
-
2019-09-30 09:20
m
Komunikacja dobra w Gdańsku to priorytet dla tej tak modnej dziś świetnie rozwijającej się przez ostatnie lata aglomeracji. Polecam przy okazji wydany przez URAN trzyjęzyczny album - "Gdańsk dawniej i dziś "
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.