• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy zakończy się rozbudowa ulicy Kartuskiej?

Arnold Szymczewski
4 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rozbudowa Kartuskiej: opóźnienia w projektowaniu

Przeciąga się otwarcie wszystkich pasów jezdni na rozbudowanym odcinku ul. Kartuskiej - narzekają mieszkańcy, którzy już od ponad miesiąca powinni móc jeździć bez większych utrudnień między ulicami NowatorówMapkaOtomińskąMapka. Powodem jest realizacja drugiego etapu robót na skrzyżowaniu z ul. Nowatorów. Prace potrwają tam aż do września 2022 r.



Jak często jeździsz ul. Kartuską?

Prace przy rozbudowie ul. Kartuskiej na odcinku od ul. Otomińskiej do Nowatorów trwają od sierpnia 2020 r. Inwestycja warta ponad 37 mln zł obejmuje przebudowę odcinka liczącego 1,2 km.

Przebudowa i kolejne etapy: pierwszy etap obejmuje odcinek pomiędzy ulicami Otomińską a Nowatorów, drugi pomiędzy ulicami Nowatorów i Smęgorzyńską, a trzeci od ul. Smęgorzyńskiej do rogatek miasta.

Obecnie trwa przebudowa skrzyżowania Kartuska - Nowatorów. Obecnie trwa przebudowa skrzyżowania Kartuska - Nowatorów.

Koniec pierwszego etapu



Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zaznacza, że pierwszy etap prac związany z rozbudową Kartuskiej na odcinku między ul. Nowatorów i Otomińską zakończył się. Jednak nie wszystkie pasy jezdni zostały jeszcze otwarte. Ma to umożliwić prowadzenie robot na skrzyżowaniu z ul. Nowatorów.

- Prace przy budowie pierwszego etapu zakończyły się, a w ostatnim czasie wykonywane były jeszcze elementy, które wymagały poprawienia. Mimo odbiorów na pierwszym etapie zadania, w najbliższym czasie nie zostanie wprowadzona docelowa organizacja ruchu. Zmiany w poruszaniu się na ul. Kartuskiej będą obowiązywały do odwołania przez najbliższe tygodnie, tak aby umożliwić prowadzenie robót drogowych na skrzyżowaniu z ul. Nowatorów. W związku z prowadzonymi robotami mogą występować czasowe, niewielkie utrudnienia - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Z uwagi na warunki atmosferyczne i dużą wilgotność oznakowanie poziome na drogach jest wykonane farbą "cienkowarstwową". Wiosną wykonawca wymaluje pasy trwałą, docelową farbą. Obecnie roboty ziemne wykonywane są na drugim etapie inwestycji - dodaje.
  • Rozbudowa Kartuskiej zakończyła się w grudniu, ale droga wciąż nie jest w pełni przejezdna.
  • Powodem zwężenia nowo wybudowanej jezdni ul. Kartuskiej są prace na skrzyżowaniu z ul. Nowatorów.
  • Rozbudowa ul. Kartuskiej jest teoretycznie zakończona, ale droga nie jest w pełni dostępna dla kierowców.
  • Po zakończeniu wszystkich prac kierowcy będą mieć do dyspozycji po dwa pasy w obu kierunkach.

Kartuska i Nowatorów w formie skrzyżowania z wyspą centralną



Na skrzyżowaniu Kartuska-Nowatorów przewidziano po dwa pasy ruchu wyjazdowe z ul. Nowatorów w stronę centrum Gdańska oraz dwa pasy ruchu przy zjeździe z ul. Kartuskiej w ul. Nowatorów.

Ul. Nowatorów zostanie poszerzona na odcinku ok. 250 metrów do przekroju czterech pasów ruchu. Wydłużony będzie też prawoskręt w stronę Żukowa, zaś przystanek autobusowy będzie umiejscowiony za skrzyżowaniem.

1
  • Planowana organizacja ruchu na skrzyżowaniu Kartuska - Nowatorów.
Co ważne, na nowym skrzyżowaniu Nowatorów-Kartuska przejścia dla pieszych będą zlokalizowane z każdej strony wyspy centralnej wraz z wydzielonymi przejazdami rowerowymi.

Skrzyżowanie wykonane w 60 proc. Koniec prac we wrześniu



- Panujące warunki atmosferyczne i niskie temperatury uniemożliwiają prowadzenie pełnego frontu robót na przebudowywanym skrzyżowaniu ul. Kartuskiej z ul. Nowatorów. Obecnie głównie prowadzone są prace ziemne. W okolicach skrzyżowania wykonywana jest sieć wodociągowa i podziemny hydrant. Zaawansowanie prac związanych z budową sieci wodociągowej wynosi niecałe 60 proc. W najbliższym czasie roboty te będą kontynuowane. Kontrakt na tę przebudowę podpisaliśmy we wrześniu. Koniec prac planowany jest na wrzesień 2022 r. - kończy Aneta Niezgoda.
Umowa podpisana została z konsorcjum firm, którego liderem jest spółka Kruszywo - obecnie realizująca pierwszy odcinek przebudowy ul. Kartuskiej. Na wykonanie prac przewidziano 12 miesięcy, a ich koszt wyniesie ok. 12,9 mln zł.

Miejsca

Opinie (119) 2 zablokowane

  • do pieców na wymiane są dotacje

    a na podłączenie rynien z dachu domku do burzowej magistrali?

    • 2 4

  • Dwa pasy w stronę obwodnicy i do biedronki

    Od świateł przy Nowej Inżynierskiej w stronę Centrum przydałyby się z rana dwa pasy, właściwie już od Biedronki nic nie stoi na przeszkodzie, podobnie w drugą stronę...Na co czekacie? Może na świtę Morawieckiego, wstęgę i piękny-słoneczny dzień?

    • 9 3

  • (1)

    Jakie niskie temperatury wałkonie? Robić się nie chce?

    • 20 2

    • To zaloz gumiaki i pokaz im jak sie pracuje!

      • 0 2

  • duzo przejsc naziemnych? haha

    • 8 2

  • Te bariery na jaką prędkość? 300km/h?

    Tor formuły 1 tam zbudowaliscie.

    • 14 1

  • Kolo (2)

    Asfalt strasznie faluje, bardzo jest nierówny zwlaszcza na odcinku między lidlem a Biesronką

    • 20 2

    • no to go wymienią, kasa się znajdzie

      • 1 2

    • Dexter

      Jakoś asfaltu tragiczna.. jedziesz 30 i buja.jedzesz 100 ..wpadasz na szybko do biedronki

      • 1 0

  • Proponuje artykul o tym, kiedy zakonczy sie przebudowa Slowackiego

    • 7 2

  • 2000 lat temu (13)

    Rzymianie budowali 1km swoich brukowanych dróg w 3-4 dni. Ręcznie, bez jakichkolwiek maszyn!
    Robili wykop-rynnę o głębokości 1 metra, dawali podkład i potem na wierzch układali bruk. Tak wybudowali ponad 80 tys. km dróg, które w dużej części istnieją do dziś.

    • 116 21

    • O fajnie wtedy mieli

      A samochody posiadali ,kanalizację przewody komunikacyjne oświetlenie też stawiali w 4 dni .

      • 26 25

    • A skąd brali kamienie brukowe na te drogi, w potrzebnych ilościach? Chyba masz dużą wyobraźnie.

      • 13 17

    • Nawet 2000 lat temu...

      Też byli tacy gamonie jak ty. Nic się nie zmieniło

      • 23 5

    • Siła robocza (2)

      Odpowiadając koledze: budowali tak tylko dzięki ogromniej sile roboczej niewolników. W tej chwili na budowie drogi takiej Kartuskiej jest do kilkunastu ludzi. Rzymianie mieli kilkunastu na jeden metr kwadratowy. Drugi powód to poziom techniczny budowanej drogi kiedyś i dziś. Tak jak pisali inni tutaj, nie było chociaż by elektryczności.
      Pozdrawiam

      • 15 6

      • do dziś

        Do dziś można podziwiać budowle, akwedukty i całą techniczną myśl Rzymian.
        Dziś mając techniczne wsparcie maszyn i tęgich głów na wyższych uczelniach i laboratoriach, nie radzimy sobie z tak prozaiczną sprawą jak poprawne łatanie dziur w asfalcie.

        • 8 2

      • oj tam, oj tam, my mamy ukraińców

        do tego Nowy Wał i inflacja+

        • 6 0

    • Większość do dziś nie przetrwała

      Bo zdecydowana mniejszość była budowana w trwałej drogiej technologii

      • 5 4

    • Oto jak mały Kazio wyobraża sobie Gwiazdkę.

      • 10 1

    • Ale,po tych ulicach nie jeżdżą TIT-y

      • 3 3

    • Nie rzymianie

      Tylko niewolnicy.. widac patologie indoktrynacji w twoim rozumowaniu.. czemu? A no temu ze tak samo dzis się chwalą politycy np budowa dróg. A proszę mi powiedzieć który złapał za "lopate" aby pomóc? Zaden

      • 3 2

    • Nic nie rozumiesz (1)

      W takich krajach jak Niemcy,Francja,UK, dalej tak się buduje.U nas tez się szybko buduje jeżeli za inwestycje jest odpowiedzialny inwestor prywatny. Np układ dróg na Panatonii Jabloniowa czy u deweloperów. Problem pojawia się jak robi DRMG. To trwa latami i są wpadki za wpadką. Ile takich inwestycji ? Nowa Jabłoniowa? Projekt robią od blisko 10 lat. Tyle przetargów odwołanych i
      Zmian. Dlaczego tak jest ? A No dlatego ze w spółkach miejskich zatrudnia się po rodzinie i znajomych ( kompetencje są na drugim miejscu) Wrzuca się tam ludzi którzy nie mogli znaleźć pracy na rynku wiec wyglada to tak Ty Zdzichu weź znajdź tam jakiś etat dla mojego kuzyna/syna czy brata bo on nigdzie roboty nie może znaleźć Później ci ludzie są za coś odpowiedzialni a robią to pierwszy raz. Kontrakt na projekt jabloniowej był tak przygotowany ze wykonawca porzucił prace ale i tak dostał wynagrodzenie większe niż karę.Spójrzcie na samą górę. Prezydent i wice prezydenci Gdańska. Żaden z nich nie przepracował ani dnia po za urzędem. Zaczynali od przybijania pieczątek i później po układzie. Ani dnia na rynku pracy. Nawet Pani prezydent podobno została asystentką Adamowicza na prośbę Karwowskiego. Tam tez panuje monarchia. Ile dzieci pracuje w urzędzie Gdańska starych polityków ? Póki miastem nie będą rządzić ludzie z sukcesami,doświadczeniem w zarządzaniu i kompetencjami będziecie karmieni latami o opóźnieniach,takich inwestycji jak nowa jablonowa,nowa swietokrzyska,tunel pod pachołkiem itd itd. Wasze dzieci jeszcze będą żyły tymi projektami

      • 5 4

      • jakim cudem oPiSowo polska autostrada budowana po równinie

        jest 2x droższa niż autostrada szwajcarska budowana w granitowych skałach w górskim terenie...
        + do tego szwajcarzy budowali ją 2x krócej
        ..... jakiś nieoPiSany cud+ - co?

        • 3 3

    • Jacek

      Dodałbym jeszcze, że w czasach rzymskich, ruch samochodowy był jeszcze większy niż teraz, oczywiście osobowy, ale przede wszystkim pojazdy przekraczające 24t masy własnej.

      • 0 1

  • żenada i tyle - prosty projekt ktory realizowany jest juz prawie 2 lata..bez komentarza :(

    • 12 1

  • Droga Redakcjo: Kiedy przebudowa Budowlanuch

    Droga Redakcjo, czy macie informacje kiedy ruszy w końcu przebudowa Budowlanych od ronda turbinowego do Słowackiego? Chyba kolejny planowany termin rozpoczęcia prac nie został dotrzymany. Z góry dzięki za jakiś news w sprawie tego

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane